Sivu: 46 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 364445464748 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1351:stä 1380:een 1676:sta
  1. #1351
    Miten tuo takanapa kestää GS1200 2011:ssä? Alkoi nopeusanturi vihoittelemaan reilun 18tkm kohdalla. Anturi hyppää pois pelistä ja takaisin omia aikojaan.

    En muuten olisi epäillyt isompaa kuin anturin vaihtoa, mutta tuttava kertoi että kannattaa vaihtaa laite pois ellei halua 2000€ peräremonttia.

    Kertoi että perä on tehty senverran heikoksi että sieltä ensin alkaa laakerit vähän kukumaan ja sitä myöden kulmavaihteen hammastus. Metalli muju kerääntyy anturiin joka sitä myöden sekoilee milloin mitenkin. Myy hyvin nopeusantureita...

    Kuulemma uusissa malleissa sama juttu. Yritin applikaatiolla hakea, mutta en löytänyt mitään tietoa asiasta. Ehkä appi vaan ei pelaa... Luulisi että jos on oikea vika, niin löytyisi.

    Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
  2. #1352
    Kyllä se perälaakeri yleensä vähintään 100 tkm kestää, eikä vaihto maksa 2000 vaan 500. Ketjuvetoisen laakerit ja ketjurataspaketit syö enemmän rahaa.

    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1622
    Viimeksi muokannut: mek; 08.08.2018 klo 13:48.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  3. #1353
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    Jos jokunen saksalais-insinööri on asiaa pohtinut ja päätynyt siihen, että öljyn pitää olla SAE 5W-40, API SL / JASO MA2. Niin eiköhän niillä joku ajatus siinä ole ollut?
    Ne tuntee McHuurteen!
  4. #1354
    Vähän aavistelin samanmoista. Sanahelinää. Kiitos varmistuksesta!

    Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
  5. #1355
    Mulle laitettiin Tampereen Biketeamissa Castrol Power1 Racing 4T 10W-50 öljyä.
    Outoa.
    2017 R1200GS Rallye
  6. #1356
    Pitäisikö huolestua jos käyntiinlähtö on tuskaisen hidasta? Eilen kävin ajelemassa parin viikon tauon jälkeen. Avaimet virtalukkoon ja virrat päälle. Mitään ei tapahdu. Avain pois ja käännetään 180 astetta, ei mitään. Puolisen minuuttia siinä odotetellessa ja avainta käännellessä virrat päätti palata koneeseen. Sitten kyllä lähtee tulille ilman ongelmia. Tankilta ja kahvilta lähtiessä ei mitään ongelmaa. Tämä oli jo toinen kerta kun teki vastaavan pidemmän tauon jälkeen.

    Onkohan tuo 150 tkm joku raja virtalukon kestävyydelle? Jos olisi ajonesto niin eikö silloin virrat tule päälle muttei lähde käyntiin? Nyt asiaa pohtien olisi pitänyt kokeilla ottaa navi pois telineestä. Ei senkään pitäisi olla niin tyhjä, että syö kaiken virran noin pitkäksi aikaa. Tuo vika tuntuu kuin jotain pitäisi ladata ennenkuin antaa virrat prätkälle, mutta mitä?
  7. #1357
    Kyllä tuo kuulostaa kovin siltä virtalukon pohjalta eli siellä on kontaktihäiriötä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #1358
    Katso nyt ihan ensin se akun + navan kiinnitys..

    nim. kokemusta on..
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  9. #1359
    Vaihdoin just akun kauden alussa, pitää tsekata. Pari vuotta sitten talvi yllätti motoristin ja pyörä oli viikon sade / jää tilassa. Ei olisi ihme vaikka virtalukossa olisi failua.

    Teoreettisesti mietiskellen. Onkohan merkitystä jos virtalukon korvaa kytkimellä kun stongalukko toimii ja ajonesto käyttää erillistä palikkaa.
  10. #1360
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin just akun kauden alussa, pitää tsekata. Pari vuotta sitten talvi yllätti motoristin ja pyörä oli viikon sade / jää tilassa. Ei olisi ihme vaikka virtalukossa olisi failua.

    Teoreettisesti mietiskellen. Onkohan merkitystä jos virtalukon korvaa kytkimellä kun stongalukko toimii ja ajonesto käyttää erillistä palikkaa.
    Ja jättää virtalukon paikoilleen. Pitkäkyntiset saavat ainakin tehdä turhaan hommia käynnistyksen eteen
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  11. #1361
    Onkohan Moto Juvanderilla sitä spesiaali avainta, joka tarvitaan kytkimen vaihtoon? Auki poraaminen kuulostaa turaamiselta ja työläältä.
  12. #1362
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Onkohan Moto Juvanderilla sitä spesiaali avainta, joka tarvitaan kytkimen vaihtoon? Auki poraaminen kuulostaa turaamiselta ja työläältä.
    Siis virtalukon vaihtoon? Ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin poraus kun pultit on mitä on...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  13. #1363
    Onko monella hajonnut sähköinen ohjauslukko?
    Mulla menee lukkoon mutta vetää heti takaisin auki.
    Ei siinä sinänsä mitään kun takuuta on jäljellä.
    Aattelin vaan että onko yleinen vika
    2017 R1200GS Rallye
  14. #1364
    Lainaa Pave kirjoitti Katso viesti
    Onko monella hajonnut sähköinen ohjauslukko?
    Mulla menee lukkoon mutta vetää heti takaisin auki.
    Ei siinä sinänsä mitään kun takuuta on jäljellä.
    Aattelin vaan että onko yleinen vika
    Meikäläisellä kävi juuri näin viime syksynä. Vaihdettiin takuuna uuteen. Lakkasi tosiaan toimimasta ihan yllättäen.
    Yamaha T700
  15. #1365
    Toissa syksynä esiintyi tuota, mutta juuri päivää ennen kuin olin viemässä huoltoon, vika hävisi. Eikä ole sen jälkeen uusiutunut.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  16. #1366
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Löytyyhän sitä, vaikkapa Castrol Power 1 5w-40 Saksasta suunnilleen 32 euroa kannu ja rahti 14,95, kun ottaa kerralla neljä kannua ei rahtikaan hirvitä. https://www.ebay.de/itm/Castrol-Powe...gAAOSw9RdbFoLR

    Tässä linkki mistä tilasin öljyt (BMW ADVANTEC Ultimate 5W-40 Motorcycle Engine Oil)
    ( OEM Number 83122405887) pariin pyörään.
    Litra hinta 8.99€ ja tilauskulut 17.50€ päälle.
    16 litran purkkia yht: 161.34 €
    Noin viikon kesti toimitus!

    https://www.ato24.de/en/bmw-advantec...oroel-1-l.html
  17. #1367
    Kävin heittämässä muutaman päivän kotimaan turneen ja 150 tkm ylittyi heti alkumatkasta. Olisiko tuo puoliväli vai pitäisikö sitä alkaa tosissaan etsimään uutta pyörää?
  18. #1368
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    https://www.asphaltandrubber.com/rum...e-update-2019/

    Koko Bemarin boxeri-mallisto uudistuu 2019. Ja konekoko kasvaa
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  19. #1369
    jatkuvasti uusivat. vastahan se meni 2010 uusiksi.

    pääsee sitten testaajat toimiin, kun ostavat sen.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #1370
    Eikös 2012 julkaistu ja 2013 tuli vesigessu.Silloinhan se viimeksi uudistui
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  21. #1371
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Eikös 2012 julkaistu ja 2013 tuli vesigessu.Silloinhan se viimeksi uudistui
    en minä vissiin sitä sitten laske pyöräksi ollenkaan, kun en muistanut koko asiaa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  22. #1372
    Videota uuden koneen toiminnasta:
    https://youtu.be/zsIudWcSZXk
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  23. #1373
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Videota uuden koneen toiminnasta:
    https://youtu.be/zsIudWcSZXk
    No on huimaa ja hienoa tekniikkaa.

    Tuolla saadaan taas varmaan monet muutaman vuoden vanhojen pyörien omistajat päivittämään pyöränsä uudempiin ja hienompiin, jotta voi naapureille kertoa, että ostin noin hienon pyörän.

    Käytännössä tuolla venttiilihommalla ei ole varmaan kenellekään mitään selvää hyötyä, jonka edes huomaisi ajossa.
    Onhan se hienoa saksalaista insinööritaidetta, mutta so what.

    No se on BMW tehtaan tarkoitus. Myydä pyöriä ja tienata rahaa,
    Pekka
  24. #1374
    VTEC keksitty uudestaan
    https://www.youtube.com/watch?v=7tTVYzuQs8s

    Kai se on niin hyvä ja vallankumouksellinen, että bemarin bokseri ei pärjää ilman sivuttain siirtyvää imunokka-akselia...

    Muuta syytä en tälle monimutkaisuudelle keksi kuin tulevat pakokaasupäästörajoitukset.
  25. #1375
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti

    Käytännössä tuolla venttiilihommalla ei ole varmaan kenellekään mitään selvää hyötyä, jonka edes huomaisi ajossa.
    Jos nyt vaan pysyisit siinä vastaohjaus inttämisessä.
    .
  26. #1376
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    VTEC keksitty uudestaan
    https://www.youtube.com/watch?v=7tTVYzuQs8s

    Kai se on niin hyvä ja vallankumouksellinen, että bemarin bokseri ei pärjää ilman sivuttain siirtyvää imunokka-akselia...

    Muuta syytä en tälle monimutkaisuudelle keksi kuin tulevat pakokaasupäästörajoitukset.
    Toivottavasti onnistuvat paremmin kuin Hondan kasisatasessa, jossa vedossa on selvä "pykälä". Tiukoissa mutkissa esim. alpeilla, on "muutoskohta" vedossa juuri kesken mutkan ja ikävän ja turhan tuntuinen. Nämä on-off toiminnat ei ole muutenkaan "tätä päivää", turbotkin on autoissa laaja-alaisen joustavia, muulinpotku on 80-lukua.
  27. #1377
    Duksullahan on kans nyt mutissa dvt. Eka mallissa oli vääntökuoppa keskialueella, nyt se on korjattu ja iskutilavuutta nostettu 1260 kuutioon. Tuntuu että olisko ollu parempi vaan suurentaa pyttyä ja pitää kansi yksinkertaisempana ja hoitaa päästöt ruiskun ohjauksella.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  28. #1378
    Tilasin 2007 gessuun NGK tulpat netistä. Vaan kuinkas kävikään, sain yhdellä kärjellä(?) aikaisemmat oli kahdella, ja alemmat oli muuten tosi mustat.

    Laitoin noi uudet kuitenkin kiinni, ja kone käy ihan hyvin. Kiinnostais tietää, miten nuo yksikärkiset vaikuttaa ja mihin ? Kipinäähän nekin tekee..
  29. #1379
    Lainaa joukor kirjoitti Katso viesti
    ... Kiinnostais tietää, miten nuo yksikärkiset vaikuttaa ja mihin ? Kipinäähän nekin tekee..
    Pääasiallisin etu monikärkitulpilla on pidempi kesto, sillä kipinällä on useampi elektrodi kulutettavana. Yhden kipinän aikana on vain yksi valokaari ja se on tapahtuu keskielektrodin ja jonkin runko/kehäelektrodin välillä. Siinä ei siis ole yhtään enempää tai isompaa kipinää kuin yksikärkitulpassa. Siksi yksikärkinenkin pelittää siinä missä monikärkinen. Toki elektrodien asettelulla voidaan vaikuttaa kipinän muotoon ja suuntaan joka puolestaan vaikuttaa palamiseen hienosäätöön, mutta Bemarin bokserissa tuskin on niin hienoa laihaseostekniikkaa että monikärkitulpalla olisi muuta etua kuin kesto.
  30.  
  31. #1380
    [QUOTE=efraim;6592084]Pääasiallisin etu monikärkitulpilla on pidempi kesto, sillä kipinällä on useampi elektrodi kulutettavana. Yhden kipinän aikana on vain yksi valokaari ja se on tapahtuu keskielektrodin ja jonkin runko/kehäelektrodin välillä. Siinä ei siis ole yhtään enempää tai isompaa kipinää kuin yksikärkitulpassa. Siksi yksikärkinenkin pelittää siinä missä monikärkinen.

    Näin järkeilin myös. Kipinän teho on kuitenkin sama, ja toki tuo tulpan kestoikä lienee ehkä lyhyempi, mutta halpojahan noi näyttävät olevan, vaikka vaihtais 10 tkm välein. Pikkuhomma.

    Tehoissa ei ollut mitään eroa. Samanlainen k. ennenkin. Pts. nyt pyörä käynnistyy selvästi herkemmin.
Sivu: 46 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 364445464748 ... ViimeinenViimeinen