Miten tuo takanapa kestää GS1200 2011:ssä? Alkoi nopeusanturi vihoittelemaan reilun 18tkm kohdalla. Anturi hyppää pois pelistä ja takaisin omia aikojaan.
En muuten olisi epäillyt isompaa kuin anturin vaihtoa, mutta tuttava kertoi että kannattaa vaihtaa laite pois ellei halua 2000€ peräremonttia.
Kertoi että perä on tehty senverran heikoksi että sieltä ensin alkaa laakerit vähän kukumaan ja sitä myöden kulmavaihteen hammastus. Metalli muju kerääntyy anturiin joka sitä myöden sekoilee milloin mitenkin. Myy hyvin nopeusantureita...
Kuulemma uusissa malleissa sama juttu. Yritin applikaatiolla hakea, mutta en löytänyt mitään tietoa asiasta. Ehkä appi vaan ei pelaa... Luulisi että jos on oikea vika, niin löytyisi.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Kyllä se perälaakeri yleensä vähintään 100 tkm kestää, eikä vaihto maksa 2000 vaan 500. Ketjuvetoisen laakerit ja ketjurataspaketit syö enemmän rahaa.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1622
Viimeksi muokannut: mek; 08.08.2018 klo 13:48.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Vähän aavistelin samanmoista. Sanahelinää. Kiitos varmistuksesta!
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Mulle laitettiin Tampereen Biketeamissa Castrol Power1 Racing 4T 10W-50 öljyä.
Outoa.
2017 R1200GS Rallye
Pitäisikö huolestua jos käyntiinlähtö on tuskaisen hidasta? Eilen kävin ajelemassa parin viikon tauon jälkeen. Avaimet virtalukkoon ja virrat päälle. Mitään ei tapahdu. Avain pois ja käännetään 180 astetta, ei mitään. Puolisen minuuttia siinä odotetellessa ja avainta käännellessä virrat päätti palata koneeseen. Sitten kyllä lähtee tulille ilman ongelmia. Tankilta ja kahvilta lähtiessä ei mitään ongelmaa. Tämä oli jo toinen kerta kun teki vastaavan pidemmän tauon jälkeen.
Onkohan tuo 150 tkm joku raja virtalukon kestävyydelle? Jos olisi ajonesto niin eikö silloin virrat tule päälle muttei lähde käyntiin? Nyt asiaa pohtien olisi pitänyt kokeilla ottaa navi pois telineestä. Ei senkään pitäisi olla niin tyhjä, että syö kaiken virran noin pitkäksi aikaa. Tuo vika tuntuu kuin jotain pitäisi ladata ennenkuin antaa virrat prätkälle, mutta mitä?
Kyllä tuo kuulostaa kovin siltä virtalukon pohjalta eli siellä on kontaktihäiriötä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Katso nyt ihan ensin se akun + navan kiinnitys..
nim. kokemusta on..
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
Vaihdoin just akun kauden alussa, pitää tsekata. Pari vuotta sitten talvi yllätti motoristin ja pyörä oli viikon sade / jää tilassa. Ei olisi ihme vaikka virtalukossa olisi failua.
Teoreettisesti mietiskellen. Onkohan merkitystä jos virtalukon korvaa kytkimellä kun stongalukko toimii ja ajonesto käyttää erillistä palikkaa.
Onkohan Moto Juvanderilla sitä spesiaali avainta, joka tarvitaan kytkimen vaihtoon? Auki poraaminen kuulostaa turaamiselta ja työläältä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Onko monella hajonnut sähköinen ohjauslukko?
Mulla menee lukkoon mutta vetää heti takaisin auki.
Ei siinä sinänsä mitään kun takuuta on jäljellä.
Aattelin vaan että onko yleinen vika
2017 R1200GS Rallye
Toissa syksynä esiintyi tuota, mutta juuri päivää ennen kuin olin viemässä huoltoon, vika hävisi. Eikä ole sen jälkeen uusiutunut.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Tässä linkki mistä tilasin öljyt (BMW ADVANTEC Ultimate 5W-40 Motorcycle Engine Oil)
( OEM Number 83122405887) pariin pyörään.
Litra hinta 8.99€ ja tilauskulut 17.50€ päälle.
16 litran purkkia yht: 161.34 €
Noin viikon kesti toimitus!
https://www.ato24.de/en/bmw-advantec...oroel-1-l.html
Kävin heittämässä muutaman päivän kotimaan turneen ja 150 tkm ylittyi heti alkumatkasta. Olisiko tuo puoliväli vai pitäisikö sitä alkaa tosissaan etsimään uutta pyörää?
https://www.asphaltandrubber.com/rum...e-update-2019/
Koko Bemarin boxeri-mallisto uudistuu 2019. Ja konekoko kasvaa
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
jatkuvasti uusivat. vastahan se meni 2010 uusiksi.
pääsee sitten testaajat toimiin, kun ostavat sen.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Eikös 2012 julkaistu ja 2013 tuli vesigessu.Silloinhan se viimeksi uudistui![]()
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Videota uuden koneen toiminnasta:
https://youtu.be/zsIudWcSZXk
https://www.youtube.com/user/mtubeist
No on huimaa ja hienoa tekniikkaa.
Tuolla saadaan taas varmaan monet muutaman vuoden vanhojen pyörien omistajat päivittämään pyöränsä uudempiin ja hienompiin, jotta voi naapureille kertoa, että ostin noin hienon pyörän.
Käytännössä tuolla venttiilihommalla ei ole varmaan kenellekään mitään selvää hyötyä, jonka edes huomaisi ajossa.
Onhan se hienoa saksalaista insinööritaidetta, mutta so what.
No se on BMW tehtaan tarkoitus. Myydä pyöriä ja tienata rahaa,
Pekka
VTEC keksitty uudestaan
https://www.youtube.com/watch?v=7tTVYzuQs8s
Kai se on niin hyvä ja vallankumouksellinen, että bemarin bokseri ei pärjää ilman sivuttain siirtyvää imunokka-akselia...
Muuta syytä en tälle monimutkaisuudelle keksi kuin tulevat pakokaasupäästörajoitukset.
Toivottavasti onnistuvat paremmin kuin Hondan kasisatasessa, jossa vedossa on selvä "pykälä". Tiukoissa mutkissa esim. alpeilla, on "muutoskohta" vedossa juuri kesken mutkan ja ikävän ja turhan tuntuinen. Nämä on-off toiminnat ei ole muutenkaan "tätä päivää", turbotkin on autoissa laaja-alaisen joustavia, muulinpotku on 80-lukua.
Duksullahan on kans nyt mutissa dvt. Eka mallissa oli vääntökuoppa keskialueella, nyt se on korjattu ja iskutilavuutta nostettu 1260 kuutioon. Tuntuu että olisko ollu parempi vaan suurentaa pyttyä ja pitää kansi yksinkertaisempana ja hoitaa päästöt ruiskun ohjauksella.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Tilasin 2007 gessuun NGK tulpat netistä. Vaan kuinkas kävikään, sain yhdellä kärjellä(?) aikaisemmat oli kahdella, ja alemmat oli muuten tosi mustat.
Laitoin noi uudet kuitenkin kiinni, ja kone käy ihan hyvin. Kiinnostais tietää, miten nuo yksikärkiset vaikuttaa ja mihin ? Kipinäähän nekin tekee..
Pääasiallisin etu monikärkitulpilla on pidempi kesto, sillä kipinällä on useampi elektrodi kulutettavana. Yhden kipinän aikana on vain yksi valokaari ja se on tapahtuu keskielektrodin ja jonkin runko/kehäelektrodin välillä. Siinä ei siis ole yhtään enempää tai isompaa kipinää kuin yksikärkitulpassa. Siksi yksikärkinenkin pelittää siinä missä monikärkinen. Toki elektrodien asettelulla voidaan vaikuttaa kipinän muotoon ja suuntaan joka puolestaan vaikuttaa palamiseen hienosäätöön, mutta Bemarin bokserissa tuskin on niin hienoa laihaseostekniikkaa että monikärkitulpalla olisi muuta etua kuin kesto.
[QUOTE=efraim;6592084]Pääasiallisin etu monikärkitulpilla on pidempi kesto, sillä kipinällä on useampi elektrodi kulutettavana. Yhden kipinän aikana on vain yksi valokaari ja se on tapahtuu keskielektrodin ja jonkin runko/kehäelektrodin välillä. Siinä ei siis ole yhtään enempää tai isompaa kipinää kuin yksikärkitulpassa. Siksi yksikärkinenkin pelittää siinä missä monikärkinen.
Näin järkeilin myös. Kipinän teho on kuitenkin sama, ja toki tuo tulpan kestoikä lienee ehkä lyhyempi, mutta halpojahan noi näyttävät olevan, vaikka vaihtais 10 tkm välein. Pikkuhomma.
Tehoissa ei ollut mitään eroa. Samanlainen k. ennenkin. Pts. nyt pyörä käynnistyy selvästi herkemmin.