Ajelin miltei koko kesän itse katkaistulla orggis lasilla. Muuten hyvä, mutta plactic dipp maali on aika heikosti kiinni. Itävaltalaisen hotellin painepesuri irroitti jo paloja maalista. Nyt meinasin korvata sen tälläisellä. Onko kokemuksia tuollaisesta? Kuvissa näyttää pidemmältä kuin tämän hetkinen oma design. Siinäkin olisi lyhentämisen varaa. Yksi orggis lasi löytyy vaatehuoneesta, mutta ajattelin säästää sen jos joskus innostuu talviajelusta. Toki halvemmalla pääsisi kun siitä tekisi ver 2.0:n.
Sitten seuraavaksi voisi yrittää löytää kahvasuojat, josta saa erotettu metallitukirangan ja muovisen suojan.
1200 GS Adventureen vuodelta 2010 etsin matalampaa penkkiä. Hinnat liikkeissä on yli 300 euroa. Pääsisikö jossain kokeilemaan. Tai myykö joku käytettyä. Voisin ostaa myös vakiopenkin, josta iltapuhteina voisin itse rakentaa matalamman. Hieman lyhytjalkainen kun olen....
Ebay.de löytyy noita gessun satuloita joka mallia kohtuuhinnalla. Myös gs-forum.eu myyntipalsta kannattaa katsoa jos Saksan kieli vähänkään taipuu.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Tuolta e-baysta olenkin etsinyt ja myös löytänyt sopivia. Täältä etsiskelen lähinnä kohtuukuntoista runkoa (matalaa tai vakiota), jonka voisi itse sovittaa ja päällystää. Tai sitten hyvää käytettyä. Nuo verkko-ostokset kun ovat aina vähän tuurista kiinni. Siis sopivuus minun hanurille. Ja Ebayn vaihtoehtojen kanssa kilpailee varsin tasaväkisesti myös Heinon tarjoamat matalammat kuskin penkit.
Pieni tankkilaukku hakusessa, pitäisi mahtua lompakko, vesipullo jne pientä. Pikakiinnitys plussaa. SW-motech näyttää ihan hyvältä, mutta...
Tarjontaa vähintäänkin riittävästi, joten suosituksia kaivataan.![]()
Biketeamista: Touratechin (Kahedon) laukku. N.100€. Tilavuus 5-6L. Karttatasku tarroilla.
Kiinnitys edestä kahdella muovilenkillä, tankin takaa leveällä tarralla.
Hyvää: on pieni, ei haittaa ajamista. Istuu hyvin. Irrotettava karttatasku, johon mahtuu 10tuuman tabletti. Kartanluku helppoa tabletista tai oikeasta kartasta. Mahtuu sivuille pari pikkupulloa juotavaa, ym pientä. Mahtuu jopa kroksit jos ei ole muuta.
Mulla olisi SW Motech Daypavk joutilaana. http://www.moottoripyora.org/keskust...d.php?t=291020
Juuri haluamasi kokoinen. Tukeva ja kätevä kiinnitys. On hyvä, mutta kun olen tottunut vähän isompaan, etsin City-mallin tilalle. Mielestäni laukun pitää olla pikakiinnitteinen, jos siellä säilyttää mitään arvokasta, eikä hidasta tankkausta...
Sadesuoja tulee mukana, tarvitset GS:n kiinnitysrenkaan lisäksi, n
30€. Paiskaa yv jos kiinnostaa.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Laukku on Oulussa, käyn melkein joka viikko Hgissä työreissuilla, muualle Pohjois-Suomeenkin kulkee aika hyvin.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Kysymys Gessun pinnavanteista.
Mitkä pinnavanteet sopivat omaan vuosimalli 2011 olevaan pyörään?
EBAY.ssa näyttäis olevan 2007 mallin vanteet myynnissä.Onko Adventure mallin ja normi
Gessun vanteet/navat vaihtokelpoisia?
Omassa pyörässä valuvanteet alla
T: herkko
BMW R1200GS
Ennemmin miettisin, että kuinka -07 ja -11 vuosien vanteet eroaa toisistaan ja etenkin navat. En sitä et mikä ero pinnamallilla ja valumallilla.
Olettaisin että saman vuosimallin pyörään menee pinna ja valuvanne paikoilleen heittämällä.
-07 ja -11 taitaa olla jo ihan eri pyörämalli itsessään. Vai milloin se vesigessu nyt tulikaan, oliko se -11..?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ovat vaihtokelpoiset kun vaihtaa jarrulevyt,ABS-rinkulan ja takapyörän pultit.
Hei !! Minulla olisi joutavana Xtrail kolmen laukun sarja !! Laukut Vantaalla !!
et
"Vähän" on harkinnassa vaihtaa GSA:n2015.
- Mikäs näissä bimmereissä on huoltoväli?
- Onko jtn. erityistä tsekattavaa, laakereita, ristiniveliä, tms..?
- Tarjottu on n. 50tkm ajettua GSA:ta
- Jotain muuta huomioitavaa esim. vuosimallien välillä, -14, 15, 16.. uudessa jtn uutta, mutta en osta.
Kiitos etukäteen, jos joku jaksaa asiallisesti kommentoida.
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
10 tkm. Jos huollot on tehty (ja samalla hoidettu tehtaan tekniset takaisinkutsut tmv.), niin eipä siinä isompia tarvitse katsella. Tuo 50 tkm on sisäänajon luokkaa tuolla pyörällä. -16-malliin tuli pieniä muutoksia, esim. lisävaimennus vaihteensiirtolinjaan. Jaa niin, kannattaa jossain vaiheessa tarkastaa kardaanin kummankin pään kunto (vilkaisee sieltä haitarikumin välistä), jos pyörällä on paljon ajettu vesireittejä myöden sinne pääsee kosteutta joka pahimmillaan aiheuttaa esim. ristinivelen hajontaa tai muuta hallaa. Spooreissa pitää olla voitelua. Ja sitten vielä kannattaa vilkaista moottorilohkon saumalinjan (pystyssä moottorin takaosassa) kunto. Ainakin englannin miehen pyörissä on joskus lähtenyt moottorin pintamaali siitä lohkeilemaan/kupruilemaan (tehtaalla tehdään tuo lohkojen välisten pintojen suoristus maalauksen jälkeen). Toki siellä ajetaan suolaisemmissa olosuhteissa, mutta sen vuoksi on vaihdettu kokonaisia moottoreita takuuseen. Älä harkitse pitkää aikaa, pääset nopeammin hyvän pyörän omistajaksi.
Sent from my iPad using Tapatalk
-juha-
R 1200 GS Adventure LC 2014, varusteina kaikki kyseisenä vuonna saatavilla olleet tehdaslisävarusteet.
Kilometrejä mittarissa nyt vajaat 50 tkm
Toimivuus
Toistaiseksi on selviydytty loistavasti ilman ensimmäistäkään vikaa. Kampanjana on vaihdettu vasen ja oikea kahva koska joissakin yksilöissä on ollut etenkin navigoinnin "pylpyrän" takertelua ja starttinapin toimimattomuutta kuumissa olosuhteissa.
Käyttökulut
Polttoaineenkulutus on ollut kohtuullisen pieni 5,3 l/100km ja toimintasäde 30 litran polttoainesäiliön ansiosta kiitettävän pitkä. Moottoritienopeudet nostavat luonnollisesti kulutusta selvästi ja Saksan vapailla nopeuksilla puhutaan täysin eri lukemista. Havaittavaa öljynkulutusta en ole öljynvaihtovälillä havainnut.
Vakuutusmaksut ovat näissä R 1200GS malleissa kokoluokkansa edullisimpia. Takajarrupalat kestävät noin 20 tkm ja etujarrupalat arviolta noin 70 tkm. Renkaiden kulumiseen vaikuttaa tietenkin merkittävästi ajoalusta ja ajotapa.
Minun ajossa nappularengas kestää takana noin 4tkm, allroad renkaat noin 8tkm. Ajan noin 30-40% sora ja metsäautoteitä. Pienemmät huollot eli parittomat kymppitonnit maksavat ilman lisätöitä noin 200 euroa ja isommat huollot eli parilliset kymppitonnit noin 400 euroa ilman lisätöitä. Huoltokustannukset ovat hieman edullisemmat edelliseen malliin verrattuna. Erillistä vaihteistoöljyä ei enää ole. Sytystulppia on 2kpl aikaisemman 4kpl sijaan. Myöskään vaihdettava laturinhihnaa ei enää ole.
Ominaisuudet ja käytettävyys
Parasta tässä pyörässä on monipuolisuus. Se ei ole välttämättä ole paras millään yksittäisellä osa-alueella mutta hyvä lähes kaikessa. Pyörä on yllättävän ketterä ajettava eli ulkonäkö pettää siinä mielessä pahasti. Aikaisemmalle mallille tyypilliset pienet värinät puuttuvat tästä mallista ja meno on kaikin puolin mukavaa. LC versio tuntuu selvästi ponnekkaammalta etenkin dynamic ajomoodilla ajettaessa kun vertaan ohituskiihtyvyyttä 6 vaihteella satasen nopeudesta. Jarrut ovat erittäin hyvät ja samaa pitää sanoa jousituksesta. Ajotilamoodien ansiosta ESA jousitusta ei tule säädettyä enää niin paljon kuin aikaisemmin koska valittu ajotila säätää myös automaattisesti jousitusta. Soralla käytän yleensä Enduro Pro asetusta joka sallii suuremmat luistot, nostaa hieman jousitusta sekä antaa viivettä ABS jarruille ja myös mahdollisuuden lukita takapyörä jarrutuksessa. BMW Navigator V on loistava käyttää ja mikä parasta navin näytölle saa kaikki ajotietokoneen luvut suurella fontilla niin että ikänäöstä kärsivänä ja vähän jo "kauraantuneena" voin nauttia vaikkapa riittävän suurin numeroin kerrotusta nopeusnäytöstä. Alumiiniset sivulaukut ja takalaukku ovat erittäin tukevia ja helppoja irrottaa ja kiinnittää. LED ajovalot ja sumuvalot ovat myös astetta parempia verrattuna edellisen mallin halogeeneihin. Varashälyttimen voi aktivoida ajotietokoneen valikosta silloin kun katsoo sitä tarvitsevansa. Vaihteisto on mukava käyttää ja kytkin erityisen kevyt ja luistokytkin toimii kuten pitääkin. Vaihdeavustin on tähän 2014 malliin jälkikäteen asennettavissa noin 600 euron hintaan. Moottorin mekaaniset äänet ovat ovat yllättävän kovat kun moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan. Nokka-akselien välihammaspyörät joita ei aikaisemmissa malleissa ole, aiheuttaa omat äänensä, samoin pitkät jakoketjut. Vakionopeudensäädin toimii tarkasti ja on erittäin kätevä myös käyttää.
Tuulilasi suojaa hyvin alle 180cm pitkää kuljettajaa. Pidempi kuljettaja saattaa kaivata lisäilmanohjainta tai korkeampaa lasia. Leveä polttoainesäiliö suojaa myös hyvin ja käsisuojat sekä kahvalämppärit kruunaavat kokonaisuuden viileillä keleillä.
Jos tämän tyyppinen iso matkaenduro pyörätyyppinä kiinnostaa on R 1200 GS Adventure LC varmasti yksi erittäin hyvä vaihtoehto.
Viimeksi muokannut: GSR600; 17.01.2017 klo 10:58.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Tää on tätä... ilman sarvia ja hampaita.... muutamalla ylimääräisellä pisteellä.
Ihan vakavasti:
Luin tuon "listauksen" läpi.
Rivi/asia kerrallaan ylhältä alaspäin.... ja kulloiseenkin asiaan ajatus keskitettynä.....
Ei virke/kappalerakenteeseen kompuroiden, vaan asiasisällöstä enemmän kiinnostuneena.
Ihan selkeä "listaushan" tuossa.... Stilisoinin suhteen voidaan varmaan keskustella,
mutta ihan selkeä lista, vaikka hieman pitkä onkin.
Jos tuosta ahdistuu, asia ei satu silmään ja avaudu, kovin pitkän kauppalistan kanssa
ei kannata kauppaan lähteä.... ei varsinkaan "vieraaseen kauppaan".
Saattaa äkkiä löytää itsensä jostain nurkasta... vapisevana ja kyynelehtimässä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
J-PS kirjoitti Katso viesti
Hyvä pyörähän tuo on, mutta välimerkkien ja isojen alkukirjainten käyttäminen edes jotenkin tolkullisesti saattaisi tehdä tekstistä ymmärrettävää.
-jp-
Nyt olen vähän ymmälläni.
Kyllä minun näytölläni näkyy isot alkukirjaimet ja välimerkit???????
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Luetun ymmärtämistä voi harjoitella vaikka kawamiehen epsanjan matkamatkakertomuksella
http://www.moottoripyora.org/keskust...epsanjan-matka
Kaikki tekevät oman parhaansa...![]()
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--