Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
    Kaipailisin vastausta +185senttisiltä ~90kilosilta R6 kuskeilta, notta miten jää pyörä pieneksi. Ilmeisesti jammu on aikalailla pienin näistä kyykkykusiaisista.
    Sitten ihan vaan kaikilla R6 kuskeille ->Itselle tulisi ensipyöräksi mahdollisesti r6, jotenka sitten arveluttaa myös tuo uusimman biken "rankaiseva" artikkeli, että ei sovi maantieajoon oikein sitten millään ja että hankala on ensikertalaisen ajella niin, että siitä nauttisi enemmän kun turpaan saannista.
    Lainaa (Acceleration @ Kesä. 05 2008,08:43) kirjoitti
    notta miten jää pyörä pieneksi
    Kusiainen jää yleensä ekan kesän jälkeen jo liian pieneksi, joskus jopa ennen sitä. Olipa kyseessä sitten gixxeri, R6, cebari tai ninja. Osta suoraan joku tonninen, niin ei tarvii heti alkaa vaihtelemaan.
    Eihän noi fyysisesti mitään tilavia ole ei sen paremmin jammu kuin suska tai mikään muu.Jos nyt valitsisin 600 niin se olisi jammu
    sillä se on vakiona melkein paras radalle.
    Hidas ja vanha.
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (käyttäjätunnus @ Kesä. 05 2008,09:36) kirjoitti
    Kusiainen jää yleensä ekan kesän jälkeen jo liian pieneksi, joskus jopa ennen sitä. Olipa kyseessä sitten gixxeri, R6, cebari tai ninja. Osta suoraan joku tonninen, niin ei tarvii heti alkaa vaihtelemaan.
    Mä en ymmärrä kenelle kusiainen jää liian pieneksi ensimmäisen kesän jälkeen, jos ei sit ole jo alunperin ostettu fyysisesti liian ahdasta pyörää. Nykyiset kusiaiset potkii jo sen verran, että aika harva niistäkään saa koko potentiaalia irti...paitsi jos pyörän ainoa tärkeä ominaisuus on kiihtyvyys viivasuoraan.
    Superbike #7
    Mää, 180, ja 100.
    Ajoasento on ollut ainakin mulle aivan hyvä.
    Tuohan on kohtuu korkea, että munkin pituudella, jos molemmat jalat on maassa, joudun varvistelemaan.
    Ainoa mikä mulla on puutunut, on sormet.
    En ole vielä kovin pitkää matkaa tehnyt, mutta nää lyhyet matkat kyllä on menneet aivan kivasti.

En tiedä tästä pieneksi jäämisestä. Kyllähän sitä tietyllä tasolla houkuttaisi ostaa joku kiloinen, mutta kyllä tuostakin potkua löytyy aivan tarpeeksi. Joutuu vain ehkä enemmän käyttämään vaihteita. Mutta siis autojen kyydissä tällä pysyy vaikka pienemmälläkin keirroksilla. Jos haluat enemmän haipakkaa, kannattaa kierrokset pitää siellä yli 6000. Ja jos haluat lentää, pistät sen verran pientä pesään, että rundit menee noin 10 000, ja sitten mennäänkin.

Itse olen pitänyt erittäin suuresti tästä pyörästä.
    Kiloinenhan alkaa olemaan sitten jo taas isompi, ja on kankeampi käsitellä. kusiainen on hieman ketterämpi, ja varmaan ensipyöräksi parempi.

Offtopiccia. Jokos on pyörä ostettu? Mulla olisi myynnissä hyvä Yammun R6.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
    Lainaa (Nitrous @ Kesä. 05 2008,09:51) kirjoitti
    Mä en ymmärrä kenelle kusiainen jää liian pieneksi ensimmäisen kesän jälkeen, jos ei sit ole jo alunperin ostettu fyysisesti liian ahdasta pyörää. Nykyiset kusiaiset potkii jo sen verran, että aika harva niistäkään saa koko potentiaalia irti...paitsi jos pyörän ainoa tärkeä ominaisuus on kiihtyvyys viivasuoraan.
    Mä ainakin ymmärrän ja tuskin olen ainoa, koska sen verta porukka noita vaihtelee. Aika moni kynäilee ekan kesän pikkukyykyllä ja sitten hommaa jonkun isomman kun tekee mieli ajaa johonkin pidemmälle ja mukavammin. Toki 600cc:lläkin voi matkaa taittaa, mutta ei se nyt mitään kivaa ole. Itse ajoin 600GSX-R:llä ekan kesän(n.10000km) ja kesäkuussa kattelin tonnisia jo alle. Ei löytynyt mitään sopivaa ja vaihdoin kokonaan pyörämallia(supermotoon). Tuskin kyse on siitä, että tehot loppuis kesken, vaan yleensä siitä että nälkä kasvaa syödessä.

Lainaa kirjoitti
    Jos nyt valitsisin 600 niin se olisi jammu
    sillä se on vakiona melkein paras radalle.
    Niillä rataominaisuuksilla ei tosiaan nyt ole pätkääkään väliä, siis minulle, koska ihan maantieajossa tulen pyörää käyttämään.

Itsehän tosiaan tota gsx-ärrää katselin juuri esim. siksi, että biken testien perusteella kehuivat parhaaksi maantiekäyttöön. Niitä ei vaan hirveästi markkinoilla ole siihen hintaan ja siihen kuntoon nähden mitä haluaisin, kun taas jammua muutama olisi.

Kiitokset Petskulle: sait luotua luottamusta pieneen päähäni että kyllä se R6 toimii varmasti siinä missä gsx-r(vaikka sitten vaan ensimmäisen kesän pyöräurallani). Minkä vuoden pyörä sulla olis?

Duunikavereilta oon vähä saanu palautetta koska kuussatkua kattelen kun on kuulemma niin tyttöjen pyörä. Kilonen kuulemma pitäis suoraan ostaa, mutta kyllä pidän pääni ja aloitan 600.
    Vai on 600 tyttöjen pyörä. *.
    Voin sanoa, että tuo "tyttöjen" pyörä pesee lähes jokaisen auton täällä suomenmaassa 0-100 kisassa. Ja kiloiset kyykytkin taitaa mennä aikalailla samaa kyytiä tuohon asti.

Jos et ole aikaisemmin isolla pyörällä ajanut, voin kertoa kokemuksesta, että kun ensimmäisen kerran alat antamaan hanaa, joudut oikeasti pitämään kaksin käsin kiinni siitä tangosta että pysyt mukana. *
    Ja kakkosella saat vauhtia sen verran reippaasti, että saat motarillakin korttisi kuivamaan.

Eli kannattaa löytää hiljainen ja suora tie kun ensimmäisiä vetoja vetelee. *

Sanoisin että tehojen kannalta ei ole oikeastaan merkitysä kumpi on.Kusiaisessakin löytyy tehoja niin paljon, että ei niitä oikeasti koskaan kaikkea tarvitse. En ole itsekkään antanut tuolle vielä niin paljoa löylyä, kuin mitä sieltä irti lähtee.

Pyöräni on vuoden 2006, ja sitä uudempaa mallia.
    tässä linkki ilmoitukseen jossa paremmat infot.
    R6

Nyksä. Speed Triple 2013
    Parhaillaan huolto-/päivityskatkos. Toi olis vuodeltaan OK, katotaan mitä ilmotuksesta selvii.
    Hyvin tuohon olen ainakin minä mahtunut. 183cm ja 80kg. Tosiaan itsekin joutuu hiukan varpustamaan jotta ylettyy molemmat jalat maahan.

Ihmettelen tosiaan tota, että jää pieneksi. Eihän se pyörä siitä mihinkään kutistu jos ei itse ihan muodottomaksi liho. Mulla ollut jo useamman vuoden 600cc ja kyllä vaan ratapäivillä ja mutkateillä kaverit 1000cc ovat konteissa. Sitten toinen ihmetys, miten suomessa sitten on niin paljon 1.1 ja 2.0l corollaa kun täällä orgissa näiden juttujen mukaan jokaisella pitäisi olla yli 4.0l V8??
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
    Tattista Petsku tarjouksesta, mutta hieman liian paljon ajettu.
    Lainaa kirjoitti
    Ihmettelen tosiaan tota, että jää pieneksi. Eihän se pyörä siitä mihinkään kutistu jos ei itse ihan muodottomaksi liho.
    Tosiian tosta kutistumisesta itsekin kyselin en tehojen puutteesta. Mutta juu kiitosta kaikille, eiköhän tässä oo ens viikolla ärrä alla.
    Eiköhän tuo pieneksi jääminen tarkota sitä, että porukka leipiintyy siihen kierrättämiseen ja/tai ei kierrätetä tarpeeksi jolloin mopo tuntuu täysin tehottomalta, kunhan ne ensimmäiset paskat on saatu puhdistettua housuista. Kyllä sen 130 heppaa pitäis aika pitkälle riittää normikuskeille niin radalla kuin kadullakin.
    premier

emeritus
    Taidottomat yleensä korjaa tätä puutetta lisäteholla.

Herneitä herneitä.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    Sen mitä itse olen tuollaisella R6R -08 olen ajellut, rajoittuu se tuohon 30min koeajo lenkkiin. Omalla kohdalla ainakin tuntui pyörän tehot riittävän ihan mukavasti, eipä tuolla mitään matkaajoa tosiaan tehnyt mieli lähteä harrastamaan, koska ajoasento tuntui hitusen liian äärimmäiseltä tollaiselle köröttelylle. Mutta radalla tuo on varmasti kuin kotonaan.

btw, ollut pikkasen aikaa jo kiikarissa tuo perus R6, niin kuinkas paljon ajoasento eroaa tuosta R6R-mallista. Ei oikein löydy koeajo pyöriä tuon R6 suhteen. *
    Eikös nää kaikki muoviluodit ole yhtä pieniä, riippumatta siitä onko sisällä 600 vai 1000 kuutioinen pannu? Tosin jos eroja on, niin taitaa toi uus R6 olla niistä vielä tiivismittaisin.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (pissis88 @ Kesä. 07 2008,08:11) kirjoitti
    btw, ollut pikkasen aikaa jo kiikarissa tuo perus R6, niin kuinkas paljon ajoasento eroaa tuosta R6R-mallista. Ei oikein löydy koeajo pyöriä tuon R6 suhteen.
    Vanhempi R6 on oikein passeli peli maantiellekin. Ajoasento ei ole niin makaava kuin uudessa (josta ei ole kokemuksia kuin kylmätyypeistä tosin). Uuden ajoasentoa sun on helppo testata ja varmaan jokainen vanhemman r6:n kuski antaa sun kylmätyypätä pyörää parkkipaikalla, jos vain kysyt Bike-lehdissä on muuten arvosteluja molemmista malleista. Katsele niistä satulankorkeudet sun muut, niin saat vähän osviittaa aiheeseen.
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Lainaa (Acceleration @ Kesä. 05 2008,19:04) kirjoitti
    Tattista Petsku tarjouksesta, mutta hieman liian paljon ajettu.
    Lainaa kirjoitti
    Ihmettelen tosiaan tota, että jää pieneksi. Eihän se pyörä siitä mihinkään kutistu jos ei itse ihan muodottomaksi liho.
    Tosiian tosta kutistumisesta itsekin kyselin en tehojen puutteesta. Mutta juu kiitosta kaikille, eiköhän tässä oo ens viikolla ärrä alla.
    Tämä päässytkin ohi silmien.

Näistä kilometreistä. Aivan sama kuin autojen kohdalla. Jos on pidetty hyvin huolta, niin tuo 30 ei ole vielä matka eikä mikään.

Itsekkin alkuun vierastin että pyörällä olisi ajattu näinkin "paljon".
    Mutta keskustelin muutaman pyöräilyä enemmänkin harrastaneen ystävän kanssa, ja kommentoivat yllämainitusti.

Piti vielä lisäämäni, että olisin teettänyt 30 huollossa jo venttiilien säädöt, mutta huollon kaveri tuumi kuunneltuaan, ja ajettuaan pyörällä, ettei ole tarpeen.

Nyksä. Speed Triple 2013
    Itse hankin -07 R6R:n tänä keväänä ja pirun mukava fillari onkin. Siinä riittää pyörää pitkäksi aikaa. Valinta kohdistui juuri tuohon aktiivisen rataharrastuksen vuoksi ja nyt muutaman keikan jälkeen on todettava että pyörä on parhaimmillaan juurikin radalla. Jos ajoa on enemmän maantiellä niin tämä ei ehkä ole se paras vaihtoehto minun mielestäni. Mutta sporttiseen mutkapätkäajeluun se taas sopii mainiosti.

Sitten on tämä ikuisuuskeskustelu tonnisten ja kuussatasten välillä. Kuussatkua saa/pitää kierrättää reippaammin kuin tonnista koska alavääntöä on vähemmän kuin tonnisessa. Ja varsinkin tämä R6R kiertää aivan pirusti joten siihen on lupa tottua sillä ajaessa. Vaihteita saa myös vaihdella varmasti enemmän kuin tonnisella, johtuen juurikin siitä alaväännön puutteesta.

Summa summarum, helvetin hieno pyörä ja siinä on sitä todellista race-fiilistä koko rahalla

//Andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Itsellä tuollainen vm.2008, kohta 1000km ajettu ja ehtinyt jo rakastua pyörään. Pitkälle matkalle ei todellakaan mikään unelmapyörä mutta sohvan ehtii ostaa sitten eläkkeellä. Kadulle ja radalle paras mitä olen päässyt testaamaan. Tonniseen jos verrataan, mikä on toisaalta typerää, niin ainoa suurempi ero on kierrosalueessa. Pienillä kierroksilla silti aloittelijalle riittävän tehokas jos esim. autoihin verrataan. 100 km/h nopeudesta kuutosvaihteella voi ohitella autoja helposti eikä tarvitse edes pykältää pienempää.

Aloittelijalle suosittelen ehdottomasti 600cc:tä mieluummin kuin tonnista. Tehoa riittää mutta ne ovat käytettävissä vasta suuremmilla kierroksilla mikä on mielestäni jopa turvallisuustekijä.

Tehoa siis löytyy tarvittaessa ja keula nousee kolmosellakin, muttei kuitenkaan alakierroksilla mikä on kokemattomalle kuskille vain hyvä asia. Alle 10 000 rpm tehoa jo kuitenkin sen verran käytössä että paikaltaan kiihdytettäessä saa olla kylmällä asfaltilla tarkkana kun takarengas hakee pitoa.

Ulkonäöstä voi olla vain yhtä mieltä, luokkansa kaunein. Ainoastaan vakio kilpiteline hakee rumuudessaan vertaistaan mutta vaihdoin sen samantien laserleikattuun rosteriseen joita saa ainakin maahantuojalta ja jälleenmyyjiltä ostettua. Jos joku haluaa niin voin lähettää myös kuvia kyseisestä telineestä. Alkuperäiset vilkut sopivat tuohon.

Yhdellä sanalla: Suosittelen!
    Tuskin oikeasti juuri kellekään joku 130hv ja +100kg mopo käy suorituskyvyn puolesta Suomenmaassa pieneksi, sen paremmin radalla kuin kadullakaan. Sen sijaan ainakin itsellä on kova tarve silloin tällöin vaihtaa laitteita ihan vaihtamisen ilosta. Viime vuosina, eli mitä lähemmäs tuo 40v. etappi lähestyy on paremminkin tehot vain pienentyneet.

Jos kevarivuosia ei lasketa menee mopoilu näin meikäläisellä:
    1.) 2002 FZS600 (01) ja 95hv
    - luova tauko 2003 - 2005 -
    2.) 2006 GSX-F750 (90) ja 106hv
    3.) 2006- TRX 850 (99) ja n. 90hv

Koko ajan on kuitenkin menty hauskempaan suuntaan... Isompaankin sen myönnän, mutta ei tarkoituksellisesti. Seuraavakin pyörä lienee isompi ja matalatehoisempi.

Edit: Noh, kyllä FZS oli huimasti hauskempi kuin GSX-F, mutta TRX on kyllä noista kolmesta ehdottomasti minun suosikkini.

Retired
    Noh, kusiaiset kulkevat hyvin eikä niissä lopu tehot kesken, mutta sitä kierrättämistä ei jaksa enää parin tonnin jälkeen kun ajaa arkimatkoja pyörällä. Ei kukaan tartte tonnisen heppoja yhtään sen enempää kuin kusiaisenkaan, mutta tonnisen vääntö on taas asia mitä minulle tulisi heti ikävä. Liikenteessä voi pienellä kaasun liikkeillä liikuttaa pyörää ja uudet tonniset ovat radallakin käytännössä yhtä ketteriä kuin kusiaiset. Ei ole takaisin vaihtamista. Ekan pyörä ei tartte olla "pienempi" millä tahansa kyykyllä tappaa itsensä yhtä helposti, kun kolarit harvemmin johtuvat niistä ylimääräisistä hepoista mitkä tonnisessa löytyy.

Jos haluaa kovan vihjeen ja ei ole tonnista vielä kokeillut ostakaa 750nen kyykky. Alhaalla selvästi kusiaista parempi ja ylhäällä ei jää paljoa kilosista. Jos alkaa tuntua pieneltä niin -1/+1 operaatiolla se kulkee kuin tonninen. Merkissä ei pahemmin ole vaihtoehtoja, mutta se on mahtava pyörä.
    ja mitä väliä, jääkö pieneksi?? Joka kevät vaihdetaan uusi mopo alle
    Ei kukaan jaksa ajella samalla vehkeellä montaa vuotta, en ainakaan itse jaksaisi...
    S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
    Nojuu, keskustelun siivittämänä nyt on sitten itellä R6 ensipyöränä.
    Onneksi olkoon. Hyvän pelin hommasit
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Lainaa (käyttäjätunnus @ Kesä. 05 2008,10:28) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Kesä. 05 2008,09:51) kirjoitti
    Mä ainakin ymmärrän ja tuskin olen ainoa, koska sen verta porukka noita vaihtelee. Aika moni kynäilee ekan kesän pikkukyykyllä ja sitten hommaa jonkun isomman kun tekee mieli ajaa johonkin pidemmälle ja mukavammin. Toki 600cc:lläkin voi matkaa taittaa, mutta ei se nyt mitään kivaa ole. Itse ajoin 600GSX-R:llä ekan kesän(n.10000km) ja kesäkuussa kattelin tonnisia jo alle. Ei löytynyt mitään sopivaa ja vaihdoin kokonaan pyörämallia(supermotoon). Tuskin kyse on siitä, että tehot loppuis kesken, vaan yleensä siitä että nälkä kasvaa syödessä.
    Kolmatta kesää ajanu R6:lla ja tänä kesänä tuli heitettyä pyörällä pieni euroturneekin. Saksa, ranska, sveitsi, italia, itävalta ja takas saksaan. Yhteensä ~3500km. Hyvin kilometrit taittuu edelleen.
    Nii mietin just ite kanssa et eikös toi 750 kikseri ois sopiva pyörä toho välii? Jos siinäkin vääntö alkaa ottaa pattii ( ) nii sitte suosiolla vaihtaa tonnisee... Tossa vaa jos joku ensi isoks pyöräks meinaa tonnista nii ei taida saada 25kw papereihin? seiskapuokki kikserin kyllä saa, ainakin uudemmat mutta mites kiloset? R1 joihinki vuosimalleihi on tuo 25kw kuristus homma.

--GsxR:iä--
    Itsellä on 2008 vuoden R6R kohta on pari tuhatta ajettu ja kuristus sarjan asennus olisi pian edessä,eli 25-kw papereihinhan saa periaatteessa minkä vehkeen tahansa. hyvä pyörä on ollut käsitellä ja muutenkin tyytyväinen, itse olen lähes 190cm pitkä ja 85kg painoa.
    Miten niin ensipyörän pitää olla alle 25kw? En ymmärrä...

Mutta, itse tässä toista pyörää harkitsevana ja kyykkyihin päätyneenä ajattelin että otan suoraan tonnisen ettei tarvi olla vaihtamassa toista kertaa tänä kesänä

Kävin sitten koittamassa Hondaa, ja onhan se hieno laite ei siinä mitään. Kaupunkipyörimisessä sitä vääntöä tarvii, ei silloin kun edessä on tyhjää tasaista asfalttia.

Kävin sitten kuitenkin koittamassa tota jo mainittua gixxerin välimallia ja ihan rehellisesti - en pysty huomaamaan oikeastaan mitään eroa siihen CBR1000RR:ään. Välissä tuli vielä ajettua 1098:lla mikä olis koneen puolesta ykkönen mutta ajoasennosta en tykännyt + se on hinnaltaan lähes kaksinkertainen gixxeriin verrattuna.

Kun seiskapuolikas tuntui noinkin hyvältä, päätin että koitan vielä kusiaista ja jos en taaskaan huomaa mitään eroa, hankin sitten sellaisen. Jos kusiaisen ahdistaa alakierroksilla, hankkinen sen gixxerin.

Ja vielä jos palataan tuohon otsikon pyörään ja ketjun aloittajan tilanteeseen, niin eikös Biken testissä ollut se tän vuotinen R6R joka on aikalailla uusittu monilta osin (ulkonäköä lukuunottamatta).

Ja tälle vuodelle ei ole tarjolla kuin R6R ja ne vanhat R6:t on sitten ihan eri laitteita siihen verrattuna.
    Lainaa (käyttäjätunnus @ Kesä. 05 2008,09:36) kirjoitti
    +1
    Suzuki M1800R -10, Yamaha XV535 -96
    Ex: Aprilia Pegaso 650 -00, CBR900RR -00

1/4 mile: 10.796s, 212.10km/h, 60ft 1.888s
  30.  
    Niin, sitä kannattaa pohtia mitä käyttöä varten lähinnä pyörää havittelet. Jos meinaat mutkapätkiä taitella en usko että isokaan ihminen tällä pyörällä puutuu tai että tehot loppuu ennen ajotaitoja. Mutta aivan pyörän haaskausta alkaa tällä ajaa (pelkkää) matkaa. Tietysti kun pitää tiettyä vauhtia yllä niin ei paljon ehdi puutumaan... Itse ajan sekä mutkaa että matkaa ja hyvin on hupia riittänyt. Yllättävän iso ero on tässä -08 vm:ssa siihen vanhaan -05:n.

Itse olen siis aika pieni (nainen) 167cm/56kg mutta sääret on sen verta pitkät ettei tuo käsittely ole mikään ongelma. Kokoni puolesta olen kyllä vähän väärä hlö kommentoimaan... Lyhytjalkaisia ihmisiä tällä foorumilla
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen