Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
    Kokemuksia kaipailisin hyvistä hieman viileämmän kelin hanskoista. Sellaisista joilla pärjäisi 0-10 asteen lämpötilassa ja sateella. Kuitenkaan mitkään toppahanskat ei ole hakusessa vaan vuorelliset vedenpitävät hanskat. Mielestäni tärkeimpiä ominaisuuksia olisi vedenpitävyys, hiostamattomuus, tuntuma kahvoihin ja suojaavuus. Kertokaapa perusteluiden kera mitkä olisivat hyvät ja mielellään edulliset jotakuinkin noihin kriteereihin sopivat hanskat.
    Mä luulen että me muutkin haluttaisiin pari tollasia hanskoja, ei niitä oikein taida olla muualla kuin myyntipuheissa

MP-asun "waterproof" hanskat ei pitäneet vettä mutta hiostivat kyllä aika tavalla. Tuntuma oli hyvä ja kohtuu lämpimät olivat kuivana.

No vedenpitävyydeltä riittää kunhan nyt edes jonkin verta sitä vettä pitää.. hommasin tossa talvella oikein hyviltä vaikuttaneet hanskat joiden ainakin pitäisi pitää vettä.. no tuota ominaisuutta on melko vaikea todeta kun hiostavat niin pirusti, ettei sateella tiedä tuleeko se vesi sisä vai ulkokautta. Niin ja kylmät ovat kun sormet alituiseen ovat märät.
    Jos nyt satut tuollaiset löytämään niin ilmoittele meille muillekin.
    Itselläni on vanhat Reuschin hanskat jotka ovat kyllä kohtalaisen lämpimät (joku thermoalu vuori) pitäävät vettä (goretex) eivät hiosta paljoa mutta niissä ei ole mitään suojia ja ovatten melkoisen ohutta nahkaa ja niissä on yksi huono puoli: niitä ei saa enää edes rahalla.
    Sitten on yhdet Richan hanskat joissa on jonkinlaiset suojat mutta eivät pidä vettä, hiostavat ja ovat kylmät.
    Taivas saa odottaa
    Tulee jonkun verran käytettyä retkeilyvälinekaupasta ostettuja Berghausin Gore-Tex kalvollisia fleecehanskoja. Sinne kun laittaa hyvän alushanskan, niin pysyy kädet kuivana ja lämpimänä, tuntuma kahvoihin on hyvä, mutta suojaa ne eivät tarjoa. Noh, kaikkea ei voi saada...

Edit. Niin siis kerrospukeutuminen toimii myös hanskoissa.

Edit2. Näillä pysyy kädet lämpimänä.

Niin sekin olisi jo paljon mikäli pitäisivät sitä vettä ja eivät hiostaisi. Siihen lisää kevyt vuori ja suojat olisi jo boonusta. Ei luulisi ihan mahdottomia vaativan hanskavalmistajilta, kun ajopuvuistakin saavat vedenpitäviä ja hengittäviä.
    Held outlasteilla ajelin viime talven
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

Gas Gas EC 300
    Kawa z750
    Vedenpitävät ja lämpimäthän on helppo tehdä.. muovipussikalvo(tämä voi olla hienosti nimetty jokskin überkalvoksi "lähes goretex"), ja toppauksia niin tarkenee. Kahvatuntumassa sitten häviää.

Mulla on motonetistä ostetut syko-merkiset paksuimmat mopohanskat mitkä löysin, pitää kyllä vettä. Testasin lavuaarissa ja on hiostavat, mutta ei niillä lämpimällä kelillä ajetakkaan. Positiivisena puolena kahvoista käsiin välittyvän tärinän vaimeneminen. Ja miinuksena se huono tuntuma
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Juu ostin vedenpitävät MP-hanskat, hikos niin ettei meinannu käsistä lähteä. muija repi vuoren auki ja löys sieltä itelleen hyvät tiskihanskat, kukahan kumma nekin oli sinne unohtanut, no nou hätä nyt pelittää
    HONHON
    frozen man:n avatar
    Liittyi Mar 2008
    Etelä-Mäntsälä
    Joo, minäkin haluaisin sellaiset hanskat! Eipä ole eteen vielä tullut ainakaan mp puolella. Pitää varmaan alkaa etsimään kelkkailuvarusteiden puolelta niin voisi löytyä!
    Z 750
    * kliks *

Tällaset mulla ja on hyvät... Tosin ostin ne Lahdesta ja Classic merkkiset, mut muuten samanlaiset... Pitää vesisadetta (kuin kahdesta esteristä) noin tunnin ajan ja tuntuma kahvoihin on hyvä. Ei hiosta. Nahkaa. Ei suojia. Älä konttaa.

Edit. Ja maksoin viel 15 eur enemmän viime keväänä kuin nämä...

Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    +/-0 keleillä toiminut hyvin Salomonin Goretex lasketteluhanskat.
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Dainesella myös yhet melko hyvät, ei oo kertakaan palellu näpit, JOSKIN uutena melko paksut, eli ote stongasta huonohko, mutta käytön myötä hakee mallinsa kädessä.

Toi oikeen puolimmainen "Hantska", IXS pitää myös vettä, mutta ei kovin läämin . Ja Kahvalämppärit parhaat, jos on palelevainen näpeistään . Myös hanskan sisään saa kertakäyttölämppäreitä, joita käyttelin kun vielä Skimbailin aktiivisesti, myydään urheiluliikkeissä, ja lämmittää esim. reisussa pitkäääääään .
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

1200 GSF *Bandit *-02

Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

HD *V - ROD * -06 *( Street )

HD *Electra Glide 1600*-09

HD XL 1200 Low Sportster -10
    Alpinestars ST-3 on ehdottomasti hyvä hanska. Lämmin, vedenpitävä ja mikä tärkeintä hanskan vuori ei ruttaannu miten sattuu hanskan sisälle. Allright näyttää ainakin myyvän ko. tuotetta hintaan 79€. Suosittelen
    Mulla taitaa olla Difin nahkaiset gorehanskat (~100€). Hyvät ajaa, lämpimimmät, jotka mulla on ikinä ollut. Ja pitää vettä hyvin!
    Suojaamisesta sitten en tiiäkään..
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    Rukan Mars hanskat. Hinta jotain 90€
    Veden pitävyydestä ei vielä kokemusta, mutta uskoisin kun on Rukan hanskoista kyse, että pitäisi vettä.
    Oman kokemuksen mukaan Richan-hanska (semmonen rystyssuojilla/69egee,allright) ei oikeen ole vedenpitävä. No pitää jonkun aikaan veden ulkopuolella, mutta sitten kastuu kädet...
    MP-asun hanskoissa surkeat vuoret/saunat ketuttaa... Yhdet jo vaihdoin kun saumat ratkes ja vuoret oli jatkuvasti solmussa.

Ostaisin kyllä nyt jotkut toiset ja täytyykin ostaa kun ei ole vielä toimivia löytynyt
    -
    Tuli ostettua jotkut MP-Asun hanskat ja kyllähän niitä vähän aikaa pitää, mutta jo muutaman tunnin ajon jälkeen saa kaataa hikivedet pois ja kuivattaminen kestää sen jälkeen pari päivää. Kylmilläkin n.+5 keleillä alkuun tarkenee, mutta kosteuden kasvaessa sormet palelevat.
    Tollaset Halvarssonin hanskat löytyy, ihan ok ajaa mutta kaatosateessa tai nollakelissä en ole kokeillut, kun en niissä oloissa oikein aja. Tuntuma ja suojaukset on hyvänoloiset, mutta ihan halvimpia noi Halvarssonit ei kylläkään ole.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Danelta tuommonen malli, tuntuu aika paksulta kädessä mutta tuntuma silti yllättävän hyvä ja lämpöiset/vedenpitävät ovat http://www.danebikewear.nl/en/model?...03000100000002
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Alpinestarsilta uusi gore-hanska: Alpinestars 365 Gore-Tex Glove. Pari kuukautta ollu käytössä ja hyvin on toimineet. Vesisateessa ei ole tullut ajettua, mutta eiköhän tuohon goretexiin voi aika hyvin jo luottaa. Onhan noilla toki hintaa, mutta tuntuvat hyviltä. Suojaa löytynee, kädet ei hikoa (paitsi tietysti lämpötilan noustessa parin kympin tuntumaan) ja tuntuma on hyvä.

E: linkki kuntoon

Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
    Lainaa (freerider70 @ Touko. 27 2008,20:31) kirjoitti
    Danelta tuommonen malli, tuntuu aika paksulta kädessä mutta tuntuma silti yllättävän hyvä ja lämpöiset/vedenpitävät ovat http://www.danebikewear.nl/en/model?...03000100000002
    Mistähän näitä vois tilailla ?
    Ducatit M696 Dark & SS1000DS Red
    Rukka Mars

Tuollaiset hommasin kanssa alkukeväästä, hyvältä tuntuivat mun makuun.
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
    Kaikenlaisia hanskoja tuli hankittua silloin kun ei vielä ollut lämpökahvoja. Goretex on se paras kalvo, mutta myös Halvarssonin Dryway+ tuntui toimivan. Ne, missä oli jotain muita keksintöjä kalvon virkaa toimittamassa, oli kyllä onnettomia. Ensin tuntui lämpimältä, mutta hetken päästä oli kuin muovipussit kädessä.

Lämpökahvojen kanssa voi rauhassa valita ne hanskat, joissa tuntuma on hyvä ja suojaus kunnossa. Noista jo esitetyistä tuo Alpinestarsin malli vaikuttaa pätevältä, menee ehkä hankintaan vaikka kalliit ovatkin. Hyvät suojat, gore-kalvo, hyvä tuntuma.

Lainaa (Köli @ Touko. 28 2008,10:21) kirjoitti
    Rukka Mars

No mistä hommasit ? Kuka Suomessa myy Rukan hanskoja ?
    Mulla on ollut pitkään MP-Asun Gore-hanskat jostain vuodelta 2002 ==> hyvät olleet mutta nyt saumat alkaa ratkeilla muutenkin kuluneet (ajettu 130 tkm). Ostin keväällä Hanxin jotkut hanskat joissa se Hipora "sadekalvo" ==> aivan onnettomat eli kädet hikoaa heti ja sen jälkeen kylmyys. Jos minulta kysytään niin Gorea sen olla pitää.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Mulla toista vuotta käytössä MP-asun Viperit. Ainakin työmatka-ajossa (60km suuntaansa) kun kotoa lähtiessä on ollut -4 ja töihin tullessa nollassa ovat kädet pysyneet ok lämpiminä. Kunnollista testiä vedenpitävyydestä en ole tehnyt mutta pikkusateet ovat pysyneet ulkopuolella.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
    Lainaa (rsy @ Touko. 28 2008,09:17) kirjoitti
    Lainaa (freerider70 @ Touko. 27 2008,20:31) kirjoitti
    Mistähän näitä vois tilailla ?
    Muistaakseni omani tilasin tuolta http://www.riderz.co.uk/index.p....45ba082
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Lainaa (Utah @ Touko. 23 2008,17:42) kirjoitti
    Tollaset Halvarssonin hanskat löytyy, ihan ok ajaa mutta kaatosateessa tai nollakelissä en ole kokeillut, kun en niissä oloissa oikein aja. Tuntuma ja suojaukset on hyvänoloiset, mutta ihan halvimpia noi Halvarssonit ei kylläkään ole.
    Halvarssonit ehdottomasti, on ajettu räntäkelissäkin ja tarkenee, kunhan on kahvanlämmittimet, hinta oli jotain 60-70 välissä
    Äimistelijä
    Oon ajellu 4 kautta jo MP-asun New Vipereillä ja on hyvät hanskat. Hipora+cordura+thinsulate tjsp. Ja pitänyt hyvin vettä ku muistaa laittaa hanskan takin hihan alle.
  30.  
    Lainaa (hondamania @ Touko. 28 2008,11:35) kirjoitti
    Lainaa (Köli @ Touko. 28 2008,10:21) kirjoitti
    Rukka Mars

No mistä hommasit ? *Kuka Suomessa myy Rukan hanskoja ?
    Mulla on ollut pitkään MP-Asun Gore-hanskat jostain vuodelta 2002 ==> hyvät olleet mutta nyt saumat alkaa ratkeilla muutenkin kuluneet (ajettu 130 tkm). Ostin keväällä Hanxin jotkut hanskat joissa se Hipora "sadekalvo" ==> aivan onnettomat eli kädet hikoaa heti ja sen jälkeen kylmyys. Jos minulta kysytään niin Gorea sen olla pitää.
    Lauttasaaren Bike worldistä ostin, eli ne ainakin myy suomessa Rukkaa, kai sitä jostain muualtakin saa.
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen