Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 125:sta
  1. #1
    Jenkkiläisessä Cycle World June 2008 lehdessä oli laaja vertailu yhdeksän prätkän välillä. Lainaan tähän kolmiosaisesta testistä kiihtyvyystulokset ja huippunopeudet 4,8 kilsan suoralla. Painopervertikkona laitan myös mitatut kuivapainot ja parit muut huomautukset.



    Kiihtyvyys 0 - 60 mph *(0 - 96,54 km/h)

    Ducati 1098 * * * * * * * * * * * * * * 2,89
    Ducati 1098R * * * * * * * * * * * * * 2,76
    Honda CBR1000RR * * * * * * * * *2,89 * * * * * * * * *
    Kawasaki ZX-10R * * * * * * * * * * 2,84
    Kawasaki ZX-14 * * * * * * * * * * * 2,62
    MV Agusta F4 312 RR 1078 * * *2,84
    Suzuki GSX-R1000 * * * * * * * * * 2,78
    Suzuki Hayabusa * * * * * * * * * * 2,58
    Yamaha YZF-R1 * * * * * * * * * * * 2,86


    Varttimaili

    Ducati 1098 * * * * * * * * * * * * * 10,31@229,4
    Ducati 1098R * * * * * * * * * * * * 10,03@238,0
    Honda CBR1000RR * * * * * * * *10,06@239,0
    Kawasaki ZX-10R * * * * * * * * * 10,01@241,4
    Kawasaki ZX-14 * * * * * * * * * * * 9,97@235,2
    MV Agusta F4 312 RR 1078 * *10,08@238,2
    Suzuki GSX-R1000 * * * * * * * * * 9,98@240,5
    Suzuki Hayabusa * * * * * * * * * * *9,90@238,0
    Yamaha YZF-R1 * * * * * * * * * * *10,09@236,6


    Huippunopeus

    Ducati 1098 * * * * * * * * * * * * * * 262,9
    Ducati 1098R * * * * * * * * * * * * * 297,2
    Honda CBR1000RR * * * * * * * * *289,7
    Kawasaki ZX-10R * * * * * * * * * * 296,9
    Kawasaki ZX-14 * * * * * * * * * * * 301,3
    MV Agusta F4 312 RR 1078 * * *300,9
    Suzuki GSX-R1000 * * * * * * * * * *298,1
    Suzuki Hayabusa * * * * * * * * * * *298,8
    Yamaha YZF-R1 * * * * * * * * * * * *294,9

    Huippunopeus oli tietysti eräissä pyörissä rajoitettu elektronisesti. Pyörät olivat vakiokuntoisia.


    Ja sitten se mielenkiintoisin osuus. Kuinka nopeasti prätkä kiihtyy nollasta 289,62 kilometriin?

    Kiihtyvyys 0 - 180 mph

    Ducati 1098 * * * * * * * * * * * * * *Ei pysty
    Ducati 1098R * * * * * * * * * * * * *21,01
    Honda CBR1000RR * * * * * * * * 21,03
    Kawasaki ZX-10R * * * * * * * * * *17,21
    Kawasaki ZX-14 * * * * * * * * * * * 19,77
    MV Agusta F4 312 RR 1078 * * *17,98
    Suzuki GSX-R1000 * * * * * * * * * *18,51
    Suzuki Hayabusa * * * * * * * * * * *18,25
    Yamaha YZF-R1 * * * * * * * * * * * *21,07


    Ja painonvartijoille:

    Mitatut kuivapainot

    Ducati 1098 * * * * * * * * * * * * *192
    Ducati 1098R * * * * * * * * * * * * ?
    Honda CBR1000RR * * * * * * * 188
    Kawasaki ZX-10R * * * * * * * * *197
    Kawasaki ZX-14 * * * * * * * * * * 244
    MV Agusta F4 312 RR 1078 * 207
    Suzuki GSX-R1000 * * * * * * * *198
    Suzuki Hayabusa * * * * * * * * * 251
    Yamaha YZF-R1 * * * * * * * * * *198

    Sana on vapaa.

    Tarkistan nuo painot myöhemmin, ja lisään muutaman kommentin tuosta testistä. Pahoittelen pitkää kirjoitusaikaa, olisi ehkä pitänyt tehdä jollain tekstinkäsittelyohjelmalla eka. Mutta kun vanha ei viitsi...

    Referointi on (netissä ja muuallakin) täysin laillista puuhaa. Laitan kuitenkin myös mainosviestin tästä Cycle World-lehdestä, on nettilehtenä käsittämättömän edullinen.



    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  2. #2
    Ei kiinnosta muakaan muuten mutta hienosti toimitettua tilastoa kuitenkin. Onko toi Hayabussin kuivapaino jotenkin verrattavissa rekisteriotteessa mainittuun omaan massaan? Vertailun vuoksi mä vaan...
  3. #3
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    No mikä ettei kiinnosta ? Kaikki Bikeen liittyvä kiinnostaa, ja näyttäs ihan tottuuven mukasilta tulokset, paitti että on aina se inhimillinen tekijä mukana, kuka kiihyttää ja millä kulloinkin, sekä miten veto onnistuupi kullakin kerralla ?
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  4. #4
    Muutamia otteita testistä:

    - kymppikawalla kesti 0 - 180 mph 17,21 sekuntia ja 804,7 metriä

    - Hayabusa oli kohtuu ripeä 0 - 100 mph kiihdytyksessä: 4,99 sekkaa

    - 1400 Kawan ajotietokone näytti nopeudessa 282 km/h kulutukseksi 21,8 l/100km. Ei kovin paha?

    - Honda keuli kaasusta kolmosella vielä yli 170 km/h nopeuksissa

    - MV oli nopein radalla. Jäi kuitenkin vajaaksi nimensä mukaisista huipuista. Ja onkos jollain prätkällä ollut pidempää nimeä?

    - 400 - 590 heppainen turbobusa keuli vielä vitosella yli 400 km/h nopeudessa, mutta jostain syystä hajos...



    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  5. #5
    mielenkiintoista tietoa.. kawa "yllättäen" nopein"
    siinä jää hondan liskut melkeen 3sek.. ite testasin eilen omasta -04 kympistä 0-299 MITTARINOPEUTEEN pyörän omalla kierros aika kellolla.. vituiks meni huonoissa olosuhteissa.. 19.44sek mut jos viikonloppuna koittas saada alle 18sek..
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  6. #6
    Lainaa (Simbad @ Touko. 22 2008,21:11) kirjoitti
    Ei kiinnosta muakaan muuten mutta hienosti toimitettua tilastoa kuitenkin. Onko toi Hayabussin kuivapaino jotenkin verrattavissa rekisteriotteessa mainittuun omaan massaan? Vertailun vuoksi mä vaan...
    260 kg lukee mulla rekisteriotteessa "Ajoneuvon omamassa".
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  7. #7
    Lainaa (JJJ @ Touko. 22 2008,22:17) kirjoitti
    Lainaa (Simbad @ Touko. 22 2008,21:11) kirjoitti
    Ei kiinnosta muakaan muuten mutta hienosti toimitettua tilastoa kuitenkin. Onko toi Hayabussin kuivapaino jotenkin verrattavissa rekisteriotteessa mainittuun omaan massaan? Vertailun vuoksi mä vaan...
    260 kg lukee mulla rekisteriotteessa "Ajoneuvon omamassa".
    Käsittääkseni tuo on ns märkäpaino, eli paino ajokunnossa.
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  8. #8
    Lainaa (Koris @ Touko. 22 2008,20:01) kirjoitti
    Ja painonvartijoille:

    Mitatut kuivapainot

    Ducati 1098 * * * * * * * * * * * * *192
    Ducati 1098R * * * * * * * * * * * * ?
    Honda CBR1000RR * * * * * * * 188
    Kawasaki ZX-10R * * * * * * * * *197
    Kawasaki ZX-14 * * * * * * * * * * 244
    MV Agusta F4 312 RR 1078 * 207
    Suzuki GSX-R1000 * * * * * * * *198
    Suzuki Hayabusa * * * * * * * * * *251
    Yamaha YZF-R1 * * * * * * * * * *198
    Niin, nämähän on märkäpainoja... *

    Esim Busan kuiva 220 kg, kilokiksu 172 kg jne
  9. #9
    Nykyisen ensipyöräni jälkeen seuraava mopo on Suzuki GSX-R 1000:nen, ehkä jo seuraavana kesänä.
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  10. #10
    Vittu ne kulkee!

    Koris se vanha tilastonikkari!
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  11. #11
    Lainaa (jbusa @ Touko. 22 2008,22:35) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Touko. 22 2008,20:01) kirjoitti
    Ja painonvartijoille:

    Mitatut kuivapainot

    Ducati 1098 * * * * * * * * * * * * *192
    Ducati 1098R * * * * * * * * * * * * ?
    Honda CBR1000RR * * * * * * * 188
    Kawasaki ZX-10R * * * * * * * * *197
    Kawasaki ZX-14 * * * * * * * * * * 244
    MV Agusta F4 312 RR 1078 * 207
    Suzuki GSX-R1000 * * * * * * * *198
    Suzuki Hayabusa * * * * * * * * * *251
    Yamaha YZF-R1 * * * * * * * * * *198
    Niin, nämähän on märkäpainoja... *

    Esim Busan kuiva 220 kg, kilokiksu 172 kg jne
    Höpö höpö, ja tervetuloa todellisuuteen.

    Nämä ovat aikuisten oikeasti mitattuja kuivapainoja. Noihin painoihin kun lisäät bensan, niin voit lähteä ajamaan prätkällä. Silleen oikeasti.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  12. #12
    Lainaa (Koris @ Touko. 22 2008,21:14) kirjoitti
    Muutamia otteita testistä:

    - 400 - 590 heppainen turbobusa keuli vielä vitosella yli 400 km/h nopeudessa, mutta jostain syystä hajos...
    Ei mihinkään...
    Oliko tuolle mitattu noita aloitusviestissä olevia tuloksia?
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  13. #13
    Mielenkiintoista luettavaa - jälleen kerran - mielestäni
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  14. #14
    Siitä mielenkiintoinen tilasto että mä veikkaisin monen "pappa-betalar"-motoristin valitsevan pyöränsä aika pitkälti juuri näiden specsien perusteella. Sellaiset ominaisuudet kuin ajettavuus, kestävyys, hinta ei paina paljoa kun pitää saada SE vehje joka vetää kyykkyyn kylän muut kulkupelit

    ...jos ei ehkä tosielämässä, niin ainakin paperilla...
    Litranen sisävessa
  15. #15
    Lainaa (JJJ @ Touko. 22 2008,22:17) kirjoitti
    Lainaa (Simbad @ Touko. 22 2008,21:11) kirjoitti
    Onko toi Hayabussin kuivapaino jotenkin verrattavissa rekisteriotteessa mainittuun omaan massaan? Vertailun vuoksi mä vaan...
    260 kg lukee mulla rekisteriotteessa "Ajoneuvon omamassa".
    Mitä olen joitain tuntemiani prätkiä seurannut, niin rekisteriotteen paino olisi aika lähellä sitä, että tankki olisi 70 - 80 % täynnä.

    Onko jollain oikeaa tietoa asiasta?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  16. #16
    Lainaa (viltsu81 @ Touko. 22 2008,22:53) kirjoitti
    Sellaiset ominaisuudet kuin ajettavuus, kestävyys, hinta ei paina paljoa kun pitää saada SE vehje joka vetää kyykkyyn kylän muut kulkupelit

    ...jos ei ehkä tosielämässä, niin ainakin paperilla...
    Ai niin, unohdin mainita tämän kolmiosaisen testin voittajan.


    Testauksen aiheet olivat siis 4,8 km kiihtyvyys, rata-ajo ja katuominaisuudet.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  17. #17
    Mitä opimme tästä? No sen, että kymppikawa on hyvä ja muut paskoja eivätkä mene mihinkään.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #18
    Lainaa (raikuli @ Touko. 22 2008,21:12) kirjoitti
    ... paitti että on aina se inhimillinen tekijä mukana, kuka kiihyttää ja millä kulloinkin, sekä miten veto onnistuupi kullakin kerralla ?
    Kiihdytystulokset ovat siis yleisölle suljetusta lentotukikohdasta, niiden pisimmältä kiitoradalta. Rata oli betonipäällysteinen, siksi ajat eivät ole lähelläkään huippuaikoja.

    Kiihdytykset hoiti sama tyyppi, kaikille prätkille. Rata-ajotulokset oli taas kahden hemmon yhteistulokset.


    [Tarkistan nämä tiedot viimeistään huomenna, tämä näin ulkomuistista]
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  19. #19
    Aiwan sama.. mutta MV-Agustan ottaisin jos valita sais.
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  20. #20
    Näinpä...tässä se taas nähtiin mikä on vakiokuntoisten KUNINGAS
    Busa nopein kaikessa, mitä ei ole rajoitettu
    Ja tuo rajoittajakin on poistettavissa, joten sekin puoli on kondiksessa
  21. #21
    Lainaa (TPM @ Touko. 22 2008,22:49) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Touko. 22 2008,21:14) kirjoitti
    Muutamia otteita testistä:

    - 400 - 590 heppainen turbobusa keuli vielä vitosella yli 400 km/h nopeudessa, mutta jostain syystä hajos...
    Ei mihinkään...
    Oliko tuolle mitattu noita aloitusviestissä olevia tuloksia? *
    No ei!

    Ne oli ottanut pari lähtöä valokuvia varten, ja varsinaisessa ekassa lähdössä olisi tullut kivikova aika...

    ... mutta tuon prätkän sytytysjärjestelmä ilmeisesti häiritsi lehden käyttämää V-BOX GPS-systeemiä liikaa, ja mitään luotettavia tuloksia ei tallentunut...

    ... ja tuossa ekassa oikeassa lähdössä ilmeni yhdessä sylinterissä nakutusta (eikös "detonation" ole sitä?) joten tiimi ei ottanut uusintalähtöjä - tällä kertaa.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  22. #22
    Ois ny testannu kuussataset samalla... (tietty ei ois kaikkii testejä ees päässy läpi), mut oisin ollu sit enempi kiinnostunu.

    Nii ja tärkein kysymys tietty, mikä noista voitti? (luin nopsaa, enkä näny selkeetä "XXXXXX oli paras ja voitti testin" -lausetta.
  23. #23
    Lainaa (suiza @ Touko. 22 2008,23:14) kirjoitti
    Näinpä...tässä se taas nähtiin mikä on vakiokuntoisten KUNINGAS
    Busa nopein kaikessa, mitä ei ole rajoitettu
    Ja tuo rajoittajakin on poistettavissa, joten sekin puoli on kondiksessa
    All Hail The King

    on se silti ruma
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  24. #24
    Lainaa (Koris @ Touko. 22 2008,20:01) kirjoitti
    Referointi on (netissä ja muuallakin) täysin laillista puuhaa. Laitan kuitenkin myös mainosviestin tästä Cycle World-lehdestä, on nettilehtenä käsittämättömän edullinen.
    Eli omasta mielestäni Cycle World-lehti ei ole kovinkaan hyvä lehti, mutta kun ottaa huomioon, mitä tämä nettilehtenä maksaa, niin Cycle Worldin hinta-laatusuhde on aivan käsittämättömän kivikova.

    Tällä hetkellä saa 24 numeroa eli 2 vuotta hintaan $14. Tuo tarkoittaa euroina 39 eurosenttiä per numero (eli 0,39 euroa per numero).

    LINKKI_Cycle_World_digital_subscription

    Edit: hinta ja lontoon kirotusasua



    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  25. #25
    Lainaa (suiza @ Touko. 22 2008,23:14) kirjoitti
    Näinpä...tässä se taas nähtiin mikä on vakiokuntoisten KUNINGAS

    Busa nopein kaikessa, mitä ei ole rajoitettu
    mielenkiintoinen testi ja kertoo juuri ne olennaisimmat seikat joiden perusteella prätkämme valitsemme.


    eikös se nopein huipuissa ole zzr1400 ja 0-180 mailissa zx10r kawat.

    Ducati 1098 262,9
    Ducati 1098R 297,2
    Honda CBR1000RR 289,7
    Kawasaki ZX-10R 296,9
    Kawasaki ZX-14 301,3
    MV Agusta F4 312 RR 1078 300,9
    Suzuki GSX-R1000 298,1
    Suzuki Hayabusa 298,8
    Yamaha YZF-R1 294,9

    Kiihtyvyys 0 - 180 mph

    Ducati 1098 Ei pysty
    Ducati 1098R 21,01
    Honda CBR1000RR 21,03
    Kawasaki ZX-10R 17,21
    Kawasaki ZX-14 19,77
    MV Agusta F4 312 RR 1078 17,98
    Suzuki GSX-R1000 18,51
    Suzuki Hayabusa 18,25
    Yamaha YZF-R1 21,07
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  26. #26
    Lainaa (B12 @ Touko. 22 2008,23:02) kirjoitti
    Mitä opimme tästä? No sen, että kymppikawa on hyvä ja muut paskoja eivätkä mene mihinkään.
    +1 Kawa rules........... toisaalta Jessekin rules ok, joidenkin mielestä

    Et tu, Brute

    - Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
  27. #27
    Nää kiihtyvyydet ja huippunopeudet alkaa kyllä oleen semmosia, että ihan yks paskan lysti minkä näistä ottaa niiden perusteella. Joka ikisellä pääsee kuusen latvaan ketun ketterästi.

    Itselläni valinnassa alkaisi painamaan ajo ominaisuudet, ulkonäkö, huoltokulut ym seikat.

    Tosiaankin noitten kusiaisten nopeustestit olisi myös kiinnostanut kovasti. Kusiaisillakin ainakin 0-100 vedossa mennään varmaan samoihin aikoihin?

    Lueskelin tuossa muistaakseni tmmän testiä 600 nakupyöristä, ja niilläkin oli menty 0-100 3s pintaan.
    Aika haipakkaa sekin.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  28. #28
    Tää on tätä ! Toinen lehti tekee samat testit samanlaisilla mopoilla mutta eri yksilöillä ja taas ihan eri järjestys



    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  29. #29
    joo, kivahan se kun on dataa millä pullistella snakarilla. kuitenkin esim noita 0-100 aikoja aika harva osaa edes vetää. kusiaisellakin voi päästä vaikka mihin, mutta lähdeppä sillä niin, ettei kone booaa tai kytkintä luistata niin perkeleesti. Hanurista se on, kulki mitä kulki.

    näissä testeissä on myös se, että moni ostaja lukee jotain masterbike testiä pilkku pilkulta ja kun kawa on sekunnin nopeampi, niin muut ei kulje mihinkään. ja sama lukija on valitsemassa ensipyöräänsä ja jokainen viimeisen 20 vuoden aikana tehty pyörä ylittäisi taitovaatimukset kuskilta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
  31. #30
    Lainaa (jaket @ Touko. 23 2008,08:21) kirjoitti
    joo, kivahan se kun on dataa millä pullistella snakarilla. kuitenkin esim noita 0-100 aikoja aika harva osaa edes vetää. kusiaisellakin voi päästä vaikka mihin, mutta lähdeppä sillä niin, ettei kone booaa tai kytkintä luistata niin perkeleesti. Hanurista se on, kulki mitä kulki.

    näissä testeissä on myös se, että moni ostaja lukee jotain masterbike testiä pilkku pilkulta ja kun kawa on sekunnin nopeampi, niin muut ei kulje mihinkään. ja sama lukija on valitsemassa ensipyöräänsä ja jokainen viimeisen 20 vuoden aikana tehty pyörä ylittäisi taitovaatimukset kuskilta.
    Joo, ja toisessa testissä taas joku muu on sekunnin nopeampi

    Eihän mikään noista nyt vakiona ole kovinkaan nopea..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen