Tuli hommattua -99 Ducati SS750 viikko sitten.
Ainut negatiivinen asia pyörässä on, että kytkin luistaa.
Tietysti tulee ensimmäisenä mieleen kytkimen vaihto, mutta pyörällä ajettu vain 35tkm... onko normaalia että noilla kilsoilla kytkin olisi loppu?
Kun kuulin että jollain oli ollut SS900:sa sama vika ja kytkimen vaihto ei auttanut mitään...???
Eli onko kellään mitään muuta teoriaa asiaan, kuin kulunut kytkin? ei tarvis turhaan vaihtaa, jos vika ei olisikaan levyissä...
neuvokaahan viisaammat...
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Vääränlainen moottoriöljy tai kytkimen jouset kuoleutuneet tai levyt kuluneet.
ex suzuki gs 500e-90,ex suzuki dr 650e-97,ex Ducati 900 ss -91,ex Ducati900ss-97,ex Ducati ST2 -03,Triumph Thruxton -07
entisellä 620ie monsterilla oli ajettu yli 50 000km eikä alkup. kytkin vielä luistanut tarpeettomasti
Happy with what you have to be happy with.
itsellänikin on luisto ongelmia ja musta tuntuu että se johtuu siitä kun työsylinteri painattaa liian voimakkaasti sitä kytkintankoa.
SS 620i.e
Mulla on kyllä menossa kytkimen alapään sylinteri ja tiivisteet vaihtoon tällä viikolla, kun vähän hikoilee...
toivottavasti se sitten auttaisi...
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Eihän siellä ole ole ollut sisällä jotain muuta ku märkäkytkimille lisäaineistettua öljyä? Eli eihän ole ollut sisällä auton moottoriöljyä?
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
sori tietämättömyyteni mutta onko kuivalla vai märällä kytkimellä vai kenties märälläkuivalla jonka takia luistais (stefa)![]()
GSXR-1000 Limited
Öljyasiasta jälleen sen verran, että kytkimen saa luistamaan kalliilla lisäaineistetuilla autoöljyillä, joissa on merkintä EC eli "Energy Conserving". Tavalliset mineraalit ja puolisynteettiset 10W-40 -öljyt ei näitä aineita sisällä ja jos niillä kytkin luistaa, niin kykimen kilometrit on silloin miltei täynnä oli öljy mitä tahansa.
Kytkinlisäaineita ei ole olemassa, on vaan lisäaineistamattomia öljyjä, joista monet sopii mopoon oli luokitus JASO tai API.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Kysyin edelliseltä omistajalta mitkä öljyt Ducatissa on...
Castrol gps 10/50
Mitä sanoo raati? onko oikeanlaiset öljyt?
ps. kiitoksia hyvistä ja asiallisista vastauksista. Tuolla autopuolen forumeilla tottunut että vaan viisastellaan ja vittuillaan jos kysyy jotain.
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
täällähän ei koskaan kukaan viisastele tai vittuile(LLuca @ Touko. 12 2008,11:06) kirjoitti
![]()
GSXR-1000 Limited
(LLuca @ Touko. 12 2008,11:06) kirjoitti
Jotkut vannovat Shellin öljyjen nimeen on niitä muitakin.kirjoitti
Kysyppä vielä entiseltä omistajalta onko kytkimelle tehty mitään. Jos ei, niin levyt saattavat olla finaalissa.
Levyjen vaihto ei ole mikään paha rasti.
Katteet pois, öljyt ulos, koneen sivuposki pois, levyt pihalle, uudet tilalle, sivuposki paikoilleen, öljyt koneeseen, katteet takaisin ja kovaa ajoa. Kuulostaa helpolta ja sitä se onkin.
Tiivistepintoihin vielä Ducatin harmaata ja hyvä tulee.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
mulla -02 750 SS. samat öljyt koneessa ja toimii moitteettomasti. ajokilsoja 30tkm(LLuca @ Touko. 12 2008,11:06) kirjoitti
onko kukaan aukaissut kytkimen työsylinteriä? ja miten sen saa avattua?
SS 620i.e
Mulla luisti kytkin hetken aikaa, kun vaihdoin öljymerkkiä. Ei mennyt kuin pari sataa kilometriä niin alkoi pitämään. Sen jälkeen öljynvaihdossa ei ole tullut tuota ilmiötä.
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Huomasin tänään ajellessa, että tuntui kytkin pitävän paremmin, kun oli vielä viileämmän sään takia öljyn lämmöt suht alhaiset....???
täytyy vielä illalla töistä lähtiessä testata lisää. mutta eikös se viittaisi liian litkuihin öljyihin, jos viileämmällä säällä pelaa paremmin. eli öljy menee kuumalla kelillä liian litkuksi...???
varmaan 10/50 tilalle 15/50 tai 20/50...???
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Nuo öljyt on tässä tilanteessa samanarvoisia, koska kuumanpään viskositeettti on sama (50).(LLuca @ Touko. 13 2008,16:09) kirjoitti
Luistaako kaikilla vaihteilla vai vain esim. suurimmalla vedätettäessä. Yleensä luistot alkavat suurimmalla vaihteella ja tilanteen pahetessa alkaa luistamaan pienemmilläkin.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
luistoa tapahtuu kun vaihtaa räväkästi esim. 1-2 tai 2-3 vaihteet. varmaan sama homma isommillakin vaihteilla. ykkösellä voi kaasusta keulitella. kakkosella jos yrittää niin alkaa luistamaan. ns kytkinpommi keulittelua on turha edes yrittää, kun alkaa vaan luistamaan. eli "normaali" ajossa toimii, mutta nopeissa vaihdoissa/keulittelussa alkaa luistaa... toivottavasti osasin selittää asian...
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Tänään kävin kyselemässä merkki liikkeessä öljyistä. Siellä haukuttiin Castrol gps (mulla tämän hetkinen öljy) suorastaan moottorille vaarallisen huonoksi...(kuulemma ko öljyllä saatu Ducateja ihan rikottuakin.)
Eli Shell:it täytyy vaihtaa sisään... katsotaan sitten jos lähtis paremmin pelaamaan...
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Jos sulla on liikaa eurovaluuttaa niin osta vaan shellin öljyä ja tietysti vielä ducatin logolla. Saat vaan pahan mielen kun olet maksanut itsesi kipeeks ja tod. näk. kytkin luistaa edelleen. Kyllä se tuommoisilla oireilla tuntuisi olevan levyjen vaihdon tarpeessa.(LLuca @ Touko. 14 2008,16:31) kirjoitti
![]()
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
en jaksa kirjoittaa uuutta threadia. mutta kysyisin tällaista..onko ilmennyt muilla?!..eli 620 ie monsteri..märkäkytkimellä..jos laittaa vaihteen silmään (1) ja pitää kytkimen pohjassa ja antaa vähän kaasua niin pyörä hieman nytkii eteenpäin..ei ryömi mutta nytkähtää..aluksi mietin että ei irroita kunnolla mutta voisiko johtua sellaisesta kun on märkä kytkin niin nopealla kaasun liikkeellä öljy välittää vauhtipyörästä vähän vääntöä kytkimelle ja tuntuu pienenä liikkeenä..ilmasin kytkimen ja ei ollut siellä ilmaa joten niiltä osin pitäisi olla kunnossa ...vai olenko ihan väärillä jäljillä..!?![]()
Halo!
Mistä advance utraa 15w-50... kun ei vissiin saa kovin helposti shopistakaan...
10w-40 taitaa vähän 100 asteessa vaahtoontua ilmajäähyissä...
Monstro 1000DS very dark
juu taitaa olla tokimotolta loppu ei ole saanut koko kesänä
vaihtoehto sen tilalle suosittelen motorex 15w/50 formula4
puolisynt
siinä on korkea kiehumispiste toimii loistavasti dukessa
ei muuta kun shell suuntaan kaikki vaan reklamaatiota
itse sain tokimoton aikanaan tuota ottamaan sisään hirveen vinkumisen jälkeen loistava öljy dukeen
mun mielestä ihan ykkönen
optimi olis jos sais agip 20w/50 (shell) mut eipä oo koskaan änne tullut
Kaipa tuo Castrolin superbikekin kelpaa, jos ei Shellin Advancea löydy. Itselläni pelannut ainakin ihan ok.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ihan oikeassa olet, kuuluu asiaan. Öljy toimii voiman välittäjänä kytkinlevyjen välissä, vaikka olisivatkin irti toisistaan. ilmiö on kuumana pienempi.(hirviö @ Touko. 18 2008,18:24) kirjoitti
Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
Tilasin Shellin Advance 4 15W-50 öljyä viime joulukuussa trukkilavallisen ja sitä ei olla vieläkään saatu ja viimeisten soittojen perusteella sitä ei taida saada tällä kaudella Suomeen ollenkaan, kun taas 10W-40 Advancea saa noin viikossa lisää. *(Desmosedici @ Elo. 04 2008,23:33) kirjoitti
Sen verran on jo kokemusta Bel-Ray:sta ja Castrolista etten omaan koneeseen niitä laittaisi. Ne menevät ihan vedeksi jo alle 5000 km jälkeen. Jokseenkin kaikki muut prätkä öljyt toimii ihan OK Ducatissa, kunhan ne osuu siihen 10W-50 haarukkaan.
Shellin 10W-40 on toiminut hyvin tämän "vähälumisen kesän" keleillä, mutta helteella se menee liian ohueksi ja laatikko alkaa tökkimään - eli se on ok syksyllä ja keväällä, kesähelteillä vähemmän OK.
No totuuden nimissä ei niillä ole tullut ajettua lähellekään tuota 5000 kilometriä, joten voi olla että myöhemmin tulisi ongelmia. Nyt taitaa olla jotain 900 km alla tältä kesältä, joten ainakin nuo ajot on mennyt ihan ok.(compact_d @ Elo. 05 2008,02:44) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Herätetäänpä topic ja nostetaan ylemmäs.
Ehkä vähän tyhmä kysymys mut kysympä kumminki.
Mistä mahtas löytää kytkimen jousia ja mitä niillä on hintaa?
pystyiskö käyttämään jonku muun merkin kytkinjousia? toki mittojen pitää olla kohallaa, mut onko kellään kokemusta moisista?
SS 620i.e
Jousia nyt saa melkein mistä vaan. On tarviketta ja alkuperäistä, normaalia ja jäykempää. Luuri käteen ja soittoa mp-osia myyviin firmoihin. Jos netin käyttö on tuttua niin tilaa vaikka täältä tai ebaystä.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke