Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Moro,

Olen hiukan kiinnostunut eräästä R 1150 R Rockster pyörästä. Jos menen koeajolle, niin mitä kannattaa tarkistaa (käytetty pyörä siis kyseessä)? tai mihin kiinnittää huomiota ko mallissa? Onko tiedossa jotain yleisiä tuolla mallille olevia tyyppivikoja tms?

Jux
    Tuolla tekniikalla ajelin 74 tkm ja perän iso laakeri 54 tkm kohdalla meni. Lisäksi kello meni takuuseen mutta sehän ei Rocksteria koske. Virtalukolta irtosi akulta tuleva paksu punainen kaapeli mutta se oli omaa syytä eli ei lasketa.
    Niin kuin ei myöskään Rocksterin mielipiteita jakavaa ulkonäköä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    No ei noissa Boksereissa nyt ole kuin ominaisuuksia. About pomminvarmaa tekniikkaa, jolla halutessaan ajelee satoja tuhansia.
    <p>2002-2014</p>
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (juxxxer @ Touko. 10 2008,22:58) kirjoitti
    Olen hiukan kiinnostunut eräästä R 1150 R Rockster pyörästä. Jos menen koeajolle, niin mitä kannattaa tarkistaa (käytetty pyörä siis kyseessä)? tai mihin kiinnittää huomiota ko mallissa? Onko tiedossa jotain yleisiä tuolla mallille olevia tyyppivikoja tms?
    Taisit olla Espoon R.M.Heinolla lauantaina. Vaihdettiin jokunen sana siinä pihalla kun tein lähtöä mustalla R1150R:llä.

Siisti pelihän se Rockster oli. Noilla kilsoilla (23tkm) pyörä tuskin vaatii muuta kuin ajoa. Huoltohistorian sanotaan olevan kunnossa, mutta tarkista nyt vielä että 20tkm huolto on tehty. Jos siitä on reilusti aikaa, niin tingi vuosihuolto mukaan.

Bokserin normaali huoltovälihän on 10tkm. 10/30/50/jne. tkm huollot on suppeampia ja 20/40/60/jne. tkm huollot laajempia, joihin kuuluu mm. vaihteisto- ja peräöljyjen vaihto ja bensansuodattimen vaihto (tankin irroitus). R:n huollot on joka tapauksessa kohtuu edullisia, koska katteiden purkamiseen ei tuhraannu aikaa. Pelkkä moottoriöljynvaihtokin on luokkaa 70e, enkä ainakaan minä viitsi tuohon hintaan ruveta käsiäni sotkemaan.

Käy ihmeessä koeajolla. Ei tuossa mitään ihmeellisyyksiä pitäis olla, normaalien kulutusosien kunnon tarkistus ja yleinen silmäily. Puoli-integraali-ABSit saattaa niihin tottumattomalle olla yllätys, ovat nimittäin kohtuu tehokkaat. Totuttelua saattaa vaatia sekin, ettei telelever-keula juurikaan jarrutuksessa niiaile. Niin, ja ne vilkut. Itse tosin pidän kaikkia em. asioita nimenomaan positiivisina ominaisuuksina.

Olen kuullut pari tapausta, joissa vilkun kytkimissä on ollut ihan oikeasti toimintahäiriöitä, eli tarkista että napit toimii (palautuu yläasentoon) kunnolla. Testaa kahvalämppärit myös, tulet arvostamaan niitä.

Pyydä muuten irroittamaan ne laukut koeajon ajaksi, tuo pyörä näyttää paljon paremmalta ilman niitä. Näissä bemareissa on sekin mukava puoli, että laukkutelineet ilman laukkuja ei näytä yhtään hullummilta (vrt. tarviketelineet joissakin muissa merkeissä).

PS. Saitko siitä -89 Pasosta sopivan vaihtotarjouksen vai kannattaako myydä itse?
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

>> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

Ducati SFV4S
    Jos on vähän ajettu ei pitäisi olla niitä tyyppivikoja kuten perälaakeri (takapyörässä sivuttaista klappia) tai luistava kytkin (pilattu liialla öljyntäytöllä ja stefa alkanut vuotaa). Mun ärrässä alkoi perälaakerin klappi jossain 65 tuhannen kohdalla. Kytkin kesti kyllä.

Jos etujarrut täristää eli levyt tuntuvat kieroilta, se ei välttämättä ole niin. Levyjen kelluvat kiinnitysholkin voivat olla jumissa jolloin levy ei pääse liikkumaan vapaasti. Mun pyörässä korjaantui herkistelyllä, eli reiluilla jarrutuksilla satasen vauhdista 4-5 kertaa, jo alkoi levyt liikkua vapaammin ja täsinä lakkasi.

Kone käy suht nätisti ja tärinättömästi jos venttiilien ja läppärunkojen säädöt on kohdillaan. Jos käynti tuntuu raa´alta ja rouheelta saattaa em. säädöt auttaa.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  6.  
    Moro,

Kiitoksia kovasti kommenteista.

>riisor
    En ollut lauantaina (oot jutellu jonku muun kanssa), mutta silti taidetaan puhua samasta pyörästä Kävin istuskelemassa tossa vuosi pari sitten (ehkä jopa samaa pyörää) Rocksteria heinolla ja tuntu jo silloin hyvälle. Nyt siihen on tullu hiukan lisää kilometrejä ja hintaki tietty tullu hiukan alaspäin.

Mut hiukan mietityttää nuo tehot, ku ideana olis ottaa vähän tehokkaampi pyörä ku nykynen. Tosin on rocksteerissä enempi vääntöä ku nykysessä Yamahassa, mut onko tarpeeksi?

Et R1200R ja K1200S miellyttää myös. Mutku niillä o hintaa uutena ja ei oikein meinaa löytyä käytettyjäkään. Mut sinänsä ton boxerikoneen lasken eduksi, että on varmaa ja kestävää tekniikkaa.

Mut komea tuo Rocksteri olis - njam.

Jux.