Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 117:sta
  1. #31
    Lainaa (trollen @ Touko. 09 2008,21:47) kirjoitti
    Tapauksesta Iltalehdessä.
    Toivottavasti uutisessa olisi oikein edes tuo ettei motoristi ole vakavasti loukkaantunut
    xxx
  2. #32
    Sen verran off-topiccia että liittyy pelkästään otsikkoon, mutta kyseessä ei ole Vanha Turuntie. Katsokaa vaikka Google Mapsista
    "Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
  3. #33
    Lainaa (jarmojs @ Touko. 09 2008,22:07) kirjoitti
    Sen verran off-topiccia että liittyy pelkästään otsikkoon, mutta kyseessä ei ole Vanha Turuntie. Katsokaa vaikka Google Mapsista
    Olet oikeassa. Mutta kaikki puhuu ko. tiestä nimellä Vanha Turuntie. Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä ettei se oikeasti ole Vanha Turuntie. Itsekin opin sen vasta noin 20 vuotiaana, kun kävin taksikurssin. Varmaan joku jäänne niiltä ajoilta, kun tuli Turun moottoritie ja sitten alettu puhumaan Turuntiestä nimellä Vanha Turuntie? Näissä onnettomuus jutuissa voisi tietysti olla tarkempana jotta sijainti olisi tarkasti ilmoitettu.
    xxx
  4. #34
    Lainaa (jarmojs @ Touko. 09 2008,22:07) kirjoitti
    Sen verran off-topiccia että liittyy pelkästään otsikkoon, mutta kyseessä ei ole Vanha Turuntie. Katsokaa vaikka Google Mapsista
    OT:Niin, sitä voi tuota 110 pätkää ajellessa miettiä, että ajaako uutta vai vanhaa turuntietä. Joku jäänne tosiaankin jostain, ehkä itsekin olisin paikan tuolla nimikkeellä ilmoittanut.



    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  5. #35
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 09 2008,22:16) kirjoitti
    Olet oikeassa. Mutta kaikki puhuu ko. tiestä nimellä Vanha Turuntie. Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä ettei se oikeasti ole Vanha Turuntie. Itsekin opin sen vasta noin 20 vuotiaana, kun kävin taksikurssin. Varmaan joku jäänne niiltä ajoilta, kun tuli Turun moottoritie ja sitten alettu puhumaan Turuntiestä nimellä Vanha Turuntie? Näissä onnettomuus jutuissa voisi tietysti olla tarkempana jotta sijainti olisi tarkasti ilmoitettu.
    Jep. Joskus markka-aikaan tuli netottua satanen kun kaverin kanssa aiheesta väiteltiin

    Turun moottoritie eli Tarvontie taas on virallisesti Turunväylä (vrt. Länsiväylä).
    "Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
  6. #36
    Piti kans ihan oikeen itekki kattoo mitä otsikon alla on, kun vanhalla turuntiellä asuneena ihmettelin, kuin siin joku voi liippasta mopon "kaiteeseen", sellanen kälynen pikkutien pätkä..vaik tosin onhan siin se granista tuleva/menevä jyrkkä mäki, mis ainakin mäen alla on ollu useinkin auto ojassa.
    Joo, turuntie on turuntie ja turun motari ns. tarvontie...

    Ja jos se kohta on se Gallerian valoista Bemböleen päin lähtevä pätkä, ni on muuten ihan oikeesti sadan vauhdissa aika kinkkinen paikka. Siinä on tietääkseni pari kertaa ollu mopo siel kaiteitten välis.
    Tänä keväänä en siitä ole ajanu, mut viime kesänä sain kyllä mopon iloseen "ilmalentoon", kun tuli vähän lähettyä rivakammin valoista. Siin on (ainakin oli) sellanen ilonen hyppyri just ennen kun pitäis alkaa kanttaa kovin oikeelle... (ja edelleen puhutaan n. satasen vauhdista tai yli sen..)
    En myönnä et kaahasin, mut kuitenkin tein sen
    Onneks oli tuurii eikä taitoo ja selvittiin säikähdyksellä, mut en kokeile toista kertaa.

    Hoppas kaveri toipuu
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  7. #37
    Lainaa (jarmojs @ Touko. 09 2008,22:07) kirjoitti
    Sen verran off-topiccia että liittyy pelkästään otsikkoon, mutta kyseessä ei ole Vanha Turuntie. Katsokaa vaikka Google Mapsista
    Juu se on vain kutsumanimi, eikä tuo kohta ole edes vanhaa turuntietä.

    Alkuperäinen vuoden 1938 tielinja löytyy hieman pohjoiseen nykyisestä Turuntiestä >kliksis<

    (VT 1 määriteltiin 1938)

    Mutta olet ihan oikeassa siinä että Vanha Turutie on myös osa Vanhaa Turuntietä *

    Muita vanhan linjauksen kohtia ovat ovat mm. Törmäniityntie, Kuusiniemi, Karvasmäentie, Glimsintie ja Yli-Lommilan kuja.

    Loput ovat suunnileen nykyisen tielinjan alla. Joten se nyt sitten vähän riippuu mistä roikkuu. Joissain paikoissa ollaan sekä "Vanhalla Turuntiellä" = VT1 1938, Turuntiellä = ST 110 ja toisissa Vanhalla Turuntiellä = Vanha Turuntie joka oli ennen myös Turuntie ja VT1.

    Virallinen vastaus on kuitekin Turuntie.

    Ja viimeinen Nitpick.. Olisihan se voinut yhtä hyvin olla vaikka Turun ja Porintie * , koska sekä VT1 että VT2 kulkivat tuosta kohtaa. Siksi siinä ainoassa jäljellä olevassa kilometritolpassa (kivipaasi) on kaksi rinkulaa alhaalla. VT2 erkani tuohon aikaan omalle reitilleen vasta Nummella (tie 1251, siitä 125 josta 280 Somerolle jossa oli teiden 2 ja 10 risteys)



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  8. #38
    Non niin, koska kyseisessä kolarissa ei sittenkään tainnut käydä kovin pahasti kuskille, sallimme tämän 'p:n viilauksen' ja palaamme tämän tien nimiasian jälkeen taas alkuperäiseen aiheeseen.

    Vaimoni raportoi tästä tapahtumasta minulle ihan tuoreeltaan, kun pelastuslaitos oli vielä paikalla, ja sanoi puhelimessa, että "taas siinä Turuntien pahassa kaarteessa on kajahtanut, pyörä keskikaiteiden välissä ihan päreinä, poliisi ja ambulanssi paikalla" (hän ajoi itse Karakallion suunnasta kotiin Etelä-Leppävaaraan, ja kiinnitti huomiota pikkupoikiin, jotka bussipysäkillä tähtäilivät kameralla keskelle tietä (vasemmalle). Hän muisti hyvin nämä parin-kolmen vuoden takaiset onnettomuudet, joissa kaksi motoristia menetti henkensä. Hyvin selvin sanoin hän ilmaisi, että pyörä oli tullut Leppävaaran suunnasta kohti Karakalliota, eli vastaan hänen omaa ajosuuntaansa.

    Kun nyt tulin kotiin illemmalla, etsin .orgista mitä tästä on raportoitu. Sini-68 kertoo (bussipysäkiltä nähtynä), että "pyörä lähti valoista ihan normivauhtia ja sitten näkyi vain pölypilvi ja autot pysähtyivät."

    Muutkin .orgilaiset tukevat havaintoa: sama paikka kuin aiemminkin, omituinen mutka, ehkä alikulkutunnelin aiheuttaman pienen nyppylän aiheuttama keulan keveneminen, ja mutkan yllättävä tiukkeneminen oikealle...

    Ja sitten nämä kaikki vartti.fi ja iltasanomat.fi ja iltalehti.fi kertoo suurelle yleisölle, että "Miesmotoristi oli ollut matkalla Bembölestä Leppävaaran suuntaan" *


    Ei voi olla totta! Piti oikein lähteä katsomaan paikan päälle, kun asun vain parin sadan metrin päässä.

    Havainto 1. aivan kuten nuudel kertoo, Gallerian liittymästä (länteen) Karakallion suuntaan tie tosiaan notkahtaa, kun alikulkutunneli ilmeisesti kantaa paremmin kuin muu perusta. Kuva 1 Notkahdus näkyy hyvn selvästi, kun seuraa keskikaidetta.

    Havainto 2. Bembölen (Karakallion/Kilon/lännen) suunnasta nähtynä ainoa ymmärrettävä iskukohta hallinan menettämiselle täältä Bembölen suunnasta ajanelle olisi kuvassa keskivaiheilla, kun tie kaartuu oikealle. Siinä kohden ei kuitenkaan näy mitään merkkejä onnettomuudesta. Vain normaalia tienlaidan roskaa, kuten pölykapselin raatoja ja juoma/hapurilaispakkauksia.

    Havainto 3. Vihdoin löytyy onnettomuuskohta. Se on todellakin länteen (Karakallio/Bemböle) päin vievällä ajoradan puolella, ja selkeästi pyörä on tullut Leppävaaran/Gallerian valojen suunnasta. Huomaa kuvan keskellä Sellon vieressä oleva korkea toimistorakennus, joka osoittaa paikan ja suunnan varsin hyvin. Vielä lisävahvistuksena kuva vastakkaisesta suunnasta, josta näkee että yksi keskikaiteen pystytolppa on taipunut tavalla, josta voi hyvin päätellä kuvan ottamisen suunnasta tulleen pyörän taivuttaneen sen.

    Havainto 4. Palloillessani tässä ees-taas ja ottaessani kuvia, ja seisoessani "iskukohdan" paikeilla pysähtyy motoristi (kulta-hopea bussi) juttelemaan, ja vahvistaa kaikki havaintoni, koska oli itse ajanut tapahtumapaikan ohi tapahtuman aikaan, ja vielä molempiin suuntiin. Myös lähellä asuvana muisti ja tiesi hyvin myös nuo aiemmat parin-kolmen vuoden takaiset kuolonkolarit, mutta vahvisti omat muistikuvani, että ne olivat molemmat tapahtueet paljon "syvemmällä" kaarteessa. Tämä oli osunut melkein suoraan kaiteeseen valoista lähdettyään.

    Mitä opimme tästä?

    1. Turuntie tässä kohdin on hyvin vaarallinen, mutta perimmäinen syy on vielä selvittämättä.

    2. Ns. "viralliset" viestimet (vartti, iltasanomat, iltalehti) laittavat nettisivuillensa (ja varmaan myös painetuille) ihan potaskaa, varmentamatonta tietoa, koska siteeravat epäluotettavia lähteitä, eivät itse käy paikalla, vaan ottavat vinkkejä puhelimitse, ja julkaisevat ohikulkijoiden kännykkäkameralla ottamia kuvia, joista tilanne, paikka ja suunnat eivät yleensä hahmotu oikealla tavalla.

    3. Edes karkea paikantaminen on tuolla tavalla kovin epämääräistä, vrt. edellä käyty keskustelu siitä, mikä on kyseisen tien nimi.

    4. .orgilaisiin voi luottaa, koska paikalta raportoineiden orgilaisten havannot voitiin todentaa 100% oikeiksi *

    5. Toivottavasti edes näiden epäluotettavien uutislähteiden antama tieto siitä, että ajaja ei loukkantuntut vakavasti, pitää paikkansa...

    -kawajack
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  9. #39
    Erinomaista reportterityötä
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  10. #40
    Kiitos ja kumarrus!

    Rupes vaan kyrsimään tää nykyajan viestinten tapa lainata toisiaan ja ihan näköjään ilman alkeellisintakaan lähdekritiikkiä.

    Lähdesuojastahan nämä viestimet sen sijaan ovat todella viimeisen päälle tarkkoja, kuten olemme juuri viime päivinä huomanneet tästä hiihto-doping uutisvyyhdestä, jossa nelonen panttaa lähdettään, joka leimaa mm. Marjo M-K:n ja jonka tiedoilla kenties voitaisiin kataa STT:n päätoimitajan saama herjaustuomio.

    Toisaalta, jos erehtyy painamaan potaskaa, voi olla parempikin, ettei kerro, kuka moisen ankan/sammakon on suustaan päästänyt! *

    -kawajack
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  11. #41
    Jos sattuu, lienee yhdentekevää onko vanha vai mikätie jos pystyy kertoo missä on?!
    Pojat ajaa mopoilla
  12. #42
    Lainaa (jannep @ Touko. 09 2008,23:41) kirjoitti
    Lainaa (jarmojs @ Touko. 09 2008,22:07) kirjoitti
    Sen verran off-topiccia että liittyy pelkästään otsikkoon, mutta kyseessä ei ole Vanha Turuntie. Katsokaa vaikka Google Mapsista
    Juu se on vain kutsumanimi, eikä tuo kohta ole edes vanhaa turuntietä.

    Alkuperäinen vuoden 1938 tielinja löytyy hieman pohjoiseen nykyisestä Turuntiestä >kliksis<

    (VT 1 määriteltiin 1938)

    Mutta olet ihan oikeassa siinä että Vanha Turutie on myös osa Vanhaa Turuntietä

    Muita vanhan linjauksen kohtia ovat ovat mm. Törmäniityntie, Kuusiniemi, Vanha Turuntie, Karvasmäentie, Glimsintie ja Yli-Lommilan kuja.

    Loput ovat suunnileen nykyisen tielinjan alla. Joten se nyt sitten värän riippuu mistä roikkuu. Joissain paikoissa ollaan sekä "Vanhalla Turuntiellä" = VT1 1938, Turuntiellä = ST 110 ja toisissa Vanhalla Turuntiellä = Vanha Turuntie joka oli ennen myös Turuntie ja VT1.

    Virallinen vastaus on kuitekin Turuntie.

    Ja viimeinen Nitpick.. Olisihan se voinut yhtä hyvin olla vaikka Turun ja Porintie , koska sekä VT1 että VT2 kulkivat tuosta kohtaa. Siksi siinä ainoassa jäljellä olevassa kilometritolpassa (kivipaasi) on kaksi rinkulaa alhaalla. VT2 erkani tuohon aikaan omalle reitilleen vasta Nummella (tie 1251, siitä 125 josta 280 Somerolle jossa oli teiden 2 ja 10 risteys)
    Tähän pystyyn kuolleeseen tiennimistö spekkaamiseen voin lisätä vain Wikipediasta lainatun pätkän
    Lainaa kirjoitti
    Espoon keskeisin läpikulkuväylä, kaupungin läpi kulkeva Kuninkaantie (vanha Turun - Viipurin valtatie) rakennettiin 1200-luvulla.

    Espoon nimi viitannee joennimeen (Espå / Espåå), jonka puolestaan arvelleen saaneen nimensä jokea reunustaneilta haavoilta (ruotsin kielen haapaa tarkoittava vanha sana on äspe). Nimi esiintyy ensimmäisen kerran vuonna 1431. Espoon vaakunassa esiintyvä kruunu viittaa Espoon kuninkaankartanoon, ja hevosenkenkä puolestaan viittaa kyyditysvelvollisuuteen, joka kuninkaantien varrella sijainneella pitäjällä oli. Monin paikoin Espoon teistä on jäljellä Kuninkaantien keskiaikaista linjausta.
    Toivottavasti huomaatte, lähes kaikki tietävät missä onnettomuus tapahtui ja kaikenlainen pilkun viilaus on vaan niin turhaa.





    KaKKaa PuKKaa

    Hayabusa -08
    ZX-10R -04
    TL 1000 R -98
    ER-5 -97
  13. #43
    [quote=kawajack,Touko. 10 2008,00:40]Non niin, koska kyseisessä kolarissa ei sittenkään tainnut käydä kovin pahasti kuskille, sallimme tämän 'p:n viilauksen' ja palaamme tämän tien nimiasian jälkeen taas alkuperäiseen aiheeseen.


    Muuten samaa mieltä, mutta jos ensimäisenä paikalle sattuneena tilaa apuvoimat "väärään paikkaan" niin siinä mielessä on hyvä pitää mielessä "oikeat koordinaatit".
    "Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
  14. #44
    Lainaa (trollen @ Touko. 10 2008,01:43) kirjoitti
    Toivottavasti huomaatte että lähes kaikki tietävät missä onnettomuus tapahtui ja kaikenlainen pilkun viilaus on vaan niin turhaa. *
    Lainaa (jarmojs @ Touko. 10 2008,02:00) kirjoitti
    Muuten samaa mieltä, mutta jos ensimäisenä paikalle sattuneena tilaa apuvoimat "väärään paikkaan" niin siinä mielessä on hyvä pitää mielessä "oikeat koordinaatit".
    Aivan ja kyllä nyt tämän iteroinnin jälkeen tiedetään että tässä, mutta kerropa tuo oikea onnettomuuspaikka hätäkeskuksen päivystäjälle juuri kun mälli on sattunut, jotta osaa lähettää ambulanssin paikalle.

    Ei ole aina ihan helppoa&yksinkertaista. GPS auttaa kyllä aika lailla, jos sellainen on mopossa/kotilossa/taskussa, ja siitä katsoo koordinaatit. Niistä ei tarvii miettiä, että minkä vuoden tielinjaus on kyseessä, ja millä nimellä juuri tämä tieosuus nykypäivänä virallisissa kartoissa merkitään.

    Niin, ja toivottavasti tuo kuski on jotensakin OK, muuten tulee tästä kaikesta OT väännöstä vähän * *olo.

    -kawajack

    Ai niin, ja * *taas varovasti!
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  15. #45
    [QUOTE= (jarmojs @ Touko. 10 2008,02:00)]
    Lainaa kawajack,Touko. 10 2008,00:40 kirjoitti
    Non niin, koska kyseisessä kolarissa ei sittenkään tainnut käydä kovin pahasti kuskille, sallimme tämän 'p:n viilauksen' ja palaamme tämän tien nimiasian jälkeen taas alkuperäiseen aiheeseen.


    Muuten samaa mieltä, mutta jos ensimäisenä paikalle sattuneena tilaa apuvoimat "väärään paikkaan" niin siinä mielessä on hyvä pitää mielessä "oikeat koordinaatit".
    Juu on varmasti tärkeää. Nythän iltalehdet laittoivat vain suunnan väärin. Paikka oli tiedossa.

    Itse kun ajelen niin nuo "koordinaatit" olisivat yleensä arvailujen varassa. Ikävä kyllä täytyy myöntää että kun ajelen niin noin 80% ajasta ajan "tietä", jonka tiedän olevan noin jossain. Jos sattuisin onnettomuuspaikalle noilla teillä, en välttämättä osaisi opastaa auttajia paikalle ainakaan kovin helpolla.

    Olen ollut ensimmäisenä paikalla liikenneonnettomuudessa Hämeenlinnan väylällä. Tiellä jota käytän päivittäin. Tilanteen ollessa päällä oli todella vaikeaa selittää hätäkeskukseen missä olin.





    KaKKaa PuKKaa

    Hayabusa -08
    ZX-10R -04
    TL 1000 R -98
    ER-5 -97
  16. #46
    Lainaa (kawajack @ Touko. 10 2008,02:13) kirjoitti
    Lainaa (trollen @ Touko. 10 2008,01:43) kirjoitti
    Toivottavasti huomaatte että lähes kaikki tietävät missä onnettomuus tapahtui ja kaikenlainen pilkun viilaus on vaan niin turhaa.
    Lainaa (jarmojs @ Touko. 10 2008,02:00) kirjoitti
    Muuten samaa mieltä, mutta jos ensimäisenä paikalle sattuneena tilaa apuvoimat "väärään paikkaan" niin siinä mielessä on hyvä pitää mielessä "oikeat koordinaatit".
    Aivan ja kyllä nyt tämän iteroinnin jälkeen tiedetään että tässä, mutta kerropa tuo oikea onnettomuuspaikka hätäkeskuksen päivystäjälle juuri kun mälli on sattunut, jotta osaa lähettää ambulanssin paikalle.

    Ei ole aina ihan helppoa&yksinkertaista. GPS auttaa kyllä aika lailla, jos sellainen on mopossa/kotilossa/taskussa, ja siitä katsoo koordinaatit. Niistä ei tarvii miettiä, että minkä vuoden tielinjaus on kyseessä, ja millä nimellä juuri tämä tieosuus nykypäivänä virallisissa kartoissa merkitään.

    Niin, ja toivottavasti tuo kuski on jotensakin OK, muuten tulee tästä kaikesta OT väännöstä vähän olo.

    -kawajack

    Ai niin, ja taas varovasti!
    OT-juttujahan tässä voidaan jeesustella maailman tappiin jne. Kuskin kunto ja nopea paraneminenhan tietenkin pitäisi olla pääasia mutta itseäni tuosta päivittäin ajelevana eniten ihmetyttää että miten näin on päässyt käymään? Sairauskohtaus on tietysti yksi mahdollisuus koska esitettyjen lausuntojen perusteella "helvetillinen ylinopeus" ei oikein tunnu vakuuttavalta selitykseltä.
    "Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
  17. #47
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Kawajack on .Orgin Sherlock Holmes...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  18. #48
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (kawajack @ Touko. 10 2008,00:40) kirjoitti
    Mitä opimme tästä?

    1. Turuntie tässä kohdin on hyvin vaarallinen, mutta perimmäinen syy on vielä selvittämättä.
    Eh? Olisi tosiaan kiva tietää mitä vaarallista tuossa on? Näyttää kokolailla suoralta tieltä ja leveyttäkin piisaa?

    Mitään muuta ei tule mieleen kuin joko kaistaa vaihtava autoilijaurpo on torpannut mopoilijan ulos radalta tai sitten ihan vaan kuskin kämmäyksestä johtuva ulosajo.
    Dirty Nasty Furriner
  19. #49
    Lainaa (Staga @ Touko. 10 2008,08:03) kirjoitti
    Lainaa (kawajack @ Touko. 10 2008,00:40) kirjoitti
    Mitä opimme tästä?

    1. Turuntie tässä kohdin on hyvin vaarallinen, mutta perimmäinen syy on vielä selvittämättä.
    Eh? Olisi tosiaan kiva tietää mitä vaarallista tuossa on? Näyttää kokolailla suoralta tieltä ja leveyttäkin piisaa?

    Mitään muuta ei tule mieleen kuin joko kaistaa vaihtava autoilijaurpo on torpannut mopoilijan ulos radalta tai sitten ihan vaan kuskin kämmäyksestä johtuva ulosajo.
    Itse en myöskään usko, että tien pinnalla olisi tekemistä onnettomuuden kanssa. Ennemmin tulee ajatus, että syystä tai toisesta vaikka etupyörä lukkoon kesken kaistanvaihdon, kun edellä ajava päättääkin vaihtaa kaistaa samaan aikaan tms. Mutta jokin tuossa paikassa on muutekin liikenteellisesti pielessä, kun sen verran usein kolahtaa. Tuo notkelma varmaan vaikuttaa vasta joskus 120km/h -> ajettavuuteen.

    Nopeutta tuossa ei varmaan sallittua enempää voi olla, kun Kawajackin kuvia katselee. Aika nopeasti pyörä pysähtynyt iskusta.
    xxx
  20. #50
    Lainaa (kawajack @ Touko. 10 2008,00:40) kirjoitti
    ...
    1. Turuntie tässä kohdin on hyvin vaarallinen, mutta perimmäinen syy on vielä selvittämättä.

    ...
    [OT]

    Perimmäinen syy paikan vaarallisuuteen on, ettei kukaan oikeasti halua ajaa Turkuun päin. Keho vastustelee ja alitajunta saattaa tehdä pyörän kontrolloinnista vaikeaa.

    Siksi liikenteen tulisi suuntautua kohti Tamperetta.

    [/OT]

  21. #51
    Lainaa (kawajack @ Touko. 10 2008,00:40) kirjoitti
    Ja sitten nämä kaikki vartti.fi ja iltasanomat.fi ja iltalehti.fi kertoo suurelle yleisölle, että "Miesmotoristi oli ollut matkalla Bembölestä Leppävaaran suuntaan" *
    Ne myös kertoo, että "Moottoripyöräilijä oli liikkeellä ilman matkustajia." En sitten tiedä kuinka yleistä on, että moottoripyörällä olisi enemmän kuin yksi matkustaja kyydissä *
    xxx
  22. #52
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 10 2008,10:36) kirjoitti
    Lainaa (kawajack @ Touko. 10 2008,00:40) kirjoitti
    Ja sitten nämä kaikki vartti.fi ja iltasanomat.fi ja iltalehti.fi kertoo suurelle yleisölle, että "Miesmotoristi oli ollut matkalla Bembölestä Leppävaaran suuntaan"
    Ne myös kertoo, että "Moottoripyöräilijä oli liikkeellä ilman matkustajia." En sitten tiedä kuinka yleistä on, että moottoripyörällä olisi enemmän kuin yksi matkustaja kyydissä
    Jos mopo lähtee lapasesta, niin voihan siinä päällä olla 2 matkustajaa eikä yhtään kuljettajaa...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  23. #53
    (poistettu tili)
    Paikassahan ei tosiaan mitään ihmeellistä ole. Ainoa mikä tulee mieleen, on kolari auton kanssa. Tuo vasen kaistahan loppuu seuraavissa valoissa, ja sitä käytetään oikean kaistan liikenteen ohittamiseen ja viime hetken kiilauksiin takaisin suoraan menevälle oikealle kaistalle. Olisko jäänyt kaistaa vaihtaessa näkemättä takaa tuleva ohittelija, ja tullut törmäys?
  24. #54
    Äsken ajelin paikan ohi ja juuri ennen kohtaa jossa osunut kaiteeseen on lyhyt musta viiva tiessä. Veikkaan, että etupyörä mennyt lukkoon jarrutuksessa ja kaatunut. Ja miksi jarruttaisi tuossa, niin ei tule muuta mieleen kuin joku lähtee vaihtaan kaistaa heti edessä tai rinnalla. Tietysti voihan se olla vaikka sorsaperhe joka lähtenyt tietä ylittämään tms. Tietysti kaikki nämä vain omia spekulointeja, kun ei kaikkea faktaa ole tiedossa.

    Toivon tosiaan, että motoristi selvinnyt ilman vakavaa loukkaantumista. Tuuria on ollut mukana, jos ei pahemmin käynnyt. Tuossa kohtaa niin paljon kaikkea mahdollista estettä mihin voi itsensä teloa pahasti.
    xxx
  25. #55
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 10 2008,12:14) kirjoitti
    Äsken ajelin paikan ohi ja juuri ennen kohtaa jossa osunut kaiteeseen on lyhyt musta viiva tiessä. Veikkaan, että etupyörä mennyt lukkoon jarrutuksessa ja kaatunut. Ja miksi jarruttaisi tuossa, niin ei tule muuta mieleen kuin joku lähtee vaihtaan kaistaa heti edessä tai rinnalla. Tietysti voihan se olla vaikka sorsaperhe joka lähtenyt tietä ylittämään tms. Tietysti kaikki nämä vain omia spekulointeja, kun ei kaikkea faktaa ole tiedossa.
    Joo, siinä on tosiaan todella lyhyt jarrutusjälki kaistalta ulos. Minkä takia jarrutettu ei käy mistään ilmi, mutta suoraan jäljen päästä on sitten menty kaiteeseen.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  26. #56
    [QUOTE= (jarmojs @ Touko. 10 2008,02:00)]
    Lainaa kawajack,Touko. 10 2008,00:40 kirjoitti
    Muuten samaa mieltä, mutta jos ensimäisenä paikalle sattuneena tilaa apuvoimat "väärään paikkaan" niin siinä mielessä on hyvä pitää mielessä "oikeat koordinaatit".
    Kun nyt alkaa olla useassa puhelimessa GPS ja yleistyy edelleen kun sirujen hinnat alkavat olla aika mitättömiä, niin eipä olisi ihan mahdoton ajatus sekään että puhelimessa olisi "hätänappi" jota painamalla:

    1) Puhelin soittaa automaatisesti sen maan hätänumeroon jonka verkossa ollaan

    2) Puhelin hakee GPS -koordinaatit ja lähettää ne tekstiviestillä ko. maan hälytysnumeroon

    3) Koordinaatit ja soitto yhdistetään lähettäjän puhelinnumeron perusteella.

    4) Nappi voisi olla vaikkapa punainen kolmio, saman näköinen kuin autojen hätävilkku.

    Olisi todennäköisesti paljon nopeampi ja tarkempi kuin tukiasematietojen perusteella puhelimen paikantaminen (erityisesti alueilla joissa suuri tukiasemaväli).

    Käyttäjän ei tarvitsisi osata kuin kertoa mitä on käynyt. Ei tarvitse tietää vaikka Puolan hätänumeroa mahtaako se olla 112 vai ei, eikä paikkaa missä ollaan.

    Ihme että tuollaista ei ole muuten ole vielä toteutettu, mutta vastahan nämä GPS:t puhelimissa ovat alkaneet yleistyä.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  27. #57
    (poistettu tili)
    Tuleepa mieleen tällainenkin asia, vaikka tapahtumaa en tunnekkaan, paikka on kuitenkin tuttu.

    Turvallisin tapa ajaa tuollaisessa paikassa on reipas kiihdytys valoista niin että kotilot jää kauas taakse. Sitten ennen mutkia himmaa. Ei siis älytön veto vaan reipas.

    Niin moni täälläkin jeesustelee taajamassa köröttöttelyn puolesta, valitettavasti.
  28. #58
    Lainaa (trollen @ Touko. 10 2008,01:43) kirjoitti
    Espoon nimi viitannee joennimeen (Espå / Espåå), jonka puolestaan arvelleen saaneen nimensä jokea reunustaneilta haavoilta (ruotsin kielen haapaa tarkoittava vanha sana on äspe). Nimi esiintyy ensimmäisen kerran vuonna 1431. Espoon vaakunassa esiintyvä kruunu viittaa Espoon kuninkaankartanoon, ja hevosenkenkä puolestaan viittaa kyyditysvelvollisuuteen, joka kuninkaantien varrella sijainneella pitäjällä oli. Monin paikoin Espoon teistä on jäljellä Kuninkaantien keskiaikaista linjausta.
    Eli siis olisi hyvin ollut mahdollista että onnettomuus ei olisikaan tapahtunut Espoossa, vaan Haapajoella..

    1200 -luvun tielinjaukset Espoossa olivat pitkälti käytössä vielä 1930 -luvulla, VT1 oli ainoa missä rettiä hieman muuteltiin rakennustöiden yhteydessä 1932-1934. Toinen missä ehdittiin tehdä uutta linjaa oli VT 6,7 Helsinki - Porvoo, eli nykyinen ST 170.

    Tuolloin noin hienoa päällystettyä pintaa kuin tuossa Turuntien onnettomuuspaikalla ei motoristeilla ollut kuin kahdessa paikassa Suomessa. Turun Artukaisten lentoasemalla ja vuotta myöhemmin Helsingin Malmilla..

    Joten on se kumma kun tuokin vanhan kiitotien tasoinen baana on nykyään hirvittävän vaarallinen..

    Don't just ride it, feel the road!

    Ripaus vielä OT:ta kun vauhtiin on päästy ;-)
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  29. #59
    (poistettu tili)
    Lainaa (jannep @ Touko. 10 2008,13:47) kirjoitti
    Ripaus vielä OT:ta kun vauhtiin on päästy ;-)
    Niin, sitä sulla riittää.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 10 2008,13:23) kirjoitti
    Turvallisin tapa ajaa tuollaisessa paikassa on reipas kiihdytys valoista niin että kotilot jää kauas taakse. Sitten ennen mutkia himmaa. Ei siis älytön veto vaan reipas.
    Ja sitten kun siinä edellä ajava, aiemmalla vihreällä syklillä Lintuvaarasta päin Turun tielle kääntynyt tuskastuu ajamaan siinä oikella kaistalla, tahtoo ajaa nopeemmin vasemmalla kaistalla jolla on tilaa, ei tajua tai näe että sieltä joku piste pommittaa reippaasti tulemaan takaa ja vaihtaa vasemmalle kaistalle ja PATAM!

    Sitten .orgissa kirjoitetaan että vtun puusilmä kotilo tuli eteen. Yhy. Pyörä päreinä, joku luu poikki, ajokamat entiset ja silleen. Kyllä kannattaa.

    Minä en pommita kaupungissa, ihan siksi että kotiloita tulee eteen nollavaroitusajalla jos on useammalla kaistalla liikennettä. Ei kande vetää kun ei koskaan tiedä milloin joku vaihtaa eteen tai kylkeen, kun niitä pukkaa kylkeen vaikka ajaa samalla nopeudella viereisellä kaistalla ja hyvin näkyvällä paikalla, eikä ole edes 40-50 km/nopeuseroa.

    Jokainen nyt saa tietty särkeä itseään ja pyöriään niin kuin haluaa, mutta minen enää jaksa hommata kipsejä ja ruuveja luihin sen takia että on "ihan pakko vähän vetää ruuhkassa et kotilokuskit näkee et kyl pyörä lähtee".
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen