Oma kesti 514km. Maunaaliapina loppuomistusajan.
Syy miksi se kiristin "pettää" on yleensä se että öljynvaihtoa on vitkutettu ja koneessa on paskaa, sielä kiristimen pohjalla on sellainen pikkuinen venttiililautanen jonka väliin kakkakikkare menee estäen sen sulkeutumisen jonka seurauksena öljynpaine karkaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Aika varattuna nyt manuaalisen kiristimen vaihtoon, eiköhän se sillä korjaannu.
Sitten osaisko joku sanoa, saako alkuperäisen vilkkureleen tilalle jtn tarvike relettä tms? Marmorilla uusi alkuperäinen rele ~53e, kuulosti hieman suolaiselta.
Honda CBR600F4
Mitä jäähdytysnestettä hornettiin kun cebarin konehan siinä on. Silikaattivapaata ilmeisesti mutta etyleeni- vai propyleeniglykolia?
Hornet 600 -99
Myydään vieläkin NSR125 -03
moro. cbr600 f 1989 kaasuttimen t liitos putki?mistä löytys?jelepatkaa
Onko jollakulla ylimääräsenä 600f työkalupakkia penkin alle? Mistähän mahtais löytyä?
Sillä ei ole väliä kumpaa, kunhan on alumiiniosille sopivaa. Se on muistettava, että nuo eri glygolityypit eivät ole sekoituskelpoisia keskenään. Mikäli ei ole tiedossa kumpaa nestettä on käytetty, niin järjestelmä kannattaa huuhdella ennen uuden nesteen lisäystä.
PS myrkyllinen, mutta edullisempi, etyleeniglygoli on ehkä suhteella 90/10 yleisempi, kuin myrkytön mutta hiukan kalliimpi propyleeniglygoli.
Moi! Mulla on tommonen -91 cbr ja akku ei lataa.
Toissavuonna regulaattorista kärvähti se valkonen mötikkä missä on viisi johtoa.
Viime kesänä ostin netistä jonkun nimettömän tarvikkeen, missä ei lue mitään. Se kuumeni nopeesti, mutta ajoin sen silti 40km tänne kotipihaan ja selkis ettei Akku ollu ladannu yhtään. Nyt avasin tänään ton stator coil rasian.
Siellä oli öljyä, ei varmaan kuulu olla?
Kun konetta käytin kahdessa keltasessa johdossa ennen regulaattoria oli ainakin paljon voltteja, mutta yksi johto lämpeni koko matkalta ja voltteja oli vain jotain puolitoista. Lisäksi kun uudet öljyt oli valunu stator coil tilasta pois. Kolmannessakin keltasessa johdossa saattoi olla virtaa. Regulaattorista ainakin tuli paljon käryä, ei voinut kerrallaan kauan käyttää.
Missään vaiheessa akku ei ladannu, vaikka virtaa tuli ainakin kahdelta johdolta paljon.
Onko tässä kaksi vikaa, tarviin alkuperäisen regulaattorin ja öljyntulon estettyä stator coil tilaan vai pitäiskö tää viedä vain johonkin metallinkeräykseen?
Tod näk staattori förbii ja kampuran päätystefa tarttis vaihtaa
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Täh? Staattorihan kuuluu uida öljyssä. Jos sitä meinaatte. Sieltä tulee paluupuolen öljyä sitäkautta. Jäähdyttää muunmuassa.
Viimeksi muokannut: Calypso; 06.06.2019 klo 22:55.
KTM 690SM
Katos hitto ajatusvirhe...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos tuo kolmas johto kuumenee koko matkalta, niin se vaihe on regulaattorista oikosuljettuna maahan. Jos staattorissa olisi vikaa, niin ei se tuottaisi virtaa mikä sen piuhan lämmittää. Kannattaa toki mitata staattori piuhat irroitettuna, että onko käämien ohmit suunnilleen tontilla, ja että yhdestäkään piuhasta ei ole yhteyttä runkoon. Mutta mitä todennäköisimmin ongelma on viallinen regulaattori.
Vilkkukytkin alkoi reistailemaan talviseisonnan aikana. Vilkku ei syty joko ollenkaan tai syttyy kerran tai sitten alkaa vilkuttaa pitkällä viiveellä.
Pikakorjauksena suihkutin wd40:ä sinne kytkimeen ja alkoi välittömästi toimia normaalisti. Sitä iloa kesti pari viikkoa ja sitten oireet palasivat.
Olisiko ehdotuksia millä keinoin tuon saa kuntoon pysyvämmin? Pura, puhdista ja kasaa voisi toimia.
Onko systeemin purkaminen/kasaaminen vaikea homma?
Pyörä siis cbr600f4i.
Honda CBR600F 2003
Kaikki vilkkukytkimet mitä oon purkanu merkistä riippumatta on ollu lähes identtisiä keskenään sisältä. Päävipu, keskellä saranaruuvi, toisella puolella slaideriblokki jossa kaks nastaa, sen takana pien piirilevy jossa kolme nastaa, slaideri kytkee keskinastan jompaankumpaan laitaan vipua liikuttaessa. Keskeltä ruuvi auki, osat ulos, jollain tuplanolla teräsvillalla tms kontaktipinnat puhtaaksi, kasaa käyttäen vaikka akkunaparasvaa, valmis. Sielä sen keskivipstaakin alla on sit yleensä sellanen pikkanen jousi joka kovasti tahtoo oppia lentämään että ruuvia irrottaessa vaikka käsi kupiksi päälle ja sormien välistä ruuvarilla viimeset kierrokset.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Se on lopulta melko simppeli mekanismi, jos mitään tajuaa tekniikasta ymmärtää kyl kohtuu helpolla miten se toimii ja kasataan
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
morjens , tälläinen cbr 600 f .vm 2003, kun laittaa kylmänä aamuna käyntiin , niin nostaa kierrokset 3000, laskee normaaliin kun lämmöt vähä nousee, eikö vähempi riittäisi , mites muilla, ?huutaa vähä aikaa ku hyeena
arppani
Normaali ärsyttävä ominaisuus.
Itsellä kun oli vielä kuussatku alla niin laitoin aina aamulla töihin lähtiessä ensin ykkösen silmään, sitten vasta käynnistin koneen ja lähdin heti liikkeelle.
Naapuritkin varmasti tykkäsivät tästä tavasta.![]()
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
kiitos kylmäkäynnidtys kierroksista, juu , ruisku tekee mitä tekee, pääasia et toimii, joo-o tarvii kans alkaa käynnistää vaihde päällä, ettei tùu häätöö👌
arppani
sitten sellanen asia kun monilla on 2001-2007 mallin ruisku ceparin alkuperäiset vilkut Tallin nurkassa joutilaana , niin ostaisin halvalla etu vilkut , kun noi mini vilkut ei oo oikein minusta edes ole hyvät, sellaisia kaipaisin 🙂eihän ne netissä paljon maksa , mut kierrätys kunniaan
arppani
Ryyppyä pystyy säätämään siitä tangosta, muutamasta olen säätänyt kierrokset kylmänä sinne 2000rpm kohdille, ja laskee myös nopeammin alas.
Ja vielä on hienosti lähtenyt käyntiin pakkasen rajamaillakin.
Ennen säätöä huuti siellä ~3000rpm nurkilla.
sliparilla ei ole kiva käynnistää rivitalon pihassa aamuisin kun koko piha raikaa ja naapurit tykkää.Tankki ylös, ilmanputsarikoppa pois. Sitten näkyy ryyppyä käyttävä tanko. Siitä tangon mutterista säätämällä saa ryyppyä säädettyä. Tanko liikkuu jäähdytysnesteen lämpötilan mukaan ja säätää ryypyn voimakkuutta.
Asiasta keskusteltu sivulla 57
Drz
Moi! Minulla on 2005 vuoden Honda cbr 600f (f4i) ja sain sen mukana GIpro X-type G2 vaihdenäytön. Mukana tuli kyllä englanninkieliset ohjeet, mutta en vain tajua. Onko joku asentanut kyseiseen pyörään vaihdenäyttöä?
Voisko joku kertoa ihan kuin idiootille, että missä se nopeusanturi sijaitsee?
entä kierrosnopeusjohto ECU:n johtosarjasta?
suomenkielinenkin ohje löytyy:
https://www.storm-motor.fi/media/upl...X-type_H01.pdf
ML-Imports
Honda cbr 600rr
Hyvin meni itsellä tuo pyörän osto. Extemporee lähes virheetön -04 alle. Ensimmäisen viikon jälkeen isäukolle näytille joka koeajolla kaataa sen paikaltaan hiekkatielle. Tästä seurauksena muutamia naarmuja katteisiin ja moottorinkoppaan vasemmalle kyljelle ja peili poikki. Tästä vitutuksesta selvinneenä viikko eteenpäin illan ajeluiden jälkeen pyörä parkkiin ja nostamaan tuttuun tapaan keskijalalle. Noh pyörä lähestulkoon oli jo jalalla joten hölläsin puristusta, mutta sepä lähtikin valumaan takaisin pois jalalta ja siitä kumoon oikealle kyljelle asvaltille. Tästä seurauksena "virheettömälle" puolelle hyvät naarmut katteisiin. Laantuuko tämä vitutus koskaan?
Paljonkohan maksaa katteiden maalautus maalarilla? Nuo katteiden tarrat on varmaan kanssa hyvissä hinnoissa.
Mitkä noista kaatumatapeista passais tähän pyörään suoraa ilman sen kummempia kikkailuja? Vaikka en tiedä onko noissa katteissa enää paljon suojeltavaa.
Pyörä on 600f4i -04.
Valokytkin ei aina kytke pitkiä päälle, mut kun painaa uudestaan vähän pohjempaan niin silloin menee pitkät päälle. Eli jotain pientä kosketusongelmaa. Joskus menee ihan normaalisti pitkät päälle.
Pitääkö tota purkaa vai riittääkö kun suhauttaa jotain ainetta napin raosta? Mitä suhautetaan?
Honda CBR 600 F vm. 2006