nyt olis edessä laakerin vaihto, cbr 600f -99:een. Kunhan nyt maalaamon setä vetää värin päälleMiten nuo vanhat laakerit sais helpoiten irti? Pitääkö ne vaan naputella sisä kautta irti?! Ei oikein taida mikään ulosvetäjä soveltua tuohon?
No kuitenkin, jos jollain kokemusta niin vois jelpata. Oli muuten laakeri liikkeessä lähes ilmaiset nuo etu- ja takapään osat![]()
Vois auttaa hieman kun kerrot mitä laakeria olet vaihtamassa. Laakereita on moottoripyörässä enemmän kuin yksi joten on aika hankala arvata mistä laakerista on kyse.
Fiksumpi olisi ehkä arvannut, vanteista on kysymys?(Kukkahattu @ Huhti. 03 2008,15:52) kirjoitti
Lyömällä saat se irti, sopivan metallitanko tuurnaksi.
-J-
Oli kuin fiksu hyvänsä, niin viestistä ei kyllä selviä mistä laakerista on kyse. Jos se sinulle oli itsestäänselvyys niin voisitko pientä korvausta vastaan vaikka kertoa ensi lauantain oikeat lottonumerot?(GSXR_JaP @ Huhti. 03 2008,20:39) kirjoitti
-Timo
Ei pitäis olla lujassa--> tarpeeksi iso tuurna tms lyömäsoitin ja sisäkautta irti. Hallitunkin varsi on ollut aika kätevä, samaten joku megalomaaninen ruuvimeisseli tms...varo ettei jarrulevyt kolhiinnu!!!!(Tornado @ Huhti. 03 2008,15:45) kirjoitti
Joo ne maksa paljon p..kaakaan eli vaikka laittais joka renkaanvaihdossa uudet. Asennellessa kannattaa varoa pölysuojien kolhimista ( omassa oli orkkislaakerit "avoimet", mutta laitoin pölysuojatut tilalle kun kerran sopivat)
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Taidat olla ihan insinööri, tai muuten rajoittunut päättelykyvyltäsi?(hetian00 @ Huhti. 04 2008,12:19) kirjoitti
Moottoripyörässä olevat osat joita voidaan maalata, yksi etu ja yksi takapäässä, molemmissa laakeri, kuten alkuperaisestä kysyjän viestistä selviää....mikähän se on??
Lottonumeroista saat keskustella henkilökohtaisen meediosi kanssa, minun kykyni löytää riippuvuuksia näiden kahden asian välillä on rajallinen, koska olen insinööri.
Asiaan....,Jos laakereissa ei ole vikaa niin turha niitä on irroittaa maalauksen ajaksi, peität jo ennen kuin alat tehdä pohjatöitä.
Vaihto kannattaisi mielestäni tehdä ennen maalausta: laakerin irti lyöminen 'saattaa' rikkoa maalipintaa joko tukipisteiden kohdilta, tai hutilyöntien merkeissä.
-J-
Ohjauslaakeri ja takahaarukan laakeri?(GSXR_JaP @ Huhti. 04 2008,13:55) kirjoitti
Ai niin ja vastaus kysymykseen: Runko ja takahaarukka.
Mun ei ole ainakaan tarvinnut varoa jarrulevyjä kun olen vaihtanut ohjauslaakerin. Mikä, tai siis millainen pyörä sulla oikein on?(wunderunde @ Huhti. 04 2008,12:28) kirjoitti
Vaihdoin joskus 600rr:ään takarenkaan laakerit ja silloin ainakin kumi oli levein osa eikä jarrulevy ylettynyt ottamaan esim. lattiaan kun pyörä oli siinä makuulla. Eli tuolloin ei ainakaan tarvinnut jarrulevyä varoa normaalia enempää. En tiedä miten F-mallissa on.
Arvasit (tai sinun tapauksessa; tiesit) oikein, olen insinööri, sinunhan ei tarvitse arvata mitään(GSXR_JaP @ Huhti. 04 2008,13:55) kirjoitti
Päättelykyvystäni ei kukaan ole sinua lukuunottamatta löytänyt huomautettavaa, jälleen
Mistäköhän materiaalista sinun pyörän runko ja swingi on tehty jos niitä ei kerran voi maalata? Vai eikö niistä siis löydy laakereita?
-Timo
Jaa...ajattelin että on pyöränlaakerista kyse, siinä irroitusaktissa ei kannata tukea rengasta väärästä kohtaa.(Kukkahattu @ Huhti. 04 2008,14:25) kirjoitti
![]()
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Vai semmosta. Renkaat kun on kumista valmistettu, niin mihin kohtaan niihin voi vaihtaa laakereita?(Spede1 @ Huhti. 04 2008,14:35) kirjoitti
![]()
Vai olisko kyseessä ollut pyörän laakerin vaihto?
Huhhuh, olipas vanha "vitsi".(Kunkku @ Huhti. 05 2008,17:28) kirjoitti
Minkä alan lääkäri pitää vaihtaa?
Voi jeesus noita insinöörejä /di.
Saikohan kysymyksen esittäjä minkäänlaista vastausta kysymykseensä...
Hölömö mutta Innokas