Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Mitä muita tapoja kuin hitsaamista kannattais harkita pakoputkien osien (slipari, yhdysputki) liittämiseksi? Klemmaria en halua käyttää kun tulee näkyvään paikkaan.
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
  2. #2
  3. #3
    Lainaa (sampson @ Maalis. 30 2008,13:59) kirjoitti
    jousilla??
    Muuten hyvä muttei noissa putkissa ole niitä koukkuja mihin ne jouset laittaa. Hmm..voiskohan silikoni toimia?
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
  4. #4
    saahan ne koukut hitsattua sinne,näin tein itse
  5. #5
    Plastic Paddingin kemiallinen metalli saattais toimia... Löytyy ainakin rautakaupoista.

    Toinen voisi olla SikaBondin AT-Metal, en nyt vaan muista kuinka paljon kesti kuumuutta... Soita SikaFinlandille ja kysy niiden kantaa asiaan
    Litranen sisävessa
  6. #6
    Miltä kuulostais: Pakoputken tiivistemassaa ja sitten popniiteillä kiinni. Ei ole kyl po. jutusta kokemuksia, mut ehdotin kuitenkin. Vaik mul onkin olo.
    Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
  7. #7
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Klemmareista sen verran että niitäkin löytyy erilaisia, osa jopa ihan siistejä rosterisia/kromattuja.
    Kysäise osia jostain pakoputkiliikkeestä, saattaisi olla myös esim Etolassa.

    Tuollakin saattaisi olla jotain sopivaa kamaa: Linkki
    Dirty Nasty Furriner
  8. #8
    Lainaa (sampson @ Maalis. 30 2008,14:14) kirjoitti
    saahan ne koukut hitsattua sinne,näin tein itse
    Niinpä niin. Saa hitsattua jos on vehkeet ja jos osaa.

    Osaisko kukaan kertoa kuinka paljon tollanen slipari enimmillään lämpeää? Tossa linkissä olis tollanen.

    http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
  9. #9
    Lainaa (CeeCee @ Maalis. 30 2008,15:36) kirjoitti
    Lainaa (sampson @ Maalis. 30 2008,14:14) kirjoitti
    saahan ne koukut hitsattua sinne,näin tein itse
    Niinpä niin. Saa hitsattua jos on vehkeet ja jos osaa.

    Osaisko kukaan kertoa kuinka paljon tollanen slipari enimmillään lämpeää? Tossa linkissä olis tollanen.

    http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
    Onko sun putkes alumiinia, tai edes jotain noista aineista mitä tuolla mainitaan?
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  10. #10
    Lainaa (slip @ Maalis. 30 2008,16:34) kirjoitti
    Lainaa (CeeCee @ Maalis. 30 2008,15:36) kirjoitti
    Lainaa (sampson @ Maalis. 30 2008,14:14) kirjoitti
    saahan ne koukut hitsattua sinne,näin tein itse
    Niinpä niin. Saa hitsattua jos on vehkeet ja jos osaa. *

    Osaisko kukaan kertoa kuinka paljon tollanen slipari enimmillään lämpeää? Tossa linkissä olis tollanen.

    http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
    Onko sun putkes alumiinia, tai edes jotain noista aineista mitä tuolla mainitaan?
    Eipä taida olla. Taitaa homma kallistua työn teettämiseen jollakin paikallisella TIG- hitsarilla. Ellei sitten täällä ole avuliasta Pirkanmaan alueelta kyseiseen hommaan kossupullon hinnalla?
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
  11. #11
    Lainaa (viltsu81 @ Maalis. 30 2008,14:23) kirjoitti
    Plastic Paddingin kemiallinen metalli saattais toimia... Löytyy ainakin rautakaupoista.

    Toinen voisi olla SikaBondin AT-Metal, en nyt vaan muista kuinka paljon kesti kuumuutta... Soita SikaFinlandille ja kysy niiden kantaa asiaan *
    Kuinkahan kestävä liitos tämmösillä aineilla tulee?
  12. #12
    Näin tuolla sanotaan,taidan uskoa,ihan oikeesti.

    KUINKA LUJAA SE ON ?

    TECHNO-WELD materiaalille on saatu kehitettyä hyvä veto- ja leikkauslujuuksien yhdistelmä, jolla aikaansaadaan luja liitos ja toisaalta suuri kovuus työstettävyyttä silmällä pitäen. Yleensä TECHNO-WELD liitoksesta tulee lujempi kuin perusmetallista. Se on melkein yhtä kovaa kuin tavallinen teräs, ja sitä voidaan kierteittää ja koneistaa kuten mitä tahansa muuta metallia.
    Alumiini/kupari-seoksella (2000 sarja) tehdyissä testeissä TECHNO-WELD limiliitoksella saavutettiin 90% leikkauslujuus perusmetalliin verrattuna, kun perinteisellä hitsausmenetelmällä se oli vain 70%. Liitoksista voidaan tehdä yhtä lujia tai lujempia kuin perusmetallista, riippuen liitostyypistä. TECHNO-WELDin sähkönjohtavuus on täsmälleen sama kuin alumiinilla, ja lämmönjohtavuus lähes sama.

    Ediä; jaa niin tarkotin tuota TECNO-WELD "juottamista",nuo plasdic pattingit tuskin kestää pakoputkessa.



    KEPPI-G
  13. #13
    Tuota plastik pattinkin kemiallista metallia kerran testasin alumiiniin ja eipä se juuri pitänyt, sormilla kun koitin hieman vääntää niin irtosi aika helposti.

    Aika vaikea on uskoa, että pakoputkessa pysyisi starttia pidempään.

    Hitsausta suosittelen kanssa, tuollaisen pikkuhomman joku metallimies tekee kossupulloa vastaan.
  14. #14
    Mitäs lämpöjä tuo technoweld sitten myöhemmin kestää? Eikös pakokaasun lämpötilat ole kuitenkin aika reippaita? Mitäs ne pyörissä on? +700C?
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  15.  
  16. #15
    Lainaa (karkka @ Huhti. 01 2008,14:37) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Maalis. 30 2008,14:23) kirjoitti
    Plastic Paddingin kemiallinen metalli saattais toimia... Löytyy ainakin rautakaupoista.

    Toinen voisi olla SikaBondin AT-Metal, en nyt vaan muista kuinka paljon kesti kuumuutta... Soita SikaFinlandille ja kysy niiden kantaa asiaan *
    Kuinkahan kestävä liitos tämmösillä aineilla tulee?
    Kemiallinen metallihan on tarkoitettu periaatteessa metallipintojen korjaukseen, esim. bensatankit, jossa paikka kestää lähes saman kemiallisen rasituksen kuin metalli. Toisaalta mekaanisen rasituksen kestosta ei ole hirveästi tietoa.

    Sian tuotteet on kyllä kuuluisia mekaanisen rasituksen kestosta. Raksamiesten keskuudessa kulkee sanonta että SikaBondin T2:lla korjaa vaikka katkenneen rautakangen (en ota tähän kantaa).

    Molempia tuotteita kuitenkin koskee muutama tärkeä pikkuseikka työvaiheissa jotka vaikuttaa ihan mielettömästi lopputulokseen:

    1) Liitettävien pintojen puhtaus!! Tätä ei voi painostaa liikaa. Jopa tärpätillä puhdistaminen voi olla liian "epäpuhdas" ratkaisu, oikea vaihtoehto olisi asetoni/xsyleeni, jonka pitäisi antaa haihtua KAUAN =yli tunnin *

    2) Kuivumisaika. Jos valmistajan suositus on tunti, anna sen kuivua kaksi... Sian T2:lla liitettyjen pintojen sitkeys kasvaa eksponentiaalisesti (nyynysana *) vasta kuivumisen loppuvaiheilla

    3) Mikään kemiallinen liitos metalleissa ei koskaan ole niin kestävä kuin hitsaus/mutteriliitos, älä odota liikoja!!
    Litranen sisävessa