Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Saakohan mistä ostettua laminoituja karttoja ?

Kävin kirjakaupassa ei enää mp käyttöön omaa karttaa ilmestynyt tänä vuonna.

Pienin karttakirja maksaa 19.e ja laminointilaite pari kymppiä plus kalvot.

mitenhän kannattaa toimia pitäs pärjäillä ainakin vielä kesä ilman gps laitetta.
    Kokemuksesta voin sanoa että tavalliset kartat kestävät riittävästi vettä mp-käyttöön ja noilla kirjatyyppisillä kartoilla ei tee mitään, koska niissä joutuu koko ajan etsimään uutta sivua ja reitin suunnitteleminen niiden avulla on toivotonta.
    Käytän nykyisin tavallisia gt-karttoja.
    Karttakeskuksella näyttää olevan Motoristin GT-karttaa tarjouksessa.

Viime kesän tuollainen kulki matkassa mukana ja ihan tyytyväinen olen.
    GT-kartat ei oikein kestänyt omassa käytössä...

Vaihtoehto laminoinnille on karttakirjan kopiointi. Näitä A4 kokoisia arkkeja voi sitten taitella mielensä mukaan, ja niille voi myös surutta piirtää.
    +1 tälle. Töissä olen ottanut kopiot ja voi rauhassa tosiaan piirellä, taitella jne. Alkuperäinen takabaxissa mukana.

Olen myös joskus tehnyt ns. köyhän miehen laminointia eli kontaktimuovilla päällystänyt karttoja (ja rekisteriotteen). Hyvin toimii sekin ainakin yhden pidemmän reissun ajan.

Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Jos ei jaksa käyttää kontaktimuovia, niin kirjakaupoista löytyy "muovitaskuja" mihin voi teippailla ja askarella varsinkin kopiokarttoja mielensä mukaan, ja kestää.

Läminoitu karttalehti on sellainen jäykkä läpyskä mitä ei saa ajopuvun taskuun taiteltua millään.
    Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
    henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
    minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
    tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.
    Maanmittaustoimistoilla on karttapalvelu, josta saa just sen mallisen ja kokoisen/alueen kattavan ku haluaa.

Kartat tulostetaan sellaselle mitävaankestävälle jollekkin uudelle muovilehtihässäkälle, jonka voi vaikka syödä ja ulostaa - ja vielä löytää Kemistä Alavukselle...

Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
    Lainaa (Proffa @ Helmi. 11 2008,15:58) kirjoitti
    Kartat tulostetaan sellaselle mitävaankestävälle jollekkin uudelle muovilehtihässäkälle, jonka voi vaikka syödä ja ulostaa
    Onko dataa missä hinnoissa syötävät kartat liikkuu?

Tällaisen perään olen nimittäin haikoillut jonkin aikaa. Isälläni on merikortti tällaiselle materiaalille tehtynä, ja se on todella hyvän oloinen. Minulle välttäisi ihan tuollainen autoilijan tiekartta tälle pomminkestävälle materiaalille tulostettuna.

Mistä näitä siis tarkalleen vois kysellä?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Lainaa (killa @ Helmi. 11 2008,16:29) kirjoitti
    Kartat tulostetaan sellaselle mitävaankestävälle jollekkin uudelle muovilehtihässäkälle, jonka voi vaikka syödä ja ulostaa
    Onko dataa missä hinnoissa syötävät kartat liikkuu? *

Tällaisen perään olen nimittäin haikoillut jonkin aikaa. Isälläni on merikortti tällaiselle materiaalille tehtynä, ja se on todella hyvän oloinen. Minulle välttäisi ihan tuollainen autoilijan tiekartta tälle pomminkestävälle materiaalille tulostettuna.

myynti@karttakeskus.fi * siis www.karttakeskus.fi

motoristin GT kartasto löytyy laminoituna kok suomi,mahtuu tankkilaukkuun ja sivut irroitettavia.

-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
    Maanmittaustoimistoilla on karttapalvelu, josta saa just sen mallisen ja kokoisen/alueen kattavan ku haluaa.

Kartat tulostetaan sellaselle mitävaankestävälle jollekkin uudelle muovilehtihässäkälle, jonka voi vaikka syödä ja ulostaa - ja vielä löytää Kemistä Alavukselle...

Muistaakseni meillä töissä on tuota "paperia" joka kestää säätä.
    Käsittääkseni siihen voi tulostaa laserilla, joka tekee arkistointi kelpoista jälkeä tai jotain...
    Pitää tehdä käytännön testit kun työ vuoro alkaa
    Pitää sitten raportoida kokemuksista ja oikaista nyt varmaksi väittämäni virheet
    Lahjattomat treenaa
    Lainaa (adrenaliini @ Helmi. 11 2008,16:31) kirjoitti
    Lainaa (killa @ Helmi. 11 2008,16:29) kirjoitti
    Onko dataa missä hinnoissa syötävät kartat liikkuu?

myynti@karttakeskus.fi siis www.karttakeskus.fi

motoristin GT kartasto löytyy laminoituna kok suomi,mahtuu tankkilaukkuun ja sivut irroitettavia.
    No niinpä olikin, laitoin kyselyä nimen omaan 1:800 000 -mittakaavan kartasta (Autoilijan tiekartta) KESTO-materiaalille painettuna. Olen tottunut käyttämään tuota mittakaavaa, ja se on omassa käytössäni ollut ainakin parempi kuin GT-kartta, jota saa räplätä koko ajan että pysyy sillä ko. kartalla

Tietenkin jos oikein syrjäisiä hiekkateitä ajelisi niin GT-kartta voisi olla parempi, löytyy pienemmätkin polut. Pieniä teitä en suinkaan välttele, päin vastoin, vaan asfalttia saisi kuitenkin mieluiten renkaiden alla olla...

RC36 > RC51
  12.  
    Lainaa kirjoitti
    laitoin kyselyä nimen omaan 1:800 000 -mittakaavan kartasta (Autoilijan tiekartta) KESTO-materiaalille painettuna
    Ja vastauskin tuli pikaisesti: "yhden kappaleen hinta muoville tulostettuna on 112e (sis. alv)".

Melko kallista, mutta jos päätänkin tilata varmuuden vuoksi 500 kappaletta, hinta laskee merkittävästi, 49 euroon per kappale

Taidan pitäytyä paperiversioissa. Tuohon hintaan niitä saa Ideaparkista noin peräkärryllisen (viime kesänä myytiin 2006-versioita muistaakseni 2,50e/kpl).

RC36 > RC51