Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 155:sta
    Tiedän, että tämä topicci menee juupas eipäs keskusteluun herkästi, mutta kävin tuossa kylmätyypit ottamassa Tuusmotorissa kummastakin härvelistä (zetori oli -07 mallinen). Sporttista matkamopoo kun mieli tekisi. Kummatkin varmasti loistavia vehkeitä, mutta busan ajoasento tuntui selkeästi "kyykymmältä" kuin zetorin. Ulkonäkö aika tasavertainen. Busa paremman näköinen edestä,zetori takaa. Voimaa on varmasti kummassakin riittävästi. Mulle on yksi hailee kumpi kiihtyy nopeammin kahteensataan. Lähinnä kiinnostaa kokemukset reissun päällä olosta. Miten busaan saa sivulaukkuja. Zetoriin saa, tosin tulee hurjan leveän oloiseksi. Kyytiläisen paikka näyttää zetorissa paremmalta. Hinnoittelu on selkeästi busalle etuna, mutta kuinka on käyttökustannukset ? Huoltovälit ? Yamahamiehenä kymppitonnin huoltovälit on itsestään selvyys ? Sanotaan niin, että tunne on ehkä enemmän zetorin puolella ja järki busan suuntaan. Mp- messut lähenee ja tunteet taas kuumenee *
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
    Mä ainaskin kallistun Bussukan puolelle... Tuolla ropo erolla saa kaikkee kivaa lisävarustetta
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Susna vaikuttaa laadukkaammin tehdyltä, eikä esim. nokkia tarvitse vaihtaa yhtä tiuhaan kuin ketjuja.
    GSXR1216TIC
    Jos uutena ostaa niin busa olisi varmaankin mun valinta.
    Käytettynä kawaa ei missään tapauksessa ja busakin vain vähän ajettuna.

Luotettavuus on mun vahvimpana kriteerinä. Kylmien tyyppien perusteella ei taida kovinkaan isoja eroja löytyä. Ja kumpaankin saa matkavermeitä kiinni tarpeen mukaan. Molemmat ovat rumia tasavertaisesti ja niin noiden "äijämopottimien" kuuluu ollakin
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Liekö Busa muussa enempi järkivalinta kuin hankintahinnan osalta? Zetori on turhan kallis Suomessa, hintaero uuteen Busaan on yli 3 t€.

Ajoasento on Zetorissa selvästi väljempi, mulle (189 cm) Busa ei ole oikeastaan realistinen vaihtoehto. Zetorin huoltokulut ovat selvästi matalammat kuin esim. 12R:llä tai ZZR1200:lla, tekniikka on noihin verrattuna kokonaan uutta. Esimerkiksi venttiilinvälykset tsekataan 42 tkm:n välein. Nyt on 22 tkm mittarissa eikä oikeasti kallista huoltoa ole vielä ollut. Huoltoväli on 6 tkm, joka toinen huolto sisältää lähinnä tarkistuksia.

Maailmalta ei ole juuri kuulunut tyyppivioista. Jotain öljyvuotoa on joissakin yksilöissä ollut kun joku tiiviste ei ole ollut täsmälleen oikein paikallaan.
    1000
    No heh heh, Busa tietysti, sitä kun saa tyylikkäämmän värisinä

SW-Motechilta saattaa saada sivulaukut, "jos" niin haluaa/tarvitsee...

Samoin siihen saa helibarit, jos tuntuu liian kyykyltä...

Silti jää vielä paljon rahaa...

*Jenkki-vertailutesti*
    Lainaa (Hannula @ Tammi. 31 2008,13:25) kirjoitti
    Ajoasento on Zetorissa selvästi väljempi, mulle (189 cm) Busa ei ole oikeastaan realistinen vaihtoehto.
    Jaahas... täällä on aisantuntija käynyt istumassa Busassa? Koska ko. aisantuntija on lähes yhtä pätkä kuin minäkin, niin kysäisempä että ootkos ihan ajanut Busaa? Mää kylmätyyppäsin Mr R:n Bussia ja ei se nyt niin kamalalta tuntunut. Busassa kiehtoo sen hinta - varsinkin ylivuotisen. EE myy sitä noin 13½ ke:oon kun rahalla ostaa ja 2:akkos pyörähän pitää ostaa rahalla. Huomenna pitää istua moooonta pyörää ja miettiä....
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Uutta on kerran istuttu ja vanhaa on kerran ajettu. Lähinnä kintuista ahdistaa. Ja väriseehän toi Busa enempi, uusi kuulemma vähemmän kuin vanha mutta silti enemmän kuin Zetori.
    1000
    (poistettu tili)
    Ajoasento on Zetorissa selvästi väljempi, mulle (189 cm) Busa ei ole oikeastaan realistinen vaihtoehto.
    Samanmittainen, mutta peräkkäisten koeajojen jälkeen piti todeta että paremmin mä bussissa istuin. Zetorissa olin polvet koukussa.

Ehkä Zetori olis tilavampi kahdelle, tiiä häntä.
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on pitkät kädet kuin apinalla ja Zetorissa on stonga melko kaukana. Voisi selittää jotain?
    1000
    Lainaa (TopGun @ Tammi. 31 2008,13:11) kirjoitti
    Susna vaikuttaa laadukkaammin tehdyltä, eikä esim. nokkia tarvitse vaihtaa yhtä tiuhaan kuin ketjuja.
    Oliskohan tietoa kuinka moneen zzr 1400:seen olis nokkia vaihdeltu?
    Itsellä 30000 ajettu -06 zetori, ei ole ollut mitään vikoja. Silloin tällöin öljyjä vaihdeltu ja takarenkaita tiuhaan tahtiin

Mielestäni paras ratkaisu on käydä koeajamassa molemmat ja tehdä omat johtopäätökset sen jälkeen.

PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
    Lainaa (Hannula @ Tammi. 31 2008,13:58) kirjoitti
    Ja väriseehän toi Busa enempi
    ...eikhän kannata ootella kelejä ennen päätöstä, elikkäs siis koeajolla seleviää kumpi tuntuu "hätäsesti" paremmalta. Ja pittäähän sen voiman jossaki tuntua, vaikka sitten värinöissä *

nimim. vannoutunu Hondamies. Ennen Busan koeajoa *

Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Lainaa (R2-D2 @ Tammi. 31 2008,13:59) kirjoitti
    Samanmittainen, mutta peräkkäisten koeajojen jälkeen piti todeta että paremmin mä bussissa istuin. Zetorissa olin polvet koukussa.

Ehkä Zetori olis tilavampi kahdelle, tiiä häntä.
    Niin...no, ei kai ole pakko olla samaa mieltä ajoasennon sopivuudesta, vaikka onkin suunnilleen saman mittainen ruho. Kädet ja jalat voivat olla eri mittaisia, kuten myös tottumukset erilaisia. Ja monelle tuntuu riittävän, että kyytiläiselle on jalkatapit, mikä tekee kikottimesta matkapyörän kahdelle.

Kovin ovat lähellä toisiaan 'tiloiltaan' nuo mainitut kaksi pyörää. Oma mielipide ratkaiskoon, kuten aina. Siis Zetori...vai jos kuitenkin Bussi...
    Ja kannattaa muistaa se kylmä tosiasia, että uuden mallin mukana mitä todennäköisemmin saa lastentaudit kaupantekijäisenä.
    Zetorikin on muuttunut tekniikaltaan yllättävän paljon tälle vuodelle, vaikka näyttää ihan samalta. Esimerkiksi imu- ja pakopuoli on muuttunut, kuin myös moottorinohjaus. Alatehoa ja vääntöä on tullut selkeästi lisää, mutta huipulta on pudonnut vähän pois.
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 31 2008,14:58) kirjoitti
    Ja kannattaa muistaa se kylmä tosiasia, että uuden mallin mukana mitä todennäköisemmin saa lastentaudit kaupantekijäisenä.
    Kummatkinhan ovat uusia malleja tänä vuonna. Näissä kylmätyypeissä ei päässyt pahemmin polvikulmia kokeilee, mutta kuten aikaisemmin mainitsin tuntui busan stonga olevan aika paljon kauempana kuin zetorissa, ja myös kapeampi. Itse olen keskimittainen ja sopisuhtainen joten enköhän kooltani mahdu kummankin sarviin ihan hyvin. Oliko se niin, että kumpikin pitää huoltaa kuuden tonnin välein ? Jos on, niin pitäisi kummankin ottaa pianotehtaan tuotoksista mallia ja pidentää tuo huoltoväli kymppitonniin. Kuten aikaisemmin mainitsin niin tunne olisi kawan puolella lähinnä siksi ettei niitä ihan joka kulmassa tule vielä vastaan kuten busan kanssa alkaa olla. Ja kummatkin tuntuu kyykyltä nykyisen vehkeen rinnalla. Miten on kummassakin kyytiläinen viihtynyt ? Siihen joudun kuitenkin kiinnittämään huomiota jonnin verran seuraavaa mopoa hankkiessani.
    Pystympiin pyöriin tottuneena mulle tulossa helibarit, ettei tuntuis liian kyykyltä:

1 5/8" Taller
    1/2" Rearward
    1/2" Wider Overall
    Pista se busa vaan niin ei tarvii joka vuosi vaihdella vehetta

Edit, Naissa nappiksissa ei nayta olevan skandinaavisia merkkeja * ( Lampotila +35c )
    Sääli on sairautta!

Ketkä v*tun muut?

Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.

Busa L1
    Bk K-9
    Lainaa (JJJ @ Tammi. 31 2008,18:06) kirjoitti
    Miten on kummassakin kyytiläinen viihtynyt ?
    Kummankin takaistuimella on vaimo tullut mukana useita tuhansia kilometrejä. Kommentteja häneltä:

- zetorin kyydissä on helpompi olla kuin hayabusan, mutta eihän näiden kahden kyydissä voi yhtä rennosti istuskella kuin esim. blackbirdin, molemmissa tuntee "urheilevansa", mutta kummassakin viihtyy
    - ilmavirta tuntuu zetorissa ehkä hiukan enemmän kuin hayabusassa, mutta ei kummassakaan niin paljon kuin yamaha fzs1:ssä

vuodesta 1971 ....
    Itse 187cm pätkä ja mulle ainakin busa on parempi.
    Molemmat omistaneena....kawa oli aikamoinen pettymys, itse en pitänyt ollenkaan sen käyttäytymisestä hieman reilummassa sivutuulessa. Busa huomattavasti suuntavakaampi.
    Kyllähän kawakin suoraan meni kun vauhtia oli riittävästi mutta tuo "ahdasmielinen" tieliikennelaki ei aina sitäkään ymmärrä.

Mutta kannattaa käydä koeajamassa kumpi tuntuu paremmalta, kylmätyypit ei kuitenkaan kerro koko totuutta...
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
    Lainaa (JJJ @ Tammi. 31 2008,18:06) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 31 2008,14:58) kirjoitti
    Kummatkinhan ovat uusia malleja tänä vuonna. Näissä kylmätyypeissä ei päässyt pahemmin polvikulmia kokeilee, mutta kuten aikaisemmin mainitsin tuntui busan stonga olevan aika paljon kauempana kuin zetorissa, ja myös kapeampi. Itse olen keskimittainen ja sopisuhtainen joten enköhän kooltani mahdu kummankin sarviin ihan hyvin. Oliko se niin, että kumpikin pitää huoltaa kuuden tonnin välein ? Jos on, niin pitäisi kummankin ottaa pianotehtaan tuotoksista mallia ja pidentää tuo huoltoväli kymppitonniin. Kuten aikaisemmin mainitsin niin tunne olisi kawan puolella lähinnä siksi ettei niitä ihan joka kulmassa tule vielä vastaan kuten busan kanssa alkaa olla. Ja kummatkin tuntuu kyykyltä nykyisen vehkeen rinnalla. Miten on kummassakin kyytiläinen viihtynyt ? Siihen joudun kuitenkin kiinnittämään huomiota jonnin verran seuraavaa mopoa hankkiessani.
    Mulla on kokemus molempien pyörien kyytiläisenä. Ja voin vain sanoa, että kawassa kyydissä olo oli kamalaa busan jälkeen!
    Busassa asento parempi, tuuli ei riepota lähellekkään samoin kuin kawassa ( siinä oli kuin lentoon lähdössä koko ajan). Busassa saa jaloillaan paremman tuen kuskista ( kawassa väliin jäi liian pitkä tyhjä tila) Näin ainakin meillä kun mie oon 160cm ( tappi)
    Vaikka kaikki muu vaihtuisi niin suzuki säilyy.

Suzuki Intruder c800, 2007
    In memorian suzuki GSX-R 600, k7
    Lainaa (wexi @ Tammi. 31 2008,18:18) kirjoitti

Edit, Naissa nappiksissa ei nayta olevan skandinaavisia merkkeja ( Lampotila +35c )
    Taitaa olla liian kuuma tai tarjoilu tökkii kun tarttee täällä olla lomareissullakin
    Täytyy varmaan antaa markkinavoimien ohjata seuraavaa mopokauppaa----> katsella minkälaisia tarjouksia kummastakin tulee. Btw, mulla olisi sitten silmäterä myynnissä
    Lainaa (JJJ @ Tammi. 31 2008,19:27) kirjoitti
    Lainaa (wexi @ Tammi. 31 2008,18:18) kirjoitti

Edit, Naissa nappiksissa ei nayta olevan skandinaavisia merkkeja * ( Lampotila +35c )
    Taitaa olla liian kuuma tai tarjoilu tökkii kun tarttee täällä olla lomareissullakin *
    Niin varmaan, soitteli vielä perään rannalta palmun alta ölsä kädessä. No pienenä lohtuna oli olllu eilen pakki "vähän löysäsnä".
    Lainaa kirjoitti
    Kyytiläisen paikka näyttää zetorissa paremmalta.
    Bussissa en oo ite ollu kyydissä, vaikka itellä onkin busa. Kaverin emäntä kehui busaa, et paras istua mikä heillä on ollu koskaan. (oiko joku 10-12 eri mopoa) Zetorissa oon ollu kyydissä, ei voi moittia kyllä siellä ennemmin istu kun olis kävellyt sen sata kilsaa. ( sori Hannula oli pakko)
    Oho...
    Onko kaikki 08 mallin busat jo otettu tieliikenteeseen, kun niin moni on sillä ajanut tai istunut kyydissä.
    www.energiamestarit.fi
    Lainaa (pena1 @ Tammi. 31 2008,14:10) kirjoitti
    Itsellä 30000 ajettu -06 zetori, ei ole ollut mitään vikoja. Silloin tällöin öljyjä vaihdeltu ja takarenkaita tiuhaan tahtiin

Mielestäni paras ratkaisu on käydä koeajamassa molemmat ja tehdä omat johtopäätökset sen jälkeen.
    En tiedä ZX14:sta, mutta ihan lähiaikoina Wikakasan tehtaalta tulleiden mallien koneiden kestoon on maahantuoja ottanut kannallaan näkemyksen, ettei niiden kuulu kestää muutamaa 1x10^4m pidempään. Ja jos(KUN!1) kilahtaa, niin se on asiakkaan ongelma, ei heidän.

Ihan vain vittuillaksenikin maalaan kawan ja pirun kuvia vierekkäin.

Ja 3 kawaa on ollut itselläkin, että jotain näkemystä. Niiden lisäksi 3 Yammua, 4 Hondaa ja 5 Suzukia.

GSXR1216TIC
    Lainaa (TopGun @ Helmi. 01 2008,02:47) kirjoitti
    Lainaa (pena1 @ Tammi. 31 2008,14:10) kirjoitti

En tiedä ZX14:sta, mutta ihan lähiaikoina Wikakasan tehtaalta tulleiden mallien koneiden kestoon on maahantuoja ottanut kannallaan näkemyksen, ettei niiden kuulu kestää muutamaa 1x10^4m pidempään. Ja jos(KUN!1) kilahtaa, niin se on asiakkaan ongelma, ei heidän.

Ihan vain vittuillaksenikin maalaan kawan ja pirun kuvia vierekkäin.

Ja 3 kawaa on ollut itselläkin, että jotain näkemystä. Niiden lisäksi 3 Yammua, 4 Hondaa ja 5 Suzukia.
    tuohan olisi mielenkiintoinen tieto. onko ihan faktaa paperilla, videolla, äänitallenteena tms. olemassa, että maahantuoja olisi sanonut, ettei niiden "pitäisi kestää kuin xxxx? mikä tuo numerosarja nyt olikaan." meinaan tehdas olisi varmasti moisesta lausunnosta hyvinkin kiinnostunut. itse en usko ihan heti tuollaiseen. ja näitä netissä esitettyjä lausunnan lausuntoja on ratkottu nykyään monesti oikeuksissakin, saa olla tarkkana mitä kirjoittaa ja mistäkin. huhut huhuina, mutta totena esitetty asia pitäisi pystyä todentamaan.

tuo nokkienvaihtelurumba koski enimmäkseen kawan zzr1200 ja zrx1200 mallien koneita. monissa yksilöissä niiden nokissa oli karkaisuvirheitä ja tämä on yleisesti tiedossa oleva asia.

sitten taas zx12r ja siihen paljolti pohjautuva zzr1400 ovat ihan eri sarjan koneita. huoltoväli on 1400 kawassa pidentynyt, itseasiassa tuo venttiilientarkistusväli on nyt 42 000 km ja imo se on käytännössä samanpituinen kuin zx12r:ssäkin tarvitsee oikeasti tarkistaa ja usein säätää venttiileitä. nuilla tusinoilla on ajettu joillakin jo yli 100 000 km vailla minkäänlaisia teknisiä huolia moottoreissa.

mitä taas olen lueskellut a-mallin busasta, niin on tuntunut murheita riittävän aika paljonkin. nyt tuleva 08 zetor1400 on vain päivitetty pakoputkistoltaan ja ruiskuiltaa, mekaanisilta osiltaan kone on tiettävästi samanlainen kuin edeltävä ja alaväännöltään rajoitetumpi malli.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (mikko66 @ Helmi. 01 2008,02:31) kirjoitti
    Oho...
    Onko kaikki 08 mallin busat jo otettu tieliikenteeseen, kun niin moni on sillä ajanut tai istunut kyydissä.
    Kun oikein tarkkaan lukee viestiketjun aloitustekstiä niin ei välttämättä tule suoraan julki että hän haluaa tietoa millaista on istua 08 mallin busassa??? Haloo!
    Tuskinpa uudessa asennot ainakaan huonontuneet on. Tietääkseni takana istujan polvikulmien ym. asentoihin ei ole tehty muutoksia.
    Vaikka kaikki muu vaihtuisi niin suzuki säilyy.

Suzuki Intruder c800, 2007
    In memorian suzuki GSX-R 600, k7
  30.  
    Lainaa (JJJ @ Tammi. 31 2008,12:52) kirjoitti
    Sanotaan niin, että tunne on ehkä enemmän zetorin puolella ja järki busan suuntaan.
    Uusimman Cycle World -lehden (CW March 2008) parivertailu päättyi sanoihin:

There's no doubt that Suzuki has reclaimed its position as the performance leader when it comes to top-dog bragging rights with an amazing powerplant and smoking quarter-mile time. But when it comes to picking the perfect partner for a night on the town or several days on the road, there's not a better balance of power, finesse, smoothness and grace than the Kawasaki ZX-14. Cha cha cha!

(Sanakirjasta katsottu suomennos: "Ei ole epäilystäkään, etteikö Suzuki olisi valloittanut takaisin asemaansa suorituskykykinginä, kun puhutaan etuoikeudesta rehennellä hämmästyttävää mottia ja käsittämätöntä varttimailiaikaa. Mutta kun halutaan valita täydellinen kumppani kruisailulle kaupungissa yöaikaan, tai muutaman päivän reissuun maantiellä, niin ei ole olemassa parempaa tasapainoa voiman, taidokkuuden, sujuvuuden ja soveliaisuuden välillä kuin Kawasaki ZX-14.")
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen