Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 94:sta
    Kun elämä alkaa potkimaan, se yleensä potkii sitten huolella. Tämä on tullut jälleen kerran todistettua. Marraskuun kieppeillä sairastuin vakavaan silmätulehdukseen, joka uhkasi sokeuttaa (ja uhkaa edelleen) ja arpeutti silmän pysyvästi niin, että se haittaa näköä varsin merkittävästi. Tulehdus ja sen vaatimat hoidot jättivät silmän kuitenkin niin huonoon kuntoon, että leikkaushoitoa ei voida tehdä vielä vuoteen, ja sinäkin aikana on sokeutumisriski edelleen olemassa. Kirkkaat valot ovat hankalia, näkö on merkittävästi huonompi toisessa silmässä ja ajoviiman aiheuttamat ongelmat iskivät tajuntaan vasta hiljattain ja tajusin, että tulevana kautena on motorismi haudattu mun osalta.

Vuoden kuluttua tapahtuva leikkaus on erittäin vaativa ja kivulias, ja siinäkin on vuoden toipumisaika, jona sokeutumisriski on edelleen varsin korkea. Näin ollen on motorismi pakko haudata myöskin seuraavan kauden osalta - vaikka näkö onkin kunnossa, on muut riskit edelleen aivan liian korkeat. Niin paljon kuin omasta Buellistani pidänkin ja moottoripyöräilystä ylipäätään, pidän kuitenkin silmistäni ja itsestäni enemmän.

Voitte varmasti kaikki arvata missä sfääreissä vitutuskäyrä menee. Ekan Buellin varkaus sai sen nousemaan taivaisiin, mutta nyt ollaan päästy taas ihan uusiin mittasuhteisiin. Bulu on viisainta myydä, sillä ei ole minkäänlaista järkeä seisottaa sitä kahta vuotta tallissa tyhjän panttina. Koko riemu moposta, ajamisesta ja siitä vapaudentunteesta on nyt kahdeksi vuodeksi jäähyllä.

No, pitää kai koittaa vaan ajatella positiivisesti - mulla on sentään jonkinlainen näkö toisessa silmässä edelleen jäljellä, ja leikkaushoidolla on hyvät ennusteet palauttaa tilanne ennalleen ja korjata näkö kuntoon. Kahden vuoden päästä voi markkinoilla olla ties miten kivoja mopoja (ehkä jopa muitakin kuin buluja ), sillä luonnollisestihan uusi mopotin tulee taloon heti kun terveys sen sallii. Aika kuluu nopeasti, ja vaikka kaksi vuotta on pitkä aika, pitää vaan ajatella että nopsaan se kuitenkin menee. Eihän nämä seikat vitutusta poista, mutta täytyy koettaa ylläpitää positiivista asennetta.

Ja mistä tämä kaikki sai alkunsa? Piilolinsseistä ja optikosta, joka ei varoittanut riskeistä eikä kertonut mahdollisista hoidoista. Tyhmänä kun uskoin että optikko tietää mistä puhuu ja osaa opastaa. Ja sitten kun olin sairastunut, oli jo liian myöhäistä.... Yhden piilolinssit, joista sai alkunsa megalomaanisiin mittoihin paisunut lumipalloefekti. Voitte vapaasti kertoa tätä opettavaista tarinaa

Mutta, ehkäpä sitten keväällä/kesällä huristelen kotilolla mahdollisiin tapaamisiin jos vitutukseltani kykenen
    Olipa surullinen tarina, voimia vaan ja toivotaan täydellistä parantumista joskus.

Kai optikko on jotenkin vastuussa töpeksinnästään?
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
    No ensimmäiseksi täytyy toivottaa vaan tsemppiä kaikesta huolimatta.

Toiseksi uteliaisuuttani kyselen, että mikäs noissa piilolinsseissä sitten meni vikaan? Itsekin joskus käyttelin piilolaseja ja nyt täytyy sitten kiittää onnea että mitään vastaavaa ei tapahtunut.
    <br /><br type="_moz" />
    Otan osaa.

Joskus onni potkii väärään suuntaan ja isolla lapikkaalla.

Hyvä puoli on se, että kaikki on vielä pelastettavissa jos tuurin suunta kääntyy. Toivotaan näin. Itse kannattaa tehdä se mitä pystyy, eli ottaa tunnontarkasti ne lääkkeet, tipat yms mitä on määrätty ja antaa sille silmälle parantumismahdollisuus.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Tammi. 29 2008,09:35) kirjoitti
    Toiseksi uteliaisuuttani kyselen, että mikäs noissa piilolinsseissä sitten meni vikaan?
    Minuakin (ja varmaan monia muitakin?) kiinnostaa tämä. Voisitko kertoa tarkemmin?
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    ompas käynyt ikävästi, mutta jaksamista tuleviin koitoksiin
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
    Lainaa (vtwin @ Tammi. 29 2008,09:49) kirjoitti
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Tammi. 29 2008,09:35) kirjoitti
    Toiseksi uteliaisuuttani kyselen, että mikäs noissa piilolinsseissä sitten meni vikaan?
    Minuakin (ja varmaan monia muitakin?) kiinnostaa tämä. Voisitko kertoa tarkemmin?
    Olin vannoutunut yötäpäivää -linssien käyttäjä, ja seurasin säntillisesti optikon antamia ohjeita siitä, miten kaikki menee hyvin. Kaikki menikin pitkän aikaa hyvin ja ilman suurempia ongelmia, mutta sitten kun ongelmat iskivät, ne iskivät kunnolla. Silmän ja linssin väliin pääsi tuntemattomasta syystä tuntemattomaksi jäänyt bakteeri, joka kävi syömään sarveiskalvoa. Optikko ei missään vaiheessa kertonut moisesta vaihtoehdosta, ja oletin että tästä olisi varoitettu ennakkoon... Ja myös neuvottu mitä tehdä jos näin käy. Sen sijaan että olisin säilyttänyt piilolinssin josta olisi saatu varmasti selville bakteerin laji, heitin tietenkin linssin roskiin koska en osannut arvata siitä olevan hyötyä. Silmästä otetut koepalat (voin vakuuttaa ettei ollut elämän huippuhetkiä sekään kun lääkäri raapii koepaloja silmästä) eivät paljastaneet bakteerin laatua, mikä teki hoidon vielä hankalammaksi.

Sittemmin usealta erikoislääkäriltä kuulin, että on täysin vastuutonta optikolta väittää että yötäpäivää -linssejä oikeasti kannattaa ja voi käyttää yötäpäivää. Mikään silmään (tai muualle kehoon) laitettava erikoisväline ei koskaan ole kehon omaa, ja niinpä riskit kasvavat välittömästi. Lisäksi optikkonihan sanoi, että tämäntyyppiset linssit ovat mulle täydelliset, eikä mun tarvitse pitää minkäänlaisia välipäiviä linssien käytössä - lause, joka on saanut useamman erikoislääkärin haukkomaan henkeä tyrmistyksestä. Mä nyt tietenkin olin ajatellut että tokihan optikko tietää mistä puhuu, ja kun se kerran on varoittanut mua hapenpuutteen riskeistä, niin kyllähän se nyt toki varoittaisi muistakin riskeistä. Ei varoittanut, ja nyt ollaan tässä jamassa. Jos olisin itse kämmännyt, tai käyttänyt linssejä väärin ohjeiden vastaisesti voisin vaan todeta että voivoi, sitä saa mitä tilaa, mutta kun olen ollut enemmän kuin säntillinen ja tarkka... Ja silti homma kosahtaa reisille. No, elämä ei kai koskaan ole reilua. Perseestähän tämä on.
    Jaksamista cinny, ja tule ihmeessä ens kesän miiteissä piipahtamaan. Älä ajokamoja hävitä, eiköhän jonkun tapapakkarillakin ole tilaa jos sulla kiinnostusta ja mahiksia tuohon.

Minuakin kiinnostaa tarkemmin mitkä seikat noin surulliseen lopputulokseen johtivat. Vaimo käyttää piilareita.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Tsemppiä Cinnylle. Itsekin olen entinen piilolinssien käyttäjä - nykyisin laserleikatuin silmin. Kylmä hiki otsalla luin Cinnyn tarinan.
    Itse käytin pehmeitä piilareita 80-luvulla. Niitä sai käyttää vain 8h putkeen ja yöksi ne piti ottaa ehdottomasti pois. Illalla ne laitettiin koteloon, jossa oli "piilarinestettä" ja ne keitettiin siinä. Kerran viikossa ne piti pestä "valkuaispesuaineella" ja sen päälle vielä keittää kotelossaan. Ne piti uusia vähintään vuoden välein.
    Kerran minäkin onnistuin saamaan lievän tulehduksen. Säikähdin moista ja lopetin piilareiden käytön siihen.
    Kituutin tavallisilla rilleillä vuosia, kunnes 2005 olin kypsä laserleikkaukseen. Minulla tuo leikkaus onnistui ja olen edelleenkin hyvin tyytyväinen moiseen operaatioon. -5 lasit sai heittää seinään. Samana kesänä ostin ekan "ison mopon" - CBF 600S Hondan. Oli mahtava fiilis ajaa (ja nähdä) ilman rillejä.

TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Tsemppiä !
    Mitään en oo ottanut.
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (cinny @ Tammi. 29 2008,10:06) kirjoitti
    Silmän ja linssin väliin pääsi tuntemattomasta syystä tuntemattomaksi jäänyt bakteeri, ...

No, elämä ei kai koskaan ole reilua.
    Bakteerit pitää kieltää ..

Harmi .. elämä ei todellakaan ole reilua ..

Tuntematonta sotilasta mukaellen ..
    "En mää mitä syyllist kaipa .. Cinny ja ja Buelli mää jäin kaipa."
    Kyllähän näitä kahvilasessioita ainakin tässä pääkaupunkiseudulla
    on silloin tällöin ja niissä toivoisin tavattavan .. sinäkin aikana
    kunnes tilanne rauhoittuu.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Todella ikävä juttu! Jaksamista ja voimia sulle. Toivon että pikaisesti tervehdyt.

Oon itse käyttänyt piilolaseja parikymmentä vuotta ilman ongelmia. Noin vuosi sitten optikkoni suositteli näitä hyvin happea läpäiseviä silikonipohjaisia yötä-päivää-linssejä. Kertoi jopa joidenkin asiakkaittensa silmävaivojen paranemisista, kun vaihtoi jatkuvasti(kuukauden) silmissä pidettäviin linsseihin...Mulla ei kuitenkaan ole käyttöä kuukausilinsseille, joten otin itelleni max pari vuorokautta silmissä pidettäviin. Hyvät ne ovat, mutta kertomasi sai kyllä heti ajattelemaan, että pitäiskö sittenkin luopua niistä ja siirtyä takaisin kertakäyttöisiin päivälinsseihin. Osaatko kertoa minkä valmistajan linssit aiheuttivat sinulle näitä ongelmia?
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Voimia jaksamiseen sairautesi kanssa.
    No voi surku. Yritä parantua ja muista hymyillä, se auttaa.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
    No, onneksi sentään on vielä toivoa jäljellä... Pidä lippu korkeella

Reipas viistoista vuotta kaverini sai piilolinssien aiheuttaman vakavan silmätulehduksen. Sen jälkeen oli ehdottomasti kielletty piilareiden käyttö.

Itse en ole koskaan harkinnutkaan piilareiden käyttöä.

Leikkaista toiseen öökaan olen kyllä pohtinut.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Vaimolla on ollut kymmenen vuotta kuukausilinssejä. Käyttää niitä vain työpäivän ajan (9-12h) tai jos tietää illalla lähtevänsä esim. bilettämään pitää rillit päässä päivällä, että voi sitten käyttää tekosilmiä illalla. Lisäksi pitänyt vuosikaudet 1-2 vapaapäivää viikossa. Näillä on pärjännyt ilman ongelmia. Huomaa kuulemma hyvin illla kun linssit on tarpeeksi kauan ollut päässä.
    EDIT: Niin ja on tosiaan aina noudattanut tätä liuoksessa olon vähimmäisaikaa, että ehtivät desinfioitua..

Harmillista kuulla, että optikko on antanut ehkä turhan ruusuisia näkemyksiä. Kuullostaa suorastaan myyntipuheilta..
    Kyllähän asiakkaan pitäisi voida luottaa asiantuntijan neuvoihin.

zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Kohtalotovereita ollaan, tosin selvisin ilman massiivisia ongelmia. Jatkuvien tulehdusten jälkeen kyllästyin totaalisesti ja leikkautin laserilla näön kuntoon. Piilolinssejä en pysty enää ikinä käyttämään, mutta eipä tee mielikään.
    Voimia!
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Mielenkiintoinen, joskin v*ttumainen tarina... Olenpa aikani miettinyt piilareiden hankkimista. Mutta tämä tarina tais olla sitten se viimeinen niitti näihin suunnitelmiin. Nyt taidan alkaa mietiskelemään tuota leikkausvaihtoehtoa oikeen tosissaan!

cinnylle , kyllä se siitä!
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (TeeVee @ Tammi. 29 2008,12:11) kirjoitti
    Mielenkiintoinen, joskin v*ttumainen tarina... Olenpa aikani miettinyt piilareiden hankkimista. Mutta tämä tarina tais olla sitten se viimeinen niitti näihin suunnitelmiin. Nyt taidan alkaa mietiskelemään tuota leikkausvaihtoehtoa oikeen tosissaan!
    Uskoisin kuitenkin korjausleikkausessa olevan enemmän todennäköisyyttä mennä pieleen kuin normi piilarikäytöllä. Mitenkään siis cinnyn tapausta vähättelemättä.
    Lainaa (svahnm @ Tammi. 29 2008,12:53) kirjoitti
    Uskoisin kuitenkin korjausleikkausessa olevan enemmän todennäköisyyttä mennä pieleen kuin normi piilarikäytöllä. Mitenkään siis cinnyn tapausta vähättelemättä.
    No jaa... näin minulle hurautettiin norminäkö ja hyvinpä näen. Noita tehdään tuhansia vuosittain. En kuitenkaan halua "myydä" moista operaatiota. Minun kohdalla homma meni paremmin kuin hyvin, mutta ainahan se saattaa lipsahtaa.....?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Keskustelin muutaman piilareita käyttävän ystävän kanssa ja käytön jatkaminen meni vakavaan harkintaan..

Cinny:lle ehdottomasti jaksamista isolla kädellä! Kesän miiteistä muistuit mieleen ja toivottavasti miitit on ohjelmassa myös jatkossa.

Kaikeksi onneksi nykyisin tuo lääketiede tekee silmille ihmeitä,
    joten eiköhän homma käänny kuitenkin parhain päin!
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
    Itse asiassa se ei ole ihan noin yksinkertaista. Kuten olen nyt lukuisilta erikoislääkäreiltä oppinut, on moisen tulehduksen riski olemassa kaikentyyppisillä piilolinsseillä. Toki riski on suurempi yötäpäivää-linsseillä kuin vaikkapa kertakäyttöisillä, mutta siitä huolimatta riski on aina olemassa. Olin ennen oikea piilareiden lähettiläs, mutta nykyään en voi sanoa muuta kuin omakohtaisiin kokemuksiin pohjautuen: jokainen piilarinkäyttäjä kutsuu ongelmia luokseen. Miksi en itse ole käynyt laserleikkauksessa jo kauan sitten? Siksi, että jälleen kerran ystävämme optikko suositteli vahvasti jatkamaan yötäpäivää-linssien käyttöä niiden sopiessa mulle niin hyvin. Kertoipa myös että jos silmät leikataan, jää niihin aina sen verran arpia etteivät piilarit ole sen jälkeen enää mahdollisia käyttää (enkä enää tässä vaiheessa edes ostanut linssejä optikolta...) ja ehdottomasti suositteli jatkamaan linssejä. Erikoislääkärit ovat nyt todenneet, että vaikka laserleikkauksessa on toki omat riskinsä, niin missään tapauksessa eivät aiheuta tämänkaltaista lientä jossa nyt lillun/kiehun.

Niin ja linssit olivat Ciba Visionin, mutta valmistajallahan ei tässä ole väliä vaan linssityypillä, ja ylipäätään sillä, että oli piilarit.
    Tuota silmien operointia olen itsekin monesti miettinyt, mutta piilareilla/prilleillä olen pärjännyt hyvin ja linssejä käytän melko harvakseltaan. Toisinaan menee parikin viikkoa ilman piilareita. Jotenkin ikäkin alkaa jo vaikuttamaan ajatuksiin, että ei kai sitä enää viitti maksaa tuosta operaatiosta...Ja kun naamakin on kuin tylsällä kirveellä vuoltu, niin ei tuo leikkaus ole ees ulkonäköseikka.

Mutta pakko todeta, että kyllä tuo Cinnyn ikävä tarina pistää taas miettimään tuota leikkauksen mahdollisuuttakin, riskeistä huolimatta.

Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Surullista kuultavaa..... Mutta voimia ja toivoa
    - Pyörä tykkää että sillä ajetaan -

*Suzuki GSX-R 750 K1
    Ei voi kuin ihmetellä tuota sinun positiivista asennetta, kaikesta vi**tuksesta huolimatta
    Kamalasti kauheasti paljon tsemppiä toipumiseen ja toivotaan että parin vuoden päästä kaikki on hyvin ja pääset uusille mopokaupoille
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
    Lainaa (cinny @ Tammi. 29 2008,13:06) kirjoitti
    Itse asiassa se ei ole ihan noin yksinkertaista. Kuten olen nyt lukuisilta erikoislääkäreiltä oppinut, on moisen tulehduksen riski olemassa kaikentyyppisillä piilolinsseillä. Toki riski on suurempi yötäpäivää-linsseillä kuin vaikkapa kertakäyttöisillä, mutta siitä huolimatta riski on aina olemassa. Olin ennen oikea piilareiden lähettiläs, mutta nykyään en voi sanoa muuta kuin omakohtaisiin kokemuksiin pohjautuen: jokainen piilarinkäyttäjä kutsuu ongelmia luokseen. Miksi en itse ole käynyt laserleikkauksessa jo kauan sitten? Siksi, että jälleen kerran ystävämme optikko suositteli vahvasti jatkamaan yötäpäivää-linssien käyttöä niiden sopiessa mulle niin hyvin. Kertoipa myös että jos silmät leikataan, jää niihin aina sen verran arpia etteivät piilarit ole sen jälkeen enää mahdollisia käyttää (enkä enää tässä vaiheessa edes ostanut linssejä optikolta...) ja ehdottomasti suositteli jatkamaan linssejä. Erikoislääkärit ovat nyt todenneet, että vaikka laserleikkauksessa on toki omat riskinsä, niin missään tapauksessa eivät aiheuta tämänkaltaista lientä jossa nyt lillun/kiehun.

Niin ja linssit olivat Ciba Visionin, mutta valmistajallahan ei tässä ole väliä vaan linssityypillä, ja ylipäätään sillä, että oli piilarit.
    Joo, kyllähän tuo pistää miettimään.

Eihän tosiaan pienetkään todennäköisyydet paljon lohduta silloin kun omalle kohdalle naksahtaa. Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki menee hyvin.
    Aivan toi sun kohtalo, mutta toivottavasti tarina päättyy hyvin. jos kesän tullessa nappaa niin kyytiin pääsee

pikaista paranemista
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Pidät vaan mielen positiivisena ja terveenä niin huomaat että kaksi vuotta on mennyt ennenkuin huomaatkaan ja pääset taas baanalle.

Tsemppiä sulle ja
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  30.  
    Mulla ollut kertakäyttölinssit osa-aikasilminä toista kymmentä vuotta, ilman tulehduksia onneksi olen selvinnyt vaikka käyttö ei aina ihan ohjeidenmukaista ole ollutkaan.

Mutta noi yötä-päivää-linssit kyllä arveluttaa. Kerran niitä kokeilin ja jouduin heittämään ne pois jo ensimmäisen ne päässä nukutun yön jälkeen. Vielä on kehittämistä noissakin kapineissa.

Jotenkin en kuitenkaan jaksa uskoa kertakäyttölinssien aiheuttavan kovinkaan helposti komplikaatioita, meneehän joka kerta silmään puhdas linssi.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen