Jos luulette että haluan ylinopean vehkeen ja ette vastaa sen takia olette vääräss'. Minä haluaisin että mopo jaksaisi ja kiihtyisi paremmin. Mopo on huollettu kunnon liikkeiss', ainakin huoltokirjan ja edellisen omistajan mukaan. En teharia haluisi laittaa. Kuristukset ainakin peruskurit on poissa. Vikana voi olla että että putki on tukossa. Poltetaan kummiskin auki keväällä. Tai sitten että on moottoris on jo kulumis vikaa kun on sill' ajettu n.12 000 (mittari ei toimi aina). Sitten kaverilla on -07 ja kurit poissa ja menee hyvin. Voihan olla että siihen on tehty jo joitain parannuksia. Inhottavimmat tapaukset on kun kakspäällä ei jaksa vajaan 20 asteen mäkeä yli 30 vaikka alue on joku 60. Parhaillaan menee 60 yks päällä. Se on kyll' rajoitettu kierrosten rajoittimella joka kuulemma ottaa tehoja?Olen aika kädetön viellä kun en ole missään lukenut vaan kokemus tietoo on ollut tähän menness'. Ainiin sitten se "ruoska" on sammunut ihan ilman tietävää syyt'. Bensaa ja muuta oli ei mikään varotus valo palanut. Ei käynnistynyt millään ilveella ei ees vaikka parhaillaan sain kierrokset mäkistartilla 2200... enkä antanut liikaa kaasua. Vaihdoin sytystulpan mutta voiko se tehdä noin? Sitä ennen joskus mopo teki samanlaisia oireita, että katkaisi täydellisesti virran syötön noin 5800 kierrokseen. Se voi olla että rajoitin kävi vähän ylikierroksilla. Nytten on toiminut hyvin. En kyllä ole ajanut tulpan vaihdon jälkeen kymmentäkään kilometriä... Kaikki vinkit ovat hyödyksi. Isä osaa käytännön asioita, mutta vähän jäänyt nämä uudemmat vehkeet oudoiksi. Eli jos osaatte vian kertoa niin me korjaamme isän kanssa tai menemme Korvenpäälle (MP-korvenpää KY liike aivan uskomaton liike)
EDIT: sori, mutuilin. Toi olikin juuri tuo vanhempi malli tuo -03. Sinun mallisi on juurikin siis rajoitettu putken lisäksi kierroksilla.
Rajoittamaton cdi/puola auttaa.
Siis minun vehkeessäni on erillinen kierrosten rajoitin koska emme saaneet Korvenpään kanssa rattaita vaihtamalla muutettua huippu nopeutta alle 65... Jolloin emme keksineet muuta kuin että pistää kurit tai hankkia kierrosten rajoitin. Kurittimet "raiskaavat" moottoria... Joten vaikea päätös =/ Nopeuden rajoittimen jos osaat koota ja myyt halvalla niin se käy... (Jos nyt sekään auttaisi.) mutta isän mukaan se tarvii niin paljon komponentteja että se on vaikeaa tehdä...
Ööh huono minäolen onneton, mutta jos alkukäyrä on se putki eturankaan takana niin ainakaan siellä ei ole mitään kuria enään. Voin vaikka näyttää sen :P
Eli ratkaisu ongelmaasi laiskan mopon kanssa onkin juuri tuo jälkiasennettu rajoitin? *(Mayza @ Marras. 30 2007,16:57) kirjoitti
Revi se helvettiin, sillä se rupee kulkemaan *
Sen verran vielä, että -03 dt kurittoma ei varmasti vakioväleilläkään kiiduta läskiä poliisia 65km/h oikeaa nopeutta.
Entäs oletko harkinnut katkaisijaa siihen kierrostenrajoittimeesi? Itellähän moinen oli mopossa ja kätevä oli
Btw, onko noilla "arvonimillä" ihan jokin looginen järjestys, vai miksi omani muuttui polkupyöräiljästä Suzuki pv:seen tähän mopokysymykseen vastatessani![]()
Kannattaa ehdottomasti polttaa se putki puhtaaksi. Mulla oli joskus sama ongelma n. 6v sitten
Niin ja rajoittamaton cdi boksi sinne vaan.
Se meni isällä OIKEAA nopeutta ilman kierrosten rajotinta n.75km/h en ole varma oliko se ennen vai jälkeen rattaiden vaihdon. Oletatte että rajoitin on saanut mopon sammumaan jne? Ja isot pahat poliisi sedät eivät varmaan paina ainakaan kauheasti enempää kuin minä kun heillä on kaiken maailman rajoitukset mm. kunto jne... Voiko huono sytytystulppa saada mopon sammumaan ilman syytä? sen jälkeen kun se oli sammunut ja sain sen tuskalla (puolet työnsin ja pätkän ajoin ja senkin luultavasti pysyi päällä vain koska oli pitkä alamäki...) Niin kun se siellä oli ollut ajoin sen n.km päähän syrjäsempiä teitä niin ihan mitään ongelmaa. Ja virran syötön pätkimisen jälkeen oli pitkään ilman mitään ongelmia. Rajoittimessa on kytkin satulan alla kylläkin mutta en tiedä toimiiko se edes kun on tullut oltua paha poika ja kokeillut ilman... tai vaihtaa asentoa...
Olen siis todellakin melkonen poropeukalo ja toivon että ette sano ihmenimityksii ilman selitystä tai sivua missä se neuvotaan kädestä pitäen
siis meinaatko kun kutsun "ruoskaani" mopoksi vai mopoani ruoskaksi? kun sinä sanoit polkupyöräksi? on off topiccii mutt muuten vaan aattelin vastata...(Void @ Marras. 30 2007,17:06) kirjoitti
Öh jaa noilla ei mitään hajua ennen luki noviisi... kai se muuttuu jotenkin viesti määrän mukaan...
Jaa tutkasitteko? En suostu uskomaan että 75 ottaisi oikeaa isäsi alla, vain kurittomana.
Oma mopo oli pösön xps, samalla koneella kuin sun detukkas. Putkiviritteisenä ampui 80 mittariin, oikeeta 71. Painoin tuolloin about 40kiloa *
Varmasti saatte ratastettua niin, ettei vedä miehen alla yli 65
Itse painan noin 75-kiloo... että :P mutt siis kyll eturattaan voi vaihtaa öh hitaampaan :P se on... omg (eihän foorumi säännöissä kielletä tämmöstä teineilyy :P) pienempi..? Tässä näette olen kädetön näissä... mutt jos se oli noin muistan selityksen koska pienempi ei oikein enään kestäisi... takana on 58... edessä 13... öh ei... ei tutkattu mutt kun ekoi kertoi ajoin ni joku kerta iskä ajo takana autollaan ja katto nopeuden... siis omasta ja mä omasta mittaristani ja sillo oma mittari näytti oikein... mutt toi mittari heittää välillä (ainakin nykyään) nopalla lukuja. Et kyll se pääte pestiin joskus en muista alkoko mittari näyttää sillo vähemmä... Mutt oke katotaan kevääll mitä putken poltto tekee sen oon saanut vinkiksi ja korjaan mittarin ja vedetään mittariin vaikka vaan sun iloks :P Mutt osaako kukaan kertoo miks tommonen sammuu kesken kaiken tien poskeen... Mulla oli niin VITUN kivaa sillo viimeks et haluis tietää ees syyn...
onko vikana Sytytystulppa? se on vaihdettu mutta ei se sillain epätasasesti kai toimi? Ja kuritin ei estä kai moottoriikäynnistymästä vaikka ois kuinka v-maisesti rikki? (se on kai elossa?)