Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 93:sta
  1. #31
    Mielestäni kyseessä on juuri hyvä esimerkki kusetuksesta jossa myyjä/huoltoliike pakoilee vastuutaan ja käyttää hyväkseen asiakkaan mahdollista asiantuntemuksen puutetta. Minä en kyllä tyytyisi tilanteeseen jossa selvän huoltovirheen seurauksena oma 1tkm ajettu pyörä vastaisi moottorin kunnon puolesta 60tkm ajettua, toivon mukaan ei kukaan muukaan. Tällaisissa asioissa on tehtävä myyjälle/huollolle selväksi että mitään kompromisseja ei tulla hyväksymään, koska niitä kyllä tullaan esittämään. Esim. seuraava öljynvaihto ilmainen + kahvit naapuri Essolla.

    Tosin, tästä hommasta tekee mutkikkaamman se että mopoa on käytetty käyttöohjeen vastaisesti öljyvalo palaen. Jos olisin huollon edustaja niin käyttäisin tuota faktaa (jos se siis on faktaa) vasta-argumenttina aika vahvasti.

    Ei muutakuin onnea taistoon, aloita se samantien jos meinaat ensi kesänä ajaa pyörälläsi..

    Lisätään vielä että kirjoitteluni ei missään nimessä koske jutussa mahdollisesti aiemmin mainittua liikettä/yritystä.
    -Timo
  2. #32
    kyllähän se kone on paskana, valitettavasti.
    nämä on vaan niitä mekniikan peruslakeja,
    toivottavasti homma menee hyvin päin eli
    joku muu kuin sinä joudut maksumieheksi.
    -eeko
  3. #33
    On se vaan kumma että toisaalla ollaan pilkuntarkkoja ja vaihdetaan öljyt sekä syksyllä että keväällä ettei vaan tule vaurioita liian vanhoista öljyistä ja toisaalla uskotaan/uskotellaan että kone voi käydä ilman öljynpainetta jonkun olemattoman öljykalvon varassa.

    Vaikka se kone saattaa käydä ilman suurempia kolinoita, niin kyllähän se on päivän selvää että laakerivaurioita sieltä koneesta löytyy.
    Kyllä ne kolinat sinne ilmaantuvat aiemmin kuin matkamittarista voisi olettaa.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  4. #34
    Hieman OT, mutta sen verran öljynpaineen valosta, että ei se aina ole kohtalokasta kuten joistain viesteistä voisi päätellä. Riippuen tilanteesta, koska se vilkkuu/palaa.
    Joskus joutui Thunderacella ajelemaan jonkin aikaakin valo vähän väliä syttyen. Ts. tilanne oli tämä: Berliinistä baanaa alaspäin. Ace ei ollut kuluttanut siihen mennessä öljyä, mutta kun kierrokset pitemmän aikaa yli kymppitonnin, niin alkoi viedä. Siinä mopossa valo syttyy pirun aikaiseen, ja tultiin siihen lopputulokseen että kierto ei riitä, ts. valuminen kannesta yms. takaisin alas. Sitä mukaan kun pinta vajeni, piti tiputtaa vauhtia että sai valon taas pimenemään, 20km/h ero ajoiko kumpaan suuntaan mutkaa. Sitten löytyi asema josta sai lisää tavaraa, niitä kun ei ole joka kilometrillä.
    Alpeilla ongelmaa ei ollut, mutta takaisin tullessa taas. Siihen oli jo tottunut eikä pelästyttänyt kuten mennessä. * Sen huomasi että pinta sai olla aivan ylärajassa, mieluiten hieman yli jotta pitemmän aikaa +200 ei saanut valoa syttymään.
    Tietysti pumppukin on voinut olla hieman vajaatehoinen, mutta asia ei aiheuttanut mitään ongelmia/jälkipuinteja ainakaan seuraavaan 40t. kilometriin.



    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  5. #35
    Lainaa (Ace @ Marras. 20 2007,17:40) kirjoitti
    Hieman OT, mutta sen verran öljynpaineen valosta, että ei se aina ole kohtalokasta kuten joistain viesteistä voisi päätellä. Riippuen tilanteesta, koska se vilkkuu/palaa.
    Joskus joutui Thunderacella ajelemaan jonkin aikaakin valo vähän väliä syttyen. Ts. tilanne oli tämä: Berliinistä baanaa alaspäin. Ace ei ollut kuluttanut siihen mennessä öljyä, mutta kun kierrokset pitemmän aikaa yli kymppitonnin, niin alkoi viedä. Siinä mopossa valo syttyy pirun aikaiseen, ja tultiin siihen lopputulokseen että kierto ei riitä, ts. valuminen kannesta yms. takaisin alas. Sitä mukaan kun pinta vajeni, piti tiputtaa vauhtia että sai valon taas pimenemään, 20km/h ero ajoiko kumpaan suuntaan mutkaa. Sitten löytyi asema josta sai lisää tavaraa, niitä kun ei ole joka kilometrillä.
    Alpeilla ongelmaa ei ollut, mutta takaisin tullessa taas. Siihen oli jo tottunut eikä pelästyttänyt kuten mennessä. Sen huomasi että pinta sai olla aivan ylärajassa, mieluiten hieman yli jotta pitemmän aikaa +200 ei saanut valoa syttymään.
    Tietysti pumppukin on voinut olla hieman vajaatehoinen, mutta asia ei aiheuttanut mitään ongelmia/jälkipuinteja ainakaan seuraavaan 40t. kilometriin.
    Eikös Ässässä ole öljypinnan korkeuden merkkivalo, eikä painevalo? Ensin mainitun palaminenhan ei konetta riko, kunhan öljyä on sen verran ettei paine laske..
    Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
  6. #36
    Lainaa (Jando @ Marras. 20 2007,18:28) kirjoitti
    Lainaa (Ace @ Marras. 20 2007,17:40) kirjoitti
    Hieman OT, mutta sen verran öljynpaineen valosta, että ei se aina ole kohtalokasta kuten joistain viesteistä voisi päätellä. Riippuen tilanteesta, koska se vilkkuu/palaa.
    Joskus joutui Thunderacella ajelemaan jonkin aikaakin valo vähän väliä syttyen. Ts. tilanne oli tämä: Berliinistä baanaa alaspäin. Ace ei ollut kuluttanut siihen mennessä öljyä, mutta kun kierrokset pitemmän aikaa yli kymppitonnin, niin alkoi viedä. Siinä mopossa valo syttyy pirun aikaiseen, ja tultiin siihen lopputulokseen että kierto ei riitä, ts. valuminen kannesta yms. takaisin alas. Sitä mukaan kun pinta vajeni, piti tiputtaa vauhtia että sai valon taas pimenemään, 20km/h ero ajoiko kumpaan suuntaan mutkaa. Sitten löytyi asema josta sai lisää tavaraa, niitä kun ei ole joka kilometrillä.
    Alpeilla ongelmaa ei ollut, mutta takaisin tullessa taas. Siihen oli jo tottunut eikä pelästyttänyt kuten mennessä. * Sen huomasi että pinta sai olla aivan ylärajassa, mieluiten hieman yli jotta pitemmän aikaa +200 ei saanut valoa syttymään.
    Tietysti pumppukin on voinut olla hieman vajaatehoinen, mutta asia ei aiheuttanut mitään ongelmia/jälkipuinteja ainakaan seuraavaan 40t. kilometriin.
    Eikös Ässässä ole öljypinnan korkeuden merkkivalo, eikä painevalo? Ensin mainitun palaminenhan ei konetta riko, kunhan öljyä on sen verran ettei paine laske..
    Joo kyllä se muistaakseni on öljypinnan varoitusvalo.
    Näin ainakin on YZF750-mallissa... *
    "Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
  7. #37
    Lainaa (jone25 @ Marras. 19 2007,01:21) kirjoitti
    Huollon kaveri väitti että k6 kone kestää 15min käydä ilman öljyä?
    Tämä sama huollon kaveriko ne öljyt ja putsarinkin vaihtoi?

    Saattaapi olla, että jonain päivänä vaihtuu leipäpuu moottorihuollosta sosiaalihuolloksi.
  8. #38
    Lainaa (Talttapää @ Marras. 19 2007,17:21) kirjoitti
    Toisaalta omistaja käytti konetta öljyvalo palaen 5 minuuttia, vaikka manuaalissa saletisti on kissankokoisilla kirjaimilla että öljyvalon syttyessä motti pitää sammuttaa heti. Että siinä olisi ainakin jollekin maineestaan viisveisaavalle pikkuputkalle kättäpidempää vastuusta luikerteluun.
    Tyhmä ei tartte olla. Eli siis fiksu kaveri jättää tämän osan alleviivaamatta ja sanoo sammuttaneensa heti, kun jotain hämärää huomasi.

    Ei näetsen heti osannut epäillä vikaa, kun oli juuri 200 metriä aikaisemmin saanut pyörän valtuutetun merkkikorjaamon huollosta...
  9. #39
    Lainaa (hra1150 @ Marras. 20 2007,20:32) kirjoitti
    Lainaa (jone25 @ Marras. 19 2007,01:21) kirjoitti
    Huollon kaveri väitti että k6 kone kestää 15min käydä ilman öljyä?
    Tämä sama huollon kaveriko ne öljyt ja putsarinkin vaihtoi?

    Saattaapi olla, että jonain päivänä vaihtuu leipäpuu moottorihuollosta sosiaalihuolloksi.
    Kyllä sama tyyppi mutta hän sanoi että on rakentanut SBK luokan pyöriä.Tilanne oli aivan uusi osasi kertoo niin hyvin asiat että uskoin.En väittäny vastaan kun ajattelin että hän kyllä tietää.
  10. #40
    Lainaa (jone25 @ Marras. 19 2007,21:32) kirjoitti
    Kiitos!Vaan kaikille neuvoista jotka on aika yksi mielisiä .No pitää laitta huomenna rattaat pyörimään.Kyllä tää varmasti selviää vielä.Pitää kertoa kuinka kävi.
    Kävin tänään keskustelemassa pyörästä.Sanottiin että me ei aukasta konetta takuu korvaa.Jos jotain vaurioita on syntynyt.Käskettiin tuoda heti jos jotain koneesta kuuluu jotakin erikoista.
  11. #41
    Lainaa (Hapa @ Marras. 20 2007,13:10) kirjoitti
    Lainaa (timo1 @ Marras. 20 2007,10:01) kirjoitti
    Lainaa (jone25 @ Marras. 19 2007,17:52) kirjoitti
    Ei taida muu auttaa kun hakea talvi säilöstä ja selvittää pyörän kunto .200 euroo menee hukkaan kun hakee säilöstä pois. Mutta on vähän 15000eurosta ja siitä että kesä menee pyörää rempatessa.Elättelin toiveita kun ammattilaisen suusta kuulin että kone kestää 15min ilman öljyä ja että ei oo mitään hätää senkun vaan uudet öljyt sisään ja kovaa ajoa.Mä uskoin ja pyörän laitto edessä.Mutta tosiasia on että osiksi kone pitää purattaa ja katsoa vauriot.Uskon kyllä että takuu korvaa jos ei niin vakuutus ainakin.
    Pakko kommentoida vielä sen verta, että henkilö joka väittää moottorin kestävän käydä 15 minuuttia ilman öljyä, EI VOI olla mikään ammattilainen muulla saralla kuin paskanjauhannassa.
    Näin on!

    Luin muuten juuri joltain ulkomaiselta foorumilta erään buellin omistaneen kaverin syitä siitä, miksi on entinen buellin omistaja. Pyörästä piti kuin hullu puurosta, mutta aina huoltoon tai korjaukseen viedessä piti kuunnella Harley-huollon paskanjauhantaa ja kommentteja tyyliin: "Älä valita, ei siinä mitään vikaa ole".
    Tuli vaan heti mieleen tuosta 15 min. kommentista!
    Taitaa olla ulkomaan tyyppi oikeassa!Sama juttu sanotaan että kyllä kestää mutta nyt puhutaan japseista saman asian yhteydessä.Aivan sama tarina "kyllä kestää".



  12. #42
    Pikkasen kyllä epäilen tuota että takuu korvaa jos on ajeltu menemään vaikka öljyvalo palaa.
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  13. #43
    Lainaa (jone25 @ Marras. 20 2007,20:57) kirjoitti
    Lainaa (jone25 @ Marras. 19 2007,21:32) kirjoitti
    Kiitos!Vaan kaikille neuvoista jotka on aika yksi mielisiä .No pitää laitta huomenna rattaat pyörimään.Kyllä tää varmasti selviää vielä.Pitää kertoa kuinka kävi.
    Kävin tänään keskustelemassa pyörästä.Sanottiin että me ei aukasta konetta takuu korvaa.Jos jotain vaurioita on syntynyt.Käskettiin tuoda heti jos jotain koneesta kuuluu jotakin erikoista.
    Tämä nyt oli jo ihan odotettavissa!
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  14. #44
    Lainaa (hra1150 @ Marras. 20 2007,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Marras. 19 2007,17:21) kirjoitti
    Toisaalta omistaja käytti konetta öljyvalo palaen 5 minuuttia, vaikka manuaalissa saletisti on kissankokoisilla kirjaimilla että öljyvalon syttyessä motti pitää sammuttaa heti. Että siinä olisi ainakin jollekin maineestaan viisveisaavalle pikkuputkalle kättäpidempää vastuusta luikerteluun.
    Tyhmä ei tartte olla. Eli siis fiksu kaveri jättää tämän osan alleviivaamatta ja sanoo sammuttaneensa heti, kun jotain hämärää huomasi.

    Ei näetsen heti osannut epäillä vikaa, kun oli juuri 200 metriä aikaisemmin saanut pyörän valtuutetun merkkikorjaamon huollosta...
    Tottakai mutta luuletko että kukaan siitä välittää.kyse oli siitä että 15min pitäs kestää ilman öljyä.5min sehän on 3osa ei mitään vauriota ole syntynyt.Tottakai on mutta millä perusteella tätä voi väittää.
  15. #45
    Lainaa (Hapa @ Marras. 20 2007,21:14) kirjoitti
    Lainaa (jone25 @ Marras. 20 2007,20:57) kirjoitti
    Lainaa (jone25 @ Marras. 19 2007,21:32) kirjoitti
    Kiitos!Vaan kaikille neuvoista jotka on aika yksi mielisiä .No pitää laitta huomenna rattaat pyörimään.Kyllä tää varmasti selviää vielä.Pitää kertoa kuinka kävi.
    Kävin tänään keskustelemassa pyörästä.Sanottiin että me ei aukasta konetta takuu korvaa.Jos jotain vaurioita on syntynyt.Käskettiin tuoda heti jos jotain koneesta kuuluu jotakin erikoista.
    Tämä nyt oli jo ihan odotettavissa!
    No ei se mitään kun 200 vauhdissa kone leikkaa kiinni on yksi motoristi vähämmän!
  16. #46
    Lainaa (Hapa @ Marras. 20 2007,21:14) kirjoitti
    Lainaa (jone25 @ Marras. 20 2007,20:57) kirjoitti
    Lainaa (jone25 @ Marras. 19 2007,21:32) kirjoitti
    Kiitos!Vaan kaikille neuvoista jotka on aika yksi mielisiä .No pitää laitta huomenna rattaat pyörimään.Kyllä tää varmasti selviää vielä.Pitää kertoa kuinka kävi.
    Kävin tänään keskustelemassa pyörästä.Sanottiin että me ei aukasta konetta takuu korvaa.Jos jotain vaurioita on syntynyt.Käskettiin tuoda heti jos jotain koneesta kuuluu jotakin erikoista.
    Tämä nyt oli jo ihan odotettavissa!
    Kaikki varmaan tiesi jo vastauksen.Kuten myös itse.Pyörää en haluaisi vaihtaa koska K5/K6 on paras suzuki malli mun silmälle.Tai sitten vaihdan cafe raceriin.
  17. #47
    Slickwille:n avatar
    Liittyi Sep 2006
    Jossakin tuolla Helsingin ulkopuolella
    Ihan vaan että itsekkin ääneen pääsee, niinkun sanottu ihmeen kauan meni 200 metrin ajamiseen, ja eikös tuon matkan olisi työntänytkin, ni ei tarttis nyt pohtia huoltokirjan kohtaa ÖLJYVALON SYTTYESSÄ SAMMUTA MOOTTORI VÄLITTÖMÄSTI/MAHDOLLISIMMAN PIAN tai mitä sielä nyt lukeekaan.. mutta onnea vääntämiseen koneesta anyway
  18. #48
    Jonelle kaikkea hyvää! Älä kuitenkaan luota mihinkään, joka ei ole paperilla tai vie edes puheen kuulleet todistajat paikalle. Kun pystyt osoittamaan, mitä sulle on luvattu, saat oikeutta.

    Toki aina on olemassa "sanansa mittainen mies" ja niitä on ollut, mutta yhä enemmän vain kansanperinteessä... siis kauppiaissa
    ... jotain piti muistaa
  19. #49
    Lainaa (Slickwille @ Marras. 20 2007,21:38) kirjoitti
    Ihan vaan että itsekkin ääneen pääsee, niinkun sanottu ihmeen kauan meni 200 metrin ajamiseen, ja eikös tuon matkan olisi työntänytkin, ni ei tarttis nyt pohtia huoltokirjan kohtaa ÖLJYVALON SYTTYESSÄ SAMMUTA MOOTTORI VÄLITTÖMÄSTI/MAHDOLLISIMMAN PIAN tai mitä sielä nyt lukeekaan.. mutta onnea vääntämiseen koneesta anyway
    Vaihdan johonkin toiseen pyörään.Ilmoitan sitten missä liikeessä.Niin olen ainakin informoinut mitä ei kannata ostaa.Tää ei ole raha kysymys vaan se että asiakasta voi kusee silmään kun ei vaan tule liikkeelle mitään yli määräistä.Siitä tulee mielen kiintoista kuinka pitkää pyörä on myymättä.
  20. #50
    Vaihdan johonkin toiseen pyörään.Ilmoitan sitten missä liikeessä.Niin olen ainakin informoinut mitä ei kannata ostaa.Tää ei ole raha kysymys vaan se että asiakasta voi kusee silmään kun ei vaan tule liikkeelle mitään yli määräistä.Siitä tulee mielen kiintoista kuinka pitkää pyörä on myymättä.[/QUOTE]
    Ilmoitat!? Hesarin etusivulleko meinasit julistuksesi laittaa? Vittu, että pyöräsi ostajaa vituttaa saada jälkikäteen tietää minkälaisen kakkakasan menikään ostamaan. Ikävää, että kävi kenkusti mutta jos sulla on yhtään selkärankaa, niin hoidat itse asiasi kondikseen.
    "Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"

    "Ei se ole vika, se on ominaisuus"

    Spagettihirviö 800i.e
  21. #51
    Lainaa (jone25 @ Marras. 20 2007,20:57) kirjoitti
    Lainaa (jone25 @ Marras. 19 2007,21:32) kirjoitti
    Kiitos!Vaan kaikille neuvoista jotka on aika yksi mielisiä .No pitää laitta huomenna rattaat pyörimään.Kyllä tää varmasti selviää vielä.Pitää kertoa kuinka kävi.
    Kävin tänään keskustelemassa pyörästä.Sanottiin että me ei aukasta konetta takuu korvaa.Jos jotain vaurioita on syntynyt.Käskettiin tuoda heti jos jotain koneesta kuuluu jotakin erikoista.
    Olipas selvästi ilmaistu ...

    Eli eivät aukaise konetta, mutta takuu korvaa?!? Milläs se takuu korvaa, jos ei tiedä mitä pitäis korvata ?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  22. #52
    Lainaa (Marcel @ Marras. 20 2007,22:23) kirjoitti
    Vaihdan johonkin toiseen pyörään.Ilmoitan sitten missä liikeessä.Niin olen ainakin informoinut mitä ei kannata ostaa.Tää ei ole raha kysymys vaan se että asiakasta voi kusee silmään kun ei vaan tule liikkeelle mitään yli määräistä.Siitä tulee mielen kiintoista kuinka pitkää pyörä on myymättä.
    Ilmoitat!? Hesarin etusivulleko meinasit julistuksesi laittaa? Vittu, että pyöräsi ostajaa vituttaa saada jälkikäteen tietää minkälaisen kakkakasan menikään ostamaan. Ikävää, että kävi kenkusti mutta jos sulla on yhtään selkärankaa, niin hoidat itse asiasi kondikseen.[/QUOTE]
    +1 Ps. Taitaa tää Jone poika olla tavallinen märkäkorva ainakin kirjoituksiensa perusteella , tai sitten hän jättää jotain asiastaan kertomatta ....
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  23. #53
    Lainaa (jone25 @ Marras. 20 2007,21:50) kirjoitti
    Lainaa (Slickwille @ Marras. 20 2007,21:38) kirjoitti
    Ihan vaan että itsekkin ääneen pääsee, niinkun sanottu ihmeen kauan meni 200 metrin ajamiseen, ja eikös tuon matkan olisi työntänytkin, ni ei tarttis nyt pohtia huoltokirjan kohtaa ÖLJYVALON SYTTYESSÄ SAMMUTA MOOTTORI VÄLITTÖMÄSTI/MAHDOLLISIMMAN PIAN tai mitä sielä nyt lukeekaan.. mutta onnea vääntämiseen koneesta anyway
    Vaihdan johonkin toiseen pyörään.Ilmoitan sitten missä liikeessä.Niin olen ainakin informoinut mitä ei kannata ostaa.Tää ei ole raha kysymys vaan se että asiakasta voi kusee silmään kun ei vaan tule liikkeelle mitään yli määräistä.Siitä tulee mielen kiintoista kuinka pitkää pyörä on myymättä.
    Meinasitko että saat fillarista niin hyvän hyvityksen vaihdossa että kannattaa vaihtaa "varmuuden vuoksi"? Mieti kuinka paljon se sinulle maksaa.

    Kysy paljon hyvittävät HD-Centerissä vaihdossa. Jos kerran heidän mielestään korjattavaa ei ole niin hyvityshinnankin pitäisi olla kohdallaan.



  24. #54
    Lainaa (jone25 @ Marras. 20 2007,21:26) kirjoitti
    Kaikki varmaan tiesi jo vastauksen.Kuten myös itse.Pyörää en haluaisi vaihtaa koska K5/K6 on paras suzuki malli mun silmälle.Tai sitten vaihdan cafe raceriin.
    Tuokohan ratkaisee ongelman...?

    Meinaan vaan et jos Benelliä meinaat laittaa niin ongelmat sen kuin vaan paranevat...

    Käynnistys ongelmat, laturin akseli, koneet jne jne... Oi niitä mukavia hetkiä, kun on saanut kavereiden ongelmia sivusta seurata tuon Cafe Racerin kanssa.
    -07 Z1000
    -07 Gsx-R 1000 Myyty
    -06 R1 vaihdettu
    -05 R1 lunastettu
    -00 R1 myyty
  25. #55
    Älä ihmeessä laita vahinkoa kiertämään, siis älä vaihda mopoa, ainakaan ennen kuin olet laitattanut sen kuntoon. Jos huoltoliike ei ala konetta purkamaan sillä perusteella että sieltä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä, niin nopeastihan sinne semmoiset äänet saa. Laske öljyt pois (mikäli niitä nyt sattuu vielä olemaan) ja vetäse pari kertaa rajoittajalle. Toista toimenpide niin monta kertaa että alkaa ääniä kuulumaan. Tosin, parempi vaihtoehto mielestäni olisi taivutella huoltoliike koneremonttiin vaikka kuluttajasuoja-asiamiehen kanssa. Suosittelen olemaan myös maahantuojaan yhteydessä.

    Toisaalta, mitäänhän ei olisi rikkoutunut (öljyn suodatinta lukuunottamatta) mikäli olisit sammuttanut mopon heti kun öljyvalo syttyi.

    btw. Ihan vinkkinä todettakoon, että tämän tyyppisistä asioita ei ihan hirveästi kannata täällä kirjoitella. Ei sillä etteikö näitä olisi mukava lukea/kommentoida, mutta samalla riisuu itsensä helposti aseista kun kertoo miten on aikuisten oikeesti toiminut.



    -Timo
  26. #56
    Eli öljynpainevalo alkoi vilkkumaan 200 m ajon jälkeen. Mutta mihin ne öljyt hävisivät? Oliko pyörän alla öljyä kun sitä menit hakemaan? Jos 200 metrin matkalla häviää noin kolme litraa öljyä, kyllä siitä melkoinen vana (jälki) jää. Vai hajosiko öljypumppu jolloin öljyt eivät kiertäneet mutta pysyivät kuitenkin öljypohjassa?

    Edit. typoja.



    Kronoby Racing Team
  27. #57
    Lainaa (Juhana N @ Marras. 21 2007,12:25) kirjoitti
    Eli öljynpainevalo alkoi vilkkumaan 200 m ajon jälkeen. Mutta mihin ne öljyt hävisivät? Oliko pyörän alla öljyä kun sitä menit hakemaan? Jos 200 metrin matkalla häviää noin kolme litraa öljyä, kyllä siitä melkoinen vana (jälki) jää. Vai hajosiko öljypumppu jolloin öljyt eivät kiertäneet mutta pysyivät kuitenkin öljypohjassa?

    Edit. typoja.
    Jos suodattimen prässäys petti, niin koko pyörän peräosa ja ajokaista pitäisi olla yltäpäältä öljyssä ja helvetillinen savu ja käry öljyn lentäessä pakoputkelle.



    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  28. #58
    Lainaa (hetian00 @ Marras. 21 2007,11:58) kirjoitti
    Älä ihmeessä laita vahinkoa kiertämään, siis älä vaihda mopoa, ainakaan ennen kuin olet laitattanut sen kuntoon. Jos huoltoliike ei ala konetta purkamaan sillä perusteella että sieltä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä, niin nopeastihan sinne semmoiset äänet saa. Laske öljyt pois (mikäli niitä nyt sattuu vielä olemaan) ja vetäse pari kertaa rajoittajalle. Toista toimenpide niin monta kertaa että alkaa ääniä kuulumaan. Tosin, parempi vaihtoehto mielestäni olisi taivutella huoltoliike koneremonttiin vaikka kuluttajasuoja-asiamiehen kanssa. Suosittelen olemaan myös maahantuojaan yhteydessä.

    Toisaalta, mitäänhän ei olisi rikkoutunut (öljyn suodatinta lukuunottamatta) mikäli olisit sammuttanut mopon heti kun öljyvalo syttyi.

    btw. Ihan vinkkinä todettakoon, että tämän tyyppisistä asioita ei ihan hirveästi kannata täällä kirjoitella. Ei sillä etteikö näitä olisi mukava lukea/kommentoida, mutta samalla riisuu itsensä helposti aseista kun kertoo miten on aikuisten oikeesti toiminut.
    Kun asiaa miettii paras vaihtoehto on ajaa niin pitkään kun kone rupee kolisemaan.Voihan se kesän kestää hyvällä tuurilla.Laittaa siten sitten takuuseen kun jotain vikaa on.Ja miksi takuu ei korvaisi koska tuskin näitä sivuja maahantuoja syynää.Jos liike sanoo että ei kannata olla huolissaan että takuuseen menee on se uskottava.Luotan kyllä että liike hoitaa asian.Turha on rueta vääntämään kättä kun kolinoita ei kuulu ei ole todisteita mistään rikki menosta.Järjetöntä olis omaan laskuun aukasuttaa kone se vasta kallista oliskin.Ja sanottas että kaikki kunnossa niin kyllä vituttas mieluummin kuulis että olis paskana ei ainakaan tarviis arvailla onko eikö onko eikö.
  29. #59
    Lainaa (jone25 @ Marras. 21 2007,15:55) kirjoitti
    Lainaa (hetian00 @ Marras. 21 2007,11:58) kirjoitti
    Älä ihmeessä laita vahinkoa kiertämään, siis älä vaihda mopoa, ainakaan ennen kuin olet laitattanut sen kuntoon. Jos huoltoliike ei ala konetta purkamaan sillä perusteella että sieltä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä, niin nopeastihan sinne semmoiset äänet saa. Laske öljyt pois (mikäli niitä nyt sattuu vielä olemaan) ja vetäse pari kertaa rajoittajalle. Toista toimenpide niin monta kertaa että alkaa ääniä kuulumaan. Tosin, parempi vaihtoehto mielestäni olisi taivutella huoltoliike koneremonttiin vaikka kuluttajasuoja-asiamiehen kanssa. Suosittelen olemaan myös maahantuojaan yhteydessä.

    Toisaalta, mitäänhän ei olisi rikkoutunut (öljyn suodatinta lukuunottamatta) mikäli olisit sammuttanut mopon heti kun öljyvalo syttyi.

    btw. Ihan vinkkinä todettakoon, että tämän tyyppisistä asioita ei ihan hirveästi kannata täällä kirjoitella. Ei sillä etteikö näitä olisi mukava lukea/kommentoida, mutta samalla riisuu itsensä helposti aseista kun kertoo miten on aikuisten oikeesti toiminut.
    Kun asiaa miettii paras vaihtoehto on ajaa niin pitkään kun kone rupee kolisemaan.Voihan se kesän kestää hyvällä tuurilla.Laittaa siten sitten takuuseen kun jotain vikaa on.Ja miksi takuu ei korvaisi koska tuskin näitä sivuja maahantuoja syynää.Jos liike sanoo että ei kannata olla huolissaan että takuuseen menee on se uskottava.Luotan kyllä että liike hoitaa asian.Turha on rueta vääntämään kättä kun kolinoita ei kuulu ei ole todisteita mistään rikki menosta.Järjetöntä olis omaan laskuun aukasuttaa kone se vasta kallista oliskin.Ja sanottas että kaikki kunnossa niin kyllä vituttas mieluummin kuulis että olis paskana ei ainakaan tarviis arvailla onko eikö onko eikö.
    ehkä ensimmäiseksi kannattas ottaa yhteyttä maahantuojaan. Se ei maksa kuin yhden puhelinsoiton hinnan... ettei käy sit silleen et jäät ilman korvauksia... voivat sanoo et se olis pitäny tuoda het heille huotoon/ottaa yhteyksiä. Kas, kun jos vain on porsaanreikä, niin varmaan käyttävät.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  30.  
  31. #60
    Lainaa (jone25 @ Marras. 21 2007,15:55) kirjoitti
    Kun asiaa miettii paras vaihtoehto on ajaa niin pitkään kun kone rupee kolisemaan.Voihan se kesän kestää hyvällä tuurilla.Laittaa siten sitten takuuseen kun jotain vikaa on.Ja miksi takuu ei korvaisi koska tuskin näitä sivuja maahantuoja syynää.Jos liike sanoo että ei kannata olla huolissaan että takuuseen menee on se uskottava.Luotan kyllä että liike hoitaa asian.Turha on rueta vääntämään kättä kun kolinoita ei kuulu ei ole todisteita mistään rikki menosta.Järjetöntä olis omaan laskuun aukasuttaa kone se vasta kallista oliskin.Ja sanottas että kaikki kunnossa niin kyllä vituttas mieluummin kuulis että olis paskana ei ainakaan tarviis arvailla onko eikö onko eikö.
    No, onhan se tuokin vaihtoehto, mielestäni kuitenkin melkein huonoin mahdollinen sinun kannaltasi.

    Ja näitä sivuja seurataan kyllä aika laajasti, hyvin todennäköisesti myös mopokauppiaiden toimesta. Sehän kuuluu ikäänkuin heidän toimenkuvaansa.
    -Timo
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen