Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Mikäs olis järkevä hintapyyntö ku kotilon etupuskurin alaosa halki ja suunnittelen josko on halvempaa vaihtaa puskuri ennemmin ku hitsauttaa kuntoon... Paljon tollanen muovihitsauttaminen ylipäätään maksaa???
    Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
    Riippuu mitä kaikkee siihen tarvii tehdä. Mulla makso ekan kerran maalauksineen 100€, tokalla kerralla ku ei tarvinnu maalata hinta oli 30€.
    Joskus 90-luvulla tekussa asia oli esillä ja jäi sellainen kuva, että muoviosien korjaus on maailman yksinkertaisinta ja tuottoisinta liiketoimintaa. Hinta oli silloin automaattisesti puolet uuden hinnasta. Hinnat olivat VAT:n suositushintoja. Miten lie nykyisin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Itsellä tuli tuo sama kysymys vastaan, kun ajoin viime syksynä ketun yli moottoritiellä. Silloin kannatti vaihtaa koko puskuri, kun se oli halki vähän ikävästä kohdasta (sellanen kantava pystysuuntainen kohta keskellä puskuria) ja maalauksineen olisi tullut kalliimmaksikin kuin vaihto.

Käsittääkseni hitsaus on tosiaan halpaa, mut hinta riippuu siitä, miten iso alue pitää maalata. Ja miten tarkka olet siitä, onko maalipinta tasainen. Tuolla tarkoitan sitä, että voidaan maalata vain hitsauskohta, mutta silloin maalipinta ei enää ole tasainen kokonaisuudessaan.
    Life is not a spectator sport!
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Mites tällasen korjaus itse? Jostain lueskelin et jengi olis kolvin kanssa sulattanut muovit yhteen, tosin vissiin riippuu aika paljon materiaalista?!?
    Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
    Tuossa viime talvena korjasin gixxerin etu katteen.
    Halkeama oli 10-15 cm sekä toinen pieni 3-4cm halkeama.
    Nämä maksoivat 50e. Siihen kuului hitsaus sekä kittaus.

Kolvilla voi kylläkin yhdistellä kateosia, mutta tuo kolvin kärjen kuumuus ei riitä (kaikissa malleissa). Jos en väärin muista tarvitaan vähintään 300 asteen lämpötila jotta hitsaus onnistuu kunnolla sekä kestää. Juotteena / "Tinana" voi käyttää vanhojen katteiden paloja jos vain niitä on...
    MTB Racing Team
    VMK ry

Suzuki GSX1100R -91
    Suzuki GS450E -88 "cafe" projekti
    Korjailen talviprojektina vanhoja katteita. Saksassa vedetty vauhdilla pyörä kyljelleen ja katteissa reikä ja halkeamia... Sain vinkin jonka mukaan ABS muovia voi korjata varsin helposti laittamalla halkeamaan asetonilla kostutettu rätti ja sitten vuorokaudeksi puristukseen - muovi sulaa/pehmenee ja sitten kun asetoni haihtuu niin liittyy yhteen.

Halkeamiin voi myös valuttaa muovinpaloista ja asetonista tehtyä litkua. Tuo ei ratkaise reikäongelmaa, mutta voisiko sitä paikata muovikitillä ja jollain tukiverkolla? Lasikuitu ja muovi eivät taida olla kovin kavereita?
    Pari mp:n osien muovihitsauksen hintaa Tampereelta:

Tallikaveri korjautti yhden pakoputken pään ympärille tulevan muovirinkulan, hinta 10€ (korjattiin kummaltakin puolelta, ei maalausta).

Itse korjautin Kawan sivupaneeleista 4 halkeamaa, pituudet 5-15cm, ja samalla korjattiin kaksi kiinnitysnipukkaa. Korjaukset tehtiin vaan taustapuolelle koska en halua maalata näitä. Hinta yhteensä näille 40€.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
    Joo-o, mutta minne pitää hakeutua jos haluaa hitsauttaa? Liikkeitä esim pk-seudulla?
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  10.  
    Lainaa (sjobbe @ Marras. 15 2007,04:12) kirjoitti
    Joo-o, mutta minne pitää hakeutua jos haluaa hitsauttaa? Liikkeitä esim pk-seudulla?
    Ekana tulee mieleen Smartrepair en vain tiedä ovatko nuo hintoja vai puhelinnumeroita.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!