Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    onko kukaan paikannut rengasta ja onko paikkaus kestäny miten hyvin? meni nimittäin toinen rengas parin viikon sisään rikki.ohut pultti renkaasta läpi..
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  2. #2
    Olen paikannut itse pari kertaa ja toimii varmasti.Vyörenkaat ei yleesä räjähdä puhjetessaan.
  3. #3
    Tuolla juttu kuinka toimitaan.



    > klik <
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  4. #4
    Takarengas paikattiin BMW K100RS:stä reissussa ja ajoin senkin renkaan surutta (lue: himmailematta) loppuun.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  5. #5
    juu toimii, rengas paikattiin liikkees sisäpuolelta ja kävin ajaa n.300km josta radalla n.60 ja ainakin vielä ilmat kohdillaan.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  6. #6
    Lainaa (Kawa LTD @ Heinä. 04 2007,23:37) kirjoitti
    Tuolla juttu kuinka toimitaan.



    > klik <
    Mistäs noita saa ostaa?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  7. #7
    Lainaa (Jalase @ Heinä. 05 2007,20:15) kirjoitti
    Mistäs noita saa ostaa?
    Biltemat ja Motonetit ainakin, varmaan myös kaikki mp- ja autotarvikeliikkeet, hinnat 10-20€, riippuen pakkauksen sisällöstä.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  8. #8
    Stormi myy mp:hen tarkoitettuja paketteja (ainakin viimekesänä). Siinä paketissa on myös painepulloja renkaan täyttöä varten.
    ***** GSX-R 1000 *****
  9. #9
    Lainaa (blackbullet @ Heinä. 05 2007,20:10) kirjoitti
    juu toimii, rengas paikattiin liikkees sisäpuolelta ja kävin ajaa n.300km josta radalla n.60 ja ainakin vielä ilmat kohdillaan.
    Missä noita sisäpuolisia paikkauksia tehdään?

    Prkl eilen tyhjeni alle 1000 km ajettu cebarin takarengas. Asustelen Porissa ja soitin Suitzamanille, eivät suostuneet paikkaamaan, ehdottivat sisärengasta tai uutta kumia. Sanoivat että rengas ei ehkä pysy tasapainossa paikattuna.

    Topmotor ei myöskään suositellut paikkausta, eikä heillä ollut kuin ulkopuolisia kamelinpaskoja. Ehdottivat uutta takarengasta.

    Motoxista ei vastattu...

    Saako ne prätkän renkaan vanteelta irti sellaisella autonrenkaalle tarkoitetulla koneella jos menis johonkin autorengasliikkeeseen?

    Eilen koitin itse sellaisella kamelinpaskalla. Siinä ei kyllä mitään sellaista liimaa ollu mukana, mitä joissakin kuvissa näin. Eihän se pitänyt, vaikkei reikä iso ole. Pihisi ja ritisi vaan kun ilman valuivat pois...
  10. #10
    Lainaa (RF900R @ Heinä. 06 2007,11:53) kirjoitti
    Stormi myy mp:hen tarkoitettuja paketteja (ainakin viimekesänä). Siinä paketissa on myös painepulloja renkaan täyttöä varten.
    paikkaus sarja.
    onko joku käyttäny? ja mites toi painepullo,tekeekö sillä mitään?
    ts. pääseekö tämän paketin avulla edes seuraavalle huolttarille?
  11. #11
    Lainaa (jarkka @ Heinä. 04 2007,22:21) kirjoitti
    Olen paikannut itse pari kertaa ja toimii varmasti.Vyörenkaat ei yleesä räjähdä puhjetessaan.
    Tubeless renkaat eivät paljoa räjähtele. Sen sijan sisärenkaallinen voi tyhjetä hetkessä kun naula tms. hajottaa sisärenkaan.
    Sillä ei ole suuremmin merkitystä onko kyseessä vyörengas vai ns. ristikudosrengas.
    Taivas saa odottaa
  12. #12
    Lainaa (Kawa LTD @ Heinä. 04 2007,23:37) kirjoitti
    Tuolla juttu kuinka toimitaan.



    > klik <
    Hyvät ohjeet kyllä tuolla sivulla mutta ihmetyttää vain ettei käytetty liimaa tuossa. Yleensähän noihin vielä laitetaan liimaa. Ja melkeinpä vielä suosittelisin pitään paikkauksen jälkiin päivän verran hieman normaalia suurempaa painetta renkaassa paikan kunnollisen kiinnittymisen takia. Tuosta nyt en osaa sanoa että onko mitenkä tarpeellinen mutta näin tehtiin ja asiakkaallekkin sanottiin kun noita paikkailtiin.

    Tuo kyllä ihmetyttää että paikkausta ei suositella. Taitaa vaan olla että haluaavat vain myydä uuden renkaan. En oo kuullu että paikkauksen takia ois mitään ongelmia tullu. Muutenkuin epäonnistuneen paikkauksen johdosta jääny vuotaan.
  13. #13
    Kaksi takarengasta (molemmat Pilot Power 2CT) olen paikannut tuollasella kamelinpaskapaikalla. Hyvin pysy ilmat sisällä renkaan loppuun asti. Rata-ajoakin kesti normaalisti. Tuosta painepullosta en osaa sanoa, ku kompuralla täytin molemmilla kerroilla.
    2012 Aprilia Shiver 750
    2021 Beta RR 250 racing
  14. #14
    Kamelin paska ok, mut aja johonki esim. euromasterille ja pyydä sellanen sisälle tuleva tutti paikka, toimii varmasti, eikä näy.
    En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
  15. #15
    Ei perkele, ei sitä saanut enää paikattua, kun oli kuulemma niin iso reikä (~6mm). Euromasterillakin näytin. Nyt on uus kumi (jälleen) alla.

    Sellasta Dunlop SportMax rengasta en kyllä enää osta. Se oli jotenkin niin pehmeän tuntuista materiaalia. Monesti huomasin, että siinä oli pieniä kiviä pystyssä ihan tasaisessa kulutuspinnassa.

    Nyt on Bridgestonen kiekko alla, toivottavasti kestää vähän pidempään...
  16. #16
    Lainaa (blacktek @ Huhti. 28 2008,09:14) kirjoitti
    Ei perkele, ei sitä saanut enää paikattua, kun oli kuulemma niin iso reikä (~6mm). Euromasterillakin näytin. Nyt on uus kumi (jälleen) alla.

    Sellasta Dunlop SportMax rengasta en kyllä enää osta. Se oli jotenkin niin pehmeän tuntuista materiaalia. Monesti huomasin, että siinä oli pieniä kiviä pystyssä ihan tasaisessa kulutuspinnassa.

    Nyt on Bridgestonen kiekko alla, toivottavasti kestää vähän pidempään...
    nyt ei kannata lotota!
    GSXR-1000 Limited
  17. #17
    Tyhjenipä eilen vielä takalenkkikin reissun päätteeksi. Motaria ja kehää kuitenkin valuttelin kotiin asti vaikka pyörä huoju ku hullun mulkku.

    2500km oli ensiasennetuilla dunlop sportmax qualifiereilla ajettuna, urasyvyyttä takana vielä ~4mm. Reikävekki oli kutakuinkin T:n mallinen, ~6mm x 3mm. Löyty tämä ketju ja tänään hain sitte paskaa Stormilta. Paikkaus tosiaan 10 minuutin juttu. Kiersin 160km lenkin vaihtelevasti tiukkaa mutkapätkää/motaria, varovasti alkuun, kolmisen kertaa kävin matkalla potkimassa ja mittailemassa.

    Luottoa alkoi pääkopassa taas löytyä renkaaseen. Ei minkäänlaisia havaittavia eroja ajossa aiempaan. Ottaako miten vahinkoa renkaaseen tuo puolityhjänä ajaminen? Päällisin puolin kaikki kunnossa. Sellainen fiilis jäi, että ei muuta kuin puristamaan perseellä lisää mutkapätkää...
  18. #18
    Lainaa (laakari @ Touko. 02 2008,22:52) kirjoitti
    Tyhjenipä eilen vielä takalenkkikin reissun päätteeksi. Motaria ja kehää kuitenkin valuttelin kotiin asti vaikka pyörä huoju ku hullun mulkku.

    2500km oli ensiasennetuilla dunlop sportmax qualifiereilla ajettuna, urasyvyyttä takana vielä ~4mm. Reikävekki oli kutakuinkin T:n mallinen, ~6mm x 3mm. Löyty tämä ketju ja tänään hain sitte paskaa Stormilta. Paikkaus tosiaan 10 minuutin juttu. Kiersin 160km lenkin vaihtelevasti tiukkaa mutkapätkää/motaria, varovasti alkuun, kolmisen kertaa kävin matkalla potkimassa ja mittailemassa.

    Luottoa alkoi pääkopassa taas löytyä renkaaseen. Ei minkäänlaisia havaittavia eroja ajossa aiempaan. Ottaako miten vahinkoa renkaaseen tuo puolityhjänä ajaminen? Päällisin puolin kaikki kunnossa. Sellainen fiilis jäi, että ei muuta kuin puristamaan perseellä lisää mutkapätkää...
    Minulle sanoivat rengastopista, että jos renkaalla on ajettu tyhjänä niin eivät paikkaa. Jos rengas on ok muuten, niin paikkaus maksaa 40€ ja paikkaus aina sisäpuolelta.

    Sanoivat vielä, että paikkaus onnistuu hyvin sillon jos reikä on keskellä renkaassa ja paikka saadaan tasaiseen kohtaan. Kuulemma periaatekysymys näiden kaksirenkaisten kanssa, ettei noita rengasliikkeet liiemmin paikkaile. (ps. rikumotorille soitin ja sanoi, että heillä on puhjennut kaksi tubeless paikattua rengasta dynossa ja eivät enää renkaita paikkaile - toinen rengas 300km/h vauhdista...)
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  19. #19
    Lainaa (Zeipii @ Touko. 03 2008,10:30) kirjoitti
    Lainaa (laakari @ Touko. 02 2008,22:52) kirjoitti
    Tyhjenipä eilen vielä takalenkkikin reissun päätteeksi. Motaria ja kehää kuitenkin valuttelin kotiin asti vaikka pyörä huoju ku hullun mulkku.

    2500km oli ensiasennetuilla dunlop sportmax qualifiereilla ajettuna, urasyvyyttä takana vielä ~4mm. Reikävekki oli kutakuinkin T:n mallinen, ~6mm x 3mm. Löyty tämä ketju ja tänään hain sitte paskaa Stormilta. Paikkaus tosiaan 10 minuutin juttu. Kiersin 160km lenkin vaihtelevasti tiukkaa mutkapätkää/motaria, varovasti alkuun, kolmisen kertaa kävin matkalla potkimassa ja mittailemassa.

    Luottoa alkoi pääkopassa taas löytyä renkaaseen. Ei minkäänlaisia havaittavia eroja ajossa aiempaan. Ottaako miten vahinkoa renkaaseen tuo puolityhjänä ajaminen? Päällisin puolin kaikki kunnossa. Sellainen fiilis jäi, että ei muuta kuin puristamaan perseellä lisää mutkapätkää...
    Minulle sanoivat rengastopista, että jos renkaalla on ajettu tyhjänä niin eivät paikkaa. Jos rengas on ok muuten, niin paikkaus maksaa 40€ ja paikkaus aina sisäpuolelta.

    Sanoivat vielä, että paikkaus onnistuu hyvin sillon jos reikä on keskellä renkaassa ja paikka saadaan tasaiseen kohtaan. Kuulemma periaatekysymys näiden kaksirenkaisten kanssa, ettei noita rengasliikkeet liiemmin paikkaile. (ps. rikumotorille soitin ja sanoi, että heillä on puhjennut kaksi tubeless paikattua rengasta dynossa ja eivät enää renkaita paikkaile - toinen rengas 300km/h vauhdista...)
    Joo, kyl ton rengasliikkeiden periaatteen hyvin ymmärtää. Mulla eka paikko alko falskaamaan heti seuraavana yönä, 3+ -> 2 bar. Työnsin toisen setin shaibelia viereen. Sillä mentiin sitte vajaa 2000 km ongelmitta. Eilen tuli ajettua hiukan normia terävämpi lenkki (jos sillä mitään vaikutusta) ja tänään huomasin, et taas kusee. Alkaa meneen nyt aika ruokottomaks ton yhen reiän ympärillä tumputtaminen. Parempi käydä hakemassa uus alle, halvalla ei saa ku paskaa
  20. #20
    Lainaa (laakari @ Touko. 02 2008,22:52) kirjoitti
    Löyty tämä ketju ja tänään hain sitte paskaa Stormilta. Paikkaus tosiaan 10 minuutin juttu. Kiersin 160km lenkin vaihtelevasti tiukkaa mutkapätkää/motaria, varovasti alkuun, kolmisen kertaa kävin matkalla potkimassa ja mittailemassa.

    Luottoa alkoi pääkopassa taas löytyä renkaaseen. Ei minkäänlaisia havaittavia eroja ajossa aiempaan. Ottaako miten vahinkoa renkaaseen tuo puolityhjänä ajaminen? Päällisin puolin kaikki kunnossa. Sellainen fiilis jäi, että ei muuta kuin puristamaan perseellä lisää mutkapätkää...
    Kohta 17 000 km ajettu paikatulla etusella... Venttiilin juuressa pieni murtuma joka tyhjää paineita 2,5 > 1,7 tankillisella... Eli pientä elämistä kumissa, MUTTA paikka on edelleen paikoillaan ja pitää.

    Ajonopeudet max 140 km/h

    An mennä vaan
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  21. #21
    Lainaa (BlackCat @ Huhti. 25 2008,11:40) kirjoitti
    Tubeless renkaat eivät paljoa räjähtele.
    Väärin.

    Matt Mladin

    Sitä vaan tapahtuu harvoin.

    Itse en ole ainakaan kuullut keneltäkään näin tapahtuneen. Motoristilta siis.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  22. #22
    Lainaa (Kawa LTD @ Touko. 13 2008,20:52) kirjoitti
    Kohta 17 000 km ajettu paikatulla etusella... Venttiilin juuressa pieni murtuma joka tyhjää paineita 2,5 > 1,7 tankillisella... Eli pientä elämistä kumissa, MUTTA paikka on edelleen paikoillaan ja pitää.

    Ajonopeudet max 140 km/h

    An mennä vaan *
    Ihailtavaa sitkeyttä! Mun sitkeys loppuu tyhmään bemarikuskiin, eikä 140 km/h tahdo aina riittää. Ei silti, en pelännyt renkaan räjähtämistä tms. vaikka nauhallekin on näköjään saatu. Tällä kertaa näin, mut varmasti paikkailen jatkossakin, jos kävis parempi tuuri reiän koon suhteen.

    Uus rengas alla ja sisäänajettu! Tuusmotorista muuten irtovanteelle odottaessa, työt ilmatteeks.
  23. #23
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Meni alle 1000km ajetusta Z6:sta ruuvi läpi Mistä lie tuli tuo keräiltyä, kun siinä on vielä aluslevykin..

    Tuli haettua paketti kamelipaskaa. Setissä oli näköjään tota normaalia ruskeaa tavaraa ja lisäksi vähän ohuempaa mustaa. Ei kai sillä väliä kumpaa tonne työntää?

    Tuli mukana tollanen tuubi "liquide vulcanisant" -tavaraa. Missä välissä tota työnnetään, kun ei tullut mukana edes käyttöohjeita. Tuolla Kawa LTD:n ohjeessakaan ei näköjään mitään tuubikamaa ole käytetty..
    Niin ja kärsiikö sinne tosiaan laittaa täydet paineet heti paikkauksen jälkeen?



    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  24. #24
    Lainaa (riisor @ Kesä. 03 2008,21:40) kirjoitti
    Meni alle 1000km ajetusta Z6:sta ruuvi läpi Mistä lie tuli tuo keräiltyä, kun siinä on vielä aluslevykin..

    Tuli haettua paketti kamelipaskaa. Setissä oli näköjään tota normaalia ruskeaa tavaraa ja lisäksi vähän ohuempaa mustaa. Ei kai sillä väliä kumpaa tonne työntää?

    Tuli mukana tollanen tuubi "liquide vulcanisant" -tavaraa. Missä välissä tota työnnetään, kun ei tullut mukana edes käyttöohjeita. Tuolla Kawa LTD:n ohjeessakaan ei näköjään mitään tuubikamaa ole käytetty..
    Niin ja kärsiikö sinne tosiaan laittaa täydet paineet heti paikkauksen jälkeen?
    Se vulkanisointi neste laitetaan siinä vaiheessa ku alat laittaan sitä paikkaa sinne reikään. Eli laitat paikan siihen työkaluun ja voitelet sillä nesteelllä ja painaset reikään.

    Ja kyllä. Sinne saa laittaa heti täydet paineet. Ja itseäni lainaten niin ei haittaa vaikka laittaa vähäksi aikaa vähän ylipainettakin.
  25. #25
    Sivistysvaltioissa valmistetuissa moottoripyörissä on työkalupaksi mukana. Kehittyneimmissä työkalupakseissa on paikkarasia ja purkki-ilmaa mukana punktion varalta. Näin esimerkiksi BMW-moottoripyörissä.

    Valmistaja ei kuitenkaan täysin luota tuotteeseensa, koska kieltää ajamasta a) yli 80 km/h ja b) yli 400 km. Baijerin Konepajan Insinööri ei pidä paikkausta ratkaisuna vaan väliaikaisratkaisuna.

    Miten muuten oli sen Laihian työväenyhdistyksen kortsun kanssa? Saatiinko siitä koskaan vulkanisoimalla soiva, vai oliko uuden osto edessä. En muista.
  26. #26
    Hyvin on kuulemma hyvin pelittänyt Laihialla, kun vaan edellinen käyttäjä muistaa huudella käytön jälkeen. *
    Muuten smekgma jumittaa todella tiukkaan kiinni. *



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  27. #27
    Sitten ei kannata ainakaan mitään kyykyn 0,10 kovuuden renkaita lähtee paikkaamaan. Itte ajelin ennen kuussatkulla bridgestonen pehmeimmillä ja kerranpa kävi jotta ekana aamuna huomasin lättäpääruuvin tarttuneen kyytiin. Kävin laitattamassa lakun, kesti sitten päivän kunnes oli koko paikka lähteny kiitämään. En itte suosittele kellekkään, vaarallista puuhaa ainakin kyykkyjen kohalla.
    CBR 1000F -89
  28. #28
    Enpähän muuta sano. että täytyy olla itteensä kyllästynyt joka pyörän rengasta korjaa koiranpaskalla.Mistäs tiedät päällepäin mitä vauriota sisäpuolelta löytyy.
  29. #29
    Omasta dunlopista meni poppari läpi, paikattiin kamelin paskalla ja tuntu ainakin yhden 200 vedon kestävän.Tilasin oitis uuden kumin ja ajattelin et ilosavut polttaa tuosta ennen vaihtoa. Miten on kestääkö vai lentääkö paska pois...?



  30.  
  31. #30
    :ajatus:kyllä se rengas kestää paikattunakin,itse korjannut kaksi kertaa ja kerran vianorilla.tietenkin joka kerta eri rengas kyseessä ja paikatut ajettu loppuun ihan normaalisti.
    on kestänyt radalla ajetut nopeudetkin jotka kuitenkin yli 200:n
    tietenkin hyvä vaihtaa jos ei rahasta kiinni mut itse ajan kyl loppuun renkaan. niin ja paikat on aina laitettu sisäpuolelle,ei mitään tubeless paikkoja,nytkin viel alla rengas joka korjattu ihan tavallisella paikalla,liimaa ja siihen kuorma-auton sisärenkaaseen tarkoitettu paikka.säästää siinä väh.150€
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen