Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Eli pitäisi maalata ainakin molemmat sivukatteet ja etukate. Omat maalaustaidot ei ole kehuttavat, joten paljonkohan tällanen operaatio tulee maksamaan? Eri väreillä joutuu maalaamaan, sivut kelstaseks ja etukate mustaks. Jos repii tarrat irti ja hio itse?

    Vanteiden maalausta käsittelevästä topicista sain myös idean jos maalais kerralla koko pyörän, bladen vakiovärityksistä eniten miellyttää silmää repsol-väri, jolloin pitäis siis vetästä oranssiks tankki ja vanteet. Tankin maalaaminen varmaankin vaikein osuus? Myös katteet työläämmät kun keltamustaks maalattaessa kun pitää käyttää neljää eri väriä.

    Sitten tietysti kolmas mahdollinen olis joku ihan oma kynäruiskuhässäkkä. Viime kädessä budjetti kuitenkin sanelee vaihtoehdot, joten lienee poissa laskuista.
  2. #2
    Itelläkin sivukatteiden maalaus orginaaleista mattapintaisista mustiksi ollut mielessä. Jos joku tietää hintaa maalauksesta niin kiitollisena kuuntelisin.
    Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
    Kotisivuni: anttilehto.net
  3. #3
    Koko pyörä (katteet) maalattuna 850€. Itse pesin ja puhdistin muovit, revin teipit irti, mutta en alkanut pohjia tai muita tekemään. Yksi pieni halkeama oli, joten ei pahasti hitsaushommia.

    Maalaus parilla värillä ja rajat pensselillä straipattuna. Mallimerkinnät myös maalattuna.
  4. #4
    Pason maalaus (ja sehän on täyskatettu) 350,-, suht siisti työ kahella värillä pohjatöineen. Maalit tosin ol multa.
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  5. #5
    Jyväskylässä kyykkypyörän kaikkien katteiden maalaus maksaa noin 800 EUR, sisältäen kaikki pohjatyöt ja maalit + lakka. Kyselin huvikseni keväällä, kun korjautin haljennutta sivukatetta.
    Kawasaki ER5 => Yamaha YZF600R Thundercat
  6. #6
    jos maalit samassa hintaluokassa ku autoissa ni maksaa 500-1000e, pohjatöitä ei kantsi tehä ite koska yleensä siitä seuraa vaa lisää hommaa maalarille..
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
  7. #7
    hinta riippuu paljon,et miten paljon joutuu teippaamaan eri värejä,raitoja tms.. itse vedin työpaikalla maalaamossa zxr:n vihree/valko/siniset katteet.. jos nyt ei mahottomia juttuja pyydetä,niin sivubisneksenä voin harkita..

    mailia vaikka myltsi1@hotmail.com
  8. #8
    noi edelle luetut on varmaan verollisia hintoja,.. jos joku tuntisi jonkun ammattimaalarin, ja veisi irtomuovit maalattavaksi, ilman veroja, hinta olisi noin 150-250
    <p>gubbe</p>
  9. #9
    Jos yhdellä värillä maalataan, niin massa ja lakka kokokatettuun mopoon maksaa muutaman kympin.

    Valmiille pohjille voisin kuvitella ottavani pari satasta yksivärisestä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #10
    Lainaa (pr0gram @ Heinä. 07 2007,00:44) kirjoitti
    Tarkennuksena vielä, jos massa ja lakka maksaa muutaman kympin niin paljonko suunnilleen tulis maksamaan se varsinainen maali? Jos siis puhutaan nyt vaikkapa yhdellä värillä maalaamisesta mutta olettaen että maali olisi vaikkapa sellainen metallihohtoväri?

    Kiinnostaisi vain tietää paljonko näissä tulee työlle suunnilleen hintaa, itse maalautin juuri kilpurin katteet ja hinnaksi tuli 200e. Pohjat oli tehty mun toimesta eikä siinä mun mielestä lakkaakaan (kai) laitettu. Maali oli tosiaan tuollainen metallihohtoväri.
    Eipä noita metallivärejä ole juurikaan muuna nykypäivänä kuin massana, johon sitten tulee se lakka päälle. Itsessään tuo massa kuivuttuaan jää mataksi ja sillä lakalla saadaan se kiilto ja kestävyys siihen.......ja juuri te jotka ajattelitte sitten tehdä mattapinnan niin tuo massa itsessään ei kestä kulutusta, joten tarvii ehdottomasti lakan päälleen.

    Se, että jos (ammatti)maalari tekee työn kunnolla niin hiomisen jälkeen siihen tulee jonkunlainen pohjaväri/eristeväri ja sitten massa+lakka. Valitettavaa, mutta nykypäivänä nuo maalit ovat suhteellisen arvokkaita ja kun ottaa huomioon mitä kaikkea muuta siihen menee niin eipä tuo nyt kovin kauhealta hinnalta kuullosta (200€). Ja sitten jos maalari tekee kaikki työt pohjatöineen niin johan siihen menee aikaakin ja niiden tuntihintahan on jonkinmoinen niin kyllä sille vaan hintaa tulee, ja mitä useampi väri sen enemmän työtä (teippausta) ja myös oltava kuitenkin aina riittävästi juuri sitä väriä jota siihen menee, eli sen myötä myös tavallaan hieman "hukkaprosentti" nousee. Samoin katteiden määrä ja koko myös vaikuttaa, ja koossa varsinkin se minkä verran niissä on kaikenmaailman erilaisia koloja ja syvennyksiä. Suoran kyljen maalaminen on paljon helpompaa kuin sellaisten esineiden, joissa on erilaisia koloja ja muotoja.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  11. #11
    no,ihan parilla kympillä ei kyl 2kerros massaa ja lakkaa+kovete&ohenne saa..tai sit on aika ohut kalvopaksuus ja helkutin halpaa kamaa.. ja sit jo on itse vetäny kilinkolin pullolla maalit alle,ni maalari ottaa varmaan aika paljon enemmän kun rupee maalailemaan..ainakin meillä duunissa on muutamat katteet vedetty,mis oli ns "omat pohjat"..lopputulos katastrofi...



  12. #12
    Nii ja kantsii sopia myös maalarin kans aikataulu,ettei käy kuten "joillekin",tankki viety maaliskuussa maalarille ja vieläkin on työn alla tosin valmistuu kyllä "ehkä ens viikolla",.......
    Jos haluu ajella koko kesän ,harkitse jos sitte talvella maalailis..



    KEPPI-G
  13. #13
    Itse konttasin viime kesänä mopolla ja maalautin kaksiväriseksi nyt keväällä. Eli tankki + täyskatettu fillari (yamaha fzr1000). Mopomaalauksiin erikoistunut liike turun suunnilla teki pohjat + työn + hankki sopivat maalit hintaan 300e kun kuitteja en kaivannut. Tankki vaati paklauksen myös kun oli melko naarmuilla. Hienoa jälkeä tuli joten suosittelenkin että kyselette paikkakuntanne maalareilta hintoja. Vaihtelee aika suuresti.

    Kuukauden verran katteet majaili maalauksessa joten suosittelen että hoidatte homman talvella ettei sen takia tarvitse seisotella fillaria. Jos kiireellä haluatte homman hoidettua voi hinta olla aivan eri.
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  14. #14
    tollasta n 400e mä voisin pyytää noista katteiden vedosta.. ja talvellahan aikaa on parhaiten,mut hätätapauksessa onnistuu toki kesälläkin.. hinta tosin riippuu maalattavien värien määrästä,teippauksesta yms erikoisväreistä.. maalailen automaalaamossa ne osat..
  15. #15
    Lainaa (Myltsi @ Heinä. 07 2007,19:51) kirjoitti
    ainakin meillä duunissa on muutamat katteet vedetty,mis oli ns "omat pohjat"..lopputulos katastrofi...
    Suurimmaksi osaksi menee kyllä noin, eli voi tulla halvemmaksi kun ei tee mitään....
    Tosin itse olen tehnyt parin kaverin pyörään pohjat, ennen maalarille vientiä, jotta on saatu lopputulos (hinta) halvemmaksi, kun on ollut maalarilla muitakin kiireitä niin paljon ettei oikein olisi ollut muuten aikaa tehdä niitä.
    Tosin maalarille kerrottiin selkeästi mitä oltiin tehty ja millä aineilla, joten sen suhteen homma oli kuitenkin OK!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  16. #16
    Jatkan tätä ketjua vaikka nyt ei maalauksesta varsinaisesti kyse olekaan.

    Huomasin, että nuo uudet maalit ovat jotain perhanan vesiväriä ja tuossa kiiltävän mustassa naarmut näkyvät todella pahasti. Onko mitään järkeä lakata katteita uudelleen vanhan lakan päälle? Tuleekohan hyvä? Mitä maksaa ja mistä moista voisi kysellä pääkaupunkiseudulta. Tai mahdollisesti Jyväskylän tai Kokemäen lähistöltä (pyörä talvehtii toisessa näistä).
    Harrikka
  17. #17
    Lainaa (jannu @ Elo. 12 2007,11:20) kirjoitti
    Huomasin, että nuo uudet maalit ovat jotain perhanan vesiväriä ja tuossa kiiltävän mustassa naarmut näkyvät todella pahasti. Onko mitään järkeä lakata katteita uudelleen vanhan lakan päälle? Tuleekohan hyvä?
    Tulee hyvä. Kiiltavän mustia pyöriä R 1150 R ja Sprint RS ollaan lakattu uusiksi niiltä osin mitä ei ole joutunut kolhujen ym. vuoksi maalaamaan kokonaan uudelleen.

    Pelkän lakkauksen kustannukset ovat hintahaitarien alapäästä. Pienyrittäjä maalari maksaa enemmän kuin pelkkä maalari, joka työnantajansa piikkiin maalailee kossupullotaksalla.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  18. #18
    Kannattaa siis marssia automaalaamoon katteiden kanssa? Eli tuollaisten muovikatteiden lakkaus tehdään ihan vastaavasti kuin autojen maalien päälle tehtävä lakkaus? No, muoviahan nuo autotkin nykyisin on...
    Harrikka
  19. #19
    Lainaa (FixxaH @ Heinä. 07 2007,21:16) kirjoitti
    Itse konttasin viime kesänä mopolla ja maalautin kaksiväriseksi nyt keväällä. Eli tankki + täyskatettu fillari (yamaha fzr1000). Mopomaalauksiin erikoistunut liike turun suunnilla teki pohjat + työn + hankki sopivat maalit hintaan 300e kun kuitteja en kaivannut. Tankki vaati paklauksen myös kun oli melko naarmuilla. Hienoa jälkeä tuli joten suosittelenkin että kyselette paikkakuntanne maalareilta hintoja. Vaihtelee aika suuresti.
    Vinkkaatko mikä paikka, jos setä saisi pelinsä kuntoon hinta kuulostaa oikein sopivalta
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  20. #20
    Lainaa (jannu @ Elo. 12 2007,11:43) kirjoitti
    Kannattaa siis marssia automaalaamoon katteiden kanssa? Eli tuollaisten muovikatteiden lakkaus tehdään ihan vastaavasti kuin autojen maalien päälle tehtävä lakkaus? No, muoviahan nuo autotkin nykyisin on...
    Lakkauksessa varsinkaan ei ratkaise se mitä materiaalia on maalilla peitetty vaan se minkä päälle se lakka vedetään...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  21. #21
    Lainaa (V071JAK @ Elo. 30 2007,22:04) kirjoitti
    Rohkeasti itse tekemään vaan, ei se nii vaikeaa ole, tuossa oma teelmys: http://www.moottoripyora.org/kuva-al....=-13594
    Vähän aiheen vierestä. Komee laukku sulla gpz:ssa, keuliiko jos sinne laittaa tiiliskiviä?
    Heinäpään Härkä, zx-10r
  22. #22
    Maalaaminen on ihan hauskaa hommaa. Pitäs olla A) pölytön paikka missä voi maalata. Joku kaveri oli kuulemma kantanut kaikki tavarat vaatehuoneesta ulos ja tehnyt siitä maalaamon. Rouva vaan ei tykännyt ideasta.

    B) pitää olla aikaa. Ja talvellahan sitä on. Maalikerroksia pitää vetää vaan mahdollisimman ohuesti ja riittävän monta kertaa, ettei ala valumaan. Ja kohta hiot pinnan uusiksi ja aloitat alusta. Mutta onneksi talvella on sitä aikaa.

    Mulla ois työpaikkalla tilaa, mutta siellä on niin vietävästi pölyä, ettei tarvitse edes harkita.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  23. #23
    Hojo! Mulla oli yhessä pärrässä kiveniskemiä, jotka olivat alkaneet ruostua. Joten hioin pellille ja maalasin paukkupullolla: primeri x 3, väri x 3 ja lakka x 3. Varmaan päin peetä tehty, mutta on ongelma on täysin OT: se pirun primeripullo räiskytteli ja räki sitä maalia ylt´ympäri vaikka olinkin teipannut mielestäni tarpeeksi ison alan.

    Jos muutaman kerran sipaisee tinneri noita kohtia, onko ookoo? Ottaako maali (tai siis lakkakerros) vielä nokkiinsa tuosta?
    Kronoby Racing Team
  24. #24
    Kallista näkyy olevan nykyään tuo maalailu...

    Vuonna '97 maalautin Turussa jossain maalamossa (jonka nimee en todellakaan enää muista) GPZ900R:n kaikki katteet + tankin. Tosi siisti metallinhohtoväri, kauempaa katsottuna musta, läheltä tosi syvä tummansininen jossa seassa sinisiä metallihiukkasia. Se äijä teki samalla myös kaikki uudet, alkuperäisiä vastaavat tarrat pärrään. Ainoo pohjatyö joka piti ite tehä, oli purkaa osat irti ja viedä sinne maalaamoon. Ja hintaa tuli koko hommalle tuli muistaakseni n.1500 MARKKAA!!!
    Ninja forever, man!
  25. #25
    kannattaa kysäistä myös ammattikouluista!
    ne ei ota työstä mitään (yleensä), pelkät aineet.
    eihän ne ammattilaisia ole, mutta opettajat on vahtimassa eikä sieltä mitään valuma jälkisiä lähetä pois.
    yhdet er-5:n katteet tiedän jotka osittain maalatiin uudelleen enkä voi sanoa että ne on tehnyt joku oppilas
    (tuskin tietää uusi omistajakaan). ihan loistavaa jälkeä. mitään kiire töitä ei tosin kannata viedä ja kyselemään pitää ruveta hyvissä ajoin ennen kuin haluaa takas tien päälle.
    Matti Kyllönen, Magny Cours, 1993:
    "Siellähän on paljon ruuhkaa, tämähän on kuin Mannerheimintiellä!!" "Noh, ei se ole mitään verrattuna siihen mitä Keski-Euroopassa sanalla ruuhka tarkoitetaan!" (keke)
  26. #26
    Juhana N:

    Ei varmaan tinnerillä kannata alkaa leikkimään, sotket paikat vaan sillä.
    Osta näitä hiontatahnoja, esim. G4 (mikähän sen valmistajan nimi onkaan...) mm. motonetistä saa. Tommosella mä eka koittaisin roiskeita saada pois.
    Noita on sit eri karkeuksia; karkeudet menee sillain et G10 on hienoin, sit on G3, G4, G6, josta kutonen on karkein. Muistelisin et noin ne meni...
  27.  
  28. #27
    Lainaa (Duro @ Syys. 04 2007,14:51) kirjoitti
    Osta näitä hiontatahnoja, esim. G4 (mikähän sen valmistajan nimi onkaan...)
    Taitaapa olla Farecla
    Honda VTR 1000 F
    Fiat 127 -79 903cc

    Tuhatkuutiota on tarpeeksi!
    VTR