Tarviiko pyörän takapää nostaa pukilla ilmaan vai voiko sen tehdä lisälaitteita, kun ei noita välineitä oikee oo? Ja liikkeet ottaa kuitenki törkeesti noi pienestä hommasta.. Idiootti kiittää..![]()
900 RR
Jos sullon keskiständi niin helpottaa hommaa. Jos ei oo niin huoltopukki ajaa saman asian. Jos ei oo sitäkään mut ees yks riski kaveri nii tää kannattelee takasta sen aikaa kun kiristät
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
(foxterrier @ Kesä. 28 2007,18:59) kirjoitti
Pirun hyvä vastaus!
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Ketjujen kiristyksen voi tehdä sivujalan varassa.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Ööö... Miks tarvii nostaa ilmaan jos kiristää ketjuja?
e: Hidas Hämäläinen
TL1000R
Tahtoo kans tollasta ketjujen kiristys-sprayta. Helpottaa huomattavasti tuotakin projektia, kun ei tarvii enää työkalujen kanssa pulailla.
Sori, oli pakko:
Niin voikii, joko kallistamalla takanen irti, taikka sitte vaan kiristämällä siinä. Jos ei takarilla oo irti nii voip olla ettei mee ihan linjaan, riippuu tietty sydeemin mallista...
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Kannattaa käyttää mielikuvitusta. Itselläni tuossa kustomissa menee pakoputki oikealla puolen pitkälle taakse, takarenkaan saa helposti ilmaan kun laittaa semmosen ~30cm lankunpätkän sinne putken alle samalla ku vähä kyytiläisen selkänojasta nostaa. Sitte on hyvä pyöritellä rengasta ja tarkistaa suoruus sekä takajarrun laahaus.
youtube.com/user/mototuomas
Ja vielä kun muistat, että kyse on ketjun SÄÄDÖSTÄ eikä 'kiristyksestä' ...![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
Moto Guzzi California EV Touring
mä en tajuu
miks takanen pitäis ilmaan saada.
jos sen ilmassa kiristää sopivaks ja hyppää ite kyytiin kun kiekko ottaa katuun ni voi v.... sitä ketjujen valitusta kun ne on kireellä
Matti Kyllönen, Magny Cours, 1993:
"Siellähän on paljon ruuhkaa, tämähän on kuin Mannerheimintiellä!!" "Noh, ei se ole mitään verrattuna siihen mitä Keski-Euroopassa sanalla ruuhka tarkoitetaan!" (keke)
Mikäli muistan oikein väärin niin xx:n ohjeessa kehotetaan säätämään sivutuella.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
Moto Guzzi California EV Touring
Iha sama, sivu-/keskituki. Säädät 1/4 kierrosta kerrallaan molemmilta puolilta vuorotellen niin ei mene linjaus vituralleen.
Tälleen minä niitä kiristän, jos on tarvis.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Naputtelin vinkkiä sulle tuonne 10R-forumiin, missä tätä asiaa myös kyselit:(900 RR @ Kesä. 28 2007,18:54) kirjoitti
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....;st=240
Ninja forever, man!
Mikähän kun tiukkasin pyörästä ketjuja ja rasvasin, niin veto päällä alkoi kuulua ketjusta naks..naks..naks. Ja kun painaa kytkimen pohjaan ja veto lakkaa niin loppuu naksekin. Ääni kuuluu ~sellaisella tahdilla kun ketju kiertää kierroksen.
Jos jäykkiä lenkkejä olisi niin sehän naksuisi koko ajan? on koitettu löysätä ja muuttaa ketjulinjaa mutta ei tunnu auttavan. Liian tiukalle niitä en ensimmäiselläkään kerralla vetänyt, aina on olleet suht löysällä
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Usko nyt hyvällä, ne ketjut on vaihdettava *(jyk4 @ Kesä. 29 2007,10:57) kirjoitti
![]()
-08 Kawasaki ZX-6R
-07 Honda Hornet 600 (ex)
-99 Suzuki GS 500 (ex)
Varmaan uudella setillä pääsee nakseesta eroon. Ei kunnossa olevat ja oikein säädetyt ketjut naksetta pidä.(Skeletor @ Heinä. 14 2007,02:23) kirjoitti
Viisas pääsee vähemmällä!
Aikas paljon se pukki helpottaa kiristyksessä. Tällöin saadaan säädöt varmasti kohdalleen, joka vaikuttaa vanteen asentoon eli että sen pitäisi ollan suorassa, jos ei olen niin laakereille voi sanoa moro. Kyllä sen saa toki säädettyä ilmankin.
Kehottaisin kuitenkin pukin hankintaa, koska se parantaa todella paljon pyörän huoltojen tekemisessä. Pelkkä vanteen pesukin on 100 kertaa helpompaa.
Tämä on vähän sama asia kun mihin tarvitsee kunnon työkaluja, jos jakarillakin pärjää... Jokainen päättää itse tarvitseeko pukkia vai ei, mutta itse olen huomannut sen TODELLA käteväksi.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Joo ketjuthan eivät siis veny tasaisesti!(Skeletor @ Heinä. 14 2007,02:23) kirjoitti
Jos kiristää ketjut löysässä kohdassa niin toisessa kohtaa kirraa niinmaan p*rkeleesti ja pitää naksutusta!
Pyörässä ducatin ykspuolinen "takahaarukka" ja ketjut pitäs kiristää. Miten? Ite tos sitä kattelin äsken ja päätin tulla täältä kysäseen ennen ku teen mitään...Pyörä on 91 Gsx-R1100
Eiköhän oo sama homma kun VFR:ssä.(Patukka @ Elo. 04 2007,12:27) kirjoitti
Yksi pultti löysälle, käännetään epäkeskoa ja pultti takaisin kireälle.
Linjausesta ei tarvitse murehtia.![]()
Jeps. Ite tossa muutama päivä sitten säätelin trumpan ketjuja ekaa kertaa ja kyllä on muuten helppoa![]()
K750 -61
Minäkin kiristelin ketjut oikein ratakireyteen, kato vähemmän tehohäviöö kun pistää ketjut momenttiin!
![]()
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Jos takahaarukka on tois- tai yksipuolinen, onko se lusikka(Patukka @ Elo. 04 2007,12:27) kirjoitti
![]()
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara