Hakuakin tossa yritin käyttää, mutta koska ei löytynyt aiheeseen sopivaa keskustelua, rohkenin perustaa uuden ketjun.
Olen nyt monien vuosien pähkäilyn ja lainapyörällä ajamisen jälkeen päätänyt ostaa oman prätkän. Lämmin talvisäilytyspaikka on katsottuna. Mutta kesällä joudun ainakin näillä näkymin pitämään pyörää ulkona. Paikka on muuten hyvä, mutta pyörä on siis tosiaan ulkona ja säiden armoilla. Kysymys siis kuuluu: onko pyörän kesäsäilytyksestä ulkona jotain haittaa ja minkälaista suojapeitettä suosittelette? Pyörään olisi saatavilla orkkis suoja, joka ei ole vedenpitävä. Pitäisikö hommata nimenomaan tälläinen, jotta kosteus ei sitte muhisi siellä peitteen alla loputtomiin? Joka tapauksessa mitään sisäisen korroosion pelkoa ei taida olla, koska pyörä tulee erittäin säännölliseen käyttöön, eikä varmasti kesäisin seiso viikkoa kauempaa. Mutta mielipiteitä kokeneemmilta kaivataan, kiitos.
Oma pyöräni seisoo pihalla ilman mitään suojia kesän. Välillä työn takia jopa viikkoja. Eikä se sen jälkeen ole kuin pölyinen (jos ei ole satanut). Pesemällä sen saa taas puhtaaksi. Tosin kannattaa pitää pyörä hyvässä vahassa, jotta lika lähtee helpommin pois.
Eikai sitä pyörää ole tarkoitettu pidettäväksi kuin kipeetä pillua? Itselläni on bilteman peite mutta märän, enkä kovin kuraisen, pyörän päälle sitä laita.
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
Ehkä tässä lähinnä hirvittää se, että kyseessä on melko kallis ja aivan uusi pyörä. Pelottaa muutenkin näin kova investointi... ;)
Minulla seisoo pyörä liiterin päässä taivasalla. Jos on tiedossa, että en muutamaan päivään ole ajelulle lähdössä, huitasen lidlistä ostetun peitteen siihen päälle.
Tunturi Supersport, Honda CB125, Suzuki VS1400
Eipä taida olla kun 2 vaihtoehtoa sulla. Joko hankit siihen vedenpitävän kokopeitteen mielenrauhaasi varten tai sitten vaan ajat ihan sairaasti koko kesän antamatta pyörälle hetkenkään lepoa.
Pyörä tykkää kun sillä ajetaan![]()
RF 900 R -97
ZZR 1100 -99
GSX 1300 R k6
GSX 1300 R k9
Kallis ja uusi pyörä on parin vuoden päästä halpa ja vanha pyörä. Oli pito mitä hyvänsä. Eli pyrit vain ajamaan ja nauttimaan sillä!![]()
Joo eiköhän ne ULKONA käytettäviksi ole tehty...![]()
Faiöbleid
Peset ja vahaat. Sillä se pysyy kauniina, mitä useammin sitä parempi. Kyllähän nyt pyörä säitä kestää![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Hehhe, joo näin olisi tarkoitus. Tosin toivon, että ei toi ihan parin vuoden päästä sentään vielä ole vanha ja halpa vaikka tässä hommassa tietysti hinnat laskee. Taidan ostaa sen vedenpitävän suojan ja pitää sitä sitten kun siihen on mahdollisuutta.(HarriS @ Kesä. 28 2007,15:22) kirjoitti
p.s. mahtavaa, että tällä foorumilla saa asiallisia vastauksia näemmä melko nopeesti
Itse rakentelin iltapuhteella takapihalle ihan mp-liiterin leveellä ovella ja kyllä on hyvä, ei varkaatkaat ole vielä uskaltaneet avata liiteriä, kun se näyttää erehdyttävästi ihan puutarhaliiteriltä![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Pressu päälle, kun et ajele. Säästyt vielä uteliaitten lasten kahvan vääntelyiltä eikä mummot potki pyörää kumoon...
Pressu biltemasa n 30 €
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
No nyt kun päästiin vielä yksityiskohtiin, niin onko tosiaan niin, että toi Bilteman pressu on nyt se joka kannattaa hankkia? Eli siis kestää ja on helppo käyttää, ei naarmuta etc?
Ilmeisesti toi XL-koko on oikea tommoselle tonni sataselle Moto Guzzill?
Ääni tälle. Ei herätä mopo kiinnostusta kun ei moposta näy juuri mitään.(Villevalle @ Kesä. 28 2007,17:17) kirjoitti
Ja onhan se mukava yösateen jälkeen ottaa suoja mopon päältä pois ja istua kuivan mopon satulaan.
Aivan! Itse pidän pyörää ulkosalla ilman mitään naarmuttavia suojapeitteitä. Hommaa hälytin jos haluat pitää uteliaat loitolla!(rammus @ Kesä. 28 2007,15:35) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Mulle on tullut tavaksi heittää pressu pyörän päälle, vaikka jo seuraavanakin päivänä pääsisi ajamaan. Tuossa H:gin keskustan liepeillä kertyy kerros nokea ja siitepölyä jo yhdessä yössäkin. Sellainen koukkupäinen kuminauha kannattaa vetää pyörän yli vaikka jalkatapista toiseen, niin tuuli ei hinkkaa pressua maalipintaa vasten. Jos pressun liepeet nostaa jalkatappien päälle, niin ilmakin kiertää ehkä paremmin ja kosteus haihtuu.
Busa K8
Naapurin arvekkeen alla normaalisti. Viime syksynä myrsky kaatoi minun satovin, kun tuuli pääsi pressun sisään ja pressu pullistui kuin purje. Pyörä oli sivujalalla kallellaan, mutta niin vain keikahti. Nyt olen laittanut pienen palikan vastapuolelle tueksi, niin ei kaadu.![]()
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
Samaa mieltä edellisen kanssa...Ne on käyttö esineitä eikä mitään koristeita...Jos sulla tulee autoo joku pieni naarmu tai kiveniskemä niin ei siitä heti "lunariin" olla pistämässä!Edellinen oli vaan esimerkki!!Ei muutakuin ajoa...(CeeCee @ Kesä. 28 2007,13:33) kirjoitti
R6-R Black 2006
Käyttöesineitäpä kyllä. Jonkinverran tuntuu olevan hajontaa näissä mielipiteissä. Toiset on sateen pitävän pressun kannalla, toiset tykkää nakusta. Eli ilmeisesti kosteus/sade ei ole ongelma? Voisiko siis ajatella niin, että hengittävä, ei sateenpitävä orkkispressu voisi kuitenkin olla vaihtoehto. Se on erittäin tiivis, pitää roskat loitolla samoin kuin naapurin kersat/muut kokeilunhaluiset? Hyvä Hälytin taitaa olla sen verran kallis investointi, että jää hankkimatta. Vaikka kieltämättä prosenteissa ei niin kovasti tosta uuden Guzzin hankintahinnasta olekaan. Tarkoitus sillä kuitenkin lienee eniten pitää vieraat loitolla, samoin kuin pressulla. Tosivarastahan se ei karkoita?
Ajat ja huollat. Kerran tai kaksi vahaat/kesä ja peset kun kerkeet. Ja ajokautta on turha jättää kesken, jos vähän tulee lunta.(rammus @ Kesä. 28 2007,15:35) kirjoitti
Kun et aja, hinkkaa itteäs/muijaas mielummin...
<p><strong> </strong></p>
ittellä onneks lämmin talli minne sen aina voi työtntää :P eipähä oo naapurin kersot hipelöimässä
600rr
Paa pressun alle jos haluut, ei siitä mitään iloo ole, mutta ihan omasta kokemuksesta; älä säilytä puun alla äläkä varsinkaan koivun alla
puista paskoo linnut, ja koivu sotkee muuten vaan,...![]()
<p>gubbe</p>
Kyllä se niin taitaa olla että lukot rehellisiä varten. Ammattilaiset vie jos ne haluaa mutta huume ukot saattaa jättää rauhaan jos on lukossa.
Tossa kadullahan tuo kököttää kerrostalojen katveessa. Hälytin päällä aina.
I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.
20e saa ihan hyviä linnunpaska/siitinpöly/sadesuojia kun käyttää vähän mielikuvitusta. Itellä tossa nurkalla 3x3m. "paviljonki"!! Pääsee ajamalla sisään ja ajamalla pois. Niin ja mamman pyöräkin on saman katoksen alla..![]()
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Tossa on ajatusta(McPain @ Kesä. 28 2007,22:36) kirjoitti
![]()
<p>gubbe</p>
Ettei olosi äityisi aivan liian tyveneksi, muista, että huonosti kiinitetty löysä tuulen riepottama pressu hieroo pölyä apuna käyttäen pyöräsi kulmista maalittomaksi alta kesässä.
Minulla tuli myös tässä mieleen, että jos auto kestää pihalla seisomista ympäri vuoden, vuosikausia, miksikäs se pyörä siitä kesällä seisomisesta menisi.
Kannattaa vain katsoa, ettei sen pahimmin "kusevan" lehtipuun/pensaan alle parkkeeraa ja hankkii tosissaan sen hälyttimen, että saa nukkua yönsä paremmin.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18
Normaalisti taivasalla -mitä sitä turhaan peittelemään nättiä pyörää, mutta jos tiedossa kovia sateita niin heitän Lidlin peiton päälle. On riittävän painava, ettei lepata ja pitää vettä. Jos menossa kaupunkiin yöksi niin yleensä otan peiton mukaan, vähentää pitkäkyntisten kiinnostusta.
Yritin tossa myös etsiä kokemuksia hälyttimistä, mutta en juurikaan löytänyt. Mulla on vähän skeptinen suhtautuminen niihin. Jos maksaa kaskoa, niin mitä sillä hälyllä tekee? Jos joku päättää vandalisoida pyörän tai pölliä, vakuutus on sitä varten?
Olen tossa tosiaan kattonut ko. pyörään tarkoitettua peitettä, joka on pirun kallis, mutta myös niin tiukka ja laadukas, että eipä pitäis pahemmin maaleja vahingoittaa. Paino tosin sanalla: pitäisi.![]()