Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
    Siis minkälaista aurikolasia vahvuuksilla olevaa porukoilta löytyy?
    Käväisin instrusta kyselemässä Serengetin laseja, siis *autoilija/mopolija käyttöön. Mainosten mukaan ovat huippu luokkaa, niin oli hintakin 500 egee ja toimutusaika vähintään kolme viikkoa Eikä optikko uskaltanut luvata että tulevat tuossa ajassa
    Guccin sangat, linsseista ei tietoa. Paras 300 punnan sijoitus elamani aikana.
    On tilastollinen mahdottomuus että olen aina väärässä.
    Mulla on guessin pokat vahvuuksilla. Maksoi omalla optikolla "tutun alella" jotain rapiat 200 €. Mutta nykyään käytän pelkästään tavallisia arskoja piilareiden kanssa. Autolla ajaessa jotenkin hirveetä säätöä vaihtaa laseja valoisuuden mukaan ja kypärän kanssa joutuu säätämään ihan liikaa jo tavallistenkin rillien kanssa.

Kyllähän sitä jos olisi viisas, niin siirtäisi seuraavan pyörän välirahaa tulevaisuuteen ja leikkauttaisi nää silmät. Piilareihin ja rilleihin saa uppoamaan lopulta aika rajusti rahaa.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
    Itsellä jotkut Prego merkkiset, linsseineen 100€, vanhat ovat tosin liikenteessä paremmat, ohuempien sankojen takia, näillä ajelee kuin hevonen silmälapuilla.

Tosin piti sanomani, ajankin peilivisiirillä joten ei tarvitse aurinkolaseja kuin sumpilla.

CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Tilasin polaroidut arskat vahvuuksilla netistä favoptik.se ja maksoin vähän päälle satasen. Samoin silmälasit olen tilannu sieltä vähän päälle 40e. Käykääpä muutkin rillien käyttäjät piruuttanne tutustumassa ja vertailemassa hintoja optikkoliikkeiden hintoihin

Edit. toimitusaika oli pari viikkoa ja tulivat omaan postilaatikkoon vieläpä täydellä palautusoikeudella

Lainaa (hannes @ Kesä. 01 2007,18:50) kirjoitti
    Käväisin instrusta kyselemässä Serengetin laseja, siis *autoilija/mopolija käyttöön. Mainosten mukaan ovat huippu luokkaa, niin oli hintakin 500 egee ja toimutusaika vähintään kolme viikkoa Eikä optikko uskaltanut luvata että tulevat tuossa ajassa
    Saman merkkiset löytyy. Hyvät on. Joskus tuntuu jopa siltä, että hämärässäkin näkis paremmin.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Nykyiset Serengetit hankin reilu 9 vuotta sitten, edelleen ovat käytössä. Toiset Serengetit on menossa, yhteensä vissiin jotain 15 vuotta on ko. merkillä menty putkeen.

1000
    Kauan sitten ostin Serengetit vahvuuksilla,oli joku Instrun tarjous.Helvetin hyvät lasit,kävi ajamiseen ja hiihtoon.Mutta näkö huononi eikä oravannahat riitä uusiin.Perkele!
    Käytössäni sekä tavallisiin kehyksiin että Bollen metallikehyksisiin tehdyt aurinkolasit voimakkuudella. Titaanikehykset tavallisilla aisoilla ovat solmussa joka kerta kun niitä laittaa kypäröityyn päähän. Bollessa puolestaan niin paksut aisat, että mahdotonta käyttää tiukan kypärän kanssa.

Näistä jotain oppineena seuraavat aurinkolasit voimakkuudella ovat varmasti pistoaisaiset ja sovitus tehty kypärä päässä. Tosin piilarit & tavalliset aurinkolasit olisi varmaan kustannustehokkaampi vaihtoehto...
    Käytän kanssa. Nykyiset pokat merkkiä Police ( ) ja niissä Zeiss-linssit. Kannatti maksaa noista linssilöistä, sillä sveitsiläisfirmalla on olemassa erikseen tilattava hionta, joka on tarkoitettu lentäjille ja moottoripyöräilijöille. Kontrasteihin reagointi toimii erittäin nopeasti.

Käytännössä se näkyy niissä tilanteissa kun ajaa auringonpaisteesta tunneliin tai vaikkapa metsän keskestä aurinkoiselle aukiolle. Sitä lyhyttä sokeata hetekeä ei yksinkertaisesti tule!

Voisin suositella. Itselläni onneksi työnantaja maksaa.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Mulla kans Serengetin pokat, saman firman linsseillä. Olisin halunnut enemmän kaarevan malliset arskat, mutta eipä käy helposti näillä mun voimakkuuksilla(-2,25 ja -4,00), kun halusin tietysti erikoisohuet linssit. Hintavat olivat, mutta helevetin hyvät! Mukavat myös kypärän sisällä, kiitos ohuiden sankojen.
    Mun henk.koht. optikko harrastaa itse myös moottorpyöräilyä, joten hänen kanssaan on helppo asioida. Pyysi eräänkin kerran ottamaan kypärän mukaan liikkeeseen, niin että varmasti saan hyvältä tuntuvat pokat! Ja lisäks tulee aina "brotherhood"-halvennus ostoksista...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Tere,

Minä hommasin Instrusta vahvuuksillani hyvin lähelle Rybanin värityksellä (läpivärjätyt) olevat lasiset linssit. Mulla on kokemuksena pitkältä ajalta vahvuuksilla olevat muovilinssit ja ne ei ikävä kyllä kestä maantiepölyä puhdistuksen yhteydessä. Rayban tarjoaa linssejä vahvuuksilla, mutta kahdet kahden vuoden välein vaihtaneena totean, ettei Rayban pysty toimittamaan hyvin hiottuja linssejä, jotka toimisi hajataitteisuuden kanssa oikein.

Siis summa summaarum. Osta lasiset linssit, esim. Hoyan tekemät, jotka istutat haluamiisi kehyksiin (piste). Et kadu, eikä naarmuunnu puhdistuksesta.

terv,

"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Pari kautta tuli omille voimakkuuksille hiottujen aurinkolasien kanssa sählättyä ja sitten hankin Schuberth S1 -kypärän, jossa on ihan toimiva aurinkovisiiri (vaikkei se tietty optisesti ihan Ray-Ban G15 lasilinsseille pärjääkään). Nyt on elämä helpompaa, kun voi ajella normaalit lasit päässä ja ottaa "aurinkolasit" käyttöön nupista kääntämällä. Kypärä tosin on sovitukseltaan sen verran tiukka, että kypärähuppua käytettäessä lasien sangat saavat ihan kohtuullista kyytiä - toistaiseksi ovat kuitenkin kestäneet.
    "What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
    Mulla on Fornarinan kehyksettömät lasit, joissa on lisäksi joustosangat (ihan metallia ovat), eli taipuvat hyvin kypärän sisäänkin eikä ole rikkoontuvia saranoita. Hintaa taisi Instrun alessa olla 50 euroa.
    2008 -> CBR 600
    2004 - 2008 ZZR 250
    Lainaa (Masa @ Kesä. 06 2007,00:21) kirjoitti
    Siis summa summaarum. Osta lasiset linssit, esim. Hoyan tekemät, jotka istutat haluamiisi kehyksiin (piste). Et kadu, eikä naarmuunnu puhdistuksesta.
    Toi värjätty lasi ei ole kovin kaunis suurissa voimakkuuksissa(eikä juuri pienissäkään). Lasi kun ns. massavärjätään niin siitä ei saa tasaista väriä millään, kun linssi on eripaksuinen eri kohdissa, riippuen voimakkuuksista.

Lasia en muutenkaan suosittele mp käyttöön. Jos joskus ajat visiiri auki ja kivi sattuu lentämään linssiin... ->tulee luultavasti ikäviä sirpaleita sarveiskalvolle. Näin ei käy muovilinssin kanssa(eikä lasinkaan kanssa jos pitää visiirin aina kiinni). Jos päätyy kuitenkin lasilinssiin, kannattaa pyytää siihen vielä karkaisu päälle (maksaa ehkä 20€/linssi ??) Karkaistu lasilinssi kestää iskuja jo huomattavasti paremmin kuin tavallinen lasi.

Kaikenlisäksi lasi painaa ihan helevetisti...

Lasin ainoa hyvä puoli on tuo että se ei naarmuunnu niin herkästi kuin muovi.
    Plääh...tulipa taas saarnattua

JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
    Noille 500e pokillevahvuuksilla alkaa olla silmäleikkaus kilpailukykyinen vaihtoehto....Ja elämä helpottuu selkeesti....

Kävin syksyllä leikkuuttamassa silmäni ja nyt on valinnan varaa aurinkolaseissa, tosin eihän niitä edes tarvii ajaessa, jos ja kun on tumma visiiri....

En haluu enää pitää mitään laseja ajaessa, ku ei kerta oo pakko..
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Police Ja Zeiss. 159e.
    Eivät mitenkään tyylikkäät. Tuohon hintaan kun ei saa niitä kaarevia
    menevämmän näköisiä....
    Mutta hyvin hoitaa asiansa
    -------------------------
    Suzuki GS 450 E -85
    Käväisin instrusta kyselemässä Serengetin laseja, siis autoilija/mopolija käyttöön. Mainosten mukaan ovat huippu luokkaa, niin oli hintakin 500 egee ja toimutusaika vähintään kolme viikkoa Eikä optikko uskaltanut luvata että tulevat tuossa ajassa
    Tohon 500 euroon on hankala ottaa kantaa, kun et kertonut että minkälaiset linssit haluat. Jos on hyvät monitehot niin hinta ei ole sikahinta. Jos on ihan tavalliset 1-teho lasit niin hintaa voisi sanoa kalliiksi.
    RayBan on mielestäni samaa hintaluokkaa Serengetin kanssa ja reiskaan saa jo 200 eurolla voimakkuudet mukaan. Jos haluaa kaareviin reiskoihin niin hinta nousee ehkä noin 50 euroa.
    (huom. nämä on kaikki noin arvioita!)
    Toimitusaika on uskomattoman pitkä. Viikossa pitäisi linssien valmistua. Eri asia jos kehys pitää tilata jostain, siinä saattaa mennä helposti tuo kolme viikkoa.

JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
    No, kerran n. 25v sitten kodinkoneliikkeessä myyjä kehoitti valitsemaan, että haluanko ostaa uuden purputtavan kahvinkeittimen joka vuosi vai sellaisen joka kestää eläkeikään asti.

Valitsin kalliin Techniwormin Moccamasterin. No, myyjä on jo eläkkeellä ja kohta minäkin ja sama Moccamaster tekee edelleen työnsä virheettömästi.

Samoin kehoitti eräs optikko n. 15v sitten valitsemaan aurinkolasit. Valitsin silloin Zeiss Skylet Roadit, enkä ole katunut.
    On toi silmäleikkaus halpa vaihtoehto, jos riskin uskaltaa ottaa.. Minä en ota riskiä, että pilaan tämänkin vähän.. Kun vielä piilareita voi käyttää, ja näkee hämärässäkin .

Mulla on sellaiset arskat, jossa ei ohennuksia. Vaikka miinusta on paljon, niin optikon kanssa valittiin sellaiset kehykset, josta paksumpi lasi ei tule näkyviin mistään kohtaa. Hyvät tuli! hintaakin vain 170e. Tosin naisten lasit helpompi ottaa paksut muovikehykset
    Lainaa (Loca @ Kesä. 06 2007,10:13) kirjoitti
    On toi silmäleikkaus halpa vaihtoehto, jos riskin uskaltaa ottaa.. Minä en ota riskiä, että pilaan tämänkin vähän.. Kun vielä piilareita voi käyttää, ja näkee hämärässäkin *.

Mulla on sellaiset arskat, jossa ei ohennuksia. Vaikka miinusta on paljon, niin optikon kanssa valittiin sellaiset kehykset, josta paksumpi lasi ei tule näkyviin mistään kohtaa. Hyvät tuli! hintaakin vain 170e. Tosin naisten lasit helpompi ottaa paksut muovikehykset *
    En oo mikään leikkauksien mainosmies?, mut viisaammat(lääkärit) sanoo et leikkauksessa riskit on pienemmät piilarien käytössä...
    Mulla oli 3 päivän toipuminen ja näkökyky on nyt kuin aikanaan pikkupoikana...
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Lainaa (kale @ Kesä. 01 2007,22:17) kirjoitti
    Tilasin polaroidut arskat vahvuuksilla netistä favoptik.se ja maksoin vähän päälle satasen. Samoin silmälasit olen tilannu sieltä vähän päälle 40e. Käykääpä muutkin rillien käyttäjät piruuttanne tutustumassa ja vertailemassa hintoja optikkoliikkeiden hintoihin *

Edit. toimitusaika oli pari viikkoa ja tulivat omaan postilaatikkoon vieläpä täydellä palautusoikeudella *
    No just..ladaja ja mersuja löytyy myös suomen optikkoliikkeiden tarjonnasta! Mutta itellä Ray-ban poka ja skyled road (zeiss) linssit aivan ykköset näkee ajaa illalla myöhään koska on kontrastia parantava linssi! hinta n.300,-
    koko roska!
    * ZX-9R
    Itellä on kans arskat vahvuuksilla makso jotain 300e. Ite en käytä kumminkaan niitä ajaessa jostakin syystä
    Normaalit rillit ajaessa kunniaan
    Lainaa (Petsku @ Kesä. 06 2007,12:23) kirjoitti
    En oo mikään leikkauksien mainosmies?, mut viisaammat(lääkärit) sanoo et leikkauksessa riskit on pienemmät piilarien käytössä...
    Ei se kyllä ihan noinkaan ole
    Tietysti jos piilareita käyttää väärin niin tulehdusriski on melkoinen.
    Totta kai lääkäri, joka saa elantonsa laseroinnista, sanoo laserointia riskittömämmäksi kuin piilareita.
    Optikko joka saa elantonsa näköapuvälineistä sanoo tietysti toisinpäin
    Oikeaa totuutta ei varmaankaan ole mutta molemmissa on riskinsä...

JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
    Shuberthin C2 aurinkovisiiri riittää hyvin, kypärä valittiin juuri sillä perusteella ettei tarvitse silmälasien kanssa pelata esstaas
    kun oli moniteholasit ja kalliit sellaiset mutta ei siitä silti tullut mitään joten kävin leikkauksessa ja nyt näkee kauaksi ja hämäräsokeus poissa seka silmät muutenkin samaa paria eli
    taittovika korjattiin myös, ainoa miinus se että kaikkea ei voi saada joten tuo iän mukanaan tuoma näköongelma jatkuu edelleen joten lukiessa pakko pitää edelleen lasit päässä, mutta onneksi ei ajaessa tai matkustajana
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
    En tiedä vahvuuksilla varustetuista laseista mutta itse hankin v.1987 muuttuvatummuuksiset Serengetin Drivers-lasit ja ovat käytössä edelleen. Maksoivat silloin 590,00mk. Silloiset palkat ja rahanarvot huomioonottaen pirun kalliit lasit mutta jos jakaa tuon summan vuosilla niin ei siitä vuotta kohti niin hirveän paljon tule kustannuksia... Elikä: sen koomin mitään mainostamatta, laatuun kannattaa panostaa tässäkin asiassa. Tietenkin, jos tapana niinkuin yhdelllä kaverilla, hukata/unohtaa jonnekin, *kolmet, neljät lasit kesässä, niin kalliilksihan se silloin tulee. Tuo laatu meinaan...
    Tuohan riippuu ihan kuinka herkkä on hajottamaan/hukkaamaan lasejaan. Ei se hinta aina kuitenkaan ole tae laadusta, joskus tuli ostettua n. 300 euron lasit, merkkikehykset ja kaikki herkut linsseihin, vuoden jälkeen ei nähnyt kunnolla läpi kun olivat niin naarmuuntuneet.

Nyt pari vuotta vanhat, Instrun alesta 50 euron luokkaa, sangat kuosissa ja linssit vielä hyvässä hapessa.

Itse kyllä menossa leikkauttamaan silmät heti kun nykyiset silmälasit loppuvat, säästää laseissa varmaan parikin kertaa leikkauksen hinnan kun on nuori vielä, ja kypärän hankkiminen "hieman" helpompaa.
    Kyllästyin viime syksynä leikkimään kaksien lasien / klipsien kanssa.
    Tummien linssien huonot puolet: olet just tankannut ja lähdet ajamaan vartin päästä taivas mustaan pilveen ja vettä vielä niskaan, on tosi pimeää. Tai ajat kirkkaasta auringonpaisteesta tunneliin, hetkeen et näe mitään.
    Tai ajat normaalilaseilla vasten matalalla olevaa aurinkoa, että
    on hankalaa....
    Ostin Nolanin kypärän jossa visiirin päällä vielä aurinkovisiiri ja kyllä nyt on elämä helppoa. Ei tarvitse arpoa kummilla laseilla ajaisi, sormen käyttö visiirillä tarpeen mukaan ei häiritse ajamista
    Lainaa (jörkka @ Kesä. 06 2007,09:44) kirjoitti
    Toi värjätty lasi ei ole kovin kaunis suurissa voimakkuuksissa(eikä juuri pienissäkään).

Lasia en muutenkaan suosittele mp käyttöön. Jos joskus ajat visiiri auki ja kivi sattuu lentämään linssiin... ->tulee luultavasti ikäviä sirpaleita sarveiskalvolle. Jos päätyy kuitenkin lasilinssiin, kannattaa pyytää siihen vielä karkaisu päälle (maksaa ehkä 20€/linssi ??) Karkaistu lasilinssi kestää iskuja jo huomattavasti paremmin kuin tavallinen lasi.

Kaikenlisäksi lasi painaa ihan helevetisti...
    Lasilinssin painosta... Mulla on mun normaaalilasitkin lasia, joten se on vain tottumiskysymys. Jos laseista haluaa sellaiset "Keke"-malliset ikkunat, jotka peittää puoli naamaa, alkaa 0-diopteriakin näyttää rumalta. Voi, saisinpa tässä lähetettyä kuvan mun aurinkopokista, niin niissä ei ole mitään värivääristymää, vaikka mullakin on 2,75 diopteria hajataitteisuutta ja sylinteriä 1,25. Aivan hemmetin hienot on .

Tuo karkaistu lasi on ehdoton, siitä olen täysin samaa mieltä. Ne lasiset kun tuppaa kestämään melkein kaiken. Mun sislmälasiurani aikana olen saanut hajoitettua vain muovisia linssejä. Ainoastaan lasiset on kestänyt sen 2-vuotta ilman naarmun naarmua.

Kaiken lisäksi lasi ei paina helvetisti. Se on vain muutamia grammoja painavampi, kuin vastaavat muoviset nykypäivän lasimateriaaleilla. Ihmisille aina sanotaan peikkona, että ne painaa, mutta minäpä olen eri mieltä. Mun lasit on laisia juuri niiden hyvien ominaisuuksiensa takia.

Ne kestää... kestää.... kestää ja vielä kerran kestää

terv,
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
  30.  
    Hommasin justiin kahdet RayBanit, joissa on sekä normaalit silmälasit että kätevä magneetilla taittuva polaroitu aurinkolasiläppä. äärimäisen toimiva ratkaisu eikä tartte enää erikseen kaksia laseja sisä- ja ajokäyttöön.

Kahdet lasit hommasin sen takia että nuo yleiskäyttöön tehdyt kaksitehoiset ei sovellu pitkälliseen päätetyöskentelyyn kovin hyvin kun rajattomien kaksitehojen terävyysalue on niin kapea, jonka takia pää pyörii kuin väkkärä lukiessa ja koneella työskenneltäessä. Muuten ovat kyllä oikein näppärät.

Työlasit taas on yksitehoiset ja sopii päätetyöskentelyyn mainiosti. Molemmissa on samat sangat eli duunissa voi ulkoilla samoilla aurinkolaseilla kun niiden irrotus ja kiinnitys ottaa vain muutaman sekunnin.

Ajaessa nuo on myös erittäin näppärät kun tarvittaessa aurinkolasit voi heittää taskuun ja lasit jää silti päähän. Schuberthin S1:lläkin voi siis käyttää vaikka siinä se aurinkovisiiri onkin.

Oikein kirkkaalla ei haittaa edes kahdet aurinkolasit ja tuossa RayBanin lasissa oleva polarointi sopii tosi hyvin ajamiseen kun vaakaheijastukset tien pinnasta vähenee olemattomiin. Eli auringossa sateen jälkeen märkä tien pintakaan ei häikäise.

Suosittelen lämpimästi. Optisesti ne ovat 100% virheettömät ja myös kevyet päässä toisin kuin raskaat Serengetit olivat, jotka oli arvoilla ja muuten ihan hyvät. Niissä vain ei ollut polarointia ja raskauden takia vaipuivat helposti nenän vartta alas. Menivät vanhoiksi silmän arvojen muuttuessa. RayBanit on siis oikein kivat.

t. Spagu
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen