Ostin äskettäin -79 honda cb 900 f (edellinen oli kevari reilu 10 vuotta sitten, remontti reiskanakin aika noviisi)
vikalista on kohtuullinen lähinnä kosmeettinen, mutta akuutein ajoa haittaava ongelma on siis kytkimessä. Pyörän ostettua ensitöiksi tietenkin keväthuolto ja samaan syssyyn vaihdoin kytkin levyt ja jouset, koska luistamista oli havaittavissa. Kytkin remonttia tehdessä autamassa oli kaveri, (jolla on muutaman vuoden kokemus vanhoista Hondista) ja korjausmanuaali, ilmeni myös että edellinen aukaisia oli kasannut kytkin paketin väärin lähinnä rikkojen paikat oli erit, itse levyt oli oikein ainakin räjäytyskuvista päätellen. Nyt ongelmana on luistaminen sekä irroitus. Säätämällä(kirimällä) ongelmaa on yritetty poistaa mutta siittä seuraa vaihteettomuus ei mee "pykälät silmään". "mäyriksen" ja usean tuumaus tupakin jälkeen todettiin että ei keksi. mikä siis mahtaa vanhusta vaivata?
ps. öljyt ostin stromilta ja sanoivat hyviksi.
Melkein sama juttu! Laitettiinko sulle EBC levyt?
Kylmänä irroittaa hienosti, mutta kuumana ei.. ei saa vapaata millään silmään. Oon kokeillu nyt 3 eri öljyä ja liikettä lisännyt..
Mitähän vittua?![]()
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Huomasin itse lukiessani EBC:n sinterilevyjen specsejä että suosittelevat käytettäväksi vain mineraaliöljyä. Itse olen myös tuskaillut tuon asian kanssa ettei EBC:n kytkin irrota.
Käynkö mä usein täällä?
Nykyiset mopot:
KTM Super Duke -07
KTM 520 EXC -02
Kawasaki ZX-12R -00
eli mitä on kiristetty, oletan että välystä kytkin kahvassa?(lepokone @ Touko. 23 2007,12:40) kirjoitti
Itse olen käyttänyt aina lähes nolla välyksiä, eli että juuri välyksen tuntee kytkimessä/kaasussa.
mutta ohjekirja luultavasti suosittaa jotain 3-5mm välystä kahvan päästä mitattuna.
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Omassa piikkicebarissa kanssa ihan todella vähän tahmaa kytkin. Huomasin, että kytkin irrottaa kunnolla kun antaa pikkusen leipää koneeseen, nostaen kiekat 4-5k tuntumaan, niin valahtaa vapaakin pehmeästi ilman mitään ongelmia. Suosittelen koittamaan samaa
Ja onkos tuo irrotusongelma kuinka paha, ihanko rullailee nätisti ykkösellä kytkin pohjassa tyhjäkäynnillä?
Noi EBC levyt vissiin lämpölaajenee aika paljon, kun kuumana ei irroita ja kylmänä irroittaa.
Kytkimen kun avaa, niin koko pakka tulee kerralla ulos! Ihankuin ne olis liimattu toisiinsa.
Täytyy varmaan seuraavaks koklata kevlar levyjä tai orggiksia.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Kyllä EBC levyt on paikallaan vielä heavy duty versiot, joka tuskin auttaa asiaa ja hyvin rullaa ihan saa jarrulla pidellä.
Nyt selvis vika, joku poropeukalo oli laittanut kytkin kopassa olevan metalli "lätkän" väärin päin, lätkä painaa siis akseliin ja sitä kautta levypakkaa, näin ollen kytkimen liike jäi liian lyhyeksi. vaihdoin vielä alkuperäiset jouset ja öljysin vaijerin, ny pelittää hyvin. taidanpa lähtä