Joo! tuli sitten väläytettyä kameraa aleksiskivenkadulla helsingissä! mahtaako kukaan tietää selviääkö pyörällä tosta pelkällä säikähdyksellä vai kuvaako se myös takaa kuten olen kuulut?
vauhtia oli 40 rajotuksella n.54 mittarin mukaan ja olis vittumaista menettää kortti(3. sakko vuoden sisään) tollasen paskalakki tukareiden takia!Sais joku käydä laittaa mun puolesta polttopullon siihen hopeiseen ford tourneoon(SOG-969) joka tälläkin hetkellä siellä seisoo!
T:Vittuuntunut!
![]()
Jaa, nekö sitä ylinopeutta ajoi?(.:PaskiaineN:. @ Touko. 22 2007,16:14) kirjoitti
![]()
No ei siitä, muttä siitä kolmannesta vuoden sisällä lähtee.(naikou @ Touko. 22 2007,16:24) kirjoitti
Tuurilla se kutsu kamarille tulee vasta kun lumet maassa...
Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
Juu perseestä kun poliisit valvoo liikennettä!! Kyllä siellä pitäis saada kaahata niinkuin haluaa, kännissä, kahtasataa, lasten yli suojatiellä jne.
Minut kuvattiin autoillessa kehä1:llä pari kuukautta sitten, eipä ole mitään kuulunut. Ihmettelin jo silloin kun en mielestäni juuri ylinopeutta ajanut.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Ajoin itse ogelissa kolmisen viikkoa sitten kamera-autoon (tällä kertaa transporter) mopolla, mutta eihän tässä mitään hätää ole koska ainakaan minun jammussani ei ole rekisterikilpeä edessä vakiovarusteena![]()
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Menee vähän off topickiin. Mut pitäs laissa kieltää siviileiltä valkoiset Transporterit. Meinaa et ei koskaan tiiä ku tollanen iskeytyy persiseen kii, et onko siellä tunnukseton poliisiauto vai joku remonttireiska kiusaamassa avutonta mopoilijaa.
Juu, varmaan onkin mutta juuri nämä edellä mainitut kuvaa vain yhteen suuntaan, eli siis takaikkunasta. Kuvan ottaa automaattisesti kun "toleranssi" ylitetään. Aina ei välttämättä tule edes sakkoa vaan kirjallinen huomautus (näin on ainakin telkkarissa sanottu).(noviisi @ Touko. 22 2007,17:24) kirjoitti
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Itse olen työni puolesta päässyt yhteen poliisin kamera-autoon tutustumaan ja kyllä se yksilö oli varustettu perästä kuvaavalla tutkakameralla (still) ja edessä kojelaudalla oli videokamera kuvaamassa perät ohiajavista. Kyseessä siis sellanen tienvarteen parkkeerattu paku.
Suzuki GSX-R 750 K2
Suzuki GSX 600 F -97
Aihetta sivuten eli OT, mutta eikö se nykyisin ole neljä sakkoa/2 vuotta, että laitetaan kortti kuivumaan?
Ei taida olla Röpelinenkään enää Nihtisillassa hommissa, tai mistä sen tietää, kun ei ole viiteentoista vuoteen pyytänyt puheilleen, joista puolet tosin asuttu jo muualla *![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18
Asiasta kymmenenteen:
Pystyiskö joku liittämään linkin tähän uuteen haltija-vastuu lakiin?
- Kun eräs tyttö kertoi ajaneensa mun autolla kameraan,niin laskuhan tulee ilmeisesti aluksi minulle. Ja kun kiistän ajaneeni,niin joudunko itse selvittämään kuljettajan,vai kuuluuko se edelleen poliisin tehtäviin? Ja tuleeko kuva sakon mukana vai saako sen vasta kun kiistää teon? (ehdottomasti täytyisi tuo kuva saada...)
![]()
Tuolta löytyy hallituksen esitys aiheesta. Ja tälläisenä se olennaisin osa sitten siis tuli voimaan.(rolcen @ Touko. 22 2007,18:47) kirjoitti
Kuva tuskin tulee sakon mukana (<-mutu), mutta ihan normaalisti tuon mukaan mennään muuten, poliisi selvittelee sopivassa laajudessa. Mutta mihin sie sitä kuvaa tarvitset, poliisitkin saattaa älytä ettet ajanut jos kerta todellinen kuski on eri sukupuoltakin (kunhan se vaan näkyy kuvastakin *).
Edit: Lisäyksiä ja viilausta.
MV Agusta Brutale 910R -08
Ex: Suzuki SV 1000S -06
Ettei vaan kyseessä olisi erittäin miellyttävän näköinen tyttönen...![]()
polkupyörä
ex ZX-6R 03
ex Nonster 600 01
Ajoin naisimmeisen nimiin rekisteröidullä autolla semoseen tolppakameraan ja kylläpä sieltä tuli kyselykaavake auton omistajalle että kukas sitä ajoi. Ja kuulusteluilla uhkailivat jos et kerro. Täytin ja palautin sen ilmoittautumiskaavakkeen ja kolmenviikon päästä tuli mulle kutsu laitokselle noutamaan rikesakkomääräys, 70 alueella nopeutta 83 = 70 euroa.
Eiks toi mee rikesakkona vielä ? ja jos mittari heittis vielä alas päin niin ...kirjoitti
En nyt vielä vetäis ranteita auki. rieksakkoja tietääkseni ei lasketa sakko saldoon. Joku joka tietää paremmin niin jos vaikka kommentois.
Turha valittaa. Jos kerran ajoit ylinopeutta, niin silloin ajoit ja se on siinä.
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
Tuskinpa sulle siitä tikettiä tulee, sillä eiköhän poliisit osaa sen verran ajatella että tyttö ajanut ja mies omistaa auton... Toivottavasti ko. henkilö nyt ei kuitenkaan asu samassa taloudessa, joten jos kuulusteluihin pyytävät, niin et tunne koko henkilöä, joten voipi olla että ei tarvi kenenkään maksaa...(rolcen @ Touko. 22 2007,18:47) kirjoitti
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Oikeusministeriön verkkosivuilta:(RIMMON @ Touko. 22 2007,19:42) kirjoitti
Rikesakko.
Rikesakko on kiinteä, sakkoa lievempi varallisuusrangaistus. Se voidaan määrätä rikkomuksesta, josta ankarin rangaistus on sakkoa tai enintään kuusi kuukautta vankeutta. Rikesakko voi olla suuruudeltaan 10, 20, 35, 50, 60, 70, 85, 100 tai 115 euroa.
Lisätietoja sakosta ja rikesakosta rikoslaissa 2a-luku, 8 §.
Tieliikenne- ja ajoneuvorikkomukset:
Nopeusrajoituksen rikkominen:
60 km/h alueella tai sen alla:
· ylinopeus enintään 15 km/h 85 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h 115 euroa
Yli 60 km/h alueella:
· ylinopeus enintään 15 km/h 70 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h 100 euroa
Triumph Tiger 1050 ABS -07
Kaikki alle 1000 kuutioiset ovat mopoja, mutta niin ovat yli 1000 kuutioisetkin.
Lasketaan kun rikesakko tulee ylinopeudesta. Sen sijaan vaikka turvavyön käyttämättä jättämisestä napsahtanutta taas ei.(RIMMON @ Touko. 22 2007,19:42) kirjoitti
Edit: Turhat pois +rautalankaa lihavoinneilla.kirjoitti
MV Agusta Brutale 910R -08
Ex: Suzuki SV 1000S -06
Pojat, pojat, ei saa ajella ylinopeutta, itsekin tusinalla ajelen 30 rajoitukset tyylipuhtaasti, kieltämättä hieman hankalaa se välillä on
![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
(Monstro @ Touko. 22 2007,19:26) kirjoitti
Hyvin arvattu.
Mutta ainakaan tuon finlexin pykälien mukaan haltijan/omistajan ei täydy tietää rikkeeseen syyllistynyttä kuulusteluissa.
-Taidan kumminkin ottaa varmuuden vuoksi 2päivää sairaslomaa kuulusteluja varten... Mikäli niihin joutuu. (oikeesti olin silloin 2:den päivän ryyppyreissulla,joten en oikeastikaan voi tietää ketä autolla ajoi.)
Voisin vaikka lyödä vetoa,ettei poliisit tunnista vaaleaa pitkähiuksista teini-ikäistä kuljettajaa,vaan yrittää maksatuttaa laskuaan minulla. Puusilmät.![]()
(.:PaskiaineN:. @ Touko. 22 2007,16:14) kirjoitti
Todennäköisesti mittarinäyttämän ollessa 54 km / h , oikea nopeus luokkaa 50 tai alle , ei sakkoa ! ! ! Ps Tiätty riippuu sinivuokon mielentilasta .....
![]()
Psssst.. lasketaan ne. Kaikki ylinopeussakot lasketaan sakkosaldoon, oli rikesakko tai sitten ihka aito "rangaistusvaatimusilmoitus" joka muistaakseni lukee ainoastaan kunnollisen ylityksen jälkeen saatavassa lomakkeessa. Hetki on aikaa rikesakoista joten en ihan tarkkaan muista tuota lomakeasiaa. Mutta jokainen sakko on sakko.(RIMMON @ Touko. 22 2007,19:42) kirjoitti
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Myös saadut sakot puutteellisesta ajoneuvon kunnosta vaikuttavat laskuriin... Niin ei pelkät ylinopeussakot... Saattaapi olla että jopa liikenteenvaarantamis sakot on myös mukana...(tumeetti @ Touko. 22 2007,20:41) kirjoitti
Kaikki missä vähänkin lukee liikenteenvaarantaminen jossain muodossa on laskurissa mukana.
tietääkseni se on 3 sakkoa/vuosi TAI 4 sakkoa/2 vuotta. eli kahdet sakot kesässä ni tokana kesänä vetelee aika tiukoille...(harald73 @ Touko. 22 2007,18:22) kirjoitti
![]()
- naiset pitävät meistä motoristeista koska meillä vehkeet seisoo koko talven..
- en mä mistään mitään tiedä, kunhan sanoin vaan..
GSX-600F -98=> VFR 750 -96=> CBR 900 fireblade -99 => 3 vuoden tauko => SV1000S -05
En kinaa asiasta. No jää vielä se mittari heitto.(tumeetti @ Touko. 22 2007,20:41) kirjoitti
![]()
Eikös ne kutsu omistajaa kuulusteluihin epäiltynä ylinopeudesta?(maattan @ Touko. 22 2007,19:31) kirjoitti
-Epäiltyhän saa kuulusteluissa puhua puuta-heinää.
Ainakin maallikkona minulla on sellainen käsitys,että vain todistajana pitäisi pitäytyä totuudessa.
(Vai oliko sittenkin niin,että kuulustelupöytäkirjaan sai puhua p*skaa ja vasta oikeudessa velvoitetaan pysymään totuudessa?)
-Paremmin tietävät korjatkoon,kun en omaa alan tutkintoa eikä kokemuksestakaan ole liiemmin apua.![]()