Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 87:sta
  1. #1
    Tällä viikolla olen kahdesti nähnyt moottoripyöräilijän pysähtyvän stop-merkin kohdalla niin, että jalkaa ei laiteta maahan.
    Tietävätköhän kaikki, että se ei riitä. Vaikka vauhti putoaisi nollaan on myös jalka/jalat laitettava maahan.
    Itse sain tästä poliisisedän muistutuksen pari vuotta sitten, maksulapun kera. Rike on vielä sellainen, että menee päiväsakoille.
  2. #2
    No johan on sääntö/vai oikein lakiko,eikös pitäs riittää jos osaa todella pysähtyä(ilman jalkoja).No ehkä helpompi/turvallisempi.
    Vaaditaankos tästälähtien myös autoilijalta jalat maahan stopissa...



    KEPPI-G
  3. #3
    Missään ei lue mustaa valkoisella että näin pitäisi menetellä. Poliisi voi olla sitä mieltä, koska silloin näkee varmemmin että ajoneuvo todellakin on pysähtynyt...Oli muuten varmaan liikkuvan poliisin duunari joka näin kertoi?

    Jos on taitava kuljettaja, ja osaa pysäyttää ajoneuvoa ja pitää sitä paikallaan sen verran että saa tarkistettua ettei sivusta tulee ketään, ja ajoneuvo ei todellakaan liiku, niin se riittää.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  4. #4
    Kuulostaa kyllä hullulta et jalat pitäs laittaa maahan vaikka vauhti pysähtyisi.. Muistelisin et aikoinaan autokoulussa opetettiin et autolla pitäisi olla vähintään senkuntti paikoillaan. Eipä kyllä tule laitettua itsekkään jalkoja maahan jos ei ketään ole edessä ja tie on vapaa....
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  5. #5
    Itse asiassa todella mielenkiintoinen kysymys. Tieliikenneasetuksessa 5.3.1982/182 määritellään liikennemerkki 232 eli Pakollinen pysäyttäminen seuraavasti:

    Lainaa kirjoitti
    Merkillä osoitetaan, että risteykseen tai tielle tuleva ajoneuvo on aina pysäytettävä pysäytysviivan kohdalle. Missä pysäytysviivaa ei ole, ajoneuvo on pysäytettävä välittömästi ennen risteävää tietä sellaiseen kohtaan, josta on mahdollisimman hyvä näkemä risteävälle tielle. Merkki osoittaa myös, että ajoneuvon on väistettävä ajoneuvoja ja raitiovaunuja, jotka saapuvat risteykseen risteävältä tieltä tai etuajo-oikeutetulta suunnalta. Liikenneympyrässä merkillä osoitetaan, että liikenneympyrään tuleva ajoneuvo on pysäytettävä ja sen on väistettävä liikenneympyrää käyttäviä ajoneuvoja ja raitiovaunuja. Rautatien tasoristeyksessä merkillä osoitetaan, että ajoneuvo on ennen tasoristeyksen ylittämistä pysäytettävä merkin kohdalle.
    Ja sitten miettimään miten se pysäyttäminen määritellään
    Meinaan Tieliikennelaissa (267/81) ei ollut mainintaa moottoripyörän (tai autonkaan) pysäyttämisen määritelmästä. Oli vaan liuta paikkoja mihin sen saa tehdä... Jos joku keksii missä pysäyttäminen on määritelty niin jään mielenkiinnolla odottamaan. Sisäinen pieni juristini on herännyt

    Eli niinkuin noin nopeasti asetuksia ja muita selattuani niin en löytänyt rikettä em. sakkoihin...
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  6. #6
    eräs kaverini mokasi kortin saannin kun ei inssissä pistänyt jalkoja maahan...sinne jäi viel kortti odottaa seuraavaa inssiä *
    2022- Honda CBR900RR 1997
    2013-> kawasaki Z1000 -03 "appelsiini" VARASTETTU JA LUNASTETTU 2014
    2006-2008 Kawasaki zzr600 -91
    "don´t ride faster than your guardian angel can fly"
  7. #7
    Kävin pari viikkoa sitten koe-ajamassa Piaggio MP3 mallia jossa etupyöriä 2kpl.Siinä on mainio systeemi kun hiljentää vauhtia 10km/t ja painaa oikealla peukalolla nappia niin etupää jäykistyy,eli pysyy pystyssä ja kun väännät kaasua niin vapautuu.P.S on elektroonisesti kuulemma jotenkin suojattu ettei ajossa lukkiudu.Mitäs polliisi sanoo trikeistä tai mönkkäreistä?
    Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
    Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
  8. #8
    Eipä taida monelta onnistua pysähtyminen (jalat tapeilla) ja sen jälkeinen pään kääntely, niin että tasapaino (ja rauhallinen, kontrolloitu meininki) säilyisi.

    Niinpä vaatimus pysähtymisestä jalat maasaa on a) tervettä maalaisjärkeä b) hyvin perusteltu. Jos tuo nyt jotakuta herkkäp***eistä oikeuksiensa vaalijaa loukkaa, niin *iso kyynel*.
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 04 2007,19:48) kirjoitti
    Eipä taida monelta onnistua pysähtyminen (jalat tapeilla) ja sen jälkeinen pään kääntely, niin että tasapaino (ja rauhallinen, kontrolloitu meininki) säilyisi.

    Niinpä vaatimus pysähtymisestä jalat maasaa on a) tervettä maalaisjärkeä b) hyvin perusteltu. Jos tuo nyt jotakuta herkkäp***eistä oikeuksiensa vaalijaa loukkaa, niin *iso kyynel*.
    Joo, komppaan tätä. Stop merkki tarkoittaa juuri sitä että ajoneuvo on pysäytettävä. Ja se siinä. Ei riitä jos vaikka autolla heittää kytkimen pohjaan ja liuúttaa 3km/h läpi ja pälyilisi joka suuntaan. Sama koskee pyöriä, pysähdyttävä on, eikä se nyt niin kauhea vaiva luulisi olevan.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  10. #10
    Joo suosittelen, että edes toinen jalka käy maassa. Ei tarvitse poliisisetien kanssa keskustella, että pysähtyikö vai eikö pysähtynyt???
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  11. #11
    Lainaa (Gamma @ Touko. 04 2007,18:24) kirjoitti
    Tällä viikolla olen kahdesti nähnyt moottoripyöräilijän pysähtyvän stop-merkin kohdalla niin, että jalkaa ei laiteta maahan.
    Tietävätköhän kaikki, että se ei riitä. Vaikka vauhti putoaisi nollaan on myös jalka/jalat laitettava maahan.
    Itse sain tästä poliisisedän muistutuksen pari vuotta sitten, maksulapun kera. Rike on vielä sellainen, että menee päiväsakoille.
    Muistaakseni rengas pitää pysähtyä, muuta ei vaadita...
    F = dp / dt
  12. #12
    Lainaa (Timberline @ Touko. 04 2007,21:35) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 04 2007,19:48) kirjoitti
    Eipä taida monelta onnistua pysähtyminen (jalat tapeilla) ja sen jälkeinen pään kääntely, niin että tasapaino (ja rauhallinen, kontrolloitu meininki) säilyisi.

    Niinpä vaatimus pysähtymisestä jalat maasaa on a) tervettä maalaisjärkeä b) hyvin perusteltu. Jos tuo nyt jotakuta herkkäp***eistä oikeuksiensa vaalijaa loukkaa, niin *iso kyynel*.
    Joo, komppaan tätä. Stop merkki tarkoittaa juuri sitä että ajoneuvo on pysäytettävä. Ja se siinä. Ei riitä jos vaikka autolla heittää kytkimen pohjaan ja liuúttaa 3km/h läpi ja pälyilisi joka suuntaan. Sama koskee pyöriä, pysähdyttävä on, eikä se nyt niin kauhea vaiva luulisi olevan.
    Mikä sitten onkaan tärkeintä. Se, että noudatetaan pilkulleen vai että merkkiä koskevan pykälän tarkoitus täyttyy..

    On myös STOP-merkki paikkoja, joissa koen hiljalleen valuttelun olevan mp:llä helpommin/turvallisemmin suorittettavissa kuin täyspysähdys jalan varassa käynnin kera.



    TL1000R
  13. #13
    Lainaa (ZR-7herwood @ Touko. 04 2007,22:07) kirjoitti
    Lainaa (Timberline @ Touko. 04 2007,21:35) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 04 2007,19:48) kirjoitti
    Eipä taida monelta onnistua pysähtyminen (jalat tapeilla) ja sen jälkeinen pään kääntely, niin että tasapaino (ja rauhallinen, kontrolloitu meininki) säilyisi.

    Niinpä vaatimus pysähtymisestä jalat maasaa on a) tervettä maalaisjärkeä b) hyvin perusteltu. Jos tuo nyt jotakuta herkkäp***eistä oikeuksiensa vaalijaa loukkaa, niin *iso kyynel*.
    Joo, komppaan tätä. Stop merkki tarkoittaa juuri sitä että ajoneuvo on pysäytettävä. Ja se siinä. Ei riitä jos vaikka autolla heittää kytkimen pohjaan ja liuúttaa 3km/h läpi ja pälyilisi joka suuntaan. Sama koskee pyöriä, pysähdyttävä on, eikä se nyt niin kauhea vaiva luulisi olevan.
    Mikä sitten onkaan tärkeintä. Se, että noudatetaan pilkulleen vai että merkkiä koskevan pykälän tarkoitus täyttyy..

    On myös STOP-merkki paikkoja, joissa koen hiljalleen valuttelun olevan mp:llä helpommin/turvallisemmin suorittettavissa kuin täyspysähdys jalan varassa käynnin kera.
    Joo-o, mutta se on kuitenkin laki, ja sinä sen tietty päätät noudatatko sitä vai et.
    Samanlaisia ajatuksia tulee noista 80 km/h nopeusrajoituksista. Isoilla teillä sama nopeusrajoitus kuin pienillä jotka ovat huonokuntoisia jne. Eli ajanko sitten niiden mukaan vai en.
    Mutta tää alkaa taas tään saman väännön näistä asioista, ja pian alkaa kukkahattu keskustelu, joten... Onneksi alkuviikosta on luvattu lämmintä ajosäätä
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  14. #14
    Lainaa (wizard11 @ Touko. 04 2007,21:42) kirjoitti
    Lainaa (Gamma @ Touko. 04 2007,18:24) kirjoitti
    Tällä viikolla olen kahdesti nähnyt moottoripyöräilijän pysähtyvän stop-merkin kohdalla niin, että jalkaa ei laiteta maahan.
    Tietävätköhän kaikki, että se ei riitä. Vaikka vauhti putoaisi nollaan on myös jalka/jalat laitettava maahan.
    Itse sain tästä poliisisedän muistutuksen pari vuotta sitten, maksulapun kera. Rike on vielä sellainen, että menee päiväsakoille.
    Muistaakseni rengas pitää pysähtyä, muuta ei vaadita...
    Ei se mulle ainakaan autolla riittänyt et pyörät pysähty.. olisi kuulemma myös kopan pitäny pysähtyä
  15. #15
    Kyllä se pysähtyminen varmasti on ihan hyvä asia, mutta sitä en ymmärrä, kun moni STOP-merkki on paikassa, josta on melkein kilometrin näkyvyys molempiin suuntiin ja viidenkympin rajoitukset joka suunnasta. Pikatien varressa, satasen rajoitus- alueella saattaa taas olla sivutien risteys pelkällä kolmiolla ja vaikka notkon pohjalla. Lisäksi risteys on piilotettu monasti pajupusikkoon tai lepikkoon. Näistä ns piiloristeyksistä saa tulla eteen ihan mikätahansa saakelin lippalakillamerkitty ajatusrajoitteinen aiheuttamaan vaaratilanteita, kun taas näihin stoppimerkittyihin risteyksiin tuntuu valvontaa riittävän, jotta varmasti raggarimotoristikriminaalin raajat osuvat permantoon.


  16. #16
    Lainaa (ZR-7herwood @ Touko. 04 2007,22:07) kirjoitti
    Mikä sitten onkaan tärkeintä. Se, että noudatetaan pilkulleen vai että merkkiä koskevan pykälän tarkoitus täyttyy..
    Jep. Itellä ei ainakaan ihan aina käy jalka maassa. Tiedostan kuitennii, että jos posliinisetä tämän näkisi niin sanomista tulisi. Joskus noi merkit vaan on niin pässissä paikassa, että omasta mielestä riittää kun ajaa vaan hiljaa ja katsoo tarkasti.
  17. #17
    Lainaa (Gamma @ Touko. 04 2007,18:24) kirjoitti
    Tällä viikolla olen kahdesti nähnyt moottoripyöräilijän pysähtyvän stop-merkin kohdalla niin, että jalkaa ei laiteta maahan.
    Tietävätköhän kaikki, että se ei riitä. Vaikka vauhti putoaisi nollaan on myös jalka/jalat laitettava maahan.
    Itse sain tästä poliisisedän muistutuksen pari vuotta sitten, maksulapun kera. Rike on vielä sellainen, että menee päiväsakoille.
    EiEiei,sun olis pitäny sanoo että jalat kävi maassa mut setä ei kerenny näkee ku on vähän vikkelät kintut
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  18. #18
    Tiedän, että aina pitäisi pysähtyä ja olen näin pääosin toiminutkin. Poikkeuksena oma tilanneharkinta, jossa olen jo ennakkoon havainnut, että takana ajava ei välttämättä seuraa liikennettä oman liikennekäyttäytymiseni mukaisesti ja olen "passannut" stop-merkin pysähtymättä. Olen näin muutaman kerran välttänyt täpärästi yhteentörmäyksen.
  19. #19
    Helpompaa se on laskea stopeista läpi sokkona, niin ei tarvitse vaivata päätän tällasilla elämää suuremmilla ongelmilla.

    PS. Edellinen saattaa loukata jotakuta herkkäp***eistä pilkun*****jaa
    Ei puu miestä kaada, ellei mies puuta.
    --------------
  20. #20
    Lainaa (Keppigee @ Touko. 04 2007,18:32) kirjoitti
    Vaaditaankos tästälähtien myös autoilijalta jalat maahan stopissa...
    Ammattilaisen esimerkki
    Ezekiel 25:17

    The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

    - GSX-R 1000 K7-
    - MUSTANG HT-65-
  21. #21
    Miksi sen jalan muka pitäisi käydä maassa? Pitääkö saapas ja sukkakin vielä riisua?
    Ei taitaisi posliini-täti eiq setä tykätä, jos siinä stopin kohdalla vetäisi parit nortit, jalat maassa tai taivaissa.

    Ajoneuvo on pysäytetty kun se ei liiku.

    P.S. Mitä se stop oikein tarkoittaa, kun suomenkielensanakirja ei tunne kyseistä sanaa?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  22. #22
    Jos on hyvä näkyvyys, niin ajelin kuten normaaliin risteykseen, kattelin reilusti ennen risteystä, että tuleeko ketään. Jos ketään ei tullut, käytin pyörän pysähdyksissä ja jatkoin ihan heti matkaa. Saahan sitä päätä pyörittää myös ajossa, eikä vain pysähdyksissä.
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  23. #23
    tai sit jos käyttää sitä jalkaa maaassa samalla ku liukuu eteenpäin
  24. #24
    Nii...ja jokaisen pitää "pykälien"mukaan pysähtyä siinä viivalla vuorollaan,vaikka olisi jo jonossa montakin kertaa ennen joutunut pysähtymään.....elikkäs vain viiva pysähdys hyväksytään stop merkin noudattamiseksi ja kait se jalka useimmilla käy maassa jos oikeasti pysähtyy, menee varmaan suurimmalla osalla aivan oikein luonnostaan.
    Koppalan pojathan sen sitte valvoo ja tulee huomauttamaan jos ei mee oikeen.
    KEPPI-G
  25. #25
    Pysäytän stoppiin asti enkä käytä tennaria tantereessa ellei tarvitse odottaa ketään. Jollei se riitä niin keskustelen siniveljien kanssa tilenteesta jos ovat eri mieltä. Toistaiseksi ei juttutuokioita ole tarvinnut tuon takia tehdä.

    Ja juu, hallitsen mielestäni hidasajon...
  26. #26
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 05 2007,05:00) kirjoitti
    Ja juu, hallitsen mielestäni hidasajon...
    Mutta kun virkavallan mukaan kyse ei olekkaan hidasajosta vaan siitä että pysähtyy.

    Samaan syyllistyn kyllä itsekin, täytyy varmaan taas paneutua hommaan. Autolla sain sakot joskus 90-luvun alussa siitä että oli kuulemma liian liukuva stoppi, ei venttiilitappi renkaassa pysähtynyt paikalleen. No saivarteluahan tuo oli tyhjässä risteyksessä, mutta maksu lappu tuli 320 markkaa.
  27. #27
    Lainaa (xs2jammu @ Touko. 05 2007,07:00) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 05 2007,05:00) kirjoitti
    Ja juu, hallitsen mielestäni hidasajon...
    Mutta kun virkavallan mukaan kyse ei olekkaan hidasajosta vaan siitä että pysähtyy.
    Kyllähän hidasajon hallintaan kuuluu myös se, että pystyy pysähtymään lyhyeksi hetkeksi paikalleen, ilman että laittaa koipea maahan.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  28. #28
    Ihan vaan tiedoksi, jos tuossa STOP merkin kohdalla ei pysähdy, niin siitä ei selviä rikesakolla vaan menee aina päiväsakoiksi!
    Jollekin autoilijalle poliisi on selkeästi ilmoittanut että seuraavat nimenomaan sitä, että rengas pysähtyy eli ei riitä että koko ajan hiissaa autoa hiljaa eteenpäin.
    Tuosta en ole koskaan kuullut, että pyörällä pitäisi muka jalka käyttää maassa, sillä hyvät pyörälläajajat saattavat pystyä pysähtymään jopa useksi sekunniksi, ilman että laittavat jalkaa maahan!
    Mikäli poliisi tuollaisesta sakottaa, niin ainahan asian voi kiistää ja viedä sitten käräjäoikeuden ratkaistavaksi ja vaikka hakea ennakkopäätöstä ylempää. (Mutta silloin kannattaa olla todella varma siitä että on pysähtynyt ainakin sekunniksi)

    PS. Vaikka se jalka käykin maassa, niin silti kannattaa muistaa, että ei liuta samalla mopoa eteenpäin.

    Edit: Itsellä ei ole aiheesta kokemusta, kun pysähdyn aina ko. merkin kohdalle tiealuella, vaikka olisi jossakin jumalan selän takana missä ketään ei ole lähimpään sataan kilometriin.( jotkut tehtaiden pihat on sitten toinen juttu)
    Toisaalta varsinkin isommalla autolla (kuorma-auto jne...) nuo on selviä vauhdin tappajia esim. taajama alueella eli jos olisi pienellä vauhdilla kerinnyt meneen niin no pysähdyn ja menen silti eli jarruttakoon takanatulija periaatteella valittakoot tielaitokselle kun ovat pystyttäneet ko. merkin...



    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  29. #29
    Lainaa (Keppigee @ Touko. 05 2007,01:53) kirjoitti
    Nii...ja jokaisen pitää "pykälien"mukaan pysähtyä siinä viivalla vuorollaan,vaikka olisi jo jonossa montakin kertaa ennen joutunut pysähtymään.....elikkäs vain viiva pysähdys hyväksytään stop merkin noudattamiseksi ja kait se jalka useimmilla käy maassa jos oikeasti pysähtyy, menee varmaan suurimmalla osalla aivan oikein luonnostaan.
    Koppalan pojathan sen sitte valvoo ja tulee huomauttamaan jos ei mee oikeen.
    Työkaveri sai keväällä sakot kun oli jonon kolmantena pysähtynyt stopille eikä enään pysähtynyt uudelleen merkin kohdalla. Poliisi oli sanonut käytännön olevan että jonon toinen auto voi mennä uudelleen pysähtymättä mutta kolmannelta vaaditaan uusi pysähtyminen stop merkin kohdalle.

    Sit kun sattuu virkaintoinen pilkuntunteva poliisi kohdalle saa sakot jokainen joka ei stopille pysäytä. Niin se menee...
    Ilkka
    "Bandiitti"
  30.  
  31. #30
    Eikös se stoppimerkin kohdalle pysähtyminen ole ihan kiva juttu?
    Siitä kun pääsee taas kokeileen pyörän kiihtyvyyttä ja mitä isommalle tielle siitä mennään sen kovempaan nopeuteen saapi kiihdyttää ;)

    Itse tulee melkein aina tehtyä siten, että pysähtyneenä vielä katson kertaalleen tuleeko ketään. Tuo myös takaa että pysähtymiseen menee se muutama sekuntti.

    Uskoisin, että kyllä ne poliisisedätkin sitä maalais/kaupunkilaispojan järkeä asiassa käyttää. Jos pyörä oikeasti pysähtyi, vaikka ilman jalan maahanlaittamista, niin se tulkitaan pysähtyneeksi. Tuo jalka maahan on sellainen hyvä mittari joka pätee 95% mopoilijoista.

    Eikä suomessa noita stoppeja nyt niin hirveesti ole. Jenkkilässä niitä on ihan järjettömästi. Älyttömästi löytyi risteyksiä joissa on kaikkiin suuntiin stoppi. Itseasiassa stoppi tuollaisessa takasi myös sujuvan liikenteen, kun jokasuunnasta pääsi porukkaa vuoronperään eteenpäin.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen