Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Onko kellään ajokokemuksia GXR 1400:sta, verrattuna otsikon peleihin? Kyseinen vehje kiinnostaisi, mutta missään ei ole vertailua. Ajo-ominaisuudet, ajoasento, kestävyys, teho?
    Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
    Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
  2. #2
    Mielestäni GXR 1400 ja XRX 1200 ei ole olemassa... lienet tarkoittanut joitakin muita vastaavia, kuten GSX 1400 ja ZRX 1200R?



  3. #3
    Eikä tuo FJR oikein sovi porukkaan...
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  4. #4
    Lainaa (jyke @ Huhti. 29 2007,00:47) kirjoitti
    Eikä tuo FJR oikein sovi porukkaan...
    Ehkäpä tälläkin tarkoitettiin XJR 1300, joka taas sopisi porukkaan.
  5. #5
    OT: Suzuki ei ollut testissä mukana, kun maahantuoja ei toimittanut.

    Muistelisin Hondan voittaneen vertailun.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  6. #6
    Ainoa vertailu minkä muistan jossa kaikki neljä olivat mukana on Fast Bikes-lehden (Mar 2004) Muscle Bike test jossa tm:stä poiketen ei tutkittu vain teknisiä ominaisuuksia vaan ovatko todella nimensä veroisia, onko ns. munaa.

    1.XJR1300
    2.CB1300
    3.GSX1400
    4.ZRX1200R

    Mutta makuasioitahan nämä, joukosta yksi on todellinen retro, yksi sporttinen rähinäpyörä ja pari siitä väliltä, ei kun testaamaan...



    Power is nothing without mojo!
  7. #7
    Lainaa (makemich @ Huhti. 29 2007,10:11) kirjoitti
    1.XJR1300
    2.CB1300
    3.GSX1400
    4.ZRX1200R

    Mutta makuasioitahan nämä, joukosta yksi on todellinen retro, yksi sporttinen rähinäpyörä ja pari siitä väliltä, ei kun testaamaan...
    Mikä vastaa mielestänne parhaiten mitäkin?
  8. #8
    Lainaa (makemich @ Huhti. 29 2007,10:11) kirjoitti
    Ainoa vertailu minkä muistan jossa kaikki neljä olivat mukana on Fast Bikes-lehden (Mar 2004) Muscle Bike test jossa tm:stä poiketen ei tutkittu vain teknisiä ominaisuuksia vaan ovatko todella nimensä veroisia, onko ns. munaa.

    1.XJR1300
    2.CB1300
    3.GSX1400
    4.ZRX1200R

    Mutta makuasioitahan nämä, joukosta yksi on todellinen retro, yksi sporttinen rähinäpyörä ja pari siitä väliltä, ei kun testaamaan...
    juu, xjr voittaa eittämättä kauneuskilpailut. Muskeleita näistä ei nykymittapuulla ole kai yksikään, joten se siitä pippelifaktorista. Itse ajelen cb:llä ja varsin vaivaton peli. Kaukana ns. miesten pyörästä, tyyliin vmax sun muut rocketit. Tosi cb onkin pärjännyt lähinnä ajamiseen keskittyneissä testeissä.
  9. #9
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 29 2007,10:55) kirjoitti
    Itse ajelen cb:llä ja varsin vaivaton peli....
    Jep, vaivattomaksi ja tosi tylsäksi hondaa kutsuttiin tuossa testissäkin. Jos sporttinen eteneminen lähinnä kiinnostaa niin Kawa lienee järkevin vaihtoehto...
    Power is nothing without mojo!
  10. #10
    Kiitokseni ja todellakin, minulla meni heti alkuun kirjainyhdistelmät sekaisin. Taidan käydä tutustumassa kuitenkin ainakin Hondaan ja Yamahaan, vaikka Yamahassa on ilmeisesti ilmajäähdytteinen kone. Etsin ns. vaivatonta pyörää, jota ei tarvitse säätää ja sillä on helppo ajaa, joten voi olla tosiaan että Honda ottaa voiton omallakin kohdallani.

    Kiitokset vielä uudestaan kaikille vastanneille.
    Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
    Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
  11. #11
    Vielä äänistä voisin kysyä:

    Hondassa on usein aika tylsät äänet, lähteekö CB 1300sta vinkuna vai mörinä?

    Kawan kuulin lähtevän valoista, siinä oli kivat äänet, ja arvatenkin Yamahassakin on.
    Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
    Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
  12. #12
    Tuskin missään noista on vakiona kivat mörinät. Vaihtamalla pöntön asian saa korjattua.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  13. #13
    Kaivoin naftaliinistä vanhan Bike:n No. 8/02, testissä Honda X11, Kawa ZRX1200, Suzuki GSX1400 ja Yamaha XJR1300.

    Voittajaksi selvisi Honda, niin pisteiden kuin perstuntumankin perusteella. Kakkosena pisteissä Kawa, 3. Susna ja 4. Jammu.

    Kaikista pyöristä testaajat löysivät paljon hyvää ja testi oli tasainen.
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  14. #14
    Lainaa (makemich @ Huhti. 29 2007,11:08) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 29 2007,10:55) kirjoitti
    Itse ajelen cb:llä ja varsin vaivaton peli....
    Jep, vaivattomaksi ja tosi tylsäksi hondaa kutsuttiin tuossa testissäkin. Jos sporttinen eteneminen lähinnä kiinnostaa niin Kawa lienee järkevin vaihtoehto...
    itse en noiden testien perään juurikaan ole, mutta ymmärrän toki jos jonkun mielestä tällainen 250 kiloinen ja alitehoinen peruspyörä on tylsä. Sen verran lähellä toisiaan ovat omasta mielestäni nämä vaihtoehdot, että tämä asia ei oleellisesti muutu vaikka minkä valitsisi. Ottaa sen minkä käteen, tai silmään sopii tarkoitusperien mukaan.
  15. #15
    Lainaa (MaSaTech @ Huhti. 29 2007,17:07) kirjoitti
    Kiitokseni ja todellakin, minulla meni heti alkuun kirjainyhdistelmät sekaisin. Taidan käydä tutustumassa kuitenkin ainakin Hondaan ja Yamahaan, vaikka Yamahassa on ilmeisesti ilmajäähdytteinen kone. Etsin ns. vaivatonta pyörää, jota ei tarvitse säätää ja sillä on helppo ajaa, joten voi olla tosiaan että Honda ottaa voiton omallakin kohdallani.

    Kiitokset vielä uudestaan kaikille vastanneille.
    eiköhän noista kaikki ole tuossa mielessä vaivattomia fillareita. Äänentoistoon riittänee se parin saturaisen panostus. CBssä ainakin on todella ujot saundit alkuperäisellä tötteröllä.
  16. #16
    Lainaa (MaSaTech @ Huhti. 29 2007,17:07) kirjoitti
    Taidan käydä tutustumassa kuitenkin ainakin Hondaan ja Yamahaan, vaikka Yamahassa on ilmeisesti ilmajäähdytteinen kone. Etsin ns. vaivatonta pyörää, jota ei tarvitse säätää ja sillä on helppo ajaa, joten voi olla tosiaan että Honda ottaa voiton omallakin kohdallani.
    Tosiaan meidän muiden puheiden tai testien perusteella on ihan turha itselle pyörää valita, kyllä ne kannattaa kaikki koeajaa jos vain suinkin mahdollista. Vaikka kyseiset mallit samassa luokassa ovatkin niin onhan niillä ihan omat "juttunsa", jos vaivatonta hakee on tietysti ruiskulla varustettu kone hyvä valinta, ei tarvitse juuri kaasareita synkkailla eikä putsailla ja vesijäähdytys on tietysti nykyaikaa jos sille antaa painoarvoa.

    Sukisukin ja Jammun koneet koneet hyvin perinteistä tekniikkaa ja ulkonäöllisesti samaa sorttia, molemmissa ainakaan keulan iskun vaimennus ei ole mitenkään mairittelevan hyvää tasoa eikä sitä kasittääkseni kohtuu investoinneilla saa merkittävästi parannettua. Suizan penkki liian pehmeä ja ainakin meikäläisen ahteria puuduttava. Jammusta (->2006) saa ylimääräiset 5-10hp irti maksamatta penniäkään jos yhtään pysyy työkalut kädessä, eikä tarvitse säätöihin koskea (penkittää). Kawa taas selvästi sporttisin näistä neljästä, eniten tehoa, kevein ja lyhyin akseliväli joten kulkua riittää mutta ajoasento jotenkin tiukka isolle miehelle. Ja tätä rataa, kaikilla on omat luonteenpiirteensä...



    Power is nothing without mojo!
  17. #17
    Ok, kiitoksia kaikille vastanneille. Taitaa tuo Honda olla minun pyöräni, unohdan ne äänet ja keskityn sopivaan ajoasentoon sekä siihen, että tekniikka on modernia. Eiköhän nuo tehot riitä noissa jokaisessa minulle, ala ja keskikierrosvääntö minua kiinnostavat, kun en tykkää että pyörä sammuu liikennevaloihin ja lähtee kevyesti liikkeelle. Luin jostakin, että nämä pyörät ovat helppoja ajaa, Kawasaki oli vähän kysymysmerkki. Paino ei haittaa, sitä on itselläkin nuoreksi mieheksi ihan sopivasti. Sen takia haenkin vähän isompaa pärrää, kun kävin istumassa kaverin Yamaha R6R:n päällä. Näin valokuvasta itseni ja yhdistelmä näytti samalta kuin 15 vuotta sitten "isona" kaverina PV 50:n päällä.. Komia pyörä on, mutta vaatii sopivamman kokoisen miehen. Nakupyörä muutenkin on luonteelle hyvä, onpahan joku vauhtirajoitin.

    Aamulla kyselemään pyörää koeajoon.

    Kiittäen,

    Marko
    Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
    Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
  18. #18
    Lainaa (makemich @ Huhti. 29 2007,19:19) kirjoitti
    Lainaa (MaSaTech @ Huhti. 29 2007,17:07) kirjoitti
    Taidan käydä tutustumassa kuitenkin ainakin Hondaan ja Yamahaan, vaikka Yamahassa on ilmeisesti ilmajäähdytteinen kone. Etsin ns. vaivatonta pyörää, jota ei tarvitse säätää ja sillä on helppo ajaa, joten voi olla tosiaan että Honda ottaa voiton omallakin kohdallani.
    Tosiaan meidän muiden puheiden tai testien perusteella on ihan turha itselle pyörää valita, kyllä ne kannattaa kaikki koeajaa jos vain suinkin mahdollista. Vaikka kyseiset mallit samassa luokassa ovatkin niin onhan niillä ihan omat "juttunsa", jos vaivatonta hakee on tietysti ruiskulla varustettu kone hyvä valinta, ei tarvitse juuri kaasareita synkkailla eikä putsailla ja vesijäähdytys on tietysti nykyaikaa jos sille antaa painoarvoa.

    Sukisukin ja Jammun koneet koneet hyvin perinteistä tekniikkaa ja ulkonäöllisesti samaa sorttia, molemmissa ainakaan keulan iskun vaimennus ei ole mitenkään mairittelevan hyvää tasoa eikä sitä kasittääkseni kohtuu investoinneilla saa merkittävästi parannettua. Suizan penkki liian pehmeä ja ainakin meikäläisen ahteria puuduttava. Jammusta (->2006) saa ylimääräiset 5-10hp irti maksamatta penniäkään jos yhtään pysyy työkalut kädessä, eikä tarvitse säätöihin koskea (penkittää). Kawa taas selvästi sporttisin näistä neljästä, eniten tehoa, kevein ja lyhyin akseliväli joten kulkua riittää mutta ajoasento jotenkin tiukka isolle miehelle. Ja tätä rataa, kaikilla on omat luonteenpiirteensä...
    olen noita kaikkia kyseessä olevia pyöriä ajanut,enkä missään
    nimessä allekirjoita että kawa on ahdas (187cm 100kg) kyllä
    ahtain on honda,on tehty istuin sellaiseksi ettei pysty asentoa yhtään korjaamaan,enkä sano tätä sen vuoksi että omistan kawan,
    väljin asento on suxukissa,ja hauskin ajaa on........... no käykää
    ajamassa,niin tekin tiedätte



  19. #19
    Lainaa (jarijii @ Touko. 01 2007,00:38) kirjoitti
    Lainaa (makemich @ Huhti. 29 2007,19:19) kirjoitti
    Lainaa (MaSaTech @ Huhti. 29 2007,17:07) kirjoitti
    Taidan käydä tutustumassa kuitenkin ainakin Hondaan ja Yamahaan, vaikka Yamahassa on ilmeisesti ilmajäähdytteinen kone. Etsin ns. vaivatonta pyörää, jota ei tarvitse säätää ja sillä on helppo ajaa, joten voi olla tosiaan että Honda ottaa voiton omallakin kohdallani.
    Tosiaan meidän muiden puheiden tai testien perusteella on ihan turha itselle pyörää valita, kyllä ne kannattaa kaikki koeajaa jos vain suinkin mahdollista. Vaikka kyseiset mallit samassa luokassa ovatkin niin onhan niillä ihan omat "juttunsa", jos vaivatonta hakee on tietysti ruiskulla varustettu kone hyvä valinta, ei tarvitse juuri kaasareita synkkailla eikä putsailla ja vesijäähdytys on tietysti nykyaikaa jos sille antaa painoarvoa.

    Sukisukin ja Jammun koneet koneet hyvin perinteistä tekniikkaa ja ulkonäöllisesti samaa sorttia, molemmissa ainakaan keulan iskun vaimennus ei ole mitenkään mairittelevan hyvää tasoa eikä sitä kasittääkseni kohtuu investoinneilla saa merkittävästi parannettua. Suizan penkki liian pehmeä ja ainakin meikäläisen ahteria puuduttava. Jammusta (->2006) saa ylimääräiset 5-10hp irti maksamatta penniäkään jos yhtään pysyy työkalut kädessä, eikä tarvitse säätöihin koskea (penkittää). Kawa taas selvästi sporttisin näistä neljästä, eniten tehoa, kevein ja lyhyin akseliväli joten kulkua riittää mutta ajoasento jotenkin tiukka isolle miehelle. Ja tätä rataa, kaikilla on omat luonteenpiirteensä...
    olen noita kaikkia kyseessä olevia pyöriä ajanut,enkä missään
    nimessä allekirjoita että kawa on ahdas (187cm 100kg) kyllä
    ahtain on honda,on tehty istuin sellaiseksi ettei pysty asentoa yhtään korjaamaan,enkä sano tätä sen vuoksi että omistan kawan,
    väljin asento on suxukissa,ja hauskin ajaa on........... no käykää
    ajamassa,niin tekin tiedätte
    Ok, itse ihmettelinkin noita testejä esim. matkustajan kannalta, meinasivat että Kawa pohjaa helposti, mutta sehän taitaa olla Suzukin kanssa ainoita, joissa on enempi jousitussäätöjä. Susukia on moitittu liian pehmeästä penkistä, Yamahassa penkki on aika "liukuva", ei ole paljon muotoilua. Käyn kyllä mielenkiinnon vuoksi testaamassa Kawankin, ennen kuin teen liian kiireellisiä päätöksiä.
    Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
    Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
  20.  
  21. #20
    xjr 1300 -06 kaasari -07 ruisku,iskarit ovat erinlaiset -07 etupäässä kaikki säädöt ja myös takapäässä (esi,meno,paluu)