Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Kaasari meni talven aikana ilmeisesti töhnään kun oli gasot sisässä.
    Tyhjäkäynti muuttunut sahaavaksi ja käy ikäänkuin olisi ryyppy päällä, saattaa sammahtaa matalilla kierroksilla esim. valoissa

    V-twin Honda kyseessä.

    Stromilla näkyi tuommoista kaasarinputsausmömmöä, joka suihkutetaan ilmanputsarin poiston jälkeen imuaukosta sisään.

    Onko kokemuksia, ettei tarviis availla koko kaasaria.

    CARBURETOR 500 ML. MOT-CA500 11.00EUR
  2. #2
    Noin pelkästään teoriassa ajateltuna tuo ei voi puhdistaa kohokammion sisällä olevia osia, joissa tukkeumat yleensä on, jos on...

    Eli ennemminkin jokin bensan sekaan sekoitettava aine voisi auttaa pikku ongelmiin?
    Huono tie, parempi mieli
  3. #3
    Voiskohan tota iskee bensan sekaan?

    Ohjeessa neuvotaan vaan suihkuttamaan tosta imuaukosta ja jostain ihme muistakin aukoista.
  4. #4
    Käy ostamassa joltain korjaamolta purkki Fortea ja kaada sitä muutamaan litraan bensaa siis tankkiin ja vedä sitä seosta kaasareihin.Anna vaikuttaa ja käyttele välillä ja anna taas vaikuttaa.En tiedä mitä se Stormin aine on mutta ei se ainakaan hartseja kohokammioista/tyhjäkäynti puolelta poista.Forte on ihan laadukas tuote jota myydään vain korjaamokäyttöön.Siitä tuhti seos ja käyttelee konetta sen verran että varmasti on mennyt kaasareihin asti ja antaa vaikuttaa.Tokihan kaasarit kannattaa aina välillä ottaa pöydällekin huoltoon.
    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
  5. #5
    En viitsinyt uutta topicia tälle tehdä, kun ongelma on vähän samankaltainen. Eli kaasarikin mulla ilmeisesti mennyt talven aikana töhnään, kun ei lähde käyntiin. Tulpan reiästä, kun laittaa bensaa käy sen muutaman sekunnin ja sammuu.

    Otin nyt kaasarin kokonaan irti, joten miten se nyt kannattaisi puhdistaa. Paineilmaa ei ole käytössä niin olisiko jotain muita hyviä keinoja?
  6. #6
    jarrunpuhdistus spray on tehokasta kaasarin puhdistukseen. Kokeileppa....
  7. #7
    Lainaa (juhaa1 @ Huhti. 24 2007,13:54) kirjoitti
    En viitsinyt uutta topicia tälle tehdä, kun ongelma on vähän samankaltainen. Eli kaasarikin mulla ilmeisesti mennyt talven aikana töhnään, kun ei lähde käyntiin. Tulpan reiästä, kun laittaa bensaa käy sen muutaman sekunnin ja sammuu.

    Otin nyt kaasarin kokonaan irti, joten miten se nyt kannattaisi puhdistaa. Paineilmaa ei ole käytössä niin olisiko jotain muita hyviä keinoja?
    Mikä kaasari? Normi alipaine?

    Alakerta auki, yläkerta auki ja varovasti purat kaikki hilppeet hyvään järjestykseen keittiön pöydälle tyttöystävän iloksi.
    Sitten juuri tuolla jarrukliinerillä, jota saat Motonetista halvalla.
    Hyvää tavaraa ja ei vahingoita O- renkaita.
    Myös valopetroli on hyvää ja diesel. Lähtee kaikilla näillä varmasti puhtaaksi.
    Sitten kaikki suuttimet kanssa irti ja puhdistussprayta. Jos on todella kakkaset, niin pikku purkkiin ruiskutat sitä puhdistusainetta ja näin saat upotettua suuttimen vähäksi aikaa sinne aineeseen. Lähtee moskat.
    katso uimurin koho, että on ehjä ja samalla se jänskä suutinjutska, joka aukeaa ja menee kiinni juuri tämän kohon toimesta.
    Samalla katsot juuri kaikki O- renkaat ja ostat uudet, jos epäilet, että on rikki. Valitettavasti on orkkiskamaa nuo tiivarit sitten. Voi olla, että löydät oikeaa kokoa esim Motonetin O- rengas valikoimasta. Ota sitten nitriilikumia, että kestää öljyä ja bensaa. Muuten murenee.
    Jos on alipainekaasari, niin tsekkaa se luistin kalvo vahvaa valoa vasten. Jos reikiä, vaihtoon. Tämä voi olla sitten kallis osa.

    Sitten vaan kasaus. Jos et ole seosruuviin koskenut, ei ole pelkoa säätöjen vituillaan olosta.
    Kun sitten pistät pyörään kiinni kaasarin, katso kaasarin ja kannen välissä oleva kumilorton kunto, jos haavaumia tai murtumia, vaihtoon. Imee ilmaa kaasarin ohi, kuten varmaan tiedät ja vaikuttaa todellakin juuri käyntiin ja vääntöön jne.

    Jos menet koskemaan seosruuviin, niin tiedät varmasti laskea kierrokset, että saat oikealle kohdalle sitten takaisin.

    Hyvä tulee.

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  8. #8
  9. #9
    Bombereiden sivulla oli juttua ultraääni pesusta. Täältä lisää aiheesta.
  10. #10
    Itselläni oli kanssa ongelmia Kawasakin käynnissä talven jäljiltä. Ostin Motonetistä jotain vastaavan tapaista Valvolinen kaasarin puhdistussprayta ja suihkin sitä sekä imuilman sekaan, että myös bensaletkun kautta kaasariin ja ongelmat hävisivät. Joten ilmeisesti aine toimii.
    BMW F650GS / Honda CRF450R

    Kawasaki GPZ500s
    Yamaha TZR 125
    ja liuta mopon raatoja ennen korttia
  11. #11
    Lainaa (karkka @ Huhti. 25 2007,19:42) kirjoitti
    Bombereiden sivulla oli juttua ultraääni pesusta. Täältä lisää aiheesta.
    Ja tuolta saa niitä jos tarve vaatii..... Perjantaina tilasin ja jool tänään aamusta noudettavissa matkahuollosta joten palvelu oli ainakin todella nopeaa.... saas nähdä milloin kerkiää testaamaan.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  12. #12
    Lainaa (Pave. @ Touko. 07 2007,18:17) kirjoitti
    Ja tuolta saa niitä jos tarve vaatii.....
    Ja -> tuolta <- saa myös. Linkki oli tuossa kyseisessä B-foorumiin osoittavassa linkissä ja hinnat ovat ainakin meikäläisen mielestä yllättävän halpoja! Melkein harkitsin itsekin moisen kamppeen ostamista
  13.  
  14. #13
    Lainaa (MadMan @ Touko. 07 2007,18:33) kirjoitti
    Lainaa (Pave. @ Touko. 07 2007,18:17) kirjoitti
    Ja tuolta saa niitä jos tarve vaatii.....
    Ja -> tuolta <- saa myös. Linkki oli tuossa kyseisessä B-foorumiin osoittavassa linkissä ja hinnat ovat ainakin meikäläisen mielestä yllättävän halpoja! Melkein harkitsin itsekin moisen kamppeen ostamista
    Hieman tuossa vertasin noita kahta ja oli noi halvat halpoja, mutta kannattaa sitten muuten ottaa huomioon, että nuo erittäin halvat on sitten todella pienillä altailla joten ovat ilmeisesti tarkoitettu korujen ja muiden pientavaroiden putsaukseen.
    Itsekin suunnittelin ekaksi hieman pienempää mihin päädyin, mutta kun asiasta keskusteltiin (asiallisesti) myyjän kanssa niin tuli ilmi muunmuassa sellainen seikka että tavaran koko ei saa olla liian suuri suhteessa altaan kokoon.
    Hyvä konsti on ottaa mitta käteen samalla kun katselee noiden altaiden mittoja niin saa asiasta paljon paremman käsityksen.....
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!