Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 71:sta
    Lainaa (MattiR @ Maalis. 27 2007,20:27) kirjoitti
    Aikaisemmin oli vääntöä, että pitäisikö kokoontumisbailupaikkojen
    järjestäjillä olla kunnolliset mittarit ja että tulisiko heidän tarjota
    mahdollisuutta tarkistaa kunto ennen tienpäälle lähtöä niin
    mielestäni tulisi. On joskus käynyt (ei edes kerran eikä kaksi),
    että poliisi on ollut kilometrin päässä fakittamassa ja se jos mikä
    on sitä, että annetaan tahallaan rikoksen tapahtua sen sijaan,
    että rikos pitäisi ennalta estää. Sinne kilometrin päähän riittää
    mainiosti poliiseja, mutta yrittävät selitellä, että sinne bailupaikan
    portille mukamas ei riitä -- valetta ja pelin politiikkaa sanoisi
    Vennamo vainaa. Jummalavita .. siellä bailuportilla ei tarvittaisi
    kuin yhden ainoan poliisin, mutta siellä kilometrin päässä ei edes
    bussillinen riitä niitä ruuhkia hoitelemaan. Se olisi taloudellinenkin
    kysymys kaiken muun goodwillin lisäksi. Sitäpaitsi portilla tulisi
    porukka vapaaehtoisesti puhaltelemaan, kun siellä fakituspaikoilla
    vittuilu on sitten molemminpuolista .. sitäkö sillä tavoitellaan?
    Kaiken kukkuraksi tukitaan yleinen maantiekin.
    Ihan oikeasti odotan, että tänä vuonna viisaus voittaisi.

Tietenkin aina voidaan väittää, että älkää juoko, mutta sehän on
    mahdoton vaatimus .. ja se tiedetään kokemuksesta, mutta se,
    että poliisi tulisi ennaltaehkäisevästi vastaan ei olisi mikään iso
    juttu .. ei todellakaan.
    mielestäni tapahtuman järjestäjän tulisi järjestää se puhallutus, ei poliisin.

edit:mutta tästa paskastahan on jo jauhettu ja jauhettu

Poistettuja viestejä jo vuodesta 2006.
    Lainaa (Midas @ Maalis. 27 2007,20:28) kirjoitti
    Yksi nollatoleranssi, kiitos.
    Nollatoleranssi on ehkä ilmailussa kaunis periaate, mutta ihan kotisimoissa voi olla sen verran, että 0.1 promillea ylittyy.

Lentoliikenteessä tuo ei ole ongelma, kun nuo lentämiseen osallistuvat eivät ole makkaragrillauspartyissa siinä lentokentän vieressä.

Itse olen kerran juonut kotikaljaa (ruokajuomana - seurueessa, jossa kaikki olivat jäämässä nukkumaan samaan mestaan) siten, että jossain vaiheessa tuli epäilys kotikaljan käymistilasta. Tietty kaikki juotiin välittömästi loppuun...

Edit: tarkoitan tietysti sitä, että jos sinä haluat pitää nollatoleranssia, niin se on täysin ok. Mutta lainsäädännössä mun mielestä alhaisin mahdollinen järkevä raja kaikissa olosuhteissa on 0,2 o/oo...

Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Lainaa (Koris @ Maalis. 27 2007,21:12) kirjoitti
    Lainaa (Midas @ Maalis. 27 2007,20:28) kirjoitti
    Yksi nollatoleranssi, kiitos.
    Nollatoleranssi on ehkä ilmailussa kaunis periaate, mutta ihan kotisimoissa voi olla sen verran, että 0.1 promillea ylittyy.

Lentoliikenteessä tuo ei ole ongelma, kun nuo lentämiseen osallistuvat eivät ole makkaragrillauspartyissa siinä lentokentän vieressä.

Itse olen kerran juonut kotikaljaa (ruokajuomana - seurueessa, jossa kaikki olivat jäämässä nukkumaan samaan mestaan) siten, että jossain vaiheessa tuli epäilys kotikaljan käymistilasta. Tietty kaikki juotiin välittömästi loppuun...

Edit: tarkoitan tietysti sitä, että jos sinä haluat pitää nollatoleranssia, niin se on täysin ok. Mutta lainsäädännössä mun mielestä alhaisin mahdollinen järkevä raja kaikissa olosuhteissa on 0,2 o/oo...
    Joo, oli vähän kärjistetty tuo mun ilmaus. 0,2 olisi ihan hyvä lukema. Jos ajatellaan tuota 0,5 johon tarvitaan useamman keppanan juomista, jokainen voi päätellä kuinka se itsekullakin jo vaikuttaa. Saatikka nämä k***päät jotka lähtevät rattiin/sarviin reilummassa tuiskeessa. Mun mielestä rattijuopolta pitäisi ajoneuvo viedä valtiolle jo ensimmäisestä rikkeestä.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
    Kyllä tämä 0,5 on ihan hyvä. Menee liioitteluksi, jos yhden ruokajuomana otetun ison oluen jälkeen lähtee autolla ajamaan ja kortti kuivumaan 9 kk. Koittakaa nyt JEESUSTELIJAT miettiä noita kohtuuttomuuksia .

Kunnon kännissä ajelijat sitten vaikka linnaan mun puolesta.
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
    Mielestäni on aivan turhaa siirtää poliisien voimavaroja rattijuoppojen valvonnasta (=yli 0,5 puhaltavat) ja pyrkiä käräyttelemään näitä "yhen ottaneita". Näinhän tulee käymään,mikäli rajaa lasketaan,koska näitä alle 0,5 puhaltajia on liikenteessä kymmenkertainen määrä. Samalla törkeiden rattijuoppojen riski jäädä kiinni pienenee.
    Ja jeesustelua on mielestäni kaikki pilkun-nussi*ta,mikä ei ole millään muotoa hyödyllistä. Suurempi huolenaihe on nuo yli 400 rattijuoppoa,kun tuo yksittäinen pyöräilijä.

Mun mielestä tuon rattijuopumusrajan voisi nostaa yhteen promilleen. Vähenisi "rattijuopumuksetkin" jonkin verran, eikä ole kummempaa vaikutusta suoritukseen. Ympäripäissään kaasuttelut onkin sitten toinen juttu. Nopeusrajoituksetkin on niin naurettavia, että samantien voisi nostaa rajan kahteen promilleen.
    Dixi et animam levavi
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (suurii @ Maalis. 27 2007,22:07) kirjoitti
    Kyllä tämä 0,5 on ihan hyvä. Menee liioitteluksi, jos yhden ruokajuomana otetun ison oluen jälkeen lähtee autolla ajamaan ja kortti kuivumaan 9 kk. Koittakaa nyt JEESUSTELIJAT miettiä noita kohtuuttomuuksia .

Kunnon kännissä ajelijat sitten vaikka linnaan mun puolesta.
    TÄMÄKÖ on mielestäsi kohtuullista jeesuksella tai ilman ..
    Omasta mielestäni porukoilla näyttää olevan melkoisesti
    epäselvyyttä milloin voi ajella ja milloin ei.
    Juttu on niin, että noista viinallaläträäjistä vain pitää päästä eroon.
    Sitä en ymmärrä lainkaann, että miksi juurikin silloin, kun on
    juonut, pitää välttämättä päästä ajamaan. Tämän, kun pystyt
    järkevästi selittämään. Sanotaan, että "Ei se yksi kalja mitään
    vaikuta." - niin vissiinkin, jos se ei kerran vaikuta, niin miksi se
    sitten pitää juoda ja juuri silloin, kun on lähdössä ajamaan?
    Tähän liittyy joko alkoholi addikti tai lapsellista kieltojen uhoa
    elikkä keskenjäänyttä puberteettia.
    Itsekin dokaan, mutta kerroppas, että miksi minun juuri silloin
    pitäisi ajella?
    Alkoholi ei tee kenestäkään yhtään tippaa aikuisempaa eikä
    miehisempää. Kun katsoo monien örveltämistä, niin pikemminkin
    päinvastoin - katoaa se vähäkin järki, jos sitä on edes sattunut olemaan.

<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Kokeilkaapa muuten tuolta paljonko 0,5 on. Suuntaa antava, mutta kuitenkin. Esim. itse joudun juomaan 5 olutta siihen 0,5 rajaan ja voin sanoa, että ajokunto ei ole enää kohdallaan. Tämän asian kanssa voin vetää vaikka kukkahatun päähäni.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
    Lainaa (massma @ Maalis. 27 2007,21:08) kirjoitti
    Mistäs siviilit saa sellaisia mittareita, jotka oikeasti näyttävät oikein?
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    Lainaa (Terhi @ Maalis. 28 2007,09:23) kirjoitti
    Lainaa (massma @ Maalis. 27 2007,21:08) kirjoitti
    Mistäs siviilit saa sellaisia mittareita, jotka oikeasti näyttävät oikein?
    Kysy esim TÄÄLTÄ, myyvät samat alcometrit kuin poliisilla on. Edelleen taitaa olla se vanhempi malli enemmän käytössä, helpompi käyttää ja nopampi kuin Liitin Oy:n myymä Dräger, mutat sitä ei ilmeisesti tuoda maahan enää. Mutta sieltä ainakin niitä saa.

Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Lainaa (Midas @ Maalis. 28 2007,07:38) kirjoitti
    Kokeilkaapa muuten tuolta paljonko 0,5 on. Suuntaa antava, mutta kuitenkin. Esim. itse joudun juomaan 5 olutta siihen 0,5 rajaan ja voin sanoa, että ajokunto ei ole enää kohdallaan. Tämän asian kanssa voin vetää vaikka kukkahatun päähäni.
    Mulla nousee jo kahdella kaljalla 0,7 promilleen. Niitä voi vetää aikajanalle päällekkäin. Aika pieniruokainen täytyy olla, jos ei pari kaljaa tunnissa uppoa.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 28 2007,09:57) kirjoitti
    Mulla nousee jo kahdella kaljalla 0,7 promilleen. Niitä voi vetää aikajanalle päällekkäin. Aika pieniruokainen täytyy olla, jos ei pari kaljaa tunnissa uppoa.
    Aika tiukkaa kaljaa Ek@-sedällä sitten...Tai sitten Ek@-setä on todella pieni.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

Lainaa (GriZzLy @ Maalis. 28 2007,09:57) kirjoitti
    ... myyvät samat alcometrit kuin poliisilla on.
    Vaikka noi onkin mitä luultavimmin markkinoiden parhaat promillemittarit, niin pieni varovaisuus niidenkin käytössä kannattaa säilyttää.

Muutamia vuosia sitten tunnettu helsinkiläinen poliisi jäi ratista kiinni. Äijä oli ostanut omilla rahoillaan omaan käyttöönsä samanlaisen mittarin kuin poliisipartioilla on, ja oli tulossa Tallinnasta ja oma mittari näytti alle promillerajan. Satamassa oli puhallutus, ja promilleja olikin karvan verran yli 0,5. Tuomio tuli ja kohtuuton määrä julkisuutta.
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa (Koris @ Maalis. 28 2007,10:39) kirjoitti
    Vaikka noi onkin mitä luultavimmin markkinoiden parhaat promillemittarit, niin pieni varovaisuus niidenkin käytössä kannattaa säilyttää.

Muutamia vuosia sitten tunnettu helsinkiläinen poliisi jäi ratista kiinni. Äijä oli ostanut omilla rahoillaan omaan käyttöönsä samanlaisen mittarin kuin poliisipartioilla on, ja oli tulossa Tallinnasta ja oma mittari näytti alle promillerajan. Satamassa oli puhallutus, ja promilleja olikin karvan verran yli 0,5. Tuomio tuli ja kohtuuton määrä julkisuutta.
    Nojuu...jos oikein varmoja haluatte olla, niin palkatkaa yksityinen lääkäri/hoitaja/laborantti/taimuutenvaanosaavanhenkilön joka ottaa verikokeet ja laskee siitä veren alkoholipitoisuutta...Sitten voi olla varma.

Lainaa (GriZzLy @ Maalis. 28 2007,10:44) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Maalis. 28 2007,10:39) kirjoitti

Nojuu...jos oikein varmoja haluatte olla, niin palkatkaa yksityinen lääkäri/hoitaja/laborantti/taimuutenvaanosaavanhenkilön joka ottaa verikokeet ja laskee siitä veren alkoholipitoisuutta...Sitten voi olla varma.
    Niin, ihan vaan siksi mainitsin, ettei joku tuudittaudu "kun poliisitkin käyttävät tätä mallia" -tunteeseen.

Siksi jepareiden käsimittaritulokset varmennetaan eri vehkeillä.
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa (GriZzLy @ Maalis. 28 2007,09:59) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 28 2007,09:57) kirjoitti
    Aika tiukkaa kaljaa Ek@-sedällä sitten...Tai sitten Ek@-setä on todella pieni.
    Laita mies/90kg ja kaksi tuoppia päällekkäin klo 18 ja 19 väliin. Käppyrä tuoppien alla menee noin 0,7 promilleen kuten oikeassakin elämässä. Promilleraja pitää nostaa yhteen promilleen, että voi huoletta vetää pari kaljaa vaikka ruokajuomana. Tuolla mitään vaikutusta turvallisuuteen ole.
    Dixi et animam levavi
    Linkki <- Tossa vielä laskurilinkki niin että toimii kaikilla.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 28 2007,15:37) kirjoitti
    Linkki <- Tossa vielä laskurilinkki niin että toimii kaikilla.
    Kyllähän tuo promillelaskuri kertoo karun totuuden. Laskuri kun ei ota huomioon ryypiskelijän harjaantuneisuutta eikä kokemusta, ainoastaan laskennalliset promillet. Nehän ratkaisevat.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
    Ja miksi on pakko juoda sitä kirottua kaljaa sitten? Sitäkin saa alkoholittomana. Henkilökohtaisesti suosin maitoa, vaikka minua monesti katsotaan monesti kuin ruttoa kantavana kun sitä ravintolassa tilaa ruuan kanssa * Kaljanjuontia harrastan sitten erikseen. Ei tuo laskuri ihan nyt koko totuutta kerro, mutta tähän asti paras kylläkin.
    ja ettei promillen känni vaikuttaisi turvallisuuteen? Kyllä se vaan vaikuttaa, kun itse olen promillen humalassa, niin on kyllä aika iloisella päällä. Ja niin ovat monet muutkin, sen verran tullut seurattua sitä toimintaa. Jos ihminen väittää olevansa selvä kun veressä on puhdas promille, niin voisi jo sanoa että on jonkinasteinen ammattilainen mitä tulee juopotteluun.

No juu... kai tuosta laskurista suuntaa saa. Itse olen joutunut huomaamaan, että henkilökohtainen vaihtelu promillemäärissä on aika suuri. Kerronpa huvikseni pari esimerkkitapausta, joissa tämä on tullut konkreettisesti ilmi.

Tapaus 1. Eteläsuomen varjoliitoseuran syyskokouksen jatkot

Oltiin muutaman kaverin kanssa Helsingin ravinteleita kiertelemässä. Join pääosin batterykossua, osittain myös siideriä ja muita drinkkejä. Kavereiden kanssa vedettiin ihan tasatahtiin alkuillasta pilkkuun asti. Pilkun jälkeen ajeltiin pimeällä taksilla Sturenkadulle kaverin kämpälle yöpymään. Yksi kavereista oli juuri hankkinut kalibroidun alkometrin. Sellaisen, joka on ollut poliisin käytössä. Miehisessä uhossa sitten ruvettiin kattomaan kenellä on eniten. Kolme kaveria puhalteli lukemia 1,6-1,8. Minä puhalsin 0,4. Useampaan kertaan. Eli olisin käytännössä voinut ajaa ravintolasta kotiin. Aika huimaa.

Tapaus 2. .Org! goes Tallinna 2006
    Tallinnassa parin päivän törpöttelyn jälkeen tultiin laivalla takaisin. Tiedossa ei ollut autoilua, joten laivamatkalla joiskentelin muutamia Breezereitä. En muista tarkkaa lukemaa, mutta ihan minimissään join niitä viisi. 7-8 lienee lähempänä oikeata lukua. Satamassa selvisi, että kaverin auto pitäisi ajaa pois keskustasta. Tuo ensimmäinen tapaus mielessä ja omaa fiilistä hetken tutkiskeltuani totesin, että jos luotettava promillemittari löytyy niin voin käydä puhaltamassa. Rajavartiolaitoksen toimistosta löytyi mittari ja käväisin puhaltamassa siihen. Tyrmistys oli suuri kun kaveri pitkän tovin mittaria tuijotettuaan totesi että: "Kyllä tämä nollaa näyttää." Eli puhdas nolla aika monen breezerin jälkeen. Kuudella drinksulla tuo laskuri näyttää yhtä promillea.

Uskoisin silti olevani poikkeustapaus, liekö taustalla jonkinlainen imeytymishäiriö tms. Joka tapauksessa omaan olotilaani en voi enää oikeastaan luottaa, kännäämisen määrä kun ei tunnu promillelukemaan vaikuttavan. Parempi siis olisi olla kokonaan ottamatta kun on ajotoimintaa tiedossa.

MadMan, olet yksinkertaisesti niin juoppo, että maksasi ja munuaisesi on kehittynyt niin pitkälle, että pystyy muuntamaan etanoli suoraan virtsaks. Ei mene edes verenkiertoon.

Ihmisissä on eroa alkoholinkulutuksessa ja siinä, kuinka nopeasti keho polttaa alkoholin. Pieni osa myös siitä miten on syönyt, mitä on syönyt, terveyden tila, kunto ym, kuinka nopeasti on juonut ym. tekijöitä, ei se ole niin yksiselitteistä.

Luulen että Madman:illä on sellanen maksa jonka moni meistä haluaisi.

Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Tuossa on ollut lukemat jo sen verran kovat että jo itsesuojeluvaiston luulisi sanovan että ottaa taksin alle.
    Muuten pidän 0,5 promillea sopivana rajana, koska todellinen ongelma on nuo kortitta ajavat taparattijuopot, lehdissä on lähes joka päivä uutinen näistä jotka jäävät kaatokännissä toistuvasti kiinni.
    Jos rajaa laskettaisiin 0,2:een niin tulisiko käryjä lisää ja mitä vaikutuksia tuomioilla olisi?
    Väitän että kun 0,21 promillea puhaltanut saa tuomion niin se on kuin leiman saisi otsaansa ja tietää muutakin huonoa perhe- kuin työelämäänkin, lasku yhteiskunnalle tulisi kalliiksi.
    Itse käytän laskuria 2h x juotu alkoholiannos, luultavasti varman päälle, mutta parempi niin.
    Lainaa (Matso @ Maalis. 28 2007,18:09) kirjoitti
    Luulen että Madman:illä on sellanen maksa jonka moni meistä haluaisi.

Toisaalta on kamalaa haaskausta, jos kalliista viinasta ei tule edes känniin.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

Moto Guzzi California EV Touring
    Kyllä musta on paljon hauskempaa kun saa kännit halvalla eikä juomalla neljää tynnyrillistä Bushmillsia
    nim. "hyvään nousuun parilla kaljalla"
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Pieni mainos! Karhulan Moottorikerho Kotkasta tilasi kerhon käyttöön tämän drägerin. Tulkaahan Lintukotoon puhaltelemaan.
    Mitä ihmeen hyötyä näistä mittauksista on tulevaisuudessa,kun nämä alkoholin "imppaamiseen" tarkoitettujen laitteiden hinnat laskee tavallisen tallaajan kukkarolle sopiviksi?
    Silloin kuka tahansa voi ajella perseet olalla ilman että ratsiassa viisari värähtää. Tälläisiä laitteita on klubeissa länsimaissa ja vain ajan kysymys koska rantautuu suomeen.
    Silti en vaihda perinteistä kännäämistä edes terveydellisistä syistä.
    Lainaa (rolcen @ Maalis. 29 2007,21:24) kirjoitti
    Mitä ihmeen hyötyä näistä mittauksista on tulevaisuudessa,kun nämä alkoholin "imppaamiseen" tarkoitettujen laitteiden hinnat laskee tavallisen tallaajan kukkarolle sopiviksi?
    Silloin kuka tahansa voi ajella perseet olalla ilman että ratsiassa viisari värähtää. Tälläisiä laitteita on klubeissa länsimaissa ja vain ajan kysymys koska rantautuu suomeen.
    Mielenkiintoista. Eli siis viskiä vain haistellaan, ja sitä ei juoda? Ja siihen on erillinen laite?
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Lainaa (cmas @ Maalis. 28 2007,19:37) kirjoitti
    Kyllä musta on paljon hauskempaa kun saa kännit halvalla eikä juomalla neljää tynnyrillistä Bushmillsia
    nim. "hyvään nousuun parilla kaljalla"
    Jep, ei tuo mitenkään autuas ominaisuus ole. Baariin saa upottaa rahaa kuinka paljon vaan aj silti on tasaisessa tuiskeessa. Toisaalta jos juo vaan vähän, on edelleen samassa tuiskeessa. Mutta ikävintä tuossa on se, että alkoholin vahvuus tuntuisi vaikuttavan. Eli kun vetäsee hyvässä fiiliksessä "muutaman" tiukemman shotin niin sitten ollaankin niin päissään, ettei mitään järkeä... Kontrollointi on vaikeampaa kun ei ikinä tiedä miten viina tänään vaikuttaa

Mut oonhan mä nyt kuitenkin äärettömän kova jätkä kun en tuu normidrinksuista ees kunnon känniin
  30.  
    Silviisii...tuostahan se yleensä tuleekin hyvä lopputulos.PRKL.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen