Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
    Minulla olisi ajokorttiin muutama vuosi sitten A:n ilmestyttyä vihdoin haussa semmoinen pieni aloittelupyörä, ja koska se on kesällä lähinnä työmatkakäytössä kaupungissa (alle 10km suuntaansa) niin tässähän voisi lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja se voisi olla myös mahdollisimman bensapihi niin olisi taloudellisesti järkevä hankinta - turhaanhan sitä aamuruuhkassa yksin töihin ajellessa autolla lähtee bensaa polttamaan.

Jotain pikkupyöriä olen katsellut ja Suzuki GS500 ainakin tuntuu olevan pieniruokaiseksi kehuttu. Honda CBkin samassa kokoluokassa olisi muuten mukava vaihtoehto mutta se taas syö jo kuutioitaan enemmän. Olisiko GS:lle muita hyviä vaihtoehtoja, nimenomaan taloudelliselta kannalta?

Kahvilasta kahvilaan..
    Bujahasaa sulle suositellaan kohta. se on näppärä ja taloudellinen, ja sopii aloittelijalle.
    Venaa vaan...
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

Moto Guzzi California EV Touring
    Lainaa (mopedman @ Maalis. 09 2007,21:57) kirjoitti
    Bujahasaa sulle suositellaan kohta. se on näppärä ja taloudellinen, ja sopii aloittelijalle.
    Venaa vaan...
    Mun mielestä ei hubajuban tehoilla työmatkalla vielä pärjää... Joku vaikkapa Desmo n.200hp alkaisi riittää...
    Nim. Työmatkat aina pärrällä...
    F = dp / dt
    Vähän toisenlainen, joidenkin mielestä laiskakin, mutta kaupunkiin helposti sopeutuva näppärä ja taloudellinen ajopeli on Honda VT 600C Shadow *mainos*
    kulutus sadalla n. 3,6-3,8l
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
    Eniten taloudellisuuteen vaikuttaa pyörän koko. Pienen pyörän ostohinta ja vakuutukset lähinnä. Bensan kulutuksella ei sitten enää paljoa säästellä. Niin, että jos edullisesti haluat ajella, niin viissatanen on ihan ok pyörä.
    - Engine MC -
    Vaimo ajelee vm.89 GS500E:llä ja viime kesänä mittasin alle 3 litran kulutuslukemia normaaliajossa. Tyttären CB500 vie hieman enemmän, mutta reilusti alle 4 litraa satasella eli kyllä nuo ½ -litraiset ovat aika bensapihejä pelejä. Toki kunnon kiihdyttelyllä kulutus nousee, muttei hirveästi. Tärkeää on myös noiden twinien varma tekniikka, edullista ja helppoa huoltaa vaikka itse. Käytettyjä saa nykyään mopon hinnalla, ainakin Suzukia.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Lainaa (LS 650 @ Maalis. 09 2007,22:12) kirjoitti
    Vähän toisenlainen, joidenkin mielestä laiskakin, mutta kaupunkiin helposti sopeutuva näppärä ja taloudellinen ajopeli on Honda VT 600C Shadow *mainos*
    kulutus sadalla n. 3,6-3,8l
    Tosi pienellä safkalla näköjään customit menee.Oman Hondan tankki alkoi vilkuttamaan valoa jo 141 km:n jälkeen,vaikka tunti sitten tankkasin.No joo..Nuo on niitä "kerran kesässä"juttuja.Mutta oikeasti tuollainen kustomi on mielestäni mukava sellaisessa rauhallisemmassa ajossa.Kaveri viime kesänä väkisin tarjos mulle moisen lainaksi pariksi päiväksi ja poitsun kans sillä sillä sitten kurvailtiin menemään.Meidän jätkä tykkäs hullun lailla,kun oli sissybar takana ja jalkatapit hyvällä korkeudella.Ajo-ominaisuudet noissa customeissa on omaan makuun vähän onnettomat,mutta pienessä kurvailussa välttää.
    honda ntv 650 revere menee pienellä ja on varma vehje.

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Vähemmän kuutioita+vähemmän sylintereitä+vähemmän tehoa+vähemmän revittelyä = Vähemmän bensaa!

Mutta jos järkeä alkaa käyttään niin parasta unohtaa koko juttu.

Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Jaa bensapihi? Ja muutenkin edukas? No tässä *kliks*
    Mulle tulee tuollaane kaapuntilelux kolmen viikon päästä!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 09 2007,23:23) kirjoitti
    Jaa bensapihi? Ja muutenkin edukas? No tässä *kliks*
    Mulle tulee tuollaane kaapuntilelux kolmen viikon päästä!
    Ei hyvä! Onneton laite ja surkean kokoiset pyörät,jarrut perseestä,aivan vitun rauhaton vähänkin yli 5 kympin vauhdissa.Meillä oli MBK nitro skootteri tuos jokunen vuosi sitten ja ei tuollaisella Honda skootterilla ole mitään jakoa tommoselle uudelle 50 cc skootterille.Brembon jarrua yms.Yli 80 km/h kulki kuin juna kiskoilla ja pysähtyi tarvittaessa,kuin seinään.

Vaikka pilupilu vitsinä heittikin,niin ei kannata
    Lainaa (Proi @ Maalis. 09 2007,21:55) kirjoitti
    mahdollisimman bensapihi niin olisi taloudellisesti järkevä hankinta - turhaanhan sitä aamuruuhkassa yksin töihin ajellessa autolla lähtee bensaa polttamaan.
    Litran tai parinkaan ero ei merkittävää säästöä tuo kauden kustannuksissa. Luotettavuus (l. vähäinen huolto/remonttitarve), hankintahinta ja vakuutusmaksut, niillä on enemmän merkitystä.

Skootterikin voi olla järkevä vaihtoehto. Useimmissa on kuljetuskapasiteettia valmiina mukavasti ja sadekelin sattuessa kori antaa suojaa. 200-250 kuutioinen skootteri kulkee riittävästi, esim. kehäteillä pysyy helposti liikenteen vauhdissa mukana.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    kesällä lähinnä työmatkakäytössä kaupungissa (alle 10km suuntaansa)
    Mä Nishikin Criteriumia tuohon tai sitten talvella hybridiä
    Minulla olisi ajokorttiin muutama vuosi sitten A:n ilmestyttyä vihdoin haussa semmoinen pieni aloittelupyörä, ja koska se on kesällä lähinnä työmatkakäytössä kaupungissa (alle 10km suuntaansa) niin tässähän voisi lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja se voisi olla myös mahdollisimman bensapihi niin olisi taloudellisesti järkevä hankinta - turhaanhan sitä aamuruuhkassa yksin töihin ajellessa autolla lähtee bensaa polttamaan.

Jotain pikkupyöriä olen katsellut ja Suzuki GS500 ainakin tuntuu olevan pieniruokaiseksi kehuttu. Honda CBkin samassa kokoluokassa olisi muuten mukava vaihtoehto mutta se taas syö jo kuutioitaan enemmän. Olisiko GS:lle muita hyviä vaihtoehtoja, nimenomaan taloudelliselta kannalta?
    Mulla on työmatka 8km ja se taittuu Kymco Agility:lla joka on 50cc nelari ja pieni ruokainen 2,5l/100km *

Sitten kun lähden kunnolla ajelemaan noudan tallilta alle XX:n *
    //CBF600SA -11
    http://www.m1030.com/models.htm. Diesel-Kawa, ei syö ollenkaan bensaa
    http://www.dieselmotorfiets.nl/ Tälle jo on Katuhaukkakin kade

Äänestän Hondan Reveree.
    kawasaki er 5 Siinä on pyörä jonka saa halvalla, vie vähän bensaa, halpa huoltaa ja vakuutukset ei maksa paljoa. Helppo aloittelijan käsitellä ja luotettava. Tehtoillakin parjää aivan mukavasti. Noita saa muutaman vuoden vanhoja varmaa neljällä donalla.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Saksalais sivuston mukaan Suzukin GS 500:lla keskikulutus keskimäärin on n. 4.9 l/100km, Kawasaki ER-5:sen 5.0 l/100km ja Hondan CB500:n kulutus 5.2 l/100km. >klik

Kyllähän sitä itse kukin voi päästä vaikka alle 3 litran lukemiin mutta se keskikulutus koko ajokaudelta kertoo sitten sen koko kulutuksen.

Vaikka tuolla saksan maalla saakin päästellä kovempaa kuin täällä meidän rajoitetuilla teillämme, niin uskon että eiköhän tuo keskikulutus ole aika samansuuntainen myös suomessa, varsinkin näissä puolilitraisissa perus/nakupyörissä joilla tuskin on kovin mukavaa päästellä kaasu pohjassa.

Esim. omani Pan Europeanin keskikulutus on vain 0.5 litraa pienempi kuin tuon saksan sivuston mukaan keskikulutus Pan Europeaneilla yleensä, eli aika tarkkaan tuon sivuston mukaan voi itse kukin tarkistella oman pyöränsä kulutusta.

shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    JOVVAIN...

......Naaaaa, piti päästä sanomaan: tietysti polokupyööörä

Itellä muaapalloa toista kierrosta, vasta...(40.000 km)
    Itsellä oli useita vuosia nimenomaan työmatkapelinä Revere 650 -92 ja tältä kokemukselta voinkin tuota lämpimästi suositella. Siis niin varmakulkuinen peli ettei tosikaan ja bensaa itsellä meni PK-seudulla pörrätessä 4.3 sadalle, matkalla pääsi helposti alle 4. Tankkiin kun uppoaa 19 litraa, niin matkaakin taittaa ihan kiwasti

Viime syksynä kuitenkin rupesivat nuo jädekuskit puuttumaan jo hiukka liiankin tiukalla otteella splittaukseen niin eikös se minullekin napsahtanut yli 200e lahjoituslasku munkkirahastoon - ja tuolloin mentiin kävelyvauhtia, (lähes) seisovien autojonojen välissä, ei auttanut, lappu tuli => alettiin kökkimään jonoissa, autojen seassa => rupesi prätkän kytkimen ja vaihteiden kanssa räplääminen nyppimään => alle piti saada variaattoria = tuli sitten Burgman 400 ja jo rupesi v-käyrä loivenemaan vaikka ihan samalla tavalla Kehä I:llä kökittiinkin kuin Reveren puikoissa. Sittemmin on tullut havaittua joukko muitakin maxi-skootterin hyviä puolia prätkään verrattuna => itselleni ei enää koskaan tule prätkää alle. Skoba voi ehkä vaihtua Burgman 650 tai ehkä Honda DN-01, mutta vaihteelliseen en enää palaa!
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 10 2007,13:24) kirjoitti
    itselleni ei enää koskaan tule prätkää alle........mutta vaihteelliseen en enää palaa!
    Onhan niitä oikeitakin moottoripyöriä jo puoliautomaattisena kuten FJR:llä se AS-malli. Äläs vielä sano tuollaisia kun vielä joudut syömään sanas takasin.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Juu, tuollaisessa 20 km työmatkassa ei paljon bensakulut tunnu. Ota hankintahinnaltaan ja muilta ylläpitokustannuksiltaan edullinen pyörä. ER-5:hän on aina hyvä veto eikä lähtene lapasesta!
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Olen nähnyt kun ER-5 lähtee lapasesta. Ettei sitä ihan leluna voi pitää. Tosin oli siinä taidollakin iso mekitys. Tai siis sen puutteella.

Mutta mulla oli sellainen ekana pyöränä ja ei voi muuta kuin kehua.
    Lainaa (ShadowC2 @ Maalis. 10 2007,11:26) kirjoitti
    Saksalais sivuston mukaan Suzukin GS 500:lla keskikulutus keskimäärin on n. 4.9 l/100km, Kawasaki ER-5:sen 5.0 l/100km ja Hondan CB500:n kulutus 5.2 l/100km. >klik

Kyllähän sitä itse kukin voi päästä vaikka alle 3 litran lukemiin mutta se keskikulutus koko ajokaudelta kertoo sitten sen koko kulutuksen.

Vaikka tuolla saksan maalla saakin päästellä kovempaa kuin täällä meidän rajoitetuilla teillämme, niin uskon että eiköhän tuo keskikulutus ole aika samansuuntainen myös suomessa, varsinkin näissä puolilitraisissa perus/nakupyörissä joilla tuskin on kovin mukavaa päästellä kaasu pohjassa.

Esim. omani Pan Europeanin keskikulutus on vain 0.5 litraa pienempi kuin tuon saksan sivuston mukaan keskikulutus Pan Europeaneilla yleensä, eli aika tarkkaan tuon sivuston mukaan voi itse kukin tarkistella oman pyöränsä kulutusta.
    Kyllä noihin lukemiin saa päästellä ao. peleillä tosi kovilla kierroksilla, yli 5 litran lukemia ei olla saatu esim. CB500:lla edes ratapäivän aikana. Omien pyörien kulutuslukemia selittää olematon kaupunki- ja motariajo ja alle 3 litran lukemissa ei hirveästi tietenkään kiihdytellä, mutta liikenteen rytmissä pysyy silti.
    Oman Sevenfiftyn kulutusta seuraan tarkasti, tankkaan aina samalla lailla piripintaan. Keskimäärin mennään hieman alle viiden, radalla litra enemmän. Vaikka bensankulutus ei suuria vaikuta kokonaiskustannuksiin niin onhan esim. litran ero satasella jo tankillisessa jonkinmoinen. Kymppitonnin jos ajelee kaudessa niin rahassa säästyy reippaasti yli 100 €; jotain silläkin tekee tässä kalliissa harrastuksessa. Jos vain oma ego kestää niin ½ -litrainen on hyvä valinta.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Lainaa (Pena @ Maalis. 10 2007,10:27) kirjoitti
    kesällä lähinnä työmatkakäytössä kaupungissa (alle 10km suuntaansa)
    Mä Nishikin Criteriumia tuohon tai sitten talvella hybridiä *
    Juu fillari vain. Nopsan luotettavia mummomallisia fillareita saa parilla kympillä. Reppu selkään tai tarakkalaukut niin kulkee tavaraakin mukana.
    Kronoby Racing Team
    Lainaa (ShadowC2 @ Maalis. 10 2007,13:39) kirjoitti
    itselleni ei enää koskaan tule prätkää alle........mutta vaihteelliseen en enää palaa!
    Onhan niitä oikeitakin moottoripyöriä jo puoliautomaattisena kuten FJR:llä se AS-malli. Äläs vielä sano tuollaisia kun vielä joudut syömään sanas takasin.
    No olihan tuossa itse viestissänikin jo pieni takaisinotto - Honda DN-01. Onko tuo nyt prätkä vai skootteri Vaihteisto ainakin on portaaton, mutta ei variaattori kuten skoottereissa. Hallintalaiteet taasen ovat kuin suoraan Burgman 650:stä

Edit: Niin ja tuossa DN-01:ssähän pata on sama 700cc V2 kuin uudessa Deauvillessä, joka taasen pohjautuu Reveren 650cc malliin

Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 10 2007,15:35) kirjoitti
    No olihan tuossa itse viestissänikin jo pieni takaisinotto - Honda DN-01.
    No joo, ei tullut tarkistettua tuota mikä tuo DN oikein on vaikka olenhan tuon jo jossain mp-lehdessä nähnytkin. Ja onhan se sentään Honda. *
    Vaikka en mikään varsinainen tyyliniekka olekaan, niin en minä sentään tuolla kehtaisi ajella.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

Moto Guzzi California EV Touring
    Lainaa (mopedman @ Maalis. 10 2007,17:20) kirjoitti
    Vaikka en mikään varsinainen tyyliniekka olekaan, niin en minä sentään tuolla kehtaisi ajella. *
    Joo en minäkään vielä mutta tiiä vaikka ne kaikki on tuollaisia parinkymmenen vuoden päästä.
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 10 2007,15:35) kirjoitti
    Lainaa (ShadowC2 @ Maalis. 10 2007,13:39) kirjoitti
    No olihan tuossa itse viestissänikin jo pieni takaisinotto - Honda DN-01. Onko tuo nyt prätkä vai skootteri Vaihteisto ainakin on portaaton, mutta ei variaattori kuten skoottereissa. Hallintalaiteet taasen ovat kuin suoraan Burgman 650:stä

Edit: Niin ja tuossa DN-01:ssähän pata on sama 700cc V2 kuin uudessa Deauvillessä, joka taasen pohjautuu Reveren 650cc malliin
    Onko tuo nyt se homosoffa Itse ajelen töihin kesällä Aprilia Ditechillä, soon mopo ja kulkoo noin yheeksääkymppiä ja vie sellaset 2-3l sataselle.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  30.  
    Itsellä oli useita vuosia nimenomaan työmatkapelinä Revere 650 -92 ja tältä kokemukselta voinkin tuota lämpimästi suositella. Siis niin varmakulkuinen peli ettei tosikaan ja bensaa itsellä meni PK-seudulla pörrätessä 4.3 sadalle, matkalla pääsi helposti alle 4. Tankkiin kun uppoaa 19 litraa, niin matkaakin taittaa ihan kiwasti

Viime syksynä kuitenkin rupesivat nuo jädekuskit puuttumaan jo hiukka liiankin tiukalla otteella splittaukseen niin eikös se minullekin napsahtanut yli 200e lahjoituslasku munkkirahastoon - ja tuolloin mentiin kävelyvauhtia, (lähes) seisovien autojonojen välissä, ei auttanut, lappu tuli => alettiin kökkimään jonoissa, autojen seassa => rupesi prätkän kytkimen ja vaihteiden kanssa räplääminen nyppimään => alle piti saada variaattoria = tuli sitten Burgman 400 ja jo rupesi v-käyrä loivenemaan vaikka ihan samalla tavalla Kehä I:llä kökittiinkin kuin Reveren puikoissa. Sittemmin on tullut havaittua joukko muitakin maxi-skootterin hyviä puolia prätkään verrattuna => itselleni ei enää koskaan tule prätkää alle. Skoba voi ehkä vaihtua Burgman 650 tai ehkä Honda DN-01, mutta vaihteelliseen en enää palaa!
    Ideana ihan mielenkiintoa herättävä. Mitä hyviä puolia noissa isoissa skoottereissa on täällä pk-seudulla ajellessa? Ajettavuudessa voi olla iso ero? Miten lienee kestävyys ja huoltojen kalleus? Kerro kerro, kaikki tieto kiinnostaa.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen