Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 68:een 68:sta
  1. #61
    Lainaa (jens @ Tammi. 19 2007,13:00) kirjoitti
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 14 2007,16:56) kirjoitti
    Elikkäs MotOrgin ratapäivistä ei Pohjola ole velvollinen korvaamaan senttiäkään.
    Pieni paniikkihan sitä iski siitä, että korvaako Pohjolan autovakuutus mahdolliset ratalipat.
    Tiedustelin asiaa Pohjolan asiakaspalvelusta ja asiahan on niin Pohjolan autovakuutuksesta korvataan mahdolliset vahingot Motorg ry:n rataharjottelussa.
    Mukava kuulla, että vakuutussopimusta tulkitaan kuten siihen on kirjoitettu.
  2. #62
    If kallis? No, vakuutuskirjassa vuosimaksu näyttää aivan kauhealta verrattuna esim. Pohjolan hintaan. Vuosimaksu per 12 kertaa ajokuukaudet on kuitenkin toistaiseksi If:llä edullisempi. Onko halpaa mp-vakuutusta vielä keksittykään!
  3. #63
    Muistakaa kuitenkin, että kaikkia niitä vakuutussopimuksissa olevia ehtoja sovelletaan yleensä aina "tapauskohtaisesti". Oikeasti.

    Ei ole tavatonta, että edullisimman vuosihintatarjouksen tehneen vakuutusyhtiön vahinkotarkastajat voivat alkaa korjauttamaan ja maalauttamaan uudenkarhean ärräpyörän katteita. Siis uuteen pyörään asennetaan Pärnäsellä korjattuja katteita! Voin sanoa, että se harmittaa enemmän kuin se kaskovakuutuksen 10e kalliimpi vuosimaksu...
  4. #64
    Kilpailutin kaikki (pyörä, auto, kelkka, asunto ja tapaturma) vakuutukset vanhassa ja pari muussa yhtiössä.

    Aika suuri yllätys oli ku Nordea paljastui halvimmaksi, säästöä nykyiseen yhtiöön tulee 300€ vuodessa.
    Suurin ero tulee pyörän kaskovakuutuksessa, pelkällä osakaskolla ei tarvis vaihtaa yhtiötä mut ku vaihdan kaskoon niin hinta muuttuu reilusti.
    Lähivakuutus 500€/170€ omavastuulla ja Nordea 170€/600€ omavastuulla tai 210€/150€ omavastuulla. Kaskoon tulee 70% bonukset Nordeassa ja Lähivakuutuksessa 60% koska siellä ei ole korkeampaa alennusta kaskossa.

    Mielenkiinnolla oottelen vaan tuota huhtikuuta ku tulee vakuutusuudistus. Kuulemma tarkastellaan vielä enemmän tuota teho/painosuhdetta vakuutuksien hintoja määritellessä. Näin kerrottiin nykyisessä yhtiössä ku kävin pyytämässä tarjousta.
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

    Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
  5. #65
    Menee vähän asian vierestä mutta jos auton laittaa seisontaan ei sitä tarvitse poistaa rekisteristä vaan tehdään uusi rekisteriote jolla ilmoitetaan seisonta-aika. suuri etu itselle kun auto on seisonnassa kesän niin ei juokse enää diesel verokaan. Mutta tämä tieto on 2kk vanhaa ja muutoksia on voinut tulla.
  6. #66
    Ai ei juokse dieselverokaan. Hhmm. Tässä tulee nyt selvästi paikkaus siihen epäkohtaan että miten säilyttää vanhaa autoa esim. museokorjausta varten halvalla. Aiemmin ei dieselveroa saanut katki kuin poistamalla rekisteristä. Se taas EU-aikana tarkoitti auton romuttamista. No nyt voi laittaa vain "pitkäaiaiselle" seisonnalle. Hyvä.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  7. #67
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 14 2007,16:56) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Tammi. 14 2007,16:48) kirjoitti
    No voe pärse sentään, niinpä tietysti. Toisaalta, lainaamani teksti on suora lainaus vakuutusehdoista, eikä se ainakaan määrittele EAK-kouluttajan osalle tuollaista ehtoa. Onko tuo suullisesti saatua tietoa, vai seisooko mustaa valkoisella?

    Myös
    tämä antaa erilaisen mielikuvan. Pitää varmaan ottaa osuma tonttiin, jos haluaa absoluuttisen vastauksen.
    Lainauksesi on täsmälleen siitä läpyskästä, mitä Pohjolan vakuutusvirkailija mulle ojensi: Pohjola "Autoturvan autovakuutusehdot", kohta 4.10 "Esinevakuutuksen yhteiset rajoitukset", kohta 8. Ja virkailija luki sen saman ääneen. Ja ei riitä, että paikalla on joku EAK tai SMOTO jäsen, vaan nimenomaan heidän järkkäämä tilaisuus. Elikkäs MotOrgin ratapäivistä ei Pohjola ole velvollinen korvaamaan senttiäkään.
    Koskas noi vakuutusehdot on päivätty? Tuliterät, vai jotkut viimekeväiset? Ja käytäntö voi olla Pohjolan virkailijallekin teoriaa ihmeellisempää.



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  8.  
  9. #68
    Pohjola 17,12-06 Koko vuosi
    TDM 900 ABS -05
    liikenne 30% *450,83€
    isokasko 70% *255,6 * * * * * * * * * * *
    Jos sitten olen "lukenut" oikein. Eikös täs yhtiössä ollu joku teho/paino suhde ja tollahan se ei ole pal mitään.
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123