Kysyisimpä kommentteja V-Maxin ajo-ominaisuuksista ja yleensäkin koko pyörästä. Onko ne/se oikeesti aivan paskat/paska vai millanen vekotin se on esim. mutkatiellä, matka-ajossa tai kaupunki kruisailussa? Pyörä on mielestäni pirun hyvän näkönen ja oon aatellu puolivakavasti hankkia semmosen 2000 luvun mopon tai niitä melko loppupään vehkeitä, mutta mietityttä, että onko sillä ajelu sit hirveetä taistelua... Niin ja se painokin on aika miehekäs. Oon kuullu huhuja, että kyseinen pyörä on muuten pakettina ihan toimiva eli ei mitään suurempia lasten tauteja - pitäneekö paikkaansa?
Mutta kertokaa ihmiset, jotka oikeesti tiedätte jotain kyseisestä pyörästä. Ai niin tähän asti oon ajellu kuussatku kawalla, mutta eikös sen vaihtelun pitäs virkistää![]()
Kolme kesää päästelin Maxilla, sillä voi kyllä ajaa letkeästi cruisaten, mikäli saa taottua sarvet takaisin umpiluun sisään. Itsellä tuppasi luupiikit ilmestymään kypärää kohottamaan välittömästi, kun V-4 saundi pärähti ilmoille. Maxi pitää ajaa mutkaan, ei se sinne itsestään taivu, mutta taipuu, kun taivutetaan. Mikään vasta-alkajan pyörä se ei ole. Kohtalainen annos masokismia kyllä vaaditaan, mutta vastineeksi saa sitten tosi pornon näköisen laitteen, mikä kuulostaa häijyltä ja vielä liikahtaakin suhteellisen perkeleesti. Matkaa sillä kyllä ajaa, ajoasento voi olla pitemmille vähän ahdas, mutta tämä ratkeaa lepuuttajatapeilla. Tankki on vain 15-litrainen, 200 km ja tankkaus ja jos riuhtoo menemään, niin 160 km.
Takapenkkiläinen ei oikein viihdy pitempiä matkoja kyydissä, lyhyt takaswingi ja sporttijousitus on vyöruusun selälle tappava yhdistelmä.
Ei siitä silti pahaa sanottavaa ole, helkkarin hauska laite. Ei sitä oikein voi verrata mihinkään toiseen pyörään.
...while I'm working, 'am working on the road...
Juuh, olis kyllä pikkasen hienoo päästä testiin tuota legendaarista laitetta. Tuskimpa se sen huonompi on ajaa ku nortsi kustomitkaan? Munaa V-maxissa sen sijaan on vaikka muille jakaa. Millonkahan Yammu päivittää sen? Siis prototyyppejähän on jo ollu esillä...Sit viimestään voi tulla pyöränvaihto eteen.
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
V-Maxin ajo-ominaisuudet ei ole lähellekään niin pepusta kuin yleensä kuulee kaverin kaverin kertoneen, MUTTA muutamia pikkujuttuja joutunee silti tsekkaamaan:
- etujouset/öljyt (-93:sta uudempaankin..)
- vakiojalkatapit on aika, hmm, mielenkiintoisella paikalla (itellä taaempana)
- suorempi tanko omasta mielestä parempi
- jos takarenkaana on se kantikkaaksi kulunut Bridgestone 526 tjsp. niin suurin vaappuminen kurvissa johtuu siitä ja se kannattaa vaihtaa..
Noilla (suhteellisen halvoilla) konsteilla siitä tulee jo radallakin ihan hauska leikittävä ja kun pistää vielä isomman tankin (se on aika hintava), niin tulee jo hanurin rajat vastaan matka-ajossa eikä tartte koko ajan kattoa trippimittaria..
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Vähän rivakampi peruspyörä, ei sen kummempaa. Ajo-ominaisuudet on vanhanaikaiset, pyörä on aika kankea viedä verrattuna lähes mihin tahansa muuhun vekottimeen.
Kulkupuolta liioitellaan suuresti. Ehkä joskus oli kohtuu ripeä, mutta ei nykymittapuussa. 260kg kuivana painava laite jossa on vajaa 120hp renkaalla ei nyt ole mikään varsinainen raketti.
Cruisailuun varmaan ihan hyvä, jos mutkapätkät ja kovaa ajaminen ei kauheesti kiinnosta.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jeps, näin ehkä on nykystandardeilla. Mutta sitä kuuluisaa munaa silti 150% enemmän ku näillä tehokkaimmilla muoviluodeilla kaikilla yhteensä. En mä uskokkaan että joku kuvittelee V-maxin olevan lyömätön,tai onhan se toisaalta... maineeltaan.(Tylyttäjä @ Marras. 02 2006,14:30) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Kyllä se munakkuus taitaa olla katsojan omaa mielikuvitusta, pyörän imago tekee ihmeitä. Minä en ainakaan ajossa huomannut siinä mitään erikoista "munaa"..(Yamaha1 @ Marras. 02 2006,15:24) kirjoitti
Makunsa kullakin, mutta en usko että nopeista ja tehokkaista pyöristä tykkäävät henkilöt kauheesti tuon V-Maxin ominaisuuksista lämpenee..
Jos taas omat mieltymykset ja painotukset ovat jossain muualla (pyörän imago, cruisailuominaisuudet tms merkitsee enemmän), niin mikäs siinä sitten..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Nooh, lähinnä tuolla munakkuudella nyt meinaan et jos laitetaan vaikkapa 06 gixeri ja V-max vierekkäin parkkikselle ja kysytään sadalta ohikulkijalta kummassa on munaa... Varmaan menee 80-20 suhteella V-maxille se galluppi. Muna on munaa ja ominaisuudet sitte niitä ominaisuuksia...![]()
Jes, minäpäs häippäsen täältä taas duuniin 6 viikkoa ja jätän teidät muut tänne jatkaan kinastelua. Se on moro!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Käänny V-max Clubin puoleen, siellä ainakin tietävät laitteesta kaiken mahdollisen....![]()
Jep, eli sinä painottaisit siis ulkonäköä, sen perusteella pyörässä on munaa. Onhan se ihan komea omalla tavallaan. Joillekin ulkonäkö on yksi tärkeimmistä hommista, kuten imago yms ominaisuudet, joillekin taas ei.(Yamaha1 @ Marras. 03 2006,02:39) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No eiköhän ne teinit valitse sen gixerin "ku sil pääsee kovempaa". V-Maxissa on vaan on jotain miehekästä, ei siitä pääse mihinkään, on ne ajo-ominaisuudet sitten mitä ovat. Muovihärpättimet sitten ovat jotain ihan muuta kuin miehekkäitä, kyykyssä ajetaan enemmän tai vähemmän perse pystyssä ja vielä nahkakondomi päällä, siitä on miehekkyys kaukana. No, toiset tykkää tyttäristä ja toiset pojista... *(Yamaha1 @ Marras. 03 2006,02:39) kirjoitti
![]()
Power is nothing without mojo!
Kulku ei ole ainakaan miehekästä, ja eikös tuo ulkonäön tuijottaminen ole enemmänkin naisellista(makemich @ Marras. 03 2006,09:41) kirjoitti
Tiedä sitten onko se miehekästä ajella vanhalla ylihintaisella laitteella, jossa ei ole kulku- eikä ajo-ominaisuuksia, koska siinä on "munaa"
Vähän sama kuin naiset ostaa auton sen perusteella jos se on "kivan värinen"![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No täällähän ei kovin miehekkäästi saa ajakaan ja toisaalta eikös se juuri ole miehekästä kun pyörä pitää määrätietoisesti taivuttaa sinne mutkaan? Noilla muoviluodeillahan voi ajaa jumangauta naisetkin! *(Tylyttäjä @ Marras. 03 2006,09:45) kirjoitti
![]()
Ulkonäköön tuijottaminen ainakin täällä päin Suomea on nimenomaan miehekästä, se on kohteesta vaan kiinni. *Voit testata itsesi esim: http://www.glitzblog.com/images/pamela%20anderson.jpg , jos ei yhtään tee mieli tuijotella tiedät itsestäsi jotain ehkä uutta... *
Eiköhän toi "kivan värinen" ole osto kriteeri nimenomaan tupperware-vehkeissä, kakkosena heti röörien lukumäärän ja -ulkönäön jälkeen... *![]()
Power is nothing without mojo!
Sikäli kuin olen ymmärtänyt oikein erään tuttavan puheet omasta Maxistaan, niin tuollainen "vähän" kutiteltu "tehoton" V-Max saattaa olla aika yllättävä peli ajella. Etenkin sadesäällä.
Renkailla ja alustan ominaisuuksilla on tietysti oma vaikutuksensa mutta noissa tehottomissa Maxeissa kuuluu kuluvan takarenkaat aika vikkelästi. Onkohan niihin kaikkiin osuneet maanantairenkaat.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Minä ostan pyöräni sen mukaan minkälainen se on ajossa. Jos kattelisin ulkonäköä tai värejä, en ajaisi musta-keltaisella Gixxerillä.(makemich @ Marras. 03 2006,11:44) kirjoitti
Naisia on kiva tuijotella, siitä olen samaa mieltä! Prätkää en kuitenkaan rinnasta naiseen, vaikka kummallakin on kiva ajaa
Ihan hyvää piikittelyä puolin ja toisin muuten![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Miehekäs Maxi kyllä on, vaikka tiedänkin pari naisellista naistakin, kenellä maxi on
Paljon sen ajo-ominaisuuksia on parjailtu, mutta minun mielestä ne on ihan käypäset. Pystyy tuskattomasti ajamaan matkaa, rataa (ei ihan polvea saa maahan) ja kaupunkipyöritystä.
Ihan ensimmäiseksi pyöräksi sitä en suosittele, kun se tarvii kuitenkin vähän määrätietoisempaa käskytystä ja kaasun käyttö voi päästä yllättämään (esim pyörä kallellaan ei kannata kaasua paljo lisäillä). Teholukemathan ei välttämättä kuulosta suurilta nykyään, mutta v-boost hässäkkähomma saa tehon tuntumaan mukavasti ja kostealla tiellä voi olla vähän vaarallistakin (sutii niin pirusti kaikilla vaihteilla). Rengas valinnat vaikuttaa tosi paljon pyörän käyttäytymiseen (niinkuin varmasti muissakin pyörissä), eli niillä saa homman pilattua helposti.. Sittenhän löytyy kaikenlaista palikkaa jolla pyörää saa päivitettyä uudemmanaikaiseksi. Vielä tänäkin päivänä uutta pyörää myydään periaatteessa samanlaisena kuin se suunniteltiin yli 20 vuotta sitten.
Eli jos olet semmosta laittamassa, niin katso -93:sta uudemmat täystehoiset mallit. vmaxclubfinlandista saa lisää tietoja, mutta foorumi jouduttiin siirtämään jäsenten sisäisille sivuille spämmihyökkäysten takia, joten jäsenmaksu pitää maksaa ennenkuin sinne pääsee lukemaan/kyselemään.. Ulkomaisiakin sivustoja kannattaa katella (Linkki)
ja sitten jos alkuperäinen ei miellytä, niin viri- ja PimpMyMax-palikkaa löytyy pilvinpimein.
Maxihan on hyvä sijoitus rahallisestikkin -> arvo säilyy kohtuuhyvin japsiksi.
Nohh.. Tuli aikapaljon kehuttua (kukapa sitä omaa ei kehuis), niin laitetaan jotakin negaakin: Tankki on liian pieni, jonkinverran tyyppivikoja, liian hyvän näköinen (ihmiset tulee aina ihmettelemään ja kyselemään), vaikea keulia painonsa takia *, takakumien kulutus, hinta..
-
Exät:
Ducati Monster 1000S DS '05
Yamaha V-max 1200
Suzuki XN85 Turbo
Ihan jees peli, vaikka vasta-alkajalle kuten minä, kun vaan muistaa pitää järjen päässä.
Kuuluu ehrottomasti näihin "pakkosaada joskus" vekottimiin.
Niiin monenmonta kertaa mielessä suunnitellu millasen sellasest modifiois...ja se murina mikä lähtee vähän hengittävimmillä kanistereilla! *![]()
04 Buell xb12s
Menee kyllä of topikin mutta on sulla karseen pitkä työpäivät(Yamaha1 @ Marras. 03 2006,02:39) kirjoitti
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Tuli tuosta Maxista mieleen... Taannoin olin kaupungilla sapuskalle menossa, kun yhtäkkiä takaa kuului semmoinen repäisevä ääni. Joku Maxi sieltä ampaisi valoista liikkeelle. Lähinnä tuli joku kiihdytysauto mieleenSilloin tuli kyllä tuumattua, että pyörän kun ostan, niin ei tule olemaan rivinelkku se kone, jos V-nelkusta lähtee tuommoiset äänet. Ja V4:han sieltä pätkähti vaikka ei Maxi olekkaa. Ääniin voi olla tyytyväinen tuossakin pelivehkeessä.
Noi äänet on Maxeissa kunnon putkilla jotain uskomatonta mannaa korville.
Pyörällä ajo on mielestäni niin fiilishommaa, ettei ole väliä, vaikka ajo-ominaisuudet ei olisikaan viimeistä huutoa. Pääasia että itse viihtyy puikoissa.