Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Onko kokemuksia Bilteman geeli- tai huoltovapaista mp-akuista? Tavallisia lyijyakkuja sieltä ei enää taida saadakaan. Ainakaan auton akuissa biltsun akkujen hinta-laatusuhde ei ole ollut pöljempi.
    Ville / Honda XL 600V -95
  2. #2
    Viimesen ajokuukauden oli tollanen mopossa ja pelas ihan ok. Keväällähän se sit nähdään.

    Kallishan toi ei ollut 33€ tai jotain sinneppäin ja SV lähtee ihan ilosesti käyntiin tolla, vaikka on 1Ah vähemmän kun orkkiksessa.

    Kesä menty ja pitää virran vieläkin ;)



    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  3. #3
    biltsun akut o vartan akkuja jotka o tippunu tehtaal/muuten viallisii merkki tuotteita toimii tai ei toimi... to be or not to be...
    - CBF600S = starttimoottori -
  4. #4
    Lainaa (Pajula @ Loka. 26 2006,21:18) kirjoitti
    biltsun akut o vartan akkuja jotka o tippunu tehtaal/muuten viallisii merkki tuotteita
    Mistäs "tiedät"?

    Edit: hipsut lisätty...



    Ville / Honda XL 600V -95
  5. #5
    Lainaa (ville76 @ Loka. 26 2006,21:22) kirjoitti
    Lainaa (Pajula @ Loka. 26 2006,21:18) kirjoitti
    biltsun akut o vartan akkuja jotka o tippunu tehtaal/muuten viallisii merkki tuotteita
    Mistäs tiedät?
    Ei kait kukaan yrittäjä noin tyhmä ole
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  6. #6
    tuossa
    bilteman akuista

    e:alkaa jo mennä typeryyden puolelle jos väitetään että ne bilteman akut on paskoja.onhan niillä kahden vuoden takuu.



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  7. #7
    Kiitos, Salmon
    Ville / Honda XL 600V -95
  8. #8
    nou problemo.eikös tää sivusto ole tätä varten,eli voi kysyä ja tod.näk saa asiallisen vastauksen

    e:tosin minun vastaukset ei välttämättä ole asiallisia saati oikeita



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  9. #9
    Ainankin mulla toimi loistavasti koko kesän ja varmasti tulevankin.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Pari oon ostanut, ja kesän akkuja ovat olleet molemmat, nyt on ns. "merkkiakku" ja saa nähdä miten sen kanssa.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  11. #11
    Parissa museopyörässä biliksen akut, ei kuitenkaan vielä pidempää kokemusta, mutta jo nyt hintansa haukkunut takaisin..

    Toinen geeli, toinen perinteinen huoltovapaa.

    Aika näyttää miten kestävät. Esim. kawojen geeliakut (orkkikset) ovat nyt vajaa 5v. ja vajaa 4v. vanhoja ja vielä pelittävät.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  12. #12
    tällon pasossa ny vuoden vanha piilteeman geeliakku, ei oo ollu mitää ongelmia elikkä jatkamma samaan tahtiin
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  13. #13
    Viime keväänä lähti pyörä käyntiin bilteman huoltovapaalla akulla jota ei ollut talvella ladattu. Kaks kesää oon semmosella ajellu kahella eri pyörällä. Kyllä ne ihan kunnollisia on.
  14. #14
    Omaani ottaisin mieluusti Biltemasta halvan akun, muttei ole noin isoa valikoimissa -> 30Ah. 24 toimisi yhden kesän lämpimät, mutta olisi pitemmällä aika välillä huono sijoitus. Merkkiakku maksaa 120€ ja BONN merkkinen akku maksoi noin puolet tuosta, eikä sitten muuten kestänyt kuin yhden kesän.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  15. #15
    No, (vielä) ei ole kokemusta Bilteman MP-akuista, autossa (Saab9000) oli "huoltovapaa" Bilteman akku ja toiminut moitteetta.Traktorissa Fordson Majori 1952 Bilteman tavallinen joka sekin on toiminut hyvin, tosin on vähän liian pieni, eli pitää lämmittää moottori ennenkuin starttaa, muuten ei riitä virta pitkään pyöritykseen (vrt V2 moottori).
    Yleensäkin latailen akkuja (koneissa Ctekillä aika usein, että ovat iskukunnossa kun tarvitaan.
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  16. #16
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Salmon @ Loka. 26 2006,21:46) kirjoitti
    tuossa
    bilteman akuista

    e:alkaa jo mennä typeryyden puolelle jos väitetään että ne bilteman akut on paskoja.onhan niillä kahden vuoden takuu.
    Vuoden takuulla mulle myytiin, kehotettiin jopa säilyttämään kuitti! 650 sek maksoi, ja tuon nykyisen "merkkiakun" sai 890sek. Guzzi kyllä vetää virtaa aika rajusti startissa, joten voi olla syy siinäkin että nuo biliksen patterit ei pelitä.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  17. #17
    CB:hen tuli ostettua bilteman huoltovapaa akku: 9ah 12v. Maksoi 18,90 euroa. Hyvin on toiminut tosin akku ei ole kuin muistaakseni kuin kohta 3kk vanha. Meni lopulta paikalleen vaikka ensin hieman hankaluuksia oli johtuen siitä että kyseinen akku on about 1-2mm leveämpi kuin 8ah 12v yuasa.

    Bilteman akulla on startti aina pyörinyt täysillä. Lisäksi on hieman ylimääräistä kapasiteettia hälyttimelle. Biltema on myöskin säilyttänyt jännitteensä(12.77v) hyvin. Yuasa taas latauksen jälkeen alle 24h aikana pudotti jännitteen 12.30v. Vaikka oli hälyttimen sulake poissa paikaltaan.
  18. #18
    Vastataan tähänkin threadiin, eli bilteman akku toiminut moitteetta 3 kesää, vaikka kerran pääsi tyhjenemäänkin kun jätin laiskana miehenä talveksi kiinni.

    Bilteman autonakku oli TM:n testissä viimeisenä Autoon en ostaisi, sitä kun on kiva starttailla myös talvella eikä työntäminen ole niin helppoa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  19. #19
    Mulla on Chevyssä bilteman akku viidettä vuotta ja hyvin pelaa, joten sittenkun tartten akun väinöön niin haen sen biltemasta.
  20. #20
    Geeliakut toimii ainaskin aivan maan mahottoman loistavasti tuttujen pyörissä.
  21.  
  22. #21
    Hyvin ovat toimineet, mulla on ollut niitä pari kappaletta (ei-geeli). Samoin Motonetin perusakut on olleet täysin OK.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)