Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Onko kellää konstia kaasariden synkkaukseen että onnistuu kotona tehtäväksi?


    Ja mitä tuli tehtyä mopottimelle kun kautesi loppui?
    Itte taidan vaihtaa öljyt vaan pesun ja vahauksen lisäksi.. ketjuihin rasvaa.. siinä se kai sitten olikin ja eikun talliin nököttämään!
  2. #2
    Lainaa (Herra XX @ Loka. 11 2006,13:04) kirjoitti
    Onko kellää konstia kaasariden synkkaukseen että onnistuu kotona tehtäväksi?
    On. Käytä hakua.
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  3. #3
    Saapiko samalla kysellä tyhmiä? Eli onko vastaavantyylinen kaasuläppien synkkaus joskus tarpeen myös ruiskukoneessa, jossa kaasareita ei ole?
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  4. #4
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  5. #5
    Piti rakentaa nestemanometri tähän tyyliin cheap sync tool ja sen kanssa säätää kaasarit synkkaan, mutta sainkin lainaksi kaverin synkkakellot. Ja paketista löytyi juuri oikeanlaiset nipat alipainereikiin, niin ei tarvinnut niitäkään alkaa tekemään.
    Vaikka ATF:ää nesteeksi ja sivulla mainittujen osien lisäks pari letkukuristinta, niin eiköhän tuo toimi hyvinkin tarkasti.
    Mut kyllä tuollanen pitää rakentaa porukoiden autotallinseinään, sen verran tee-se-itse-mies pitää olla



    Ville / Honda XL 600V -95
  6. #6
    Lainaa (mopedman @ Loka. 11 2006,13:13) kirjoitti
    Saapiko samalla kysellä tyhmiä? Eli onko vastaavantyylinen kaasuläppien synkkaus joskus tarpeen myös ruiskukoneessa, jossa kaasareita ei ole? *
    Jos kyseessä on rivikone, jossa ruiskurungot ovat kiinni samassa "tukissa" ja läpät vivussa, ei kai pitäisi normaalisti olla synkkaustarvetta. Jos ruiskurungot ja jopa läppiä vetelevät kaasuvaijerit ovat erillisiä, on synkka tarpeellinen määrävälein (esim R-bemari)..

    Tarpeellisuuden tai tarpeettomuuden näet pyöräsi huolto-ohjelmasta. Jos on tarpeen, kuuluu kyllä jossain huollossa säännöllisesti tarkastettaviin / säädettäviin kohteisiin.
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 11 2006,14:34) kirjoitti
    Lainaa (mopedman @ Loka. 11 2006,13:13) kirjoitti
    Saapiko samalla kysellä tyhmiä? Eli onko vastaavantyylinen kaasuläppien synkkaus joskus tarpeen myös ruiskukoneessa, jossa kaasareita ei ole?
    Jos kyseessä on rivikone, jossa ruiskurungot ovat kiinni samassa "tukissa" ja läpät vivussa, ei kai pitäisi normaalisti olla synkkaustarvetta. Jos ruiskurungot ja jopa läppiä vetelevät kaasuvaijerit ovat erillisiä, on synkka tarpeellinen määrävälein (esim R-bemari)..

    Tarpeellisuuden tai tarpeettomuuden näet pyöräsi huolto-ohjelmasta. Jos on tarpeen, kuuluu kyllä jossain huollossa säännöllisesti tarkastettaviin / säädettäviin kohteisiin.
    Bläkkäri siis tässäkin kyseessä. Juu on tukki ja vipusysteemit. Synkkaamisesta ei muistaakseni puhuta mitään korjauskäsikirjassa.. Eli samoja ajatuksia mullakin, kiitos vahvistuksesta
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  8. #8
    Jaa, no sehän on hyvä homma jos rivikoneen (XX) kaasareita ei tarvitse synkata...



  9. #9
    Lainaa (Herra XX @ Loka. 11 2006,23:14) kirjoitti
    Jaa, no sehän on hyvä homma jos rivikoneen (XX) kaasareita ei tarvitse synkata...
    Puhe kai oli ruiskurungoista - ei kaasareista.
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Kylläpä ainaski bussissa 12tkm välein on ruiskujen synkkaus, eli sama väli ku oli banditissa kaasareille.. Testattua muuten (juurikin busassa): Säädät ruiskut kohdilleen, ja 3tkm ajoa.. Ja taas ihan päin
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  11. #11
    Lainaa (jummijammi @ Loka. 12 2006,07:35) kirjoitti
    Kylläpä ainaski bussissa 12tkm välein on ruiskujen synkkaus, eli sama väli ku oli banditissa kaasareille.. Testattua muuten (juurikin busassa): Säädät ruiskut kohdilleen, ja 3tkm ajoa.. Ja taas ihan päin *
    Taisin todeta tuossa aiemmin, että pyörän huolto-ohjelmasta tuon näkee...
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 12 2006,18:34) kirjoitti
    Lainaa (jummijammi @ Loka. 12 2006,07:35) kirjoitti
    Kylläpä ainaski bussissa 12tkm välein on ruiskujen synkkaus, eli sama väli ku oli banditissa kaasareille.. Testattua muuten (juurikin busassa): Säädät ruiskut kohdilleen, ja 3tkm ajoa.. Ja taas ihan päin
    Taisin todeta tuossa aiemmin, että pyörän huolto-ohjelmasta tuon näkee...
    Juu, meinasinki vaan sitä, että ku monelle tulee yllätyksenä että ruuttakonekin tarvitsee synkkausta.. (siis ainaki jotku)
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  13. #13
    Eikai se ruiskupata ole sen ihmeellisempi kuin perinteinen kaasarikone
    Kyllähän molemmissa kaikki liikkuvat osat ovat kuluvia...
    Tuli tuossa keväällä säädettyä V2:n, tosin kaasareilla mutta joka tapauksessa käynti tasoittui kokolailla synkkauksen jälkeen.
    Ostin synkkamittarit Bikerpoint:sta ja olen tyytyväinen tähän hankkimaani settiin.
    Ajattelin että korjaamolla teetetty säätö maksaa kaiketi enemmän kuin mittarien osto/itse säätäminen. Joten kun ostaa kerran mittarit ni sittenpähän ne ovat odottamassa seuraavia säätöjä...
    Eihän ne mittarit pilaannu hyllyssä
  14. #14
    Lainaa (jamo shadow vt 750 c2 @ Loka. 13 2006,23:59) kirjoitti
    Eikai se ruiskupata ole sen ihmeellisempi kuin perinteinen kaasarikone
    Kyllähän molemmissa kaikki liikkuvat osat ovat kuluvia...
    Tuli tuossa keväällä säädettyä V2:n, tosin kaasareilla mutta joka tapauksessa käynti tasoittui kokolailla synkkauksen jälkeen.
    Ruiskurungoissa on pirun paljon vähemmän kanavia, luisteja ja suuttimia kuin perinteisessä kaasarissa. Siksi eivät myöskään ole niin alttiita putoamaan synkasta.

    Mekaanisestihan ruiskurunkoja voi verrata perinteiseen junan vessaan, kun taas analogia kaasariin on pieni petrokemiallinen jätteiden jälleenkäsittelylaitos.

    Synkkaustarve tulee lähinnä siitä mekaniikan laadusta jolla runkojen läppien avausmekanismi on kytketty toisiinsa.
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Lainaa (jamo shadow vt 750 c2 @ Loka. 13 2006,23:59) kirjoitti
    Eikai se ruiskupata ole sen ihmeellisempi kuin perinteinen kaasarikone
    Kyllähän molemmissa kaikki liikkuvat osat ovat kuluvia...
    Tuli tuossa keväällä säädettyä V2:n, tosin kaasareilla mutta joka tapauksessa käynti tasoittui kokolailla synkkauksen jälkeen.
    Ostin synkkamittarit Bikerpoint:sta ja olen tyytyväinen tähän hankkimaani settiin.
    Ajattelin että korjaamolla teetetty säätö maksaa kaiketi enemmän kuin mittarien osto/itse säätäminen. Joten kun ostaa kerran mittarit ni sittenpähän ne ovat odottamassa seuraavia säätöjä...
    Eihän ne mittarit pilaannu hyllyssä
    Mistä noita pelkkiä mittareita saa ostaa? Kai jotain yleismallisia löytyy..? Oisko Bilteemassa? Tässä kylillä eräs sano että biilteemassa ois ja oli maksanu 8€ kappale! Noita kun ostais edes yhden tai sit vaikka neljä niin ollaan vasta 32€€rossa.. letkut ym nippelithän saa tietenkin töistä ja ei maksa mitään!
  16. #16
    Lainaa (Herra XX @ Loka. 14 2006,14:00) kirjoitti
    Lainaa (jamo shadow vt 750 c2 @ Loka. 13 2006,23:59) kirjoitti
    Eikai se ruiskupata ole sen ihmeellisempi kuin perinteinen kaasarikone
    Kyllähän molemmissa kaikki liikkuvat osat ovat kuluvia...
    Tuli tuossa keväällä säädettyä V2:n, tosin kaasareilla mutta joka tapauksessa käynti tasoittui kokolailla synkkauksen jälkeen.
    Ostin synkkamittarit Bikerpoint:sta ja olen tyytyväinen tähän hankkimaani settiin.
    Ajattelin että korjaamolla teetetty säätö maksaa kaiketi enemmän kuin mittarien osto/itse säätäminen. Joten kun ostaa kerran mittarit ni sittenpähän ne ovat odottamassa seuraavia säätöjä...
    Eihän ne mittarit pilaannu hyllyssä
    Mistä noita pelkkiä mittareita saa ostaa? Kai jotain yleismallisia löytyy..? Oisko Bilteemassa? Tässä kylillä eräs sano että biilteemassa ois ja oli maksanu 8€ kappale! Noita kun ostais edes yhden tai sit vaikka neljä niin ollaan vasta 32€€rossa.. letkut ym nippelithän saa tietenkin töistä ja ei maksa mitään!
    Pikaisella vilkaisulla löytyi tämä.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  17. #17
    Toki voi kyseisen mittalaiteen rakentaa Bilteman painemittareista (tuote nro 151360) mutta enpä juuri suosittele. Kerran sellaisen rakensin 2-sylinteriselle ja kyllähän tuo toimi ei siinä mitään. Takaiskuventtiilit väsäsin akvaarion säätöventtiileistä, eli aikamoista nysväämistä. Ilman noita venttiilejähän ei hommasta tule mitään.
    En myöskään suosittele esimerkiksi Lousin halpismalleja, kokemusta sellaisestakin on ja näytöt ihan miten sattuu eli vähän sinnepäin.
    Nykyisen mittarin tilasin suoraan http://www.carbtune.com/
    Hintaa 55 puntaa+1 punta postimaksua elikkä euroissa vähän yli 80, maksu Visalla ja mittari kolahti postilaatikkoon kolmen päivän päästä, eli melko nopea toimitus eikä kohtuuttomia toimituskuluja.
    Ja mittarihan on todellakin hyvä.
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  18. #18
    Olen rakentanut vastaavan aparaatin ja toimii erittäin hyvin.
    Kustannukset n.10€.Rivi-4 koneelle kaksi samanlaista rinnakkain ja
    U-lenkkien pohjasta T-liittimillä lenkit yhteidessä toisiinsa.
    Säätö on tarkempi kuin mittareilla ja on verrattu mittareihin, säädöt
    saa just kohdalleen.http://www.saunalahti.fi/bmwkerho/
  19. #19
    Mainos/ Englannista tilattu Carbtunen uusi mittari kaksisylinteriselle lähtee sopuhintaan kun vaihdoin twinin ruiskukolmoseen..
  20. #20
    Lainaa (Hyyde @ Loka. 14 2006,16:45) kirjoitti
    Olen rakentanut vastaavan aparaatin ja toimii erittäin hyvin.
    Kustannukset n.10€.Rivi-4 koneelle kaksi samanlaista rinnakkain ja
    U-lenkkien pohjasta T-liittimillä lenkit yhteidessä toisiinsa.
    Säätö on tarkempi kuin mittareilla ja on verrattu mittareihin, säädöt
    saa just kohdalleen.http://www.saunalahti.fi/bmwkerho/
    Totta kyllä että tuo Bemari-kerhonkin sivuilla oleva letkusysteemi on ihan hyvä.
    Tulee kuitenkin jotenkin ammattilaisen fiilis kun säätelee Carbtunella. Ja on ehkä? mukavampi käyttää ja säilyttää ja varsinkin kuljetella kavereiden talleille.



    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  21.  
  22. #21
    Noiden viisari/digimittarien kanssa temppuillessa tulee sitten mittarin tarkkuudesta johtuvia häiriöitä. Asiasta on käyty keskustelu täälläkin foorumilla en löytänyt nyt just linkkiä. Eli jos letkua ja t-haaroja saa ilmaisella jostakin "varastosta" niin enään jää hankittavaksi mig-suuttimet vaimentamaan paine piikkejä. Eli varmaankin vielä halvemmalla kuin ostamalla mittarit jostakin biltemasta tms.

    Mutta toisaalta onhan se hienompaa näytellä kavereille mittareita kuin jotain lankkua johon on naulattu letkua ja piirretty tussilla muutamia viivoja asteikoksi. Ja toisaalta kukapa meistä osaa sanoa ajossa tai tyhjäkäynnistä jotain jos pielessä jonkun bilteman mittarin virheen verran. *
    Palkka juoksee....minä en