Kuinkas lujaa vakiomallisen kuusisatasen cbr:n pitäisi kulkea? Vuosimalli on -92 ja tehoja 72kW.
Ja paljonkohan huippunopeus nousee sliparilla ja suutinsarjalla? Pyörässäni on tuo viriviri-slipari, mutta suutinsarjasta en ole varma. Rupesin vain miettimään, että onkohan pyörässä säädöt aivan kohdallaan. Oli miten oli, mutta kaasarit pitäis käydä muutenkin säädättämässä.
Honda CBR600F2
Sliparilla ja suutinsarjalla saa sopivissa olosuhteissa 250-260k/h mittariin, jos pyörä on kunnossa.(Zergio @ Elo. 10 2006,15:22) kirjoitti
Kyllä sen vakiona pitäis about samat, eli n. 250km/h mittariin.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
ite sain 230 lasiin tuommosella vakiolla, joku päälle 11000rpm.
Ainakin 120 mittari näyttää justiin oikein.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
yhtä hammasta pienemmällä eturattaalla varustettu vakio -93 otti hiukan yli 230 omaan mittariin...
mulla 600f -95, tehoputki, suutinsarjasta en varma ja otti n.240 ja ois hyvin viel menny enemmänki mut tuli mutka vastana =) en sit tiiä pitäs joskus lähtee tutka ajoihin kokeilee...
Itsellä tosin Hornet mut ilmeisesti pitkän matkaa sama motti ku tossa.. 240km/h mittariin keränny mut todellista nopeutta ei sit osaa sanoa. Tossa vauhdissa alkaa tosin nakul jo pää repeemää hartioist irti
636 -06
Jatketaan tähän samaan ketjuun, että millaisia kiihtyvyysarvoja esim 0-100 km/h, pyörällä saavutetaan(valmistajan arvot tai oma mitattu arvo)? Oma pyöräni vm-95 cbr 600f. Tuo kiihtyvyyshän kavereitakin eniten kiinnostaa ja sitä on usein kysytty, kun tommosella perusvehkeelläkin on helposti 3-4 kertaa parempi aika kuin teinibemarilla![]()
Honda CBR 600F
olisko ollu 3,3sek 0-100? eli oli mikä bemari vaan niin jää!!![]()
joskus googlasin tota pyörää ja siitä on netti täynnä tietoja! ..kun itesekkin vielä omistin tommosen..
![]()
-05 cbr 600rr 0-100km/h = parin kisakuskin testaamana 3.47sec. Tää oli jonkun testin yhteydessä.
Jos vanha f alittaa ton niin hieno homma, itse epäilen. Veikkaan jotain 3.8-4sec.
Noihin aikoihin sitten tavislisää pari kymmenystä.
120km/h ... tässä maassa ja enempää en tunnusta ..![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Tehtaan arvot on mitattu optimi olosuhteissa, melkein tyhjällä tankilla, kevyellä kuskilla, ja joissain malleissa ainakin huippunopeuksia esim peilit käännettyinä tai ilman peilejä
No joka tapauksessa aika moni kotilo jää. Harvon autojen kiihtyvyyslukematkaan paikkaansa pitävät ainakaan taviskuskin ollessa ratissa. Autossa joutuu muuten yleensä tekemään kaksi vaihtoa ennen kuin yltää sataseen, cbr:ssä riittää yksi nappiin mennyt kakkoselle vaihto, ja tietenkin onnistunut pitkä kytkimen luistatus parhaalla vääntöalueella, tosi ratakuskit kertokoot jos tietävät![]()
Honda CBR 600F
Vai suoritus arvoja...
Kaverilla on cbr600f -91 ja ittellä on xx-97 *0-100 kmh.. kiihytys kisa. Mulla hieman ontu lähtö mutta kuitenkin...Tuo kuussatanen jäi n.puolenpyörän mitan. *Eli kyllä se alle neljä sekkaa on, väittäisin siinä 3.4-3.7 siihen väliin.. Se puolet pyörän mitasta tuli siitä, ettei mun tarvinnu tehdä vaihtoja ollenskaan. *(onkohan xx.n vakio välitys?)
Honda cbr 1100 Super Blackbird
Honda XRV 750 Africa Twin
0 - 100 en ole pahemmin koittanu.. mutta 1/8 mailin kiihdytyksen lopussa tais olla vauhtia 160km/h, jos en aivan väärin muista.
Tän mukaan 3.2 ja huippuja 255 km/h(Massu @ Elo. 30 2006,17:41) kirjoitti
General information
Model: Honda CBR 600 F
Year: 1999
Category: Sport
Rating: 78.8 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 599.00 ccm (36.55 cubic inches)
Engine type: In-line four
Stroke: 4
Power: 110.00 HP (80.3 kW)) @ 12500 RPM
Torque: 67.00 Nm (6.8 kgf-m or 49.4 ft.lbs) @ 10500 RPM
Compression: 12.0:1
Bore x stroke: 67.0 x 42.5 mm (2.6 x 1.7 inches)
Valves per cylinder: 4
Starter: Electric
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type
final drive: Chain
More details Consult a Honda repair manual.
Physical measures
Weight incl. oil, gas, etc: 199.0 kg (438.7 pounds)
Front percentage of weight: 49.6
Seat height: 810 mm (31.9 inches) If adjustable, lowest setting.
Wheelbase: 1,395 mm (54.9 inches)
Chassis and dimensions
Front suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
Rear suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
Front tyre dimensions: 120/70-ZR17
Rear tyre dimensions: 180/55-ZR17
Front brakes: Dual disc
Front brakes diameter: 296 mm (11.7 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches)
Speed and acceleration
Top speed: 255.0 km/h (158.4 mph)
0-100 km/h (0-62 mph): 3.200 seconds
60-140 km/h (37-87 mph), highest gear: 12.600 seconds
Other specifications
Fuel capacity: 18.00 litres (4.76 gallons)
Fuel consumption pr. 10 km (6.2 miles): 0.62 litres (0.16 gallons)
Further information
Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda CBR 600 F accessories
Ask questions Join the 99 Honda CBR 600 F discussion group
Insurance, loans, tests Search the web for dealers, loan and insurance costs, tests, customizing, etc.
Related bikes List related bikes for comparison of specs
Sukisukimies
Ja tän mukaan bläkkäri 2.9 sek(Äkis @ Marras. 25 2006,11:34) kirjoitti
General information
Model: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Year: 1999
Category: Sport touring
Rating: 77.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 1137.00 ccm (69.38 cubic inches)
Engine type: In-line four
Stroke: 4
Power: 150.00 HP (109.5 kW)) @ 9500 RPM
Torque: 115.00 Nm (11.7 kgf-m or 84.8 ft.lbs) @ 7300 RPM
Compression: 11.0:1
Bore x stroke: 79.0 x 58.0 mm (3.1 x 2.3 inches)
Fuel system: Injection
Valves per cylinder: 4
Starter: Electric
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type
final drive: Chain
More details Consult a Honda repair manual.
Physical measures
Weight incl. oil, gas, etc: 253.0 kg (557.8 pounds)
Front percentage of weight: 48.2
Seat height: 800 mm (31.5 inches) If adjustable, lowest setting.
Wheelbase: 1,490 mm (58.7 inches)
Chassis and dimensions
Front suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
Rear suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
Front tyre dimensions: 120/70-ZR17
Rear tyre dimensions: 180/55-ZR17
Front brakes: DCBS (Dual Combined Break System), dual disc
Front brakes diameter: 310 mm (12.2 inches)
Rear brakes: DCBS (Dual Combined Break System), single disc
Rear brakes diameter: 256 mm (10.1 inches)
Speed and acceleration
Top speed: 275.0 km/h (170.9 mph)
0-100 km/h (0-62 mph): 2.900 seconds
60-140 km/h (37-87 mph), highest gear: 8.100 seconds
Other specifications
Fuel capacity: 22.00 litres (5.81 gallons)
Fuel consumption pr. 10 km (6.2 miles): 0.72 litres (0.19 gallons)
Further information
Parts and accessories Check out parts and accessories from our partners. Honda CBR 1100 XX Super Blackbird accessories
Ask questions Join the 99 Honda CBR 1100 XX Super Blackbird discussion group
Insurance, loans, tests Search the web for dealers, loan and insurance costs, tests, customizing, etc.
Related bikes List related bikes for comparison of specs
Sukisukimies
Noita suoritusarvoja löytyy jos jonkinlaisia täältä.
Jees.
Hyvä linkki. *Ainut ero noihin edellisiin on se että mulla on mallia kaasutin ja nuo suoritus arvot on ruiskusta. *Kaasutin mallin teho on jotain 118kw , kylläkin mitattu kuulemma eri pisteestä kuin ton ruiskun.. Paino, jos tuota uskominen, niin kaasari malli painaa vähemmän(250kg lukee rekkariotteessa.) Tehomäärä on hyvinkin lähellä toisiansa. Ainakin penkillä kokeiltuna. Aikaisempi kaveri siinä kertoili noita arvoja, jotka ovat minunkin mielestäni paikkansa pitävät. *omat aika arvot ovat tietenki arvioita, liian urheilumielistä ottaa lähtöjä sekkari käessä. *(käessä=kädessä.)(Luonnonsuojelijat huom!!).
Honda cbr 1100 Super Blackbird
Honda XRV 750 Africa Twin
Kun puhutaan kiihtyvyyksistä niin aina löytyy näitä jotka luulevat,että viritetty teini auto hakkaa kaikki pyörät! Joskus hymyssä suin näitä katselee...tässä yksi esim:
http://www.youtube.com/watch?v=nKcR_LqTYUI
Kaveri kiihdyttää n.10 sek. ja sanoo: "150 vauhtii ja ei tuu ohitse"....."ei varmaan pysy perässä"![]()
Tänään juuri sain kuulla miten -04 CBR 1000 rr jää, -98 malliselle vakio M3 Bemarille....![]()
Joo, niin varmaan. Ei muuten M3:setkaan kiihdy kuin moottoripyörä. Vaikka helppoahan niillä on lähettää, kun painaa vaan tallan tiskiin ja kone tekee työt. Moottoripyörällä optimilähtö onkin jo sitten vaikeampi suorittaa. Periaatteessa autollakin pitäisi kiekat olla vääntöälueella jne. ennen lähtöä ja niin edespäin, ettei sudita lähdössä. Auto ei kuitenkaan keuli tai siitä ei lähde perä alta jne.(Tomtom80 @ Marras. 26 2006,23:00) kirjoitti
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ei hitto... no, eihän sitä voi tietää miten mopot lähtee, jossei oo kokeillu. Kukin tulkoon uskossaan autuaaksi, mutta kyllä toi pätkä vähä hymyilemään pisti(Tomtom80 @ Marras. 26 2006,23:00) kirjoitti
![]()
On se kuitenkin aina hauskaa kun sellainen sattuu samoihin valoihin. Hauskin kokemus on Lahdesta lähdettäessä Tampereelle. Todella monissa valoissa ajelin pinta kaasulla ja pojat hihku viereisessä coswortissa. Olipa sitten kiva tiputtaa maanpinnalle lättäsemällä kaikki auki muutamista valoista.
![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
vai bemareita.
Tosi kuitenkin on, että aina löytyy sellaasia pyssyjä joihin edes viritetyt mopot pysty.. Sitä ajatus leikkiä kun seurataan riittävän pitkälle, niin kohta olla topfuelissa menossa.
Se on totta, että autoa saa niin s*******ti kutkutella, että sillä pärjää edes vakio superpyörälle. Kattellaan esim 1/4 maili-aikoja.
Jos joku vielä innostuu väittämään kiihytyksistä, niin todennäköisesti tuo pyörä on suurinpiirtein vakio ja auto??? niinno.. kattokoon kukanenki..
Tosi puheessa tuossakaan pätkässä ei pyörä enää paljoa jää(ajallisesti), vaikka jääkin reilusti. *(mistähän johtuu?)
http://video.google.com/videoplay?do...207624681889&q
![]()
Honda cbr 1100 Super Blackbird
Honda XRV 750 Africa Twin
kenties tymä kymysys, mutta - mitä viriputki / tms pienet tehon lisät huippunopeuteen vaikuttavat, eikös ihan vakio 100hp cbr tai vastaava peli kuitenkin kutosvaihteellakin jaksa vetää ns. tappiin asti, kunhan on tietä jolla kiihdytellä? ts., oli tehoja minkä verran vaan mutta jos on suurin pykälä päällä ja kierrokset rajottimen tuntumassa niin ei kai se siitä sen kovempaa kulje..?
(kurja @ Marras. 29 2006,15:11) kirjoitti
No ajattelitkos ollenkaan, miksi viriä tehdään? Tehon lisäämiseksi?
Putkistolla saadaan pakokaasut virtaamaan paremmin ulos ja esim suuttimien vaihdolla lisää bensaa koneelle = moottorista otetaan lisää tehoa irti. Kyllähän se usein kiertää ja kulkeekin enemmän... Vrt. mopopoikien viilaukset mopoihin jne...
Hahaha.. "ei tuu ohi".. no ei varmaan, koska tulee auto vastaan(MadMan @ Marras. 28 2006,13:12) kirjoitti
![]()
tehon lisäämiseksi, toki vain. paitsi silloin kun viriä tehdään näpertelemisen ilosta, kovemman äänen tuottamiseksi tai jostain aivan muusta syystä
sliparin/suuttimien vaihto ei tietääkseni vaikuta koneen suurimpaan mahdolliseen kierroslukuun, se kun tuppaa olemaan rajoitettu johoskin sinne punaviivan tuntumaan.
kysymyshän oli, että jos kamiina kiertää rajoittimelle tuottaen esim 72kW kuten ketjun aloittajan tapauksessa, kutosvaihteella nopeus on silloin vaikka 250kph, nin nouseeko tuo huippunopeus tuosta suuremmaksi tehoja lisäämällä. ja jos nousee niin haluaisin tietää ja ymmärtää miten ja miksi.
Voi esim vaihtaa pidemmät välitykset, ja silti jaksaa kiertää sinne punarajalle..(kurja @ Marras. 30 2006,07:02) kirjoitti
![]()
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Mä kyllä luulisin, ettei läheskään kaikki mopottimet jaksa rajottajalle asti isoimmalla vaihteella. Vai olenko väärässä?