Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 86:sta
    Yritin haku-toiminnolla etsiä mutta en joko osaa tai
    Monet on kehuneet Motorexin öljyjä ja toiset suosittelee paksumpaa kuin Ducatin manuaali yms...
    Mikä on se käytännössä parhaaksi todettu öljy Ducatin pikku koneisiin?
    - shine can never replace attitude -

Ducati SS
    Harley Davidson FXD Super Glide
    Suzuki Bandit
    Varmaan 15W-50. Vähän makuasia.
    Lainaa (Harri @ Kesä. 07 2006,15:16) kirjoitti
    Varmaan 15W-50. Vähän makuasia.
    saako kys. öljyä muualta kun maahantuojalta. Olen kys monesta pk-seudun shelliltä ja tarjoo vaan EIOOTA

Niin ja tarkoitan vaan shellin oljyä
    Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
    Lainaa (kera @ Kesä. 20 2006,19:14) kirjoitti
    TÄNKS

Hinta on kyllä suolanen.Mutta ilmanen tässä harrastuksessa.
    Lainaa (nixu @ Kesä. 20 2006,21:30) kirjoitti
    Saahan sitä tuolta Shopistakin
    Ei taas tajunnu katsoa...Kiitos

Hinta kohillaan
    Motorexin 10W-60 tai rahamiehille KTM:lle speksattu 20W-60.

Shellin Advance Ultraa saa vasta nyt paksumpana versiona Suomesta...

Mopotehtaiden öljysuositukset ovat aika jännä juttu. Mikähän mahtaa olla rahallinen hyöty, millä öljyfirma x pääsee ns. suositusrasvaksi.

Kotarilla oli pari vuotta sitten vielä Shell, yhtäkkiä se vaihtui Motorexiin.

Henk.kohtaisesti Shellin rasvoja käyttäneenä on vaan pakko todeta, että ainakin Desmoquattrossa Motorexin voiteet toimivat paremmin. Kuuman pään viskositeettiarvo 60 ei ole paha asia..

BTW, Salosta Shellin rasvoja löytyy MP-asennukselta (Meriniitty). On muuten Ducatin merkkihuoltokin vielä ja vallan suositeltava paikka. http://www.mp-asennus.com/

-tkk
    Motorexin Formula 15W50 perusöljy toimii ihan mainiosti pikkukoneisessa Ducatissa koska Ducati-Kaemna laittaa sitä vesijäähdytteisiin Desmoquatroihin kilpakäyttöön... vaihtoväli kannattaa pitää siinä 5000 km paikkeilla riippuen hiukan käyttötavasta.

Itse olen laittanut Shellin 15W50 Advance Ultraa ja seuraavaksi laitan Motorexin täyssynteettisen Power Synt 10W50-öljyn koneeseen (10W60 on myös hyvä). Filtterinä toimii Ducatin alkuperäinen, Kaemnalta niitä saa luokkaa 9 € kappale.

Ei se niin justiinsa ole noitten öljyjen kanssa kunhan niitä muistaa vaihdella ja mieluummin käyttää paksumpaa litkua joka on jotain tunnettua merkkiä kovemmassa ajossa. Aina löytyy tosin Delvac-miehiä jotka haluavat säästää sen 10 € öljyn hinnassa ja siinäpä sitten ollaan onnellisia kun on taas pihistelty lisää.
    4T racing 15W50 öljyt laitoin koneeseen ja hienosti pelaa (myös kytkin)...
    - shine can never replace attitude -

Ducati SS
    Harley Davidson FXD Super Glide
    Suzuki Bandit
    Miten paljon öljyllä on vaikutusta ns. välivapaiden löytymiseen? Vai onko vika minussa, kun ei jaksaisi aina painaa poljinta ihan pohjaan saakka? Helpottaisi varmaan, jos laittaisi vivun siihen asentoon, että alaspäin painaessa vaihtuisi vaihde suurempaan. En ole kyllä vieläkään keksinyt syytä, miksi vaihdekaavio on katupeleissä näin päin, mutta varmaan siihen joku pätevä syy on.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    No tuossa tapauksessa sillä öljyn viskositeetillä ei ole merkitystä

ELF merkkistä 100% täyssynt öljyä viskositeetiltaan 10W-50 saa mm allekirjoittaneelta edukkaasti, itse sillä tykitellyt nyt menemään ja kaverin millessä myös skulaa hyvin ja ökäsuodin dukeen 8e
    1198+RG500
    Lainaa (GAMMA500 @ Kesä. 24 2006,03:16) kirjoitti
    No tuossa tapauksessa sillä öljyn viskositeetillä ei ole merkitystä

ELF merkkistä 100% täyssynt öljyä viskositeetiltaan 10W-50 saa mm allekirjoittaneelta edukkaasti, itse sillä tykitellyt nyt menemään ja kaverin millessä myös skulaa hyvin ja ökäsuodin dukeen 8e
    Eiköhän tuommoinen 5W-50 moniasteöljy mene vähän överiksi, kun moottorin käyttölämpötila voi sillä olla -40 - 150 astetta. Kuka ajaa pyörällä tuommoisessa pakkasessa ja lämpötiloilla? Tehdas suosittelee 10W-40 öljyjä, jolloin käyttölämpötila on -10 - 130 astetta ja se taatustu riittää useimmille. Minä olen ajanut omalla mopolla -7 asteen pakkasessa ja yli 40 asteen helteessä italiassa ja hyvin on 10W-40 riittänyt...
    10W-50 tuo on Itse ainakin oon huomannut eroa kuin yöllä ja päivällä 40 ja 50 öljyjen välillä, erityisesti vaihteiden päälle menossa (kuivalla kykällä). Mutu-menetelmällä myös mekaaniset moottorinäänet kuumana tuntuvat vaimeammilta, mene ja tiedä sitten tuosta Mutta kyllähän tuollainen ilmajäähy melko kuumana käyskentelee välillä
    1198+RG500
    Lainaa (GAMMA500 @ Kesä. 24 2006,12:27) kirjoitti
    10W-50 tuo on Itse ainakin oon huomannut eroa kuin yöllä ja päivällä 40 ja 50 öljyjen välillä, erityisesti vaihteiden päälle menossa (kuivalla kykällä).
    Sama ongelma
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    20w/50 oli parasta omassani. 10w/40 tahtoi kovassa ryydloikassa haihtua ja kuumana sillä esiintyi lievää vaihteiden takertelua.
    Ja nämä alaviskositeetithan ei sekoita yhtään tuota yläpäätä, eli 20w-50 ei ole sen vahvempaa kuumana kuin 5w-50
    1198+RG500
    Lainaa (GAMMA500 @ Kesä. 24 2006,23:50) kirjoitti
    Ja nämä alaviskositeetithan ei sekoita yhtään tuota yläpäätä, eli 20w-50 ei *ole sen vahvempaa kuumana kuin 5w-50 *
    Synteettinen 5W50 ohenee yhtä paljon kuin mineraali 20W50. 5W50 öljyjä ei suositella jatkuvaan korkeiden kierroslukujen ajoon.

Joo tota meinasin.. mutta mistäs tuo on että ei suositella korkeille kierroksille 5w alkuisia tai ylipäänsä pienellä kyömäviskolla olevia? Voisin väittää että esim Gulf Racing 5w-60 on melkolailla kierroksille sopiva öljy samoin kuin vaikkapa Castrol TWS 10w-60, ja prätkäöljyistä 10w-50 joka merkiltä..
    1198+RG500
    No kun se alapään W-lukema vaikuttaa, etenkin mineraalipohjaisissa ja se todellinen viskositeetti laakereissa ja nokissa voi olla aivan muuta kuin etiketissä. Öljyt ohenevat huomattavasti korkeilla kierrosluvuilla ja lämpötiloilla. Esmes 20W50 valmistus aloitetaan 20W öljystä jota sakeutetaan muovipolymeerillä, joka vahventaa öljyä korkeissa lämpötiloissa. Paikoissa joissa on suuria leikkausvoimia (hankausvoimia), kuten laakereissa ja nokissa korkeilla kierrosluvuilla, nämä suuret polymeerimolekyylit ketjuuntuvat, ja öljy ikäänkuin leikkautuu luokitusta ohuemmaksi. Tyypillinen mineraali 20W50 onkin laakereissa vain SAE 30 tai 40 ja sama koskee muitakin moniasteöljyjä. Mineraali 5W30 leikkautuu luokkaan 10W tai 20W ja korkeilla kierrosluvuilla se voi vastata vain 10W öljyä laakereissa johtuen juuri lämpötilasta ja näistä leikkausvoimista. Polymeeriset sakeuttimet hajoavat kuumassa, pikeentyen männänrenkaisiin ja venttiilinnostimin sekä turbomyllyissä sen kanaviin. Tästä johtuen turbomalleihin ja ilmajäähyihin ei yleensä suositella laaja-asteisia moniasteöljyjä (0W40, 5W40, 5W50).

Oikea viskositeettiluokka riippuu monesta tekijästä, kuten lämpötilasta, moottorin kuluneisuudesta, laakereiden ja männän välyksistä, ja käyttötarkoituksesta. Yleinen nyrkkisääntö on käyttää matalinta viskositeettia jolla metallipinnat pysyvät erillään. Tätä suurempi viskositeetti ainoastaan hukkaa tehoa ja huonontaa öljyn pumpattavuutta kaikissa lämpötiloissa. Tiukoilla välyksillä vesijäähyillä 5W30 tai 10W30 pitäsi riittää. Kuumissa olosuhteissa (miksi öljynvalmistajat eivät Suomen kesää laske), 10W40 antaa lisää turvamarginaalia. No, itse käytän sitä vesijäähyssäni ja mihinkä tosiaankaan motossa tarviaa hyvää pakkasjuoksevuutta? Ilmajäähdytteisissä ja vanhemmissa suurivälyksisissä moottoreissa 15W50 ja 20W50 on hyvä valinta.

Jotkut vannovat kisaöljyjen nimeen, itse en niitä kadulla käyttäisi; ne poikkeavat tavallisista moottoriöljyistä siinä, että niissä ei käytetä peseviä lisäaineita jotka hieman lisäävät kitkaa. Siksi ne eivät sovellu katukäyttöön, varsinkaan mataliin lämpötiloihin, kertyy kakkaa ja kosteutta koneeseen. Pitäisi vaihtaa tonnin välein, ellei useamminkin tästä syystä ja ero kitkassa on niin pieni, ettei sitä normikäyttäjä huomaa missään. Paitsi hinnassa.

Joku todennäköisesti kiistää nämäkin faktat ja on eri mieltä, siitä vaan. Näin ne aikoinaan opetti, kun alaa ensin opiskelin ja myöhemmin öljy-yhtiöllä työskentelin. Onhan ne öljyt muuttuneet niistä ajoista, vaan eiköhän nuo perusteet ole ennallaan.

Lainaa (kaasunalle @ Kesä. 26 2006,09:01) kirjoitti

Jotkut vannovat kisaöljyjen nimeen, itse en niitä kadulla käyttäisi; ne poikkeavat tavallisista moottoriöljyistä siinä, että niissä ei käytetä peseviä lisäaineita jotka hieman lisäävät kitkaa. Siksi ne eivät sovellu katukäyttöön, varsinkaan mataliin lämpötiloihin, kertyy kakkaa ja kosteutta koneeseen. Pitäisi vaihtaa tonnin välein, ellei useamminkin tästä syystä ja ero kitkassa on niin pieni, ettei sitä normikäyttäjä huomaa missään. Paitsi hinnassa.

Joku todennäköisesti kiistää nämäkin faktat ja on eri mieltä, siitä vaan. Näin ne aikoinaan opetti, kun alaa ensin opiskelin ja myöhemmin öljy-yhtiöllä työskentelin. Onhan ne öljyt muuttuneet niistä ajoista, vaan eiköhän nuo perusteet ole ennallaan.
    Eräs mp-mekaanikko valisti juuri tästä, että ns.kisaöljyjä ei kannata käyttää kadulla, jos käyttää normaaleja vaihtovälejä.Tätä oli kuulemma painotettu Sumekon huoltokursiilla.Pikkasen on kyllä epäselvää itelle , mitkä öljyt lasketaan sitten kisaöljyiksi? Onko esim.Motul 300v tai Castrol Suberbike R4 kisaöljyjä? Tämä em. henkilö laski kisaöljyiksi lähinnä tunnettujen valmistajien kalleimmman täyssynteettisen öljyn.

Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
    Ero 10W-40 ja -60 välillä laatikon toiminnassa kuumalla alueella on aika suuri. Näin ainakin desmoquattrossa.

-tkk
    Nostetaanhan nyt tätä hieman. Mitä öljyä olette käyttäneet 749:ssä ja 999:ssä. Ajattelin laittaa joko Shellin Advance Ultra 10w-40 tai 15w-50. Ohjekirjahan suosittelee 10w-40, mutta niin se suositteli vanhaan Monsteriinkin ja 15w-50 pelasi siinä paremmin varsinkin lämpimämmällä kelillä
    Ex.
    Ducati 1098 -07
    Ducati 749s -03
    Ducati Monster 750M -99
    Lainaa kirjoitti
    Polymeeriset sakeuttimet hajoavat kuumassa, pikeentyen männänrenkaisiin ja venttiilinnostimin sekä turbomyllyissä sen kanaviin. Tästä johtuen turbomalleihin ja ilmajäähyihin ei yleensä suositella laaja-asteisia moniasteöljyjä (0W40, 5W40, 5W50).
    Käyttämällä esteripohjaisia öljyjä tämä leikkaantumisongelma ainakin ratkeaa. Niissä kun ei sakeuttimia ole ollenkaan.

Itse kippasin juuri Motulin 300V 15w-50 öljyt koneeseen ja hyvin tuntuu toimivan. Jos pannuhajoaa, niin voin olla ainakin varma, ettei se johdu öljystä. Motonestia saa 50e/4L
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Castrolin Superbikea olen laittanut nyt pari kertaa. Ei valittamista.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    Hondan öljyhän se parasta
    "Eräs mp-mekaanikko valisti juuri tästä, että ns.kisaöljyjä ei kannata käyttää kadulla, jos käyttää normaaleja vaihtovälejä.Tätä oli kuulemma painotettu Sumekon huoltokursiilla.Pikkasen on kyllä epäselvää itelle , mitkä öljyt lasketaan sitten kisaöljyiksi? Onko esim.Motul 300v tai Castrol Suberbike R4 kisaöljyjä? Tämä em. henkilö laski kisaöljyiksi lähinnä tunnettujen valmistajien kalleimmman täyssynteettisen öljyn."

Motul 300V ei ole vain yksi öljy vaan se on tavallaan öljyperhe, sieltä löytyy tuplaesteriöljyjä normaaleille öljynvaihtoväleille ja sitten puhtaita kisaöljyjä.
    Esteriöljyjen ongelmana on huonompi kosteuden kestävyys. Ovat myöskin tiivisteille vähän kovempaa tavaraa kuin PAO öljyt. Itse vaihdan ainakin 2 kertaa kesässä öljyt joten se ei ole murhe. Lisäksi ne eivät kestä edes kannussa "ikuisuuksia" vaan käyttämättömänäkin menevät huonoksi. Talvisäilytykseen kannattaa kyllä laittaa tavallista öljyä. Omat kokemukset ovat kuitenkin oikein positiivisia. Loota pelaa kuin unelma ja voitelun pitäisi olla kunnossa.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  30.  
    ristus mitä nyanssien hieromista.. tää käyttäny jotakii viiskymppistä ja hyvin o pelannu.. tarskohaa tänkii alkaa hieroon noita viimesiä hevosia?
    maxiskootteri

-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen