Kiitos marlo ja jeppe56 neuvoista.
Viikolla purin pyörää ja kävin läpi mahdollisia lähteitä ongelmalle. Huomasin, että "kaatotunnistimen" (vehicle-down-sensor) liitin oli löysästi kiinni ja manuaalin mukaan bensansyöttö sekä sytytys katkeaa jos tämä sensori antaa väärää/ei ollenkaan jännitettä. Ajattelin luonnollisesti ratkaisseeni ongelman ja laitoin liittimen tiukasti kiinni paikalleen (teippasin vielä varmuuden vuoksi kireälle).
Alkuperäinen ongelma ei enää toistunut, mutta testilenkillä sattui seuraavaa (noin 40km kohdalla): Turun motarilta kehä I:lle liittyessä annoin kakkosvaihteella reilummin kaasua (~9k rpm) niin taas syttyi FI palamaan ja mopo alkoi käyttäytymään omituisesti -> kaasua höllätessä kierrokset jäi kellumaan 3-4k rpm paikkeille ja käynti oli todella epätasaista. Pysähdyin tien sivuun, käytin virrat pois/päälle ja pyörä starttasi täysin normaalisti. Sama ongelma toistui seuraavana päivänä lähes identtisessä tilanteessa, tosin ykkösvaihteella.
Ens kerralla kun tää tapahtuu niin pitänee alkaa lukemaan vikakoodia tien poskessa jos siten sais tän ratkaistua. Tää uus ongelma vaikuttaa vaan niin erilaiselta kuin se alkuperäinen minkä kuvailin, mutta tapahtu välittömästi sen jälkeen kun olin saanu edellisen kuntoon.
Ei oo tervettä päivää näköjään tällä kawalla![]()
Kokemuksia, neuvoja ja henkistä tukea saa edelleen antaa, sitä arvostetaan!
EDIT: jeppe56, ens kerralla kun puran pyörää niin käyn nuo johtosarjan liitokset lävitse jos vaikka auttaisi. kiitos neuvosta.
ZX-10R 2004
S1000R
Joo, se vois olla. mutta sitten olis jo huonoa tuuria että tosta uudesta sarjasta, tosin käytetyistä suuttimista olis myös rikki. Sen verran testailin että mittasin polttoaineen paineen. Se oli kunnossa, elikkä aikas tarkkaan 3bar sekä sammutettuna että käynnissä. ja jokusen minutin sammutuksen jälkeen 2.5bar.
Loma alkaa ens viikolla niin teen suutintukille ja suuttimille painekokeen.
liityin tänä kesänä 10-r -05 kerhoon, eikä ole pyörä valinta harmittanut pätkääkään. mielestäni onnistunut kilokyykky.
nyt olisi hakusessa akran koko putkisto ilman sliparia, sarjaa racing line http://az79640.vo.msecnd.net/akrapov...387da2c3cc.pdf
sivulta kuva (figure 40)
kohtuu hintaan koitan putkistoa saada jos jollakin olisi eikä itse enää tarvitse.
tai tietäisi mistä kannattaa hommata.
Onko jollain tietoa ovatko gen1(04-05) ja gen2(06-07) tankit täysin samanlaisia eli passaavatko ristiin? Kuvien perusteella vaikuttaa melko samanlaisilta...
Nykyiset:
cbr1000rr -10
vtr sp1 -00
sport 750 -02
er5 -02
Tervehdys. Pitäis päättää mikä rengas taakse kun kohta uusimassa. Tällä hetkellä Dunlopin Sportmax 190/55 ja pikkasen suuri kiekko kun kivet raapii lokasuojaa. Edellinen rengas oli Pirellin joku malli, mutta kun en muista ollenkaan oliko se profiililtaan 50-sarjainen. Meniskö tuohon Pilotpower/Angel GT 55- profiililla vai täytyiskö laittaa 50? Edellinen Pirelli mahtu hyvin pyörimään...
Kawasaki ZX10R 2005
Yamaha Tenere 700 & R6R
Moi.
Olisikohan kellään vinkkejä mikä voisi pyörässä olla kenties vikana, ainakin kuvittelen että jotain vikaa on ilmaantunut
Eli pyörä on -04 vm, 38tkm ajettu. Kaikki huollot tehty ajallaan huoltokirjan mukaan. Ostin pyörän keväällä ja toimi kuin unelma, mutta nyt tuntuu että kylmänä käynnistäessä käy huomattavasti epätasaisemmin ennen kuin on hetken käynyt, melkein kun kävisi kolmella. Lisäksi tuntuu että pyörä on ruvennut resonoimaan huomattavasti enemmän ja käyntiääni on muuttunut hieman roisimmaksi, vähän sellainen repivä ja karu verrattuna mitä aiemmin on ollut. Aiemmin tuntui että on 80-100 vauhdissa todella hiljainen (jos ei mittariston resonointia lasketa) mutta nyt sekin on peittynyt muuhun räminäänOnkohan tuo ottanut käskytyksestä jo itseensä
Korkeammilla kierroksilla tuntuu paljon normaalimmalle. Onkohan mitää ideoita vai onko suoraan vietävä liikkeeseen katsottavaksi? Ja onko Jyväskylästä tai Mikkelistä kenelläkään mitään halpaa (yllätys yllätys) paikkaa ehdottaa missä käyttää katsottavana.
Kiitokset etukäteen.
^ Milloinkahan tuosta on tulpat vaihdettu ja ruiskut synkattu?
Mä lähtisin noista liikkeelle.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Tulpat vaihdettu päivää ennen kuin ostin mopon. Ruiskujen synkkauksesta ei tietoa.
Sellainen vielä juolahti mieleen, että kun ajaa ihan pienellä pintakaasulla, tuntuu että meno on muuttunut hieman nykiväksi, ja ihan pienellä kaasulla (juuri ja juuri kääntää kaasua) tuntuu että käy hieman "röpeltäen".
Onko käynnistys kylmänä huonompi kuin ennen? Jos on,tarkista imuvenojen välykset. Huono kylmäkäynnistyvyys sekä epätasainen,seilaava tyhjäkäynti viittaa usein imuventtiilien kantamiseen.Imuventtiilit saattaa joskus painua kanteen yllättävänkin nopeasti.
Ja vaikka venat kantais pahastikkin ei sillä oo tehoihin tai käyntiin kovilla kierroksilla vaikutusta.
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Käyntiin lähtee yhtä mallikkaasti ilman hankaamista kuin ennenkin, eli itse käynnistyminen ei ole muuttunut, vaan ennen kuin lämpeää niin käy todella oudosti. Ihan erilainen kuin ennen. Melkein pitäisi ottaa video jos sen äänistä saisi selvää, vaikea selittää
Ja vielä juolahti mieleen, että moottorijarru on ruvennut tuntumaan omasta mielestä huomattavan voimakkaalle. Voiko olla yhteyttä?
Koitappa tosiaan ottaa videolle tuo kylmäkäynnistys. Siitä vois paremmin arvata vikaa.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Kuinkas kuumana teidän kympit on näillä keleillä? Omat lämmöt nousee PK:n ruuhkissa pahimmillaan -> 106c.. flekti kyllä pyörii ~100c ja ylöspäin. Ajossa normaalit lämmöt. Nyt on kyllä ollut aika kuumaa...pitäisköhän varulta vaihdella nesteet?![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Viimepäivinä noussu ruuhkassa seistessä 104 asteeseen, tuoreet nesteet.
ZX-10R 2004
104 täälläkin korkein näkemäni lukema. Ahkerasti splittaamalla tuntuu pysyvän karvan alle 100:n asteen.
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Yksi vaihtoehto on käyttää 10% glykooli / 90% vesi seosta.
Pakkasnesteellä, kun on vähän huono tuo lämmön johtavuus.
Tai sitten Water Wetteriä http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/608011/0 joko pelkkään tislattuun veteen yhdistettynä (jos ei ole pakkasista pelkoa) tai sitten glykoolin kanssa.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Tossa olis linkkin video tuohon kylmäkäynnistykseen. On vaan puhelimella kuvattu joten ääni on aika kauhea
Tulipa sitten vielä kuvattua pyörä sateisen pyörä lenkin jälkeisenä päivänä kaiken lisäksi, puhdas... melkein
Eipä tuosta varmaan oikein mitää selkoa saa, mutta jos joku tarkkakorvainen fakiiri siitä jotain selkoa saa niin voi yrittää.
http://youtu.be/MSSWjXNqSMU
Tjöh. Vettä vaan hieman enemmän sekaan. Kuten dYNY mainitsi, toi glykooli ei halua sitoa lämpöä kovinkaan mallikkaasti. Ei meillä kesällä kuitenkaan niin kovia pakkasia ole, etteikö vois pistää vettä (akku_semmoista) vähän enemmän sekaan.
Water Wetter toimii, mutta paremmin ja halvemmin toimii kun tumppaa vaan enemmän vettä sekaan. Ja ei kraanasta sitten poijjaat!
- P
No kultakorvaa musta ei saa tekemälläkään, mutta ihan normaalilta tuo kuullostaa. Käyntiin -> rikastaa pienen hetken, eli kiekat nousee hieman -> laskee nopeasti jokusen kiekan alaspäin (lämmin keli?) -> ja käy tämän jälkeen ihan normaalisti.
Paha sanoa, kun ei ole aiemmin kuullut, eikä varsinkaan livenä. Mutta tuon äänimaailman pohjalta en kyllä hätäilis.
- P
Ja toki noi kelitkin vaikuttaa jonnin verran käyntiin (tai no, tyhjäkäynnillä ei välttämäti niin hirveesti eroa). Kun kunnolla annat happea, penkität yms. niin kylmällä ilmalla tulokset ovat yleensä hieman parempia. Happi. Polttoaine. Palotapahtuma.
Resonoinnit nyt vaan voi olla sopivasti löystyneitä osia, siellä täällä. Olet kuitenkin kevään jälkeen(?) ajellut jonkin verran ja nyt on alkanut mietityttämään että kuullostaa erilaiselta? Käy läpi kaikki katteiden kiinnitykset. Käy läpi "tyyppivika" eli tuo mittaristo ja kate. Siihen löytyy korjausohjeita jenkkipalstoilta, miten hiljennetään jos häiritsee. Tuo resonointi sieltä tulee pahimmillaan käsille asti. Tsekkaa putkisto ja pakosarjan kiinnitys varsinkin. Ne helisee ja rämisee, pahastikin, jos ovat alkaneet mutterit löysäileen. Tyhjäkäynti oikealle alueelle säätäen. Jos siis heittää enemmän kuin +-1 50/100.
Mutta ei tuo edelleenkään mitenkään pahalta kuullosta.
- P
Normaalilta kuulostaa. Tai sitte mulla on sama vika.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
OkOutoa vaan että kun ostin keväällä pyörän se kuulosti kylmänäkin käynnistäessä että käy nätisti, nyt tuntuu aivan kuin eri pyörälle. Videon äänistä ei oikein saa käsitystä, mutta kuulostaa että käy aivan kuin kolmella kylmänä. Kai se on vielä käytettävä jonkun (itseäni)fiksumman ihmisen kuulosteltavana livenä niin saa mielenrauhan jos siinä ei vikaa ole.
Ihme vaan tosiaan että tuntuu kuin moottorijarru olis voimistunut todella kovaksi, ja pyörä tärisee todella häiritsevästi jo 80-100 vauhdissa. Ja vielä se että pienellä pinta kaasulla tuntuu hieman röpeltävälle meno. Noh, ei nyt pitäisi varmaan liikaa manata
Ja joo, ajelin jo keväällä aika paljonkin ennenkuin rupes muuttumaan tuollaseks. Alussa tosiaan mittaristo rämis, mutta kerkesin siihen jo tottua kunnes sen ääni rupesi peittymään tuohon muuhun räminään. Nyt sitä ei kuule jos ei pistä päätä lähelle sitä, noh, korjaantupa se
Tosiaan räminä kyllä tuntuu käsille asti, ja voimakkaasti tuntuukin. Täytynee vielä tarkistella sitten josko siellä olisi löysällä jotain kiinnityksiä sitten.
tuosta resonoinnista, ei olis heittää linkkiä noihin ohjeisiin kun en meinaa löytää? itselläkin joku osa siellä jossain katteessa resonoi ja vituttaahan se.
edit: no löytyhän sitä vaikka mitä ku hetken googletteli oikeilla sanoilla.
http://www.zxforums.com/forums/zx-10...ing-noise.html
http://zx-10r.net/forum/showthread.php?t=75628
http://www.zx-10r.net/forum/showpost...86&postcount=3
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Siinäpä niitä. Jos en ihan väärin muista, niin tähänkin viestiketjuun postittanut joskus jotain vastaavaa. Anteeksi porukalle laiskuuteni, mutta kertaalleen + 100 läpikäytyjä ongelmia johon ratkaisutkin jopa löytyy (tiedä nykyisen boardin hausta, en ole pahemmin kokeillut), niin ei aina jaksa laittaa asioita uudelleen.
Tuosta ekasta linkistä pääsee jo asian ytimeen. Jos tuo siis häiritsee, niin kumia väliin. Kumi pitää muistaa aina välissä, jos on vieraalla maaperällä!!!
Oma rämisee, kolisee, tietyillä kiekoilla "juttelee" muutenkin. Yksi varma testi tähän on -> jos vakiovälit, niin ykkösellä mennään jo komeasti kortinmenetyksen puolelle. Lisää pykällystä, niin voi ristiä mentaalisesti kätensä, ettei sinivuokot kuki. Eli, mikä on pointti? No se, että jos mopo kulkee ja kiihtyy sen mitä pitääkin, mutta resonointi ja äänimaailma häiritsee = käy läpi noi "tyyppärit" + muut peruskiinnitykset.
Sitten kun kulku häviää, oikeasti luistokytkin vittuilee, ottaa ilmaa jostain välistä liikaa, poistettu toisioläpät (ilman säädätystä) / tai tehty muita modeja yms. yms. Niin sitten voidaan ruveta porukalla pähkäileen, että missä meni vikaan ja miten homma voitas korjata.
Alles ok.
Nacht.
- P
Toki voidaan maalata myös pirut seinälle. Venat kantaa. Seetit kuluneet ihan päin persettä. Repii ilmaa jostain liikaa. Männänrengas on mennyt vaihtokuntoon, jos savu on sinistä niin ohjurinkumit on vaihtokunnossa. Jos väri on liian harmaata, niin kansi on paskana ja puskee vettä palotilaan. Saattaa olla myös viherpiiperöhommissa ongelmia -> eli jos vakio, niin on mennyt siihen malliin, että puskee ilmaa pakosarjaan kokoajan (pitäs olla alipaineohjattu tuo systeemi, mutta voihan sekin rikki olla).. jne. jne.
Mutta jos viitseliäsyyttä riittää, niin oman mielenrauhan takia:
1. Kiristä KAIKKI (myös aiemmin mainitut asiat kuntoon, mittariston/lukkopesän alaosa).
2. Tarkista renkaat ja ketjut. Vaihda renkaat (kumit siis) ja ketjurataspaketti tarvittaessa.
3. synkkaa ruiskut.
4. Tarkista venavälykset -> vaihda paloja tarvittaessa.
5. Putsari uusiksi tai jos K&N tai vastaava, niin pesu ja uudet öljyt.
6. Ohjausiskari (jos löytyy).
7. Keula kuntoon -> pumppujen öljynvaihto (muista stefat), ohjauslaakeri (vaihda se alkuperäinen hevonperseeseen!)
8. Toista.
9. Toista.
Jos tuon jälkeen tuntuu, että homma on edelleen perseellään ja mopo ei oikeasti toimi, kuten pitäisi, niin ihmetellään lisää.
- P
No nyt kun tuli keulasta puhe niin huomasin, että eteen/taakse suunnassa tuntuu klapia kun pyörää nitkuttelee paikallaan. Oliskohan ohjauslaakeri finaalissa vai auttaiskohan kiristys?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.