keinoja millä tavalla tarrat saisi irti katteista?
Kuumailmapuhaltimella lämmittäen, liima lähtee tärpätillä. Tinneri saattaa liuottaa jo maalit. Jos tarra on lakan alla (tankissa yleensä) niin ei lähde rikkomatta maalipinta..
KTM
Käy hakemassa paikallisesta Biltemasta sellainen tarranpoisto kiekko . Akkukoneella sitten rullailet teipit pois. Pienet kierrokset ja koko ajan liikkeellä se kiekko niin ei mene maalipinta rikki..
Riippuu vähän pyörästä, maalin paksuudesta ja itse tarroista. On noita lakan altakin irroteltu tyyliin reunasta partaterällä alku, hiukka nostoa, partaterällä avitusta, kuumailmaa, nyhväystä, avitusta, kuumaa, alusta uudelleen jne. jne.(zuha @ Touko. 26 2006,11:18) kirjoitti
Hyvällä onnella ei mene maalipinta rikki vaan ainoastaan lakka -> perään buffausta hiovalla vahalla ja valmista tuli.
Jeesuksenaikaisessa mopossa tosin se maali siellä tarran alla ei ole himmentynyt kuten ympäristö, joten dorkan näköinen laikku voi hyvinkin jäädä. Mutta jos tarrat ottavat niin paljon päähän että jopa maalaus on harkinnassa niin mitäänhän ei ennen mahdollista maalausta nyherryskokeilussa häviä.
Jos ei ole kuumailmapuhallinta saatavilla ja tarrat on lakan päällä voit koittaa kiehautettua vettä. Varmaan notkistuu sen verran että irtoo(zuha @ Touko. 26 2006,11:18) kirjoitti
![]()
Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
itte päästelin painepesurilla tarrat poies.
hyvin läks.
tietty tarkkana ettei lähde muutaki.
Kuumailmapuhallin toimii; tosin varauksella. Serkkupoeka irroitteli tarroja 600CBR:stä, peltipinnoilta (tankista) lähti hyvin, mutta katteista lähti silti allaoleva maali tarrojen mukana...
Ja nykyholhousyhteiskunnassa, kuumailmapistoolilin käyttöönkin on sitten oltava voimassa oleva tulityökortti...![]()
Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
Kuumailmapuhallintakin pitää osata käyttää, ettei polta katetta yms...parempi lämmittää vähän kerrallaan kun tuhota xx euron kate![]()
Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
Kuumailmapuhallin on aika jees. Eilen just vaihdoin tankinsuojan ja poistin jonkun alkuperäisen varoitus tarran tankista.
Tankinsuoja lähti aika vaivattomasti mut se varoitus tarra lähti milli kertaa milli palasina, loput liimat Autoglymin tarran poistajalla, vaha päälle ja BUENO!![]()
R1 -08
Ite oon käyttäny liiman jämien poistoon crctä. Sitä kun ruiskauttaa vähän rättiin ja hankaa, niin liimat lähtee.
Tarranpoisto... Varaa itsellesi seuraavat esineet:
- Kuumailmapuhallin
- Autoglym Tar Remover
- Kangasliina
- Skraappa vai mikä onkaan jolla raavitaan talvella ikkunat jäästä
- Lämmintä vettä
Lämmittele tarrat kunnolla riittävältä etäisyydeltä kauttaaltaan. Tarran ollessa kuuma irroita sitä päällystävä muovikalvo. Irroitettuasi tämän ota käyttöösi Tar Remover ja laita sitä reilusti jäljelle jäävän tarran päälle voimakkaasti hieroen kangasliinalla. Odota noin minuutti tai kaksi ja lämmitä tarraa uudelleen puhaltimella. Tämän jälkeen laita skraapan päälle kangasliina ja aloita rohkeasti skraappaamaan tarraa. Tämä saatta kuulostaa brutaalilta mutta toimii eikä naarmuta maalipintaa lainkaan. Poistettuasi tarran poista siitä jäävä liima Tar removerilla jonka jälkeen pyyhi käsittelemäsi kohta puhtaalla vedessä kastetulla liinalla.
AVAINASIAT
- Riittävä lämmitys. Varo kuitenkin sulattamasta muovikatteita.
- Kärsivällisyys
- Oikeat välineet
Kuumailmapuhaltimen sijaan vaikka hiustenkuivaaja käy, kun ei sitä tarraa ole tarkoitus sulattaa. Loppu liima lähtee asetonilla, tinnerillä tai ksyleenillä, maksaa rautakaupassa muutaman euron. Koita ensin jonnekin näkymättömään paikkaan, että maali kestää. Oikea maali ei noihin liukene, jos mopo on maalattu jollain spraylla tms. roskalla, niin sitten kyllä. Irtoaa varmasti, eikä jää jälkiä. Lopuksi vahaus, niin hyvä tuli.
Se on Skrapa ja sitten hei...Toi Skruudata sana tarkoittaa syömistä. Itse en ainakaan skrapalla syö jäitä ikkunasta. *(nano @ Touko. 27 2006,01:04) kirjoitti
Eikä vedetä sitte palkokasvia nenään, oli pakko...
kannattaa tutustua Slangiasiaa
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
95 e bensaa rättiin ja liuottaa sillä pikkuhiljaa tarraa. Ite otin suzukista varoitustarrat tankista irti. Ihan ok!![]()
Hayabusa -07
Itseasiassa tuo hiustenkuivaaja ei käy. Ei lämmitä tarpeeksi kuumaksi tuota tarraa. Kokeiltu on.(mka @ Touko. 27 2006,02:19) kirjoitti
Käykää vain hakemassa se "juutalaisen_päänahka" tarran poisto kiekko... Ei tarvii tuhrata ja nyhjätä... Pienillä kierroksilla ja tarrat lähtee eikä jää liimoja...
Itse irrotin varoitustarran gixxerin tankista käyttämällä eka tarra kuumassa pesussa ja sitten mp-asun nahkaöljyllä päälle kun ei muuta löytynytsitten vaan jollain kortilla(joku turha kortti, koska kortti menee vähän huonoon kuntoon) raaputin sekä semmoista sivuttais suuntaista liikettä nii lähti helpolla. WD-40 sellä sai kuulema ne liimanjäljet helposti pois, mut en jaksannu vaivautua kun tankinsuojus peitti kummiskin sen alueen.