Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 242:sta
    Tervehdys kaikille!

Olen tälläinen 4-kymppinen äijä ja päätin jo viime vuonna, että Mp-kortti olisi saatava, joten aloitin alkutalvesta Mp-kurssit. Kirjalliset hyvin läpi ja nyt on ollut 2 ajotuntia (siis 2x3 ajokertaa) käsittelyjä. Mieltäni riivaa yksi juttu ja ajattelinkin kysyä kokeneemmilta neuvoa. Siis kaikki muut käsittelytehtävät, kutn "stop&go", esteen väistö ja jopa hidasajo menivät ensi yrittämällä nappiin, mutta...se p-keleen pujottelu ei ota onnistuakseen. Ajo-opettajani antaa kovin nihkeästi neuvoja/palautetta, ja ajattelin kysyäkin että mikä "juju" tuossa pujottelussa on. Mielestäni olen rento, jalat tankissa kiinni ja katse kääntyy, mutta jalka osuu aina maahan eikä aluekaan riitä. Tämä vähän tuskastuttaa meikäläistä, etenkin kun muut käsittelyt sujuvat tosi hyvin. Mulla ei ole vielä omaa pyörää (tilauksessa tosin on), joten harjoittelukaan ei onnistu kuin kalliilla ajotunneilla. Ottaa niin sanotusti pattiin, kun tämä juttu on jäänyt tähän kanittamaan Mielelläni kuulisin kokemuksianne! Oliko teillä kenties ongelmia ko. osa-alueella ja miten lopulta hanskasitte homman? Kiitos etukäteen vinkeistä!
    Lainaa (RockOla69 @ Touko. 12 2006,18:08) kirjoitti
    Ottaa niin sanotusti pattiin, kun tämä juttu on jäänyt tähän kanittamaan
    Mites olis sen katseen pitäminen tarpeeksi kaukana? Eli tavallaan jo seuraavassa käännöksessä?

Esim. jos tekee kadulla uukkarin, niin helpointa se on, kun katsoo jo valmiiksi lähes siihen suuntaan, mihin aikoo paikalta poistua.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Rohkeutta siinä käännöksessä ja jos tuntuu että mopo kaatuu nostat kytkintä eli lisäät vetoa.

Helpointa on aloittaa se kääntyminen niin jyrkästi että tanko kolahtaa tappiin saakka. On vaikeaa ruveta jyrkentämään lopussa sitä käännöstä kun alkaa tila loppumaan. Silloin myös valitettavasti katsekkin siirtyy siihen tötteröön minkä sisäpuolelle pitäisi päästä ja kun sitä katsoo ei ainakaan pääse.

Nimim. viime kesänä kolmekymppisenä pujotellut

edit. typo

Minkälainen se pujottelutehtävä on? Meinaan, että onko vauhti silloin hiljaista = hidasajoa, vai miten on?
    Moto Guzzi Norge

"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
    Kun sinulla hidasajokin sujuu niin kyllä se pujottelukin siitä lähtee.. Nimen omaan kaasulla pelataan. Mutta kukaanhan ei ole seppä syntyessään, ja harjoitus tekee mestarin.
    Äksteeär
    Mulla autto, kun otti vähä enempi etukenon asennon eli melkeen "makas" tankin päällä ja tiukka tuijotus kaukasuuteen. Ja rutkasti harjotusta. Ja sitte käsittelykokeessa ei hermoilua (mulla kaatu ekalla kerralla siihen koko käsittelykoe, ku jännitin niin armottomasti).
    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
    Kuis teijän ylipäätään tarvii ajella korttia erikseen? Siskon miehellä (vm. -72) se ainaki tuli kaupan päälle korttiin?

Itse ajoin kortin viime syksynä ja mulla ei ollu mitään ongelmia sen paremmin pujottelun, hidasajon kuin jarrutustenkaan kanssa.

Pujottelussa auttaa ihan sama kuin hidasajossakin eli katseen kohdistaminen sinne horisonttiin. Jos tuijotat omaa etugummia, oot taatusti kintut maassa, kun tasapaino menee.

Siihen päädyssä olevaan käännökseen lähtiessä muistat vaan käyttää koko tilan hyväksesi eli ajat ihan reunaan kiinni, vähän matkaa suoraan ja sitte alat jyrkästi kääntää.

Muista pujotteluun lähtiessä jo katsoa, että alotat niin, että se päädyn käännös tulee sille vahvemmalle puolelle, mulla itsellä vasemmalle kääntyminen oli helpompaa kuin oikealle, joten neljän keilan pujottelun aloitin aina menemällä ekasta ohi vasemmalta puolelta.

Ja tosiaan siinä vaiheessa, kun tuntuu että pitäis laittaa jalkaa maahan, täytyis uskaltaa antaa lisää kaasua, että pyörä kulkee eteenpäin. Homman hankaluus on nimenomaan oikean nopeuden löytäminen, liian kovaa ajamisesta ei seuraa ku ongelmia ja liian hiljaakaan ei toisaalta voi ajaa tai on varmasti nutullaan.

Missä päin korttia ajelet? Multa vois mahdollisesti löytyä pyörä ja opettaja edullisesti käyttöön, hieman vähemmän kivuliaalla hinnalla ku mitä autokoulut ottaa. Tai riippuu kai paikkakunnasta, täällä Lahdessa yks ajotunti maksaa 26€, jota en kyllä pitäny kovin kalliina ja pari ylimäärästä tuntia ajelinki ihan vaan ajamisen ilosta!

Harjotusta, harjotusta ja harjotusta, sillä siitä selviää! Ja onnea kokeeseen!
    Honda CBR1100XX Blackbird
    Lainaa (Midis @ Touko. 12 2006,18:22) kirjoitti
    Kun sinulla hidasajokin sujuu niin kyllä se pujottelukin siitä lähtee.. Nimen omaan kaasulla pelataan.
    Niin, rohkenen olla hieman eri mieltä. Eli kaasu on aika vakio ("riittävästi") ja kytkimellä ja takajarrulla säädetään vauhtia. Kytkimellä kallistumisastetta ja takajarrulla otetaan liikaa vauhtia pois.

No, kullakin oma tyyli on tietysti paras.
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Olettanen, että ajat isoa pyörää. Aloittaessasi pujottelun (oletetaan, että aloitat kiertämään ensimmäistä keilaa oikelta vasemmalle) Aja mahdollisimman läheltä reunamerkkiä.. Purista jaloilla voimakkaasti tankkia(automaattisesti ylävartalo rentoutuu) siirrä jo katsettasi hitaasti käännöksen suuntaan ja sinne horisonttiin. käytä aktiivisesti liu'ttaen kytkintä ja kaasuta samalla moottoria.. käännä rauhallisesti pyörää ja keskity katseeseen horisontissa sekä kytkimen ja kaasun yhteispeliin. Jarruja ei mielestäni tarvitse pujottelussa käyttää lainkaan.Ensimmäisen keilan kerrettyäsi aja pyörä takaisin lähtöpaikalle ja mahdollisimman laajalla kaarella palaa pujottelemaan keilat jälleen keskity mahdollisimman läheltä ensimmäisen keilan ohittamiseen. Viimeisen keilan kokokierrokseen käytä samoja ylläolevia ohjeita kuin ensimmäiseen.

- Jalkojen puristaminen tiukasti tankkiin
    - Ylävartalo rentona
    - Katse horisontissa, sekä käännöksen ennakoiminen katseella
    - Koko käytettävissä olevan alueen hyödyntäminen
    - Aja aina mahdollisimman läheltä reunamerkkejä/keiloja
    - keskittyminen ja rauhallisuus
    - Kytkimen liu'ttaminen sekä kaasun jatkuva annostelu
    - Positiivinen mieli, "kyllä minä osaan" !
    Kuinka pitkillä väleillä nuo pujoteltavat keilat on? Entä mikä on ajoalueen reunaviivojen väli?

edit: typo

<span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    Lainaa (rauman @ Touko. 12 2006,18:20) kirjoitti
    Minkälainen se pujottelutehtävä on? Meinaan, että onko vauhti silloin hiljaista = hidasajoa, vai miten on?
    Hissuttelua on.

Tässä lainaus:
    Tehtävässä pujotellaan 4 merkkiä kuvan mukaisesti. Merkkien välimatka on 3 m. Pujottelura-dan
    leveys on vähintään 5 m, kuitenkin aina tehtävässä käytettävän moottoripyörän kään-töympyrän
    halkaisija +1 m. Tutkinnon vastaanottaja varmistaa tarvittaessa radan leveyden
    kokeilemalla. Oppilas saa valita, kummalta puolelta merkkiä tehtävä aloitetaan.
    Tehtävän aikana tutkinnon vastaanottajan on tarkkailtava erityisesti kytkimen käyttöä yhdes-sä
    jarrun kanssa, tasapainoa, katseen suuntausta, moottoripyörän asentoa ja jalkojen asen-toa
    jalkatapeilla.
    LINKKI_AKE_Pujotteluohjeet

Veikkaisin omalta kohdaltani, ettei menisi ns. kylmiltään läpi.
    Harjoituksella kyllä...
    - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - -
    Vastaohjaus on mielestäni ratkaisu.

Pyörä kääntyy itse asiassa toiseen suuntaan kuin tangosta käännetään.

Tämän jutun teoreettinen tausta on aika monimutkainen enkä ala sitä tässä selostamaan.

Täältä löytyy siihen myös teoriaa:
    http://www.motoristisurvival.fi/Ajo_Hanskassa/

Jos haluat kääntyä oikealle, työnnä oikeaa kahvaa eteenpäin.
    Jos haluat kääntyä vasemmalle, työnnä vasenta kahvaa eeenpäin.

Homma tuntuu alussa aika absurdilta, mutta se toimii. Vastaohjaus on ainoa oikea tapa ohjata moottoripyörää ja selvitä henkissä noiden autojen kanssa.

Kokeile tätä ilman niitä keiloja, niin saat tuntuman pyörän käyttäytymiseen, No huonompi juttu, jos sinulla ei ole omaa pyörää, jolla harjoitella. Lainaa kaverilta ja harjoittele parkkipaikalla.

Tule sitten kortin saatuasi MP69 Survival kursseille. Siellä opit lisää elämässä selviytymiseen.
    http://www.mp69.fi/koulutus.html

Pekka

Pekka
    Lainaa (Koris @ Touko. 12 2006,18:36) kirjoitti
    Lainaa (Midis @ Touko. 12 2006,18:22) kirjoitti
    Kun sinulla hidasajokin sujuu niin kyllä se pujottelukin siitä lähtee.. Nimen omaan kaasulla pelataan.
    Niin, rohkenen olla hieman eri mieltä. Eli kaasu on aika vakio ("riittävästi") ja kytkimellä ja takajarrulla säädetään vauhtia. Kytkimellä kallistumisastetta ja takajarrulla otetaan liikaa vauhtia pois.

No, kullakin oma tyyli on tietysti paras.
    Niin ei tietenkään kaasulla pelkästään. Ei tietenkään kytkin koko ajan ylhäällä, siinähän vauhti nousisi aivan huimiin Mutta vetoa vaan jos meinaa että pyörä alkaa liikaa kallistuu..
    Äksteeär
    Lainaa (RockOla69 @ Touko. 12 2006,18:08) kirjoitti
    Tervehdys kaikille!

Olen tälläinen 4-kymppinen äijä ja päätin jo viime vuonna, että Mp-kortti olisi saatava, joten aloitin alkutalvesta Mp-kurssit. Kirjalliset hyvin läpi ja nyt on ollut 2 ajotuntia (siis 2x3 ajokertaa) käsittelyjä. Mieltäni riivaa yksi juttu ja ajattelinkin kysyä kokeneemmilta neuvoa. Siis kaikki muut käsittelytehtävät, kutn "stop&go", esteen väistö ja jopa hidasajo menivät ensi yrittämällä nappiin, mutta...se p-keleen pujottelu ei ota onnistuakseen. Ajo-opettajani antaa kovin nihkeästi neuvoja/palautetta, ja ajattelin kysyäkin että mikä "juju" tuossa pujottelussa on. Mielestäni olen rento, jalat tankissa kiinni ja katse kääntyy, mutta jalka osuu aina maahan eikä aluekaan riitä. Tämä vähän tuskastuttaa meikäläistä, etenkin kun muut käsittelyt sujuvat tosi hyvin. Mulla ei ole vielä omaa pyörää (tilauksessa tosin on), joten harjoittelukaan ei onnistu kuin kalliilla ajotunneilla. Ottaa niin sanotusti pattiin, kun tämä juttu on jäänyt tähän kanittamaan Mielelläni kuulisin kokemuksianne! Oliko teillä kenties ongelmia ko. osa-alueella ja miten lopulta hanskasitte homman? Kiitos etukäteen vinkeistä!
    Kuulostaa tutulta, itekin tuskailin aluksi tuon pujottelun kanssa. Sulla on samaa vikaa kuin mullakin, et katso tarpeeksi kauaksi menosuuntaan. Kokeile siirtää katsetta vielä kauemmas, niin eiköhän rupea sujumaan.. pärrää kun kuitenkin ohjataan katseella. Eikä tietenkään sovi unohtaa kytkimen ja takajarrun käyttöä, mitä tasaisempana saa vedon pidettyä, sitä parempi.
    juu vastaohjaamallako pärjää tuollaisessa 5kmh vauhdissa? Keilojen väli on niin lyhyt että siinä kyllä minä tyydyin kääntämään sinne minne halusin. Vai vastaohjaamallako sitä parkkipaikoillakin pyöräillään?

Viime vuonna pujeottelu testin rata oli sellainen ettei kyllä noobiet siinä mene kovinkaan kovaa eikä moni muukaan.
    Kiitos paljon vihjeistä!

Ajan tosiaan isoa A-korttia ja joku tässä kysyi, että eikös mulla pitäisi olla ajo-oikeus jo valmiiksi. No, ajokorttiikäisenä tuli soiteltua bändissä ja vaihtarina oli uudet rummut/ajokortti, joten ajamatta jäi! (Ehkä se sitten seuraavaksi??)

En tiedä, että onko tämä oikea foorumi, mutta jos joku pääkaupunkilainen(miksei joku muukin lähistöltä) haluaisi antaa pari yksityistuntia, ja kun hinnasta sovitaan, niin olisin todella kiinnostunut! S-postiosoitteeni on antti33@hotmail.com

Kiitos siis vielä kerran kaikille, jotka neuvoja antoivat!
    Lainaa (Pekkavee @ Touko. 12 2006,19:26) kirjoitti
    Vastis ei skulaa ryömimisvauhdissa... ainakaan itelläni. Pyörällä jne lienee vaikutusta myös.

Pyörä kääntyy itse asiassa toiseen suuntaan kuin tangosta *käännetään.

Jos haluat kääntyä oikealle, työnnä oikeaa kahvaa eteenpäin.
    Jos haluat kääntyä vasemmalle, työnnä vasenta kahvaa eeenpäin.
    Vittu mikä ohje Meinaatsä vastaohjaamalla pärjätä käsittelykokeessa. Sen haluaisin mäkin nähdä

Kieltämättä jälkeenpäin en ole koskaan käyttänyt kaasu-kytkinluistatus-takajarru jutskaa kun autokoulusta (mp-koulusta) pääsin. Kyllä se ruuhkassa menee kaasu-kytkin ja silloin tällöin etujarrua painamalla.

No onhan Suomen mp-eliitillä eli mp-poliiseillakin suuressa osassa hidasajo harjoituksissa joten ei mene oppi ojaan.
    Mielestäni toi vastaohjaus pitäisi perusteellisemmin selittää oppitunneilla. On kuitenkin se millä pyörää ohjataan, sanoisinko että yli 40kmh vauhdeissa.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
    ja muistutetaan siitä että pyörän lainaaminen sellaiselle jolla ei ole ajo-oikeutta (eli korttia) kyseiseen kulkuneuvoon on sakon paikka, molemmille. (kaiketi)

Tosin kuski ei taida mitään "lykkyä" saada vaan sakot onko se nyt sitten ajo-oikeudetta ajosta? (kortin ylitys jne miksi sitä nyt kutsutaankaan)

Vaikka alue olis mikä tahansa yksityis alue niin tuo sama pätee..joku laki seppä korjatkoon.

Kunhan varoitan...

Onnea kokeeseen. Itse tein sen kahdesti kun en osannut väistää. Itse asiassa se olikin hyvä koska lisätunnit olivat tarpeen ja auttoivat asiaan.
    Lainaa (Koris @ Touko. 12 2006,18:53) kirjoitti
    Lainaa (rauman @ Touko. 12 2006,18:20) kirjoitti
    Hissuttelua on.

Tässä lainaus:
    Tehtävässä pujotellaan 4 merkkiä kuvan mukaisesti. Merkkien välimatka on 3 m. Pujottelura-dan
    leveys on vähintään 5 m, kuitenkin aina tehtävässä käytettävän moottoripyörän kään-töympyrän
    halkaisija +1 m. Tutkinnon vastaanottaja varmistaa tarvittaessa radan leveyden
    kokeilemalla. Oppilas saa valita, kummalta puolelta merkkiä tehtävä aloitetaan.
    Tehtävän aikana tutkinnon vastaanottajan on tarkkailtava erityisesti kytkimen käyttöä yhdes-sä
    jarrun kanssa, tasapainoa, katseen suuntausta, moottoripyörän asentoa ja jalkojen asen-toa
    jalkatapeilla.
    LINKKI_AKE_Pujotteluohjeet

Veikkaisin omalta kohdaltani, ettei menisi ns. kylmiltään läpi.
    Harjoituksella kyllä...
    Eli osaamalla hidasajon, osaat kyllä tämänkin. Sama tässä kuin hidasajossakin sen katseen kanssa; eli tarpeeksi kauas, ei eturenkaaseen. Kuten jo moni muukin on edellä sanonut.

Olisi kyllä mielenkiintoista testata itse tuo käsittelykoe. Äkkiseltään tuntuu, että toi soralla jarrutus 12 metriin saattaisi tuottaa ongelmia. Asfaltti 9 metriin menisi uskoakseni kyllä.
    Voisihan se olla, että jäisi kiinni monestakin kohdasta; mene ja tiedä. *

Mutta kysyjälle sanoisin, että treeniä lisää jos ei suju. Treenien jälkeen sujuu varmasti. *

edit: Niin itse sain A-kortin "automaattisesti" joskus menneellä vuosituhannella. Nyt ensimmäisellä pyörällä on kilometrejä takana 3.000 km, jotka ovat tulleet kuluvana vuonna.

Moto Guzzi Norge

"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
    Kyl voisi olla aika ankeeta koittaa tota pujottelua, jollain autokoulun GUSTOMILLA!!. eli ei mikään ihme ettei jollain onnistu. Aina alkuvuodesta kankeena itsekin pari tuhatta takana ja taas ehkä sujuisi "testit" niin miten vois odottaa joltain 40-50 vee hepulta joka on ajanut pappamopolla viimeksi. .
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
    Vastaohjauksella vaan pujottelukokeeseen, hyvä tulee

:häähää:

Päivän naurut.
    "Reality continues to ruin my life."
    Ihan pyörästä kiinni yleensä, itse oon joskus läpäissyt sen kokeen kevarilla 15 vuotta sitten(endurolla), mutta ei tolla nykyisellä kyykyllä sitä pujottelua oikein vedä, vaikka radalla vetelen polvimaassa ja muutenkin osaan ajaa ihan hyvin.kääntösäde on liian suuri.

Tuo rajoittimeen asti veto ei yleensä toimi,koska yleensä kun osuu rajoittimeen,niin siihen se tasapaino menee heti. se on totta, että jos lähtee kaatumaan sisälle, niin kytkin ylös ja tehoja. ja roiku ulospäin. yleensä tasapaino-ongelmat johtuu jäpityksestä, käytä kehoa.

Yleensä vika on siinä, että tököttää siinä pyörän päällä kädet lukossa. pyörän kannattaa antaa kallistua alla ,käytä yläkehoa mukana ja pidä kädet rentoina ja vähän koukussa kyynärpäistä. Älä nojaa siihen tankoon. esim omalla kyykyllä kaarretta voi kiristää tuommoisen pujottelun rajoihin vain kallistamalla pyörää allaan ja ns roikkumalla ulkokaarteessa. *Pujottelussa vauhti on niin hidas, että jos kallistat mutkaan pyörän mukana, niin vauhtia saa olla, ettei kaadu sisälle. Pidä oma paino pyörän päällä, vaikka pyörä kallistuu.

Silloin kun kävin itse sen aikoja sitten, niin nauratti kyllä kun autokoulun pyörä just ja just kykeni siihen pujotteluun, kun aloitti täysin ulkokaarteesta ja otti koko tilan haltuun, sitten yksi jamppa tuli jollain 70 luvun cb hondalla, jossa ei varmaan ollut ohjainrajoitin edes kunnossa, se ajo ihan hölmöt linjat läheltä ekaa keilaa ja pyörä vaan käänty, kun ohjauksen pysty kääntämään melkein poikittain.

Siinä on pelimies joka vetää sen pujottelun jollain triumph rocket3:sella.

Pujottelussa testataan taitoja, joita ei moottoripyörällä käytetä kuin parkkihallissa.

we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (lanatar @ Touko. 12 2006,18:27) kirjoitti
    Mulla kaatu ekalla kerralla siihen koko käsittelykoe, ku jännitin niin armottomasti.
    Mua jännitti kans siel käsittelykokeessa niin jumalattomasti, että tössäsin juur tän pujottelun heti ens vaiheessa (kyllä v#tutti ja rankasti!). Toisella yrittämällä se meni ilman mitään ongelmia.

Tössimisen jälkeen luonnollisesti määrättiin lisää ajoja koulun pyörällä, joista oli myös muutenkin hyötyä. Oli meinaan lyhyempi tutkintoajo, kuin ilman lisä ajotunteja. Itse meinaan ajoin n.10min lenkin, kun taas kaverini jonka kanssa olin samalla kurssilla, joutui ajamaan n.20min paljon vaikeamman lenkin.

What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
    Lainaa (drooler @ Touko. 12 2006,19:49) kirjoitti
    Vastis ei skulaa ryömimisvauhdissa... ainakaan itelläni. Pyörällä jne lienee vaikutusta myös.
    olet kyllä ihan oikeassa, että nuin pienissä nopeuksissa sillä ei saa kuin pyörän kyljelleen!!!
    But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
    Vastaohjauksella sinne vaan, jos joku ei osaa tasapainotella hiljasesta vauhdista ku kääntää vastaohjauksella niin menkää ihmees harjottelemaan. Tietenki se on vaikeempaa customilla ku kyykyllä ja endurot ei mahdu edes samaan kuvaan .

Joka muuta väittää niin katsokaa netistä noi ohjeet ja käykää kokeilee 20km/h vauhdis ja sitte ihan alle kävely vauhdissa. Jos osaa hyvin hidasajon niin se antaa anteeks siinä pujottelussa ku ei oo liian suuri nopeus.

Ite olen näyttänyt monia kertoja miten kyseisellä radalla ajetaan, niin isolla kun pienellä pyörällä. Omasta mielestäni hidasajo on paljon vaikeampaa customilla ku muun tyyppisillä pyörillä.
    Oma ennätys hidasajo radalla on jotai 5min nykysellä zx-9r:llä
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä

Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
    Hidasajossa on tarkoitus kuitenkin liikkua koko ajan..eli jos on joku trial kuski niin kait siinä saa koko päivän käytettyä..

sinänsä olis kiva nähdä 20metriä ajettua aikaan 5 minsaa. Tosin vauhtina se on 6 senttiä sekunnissa joten onhan se liikettä ja varmaan mahdollista

Mulla oli käsittely kokeessa FZ6 joka oli niin pysty että siinä käännöksessä kun käännytään koko ympyrä helpoiten selvisi kääntämällä tappiin saakka ja sitten hellittämällä kun alkoi kääntymään.Kun on vetoa päällä ei siinä mihinkään kaadu.
    Helpoin tapa oli juuri tuo että reippaasti "kolautti" tappiin saakka jolloin tiesi kääntäneensä tarpeeksi.

Jollain toisella pyörällä ehkä näin ei voi tehdä.
    Hiukka harjoittelua ja lisää uskoa siihen, et pyörä pysyy pystyssä myös kallistuessaan, niin hyvin menee.

Onnea vaan inssiin
    <p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
    Ite selvisin noista jutuista sillä, kun kotona yksinkertaisesti vaan kelasin sitä suoritusta päässä. Mikä menee vikaan ku ei onnistu, ja mikä voi vaikuttaa. Ne mitkä viimisellä käsittelytunnilla meni vielä haparoiden, meni sitten kokeessa ihan mukavasti.
    Husqvarna SM125s -05 <- Myydään!
  30.  
    Lainaa (lanatar @ Touko. 12 2006,18:27) kirjoitti
    Mulla autto, kun otti vähä enempi etukenon asennon eli melkeen "makas" tankin päällä ja tiukka tuijotus kaukasuuteen. Ja rutkasti harjotusta. Ja sitte käsittelykokeessa ei hermoilua (mulla kaatu ekalla kerralla siihen koko käsittelykoe, ku jännitin niin armottomasti). *
    sama vika
Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen