Nyt alkoi huolestuttaa... Mopon kun jättää parkkiin, niin se reppana laskee aina alleen. Paisarin ylimenoletkusta tulevat nesteet pihalle. Kun korkin aukaisee, niin valkoista vaahtoa tulee... Painetta ei tunnu olevan kuitenkaan. Öljyä ei paisarissa ole ja muutenkin nesteet näyttävät olevan puhtaat. Mopolla on ajettu 35tkm.
Sanokaa nyt joku että kansihan siitä on mennyt. PRKL!
Muuten toimii kuin junan vessa, mutta nesteitä saa vain lisäillä.
Jäähdytinjärjestelmän olen ilmannut pariin otteeseen vesipumpun ruuvista. Jos siellä vielä ilmaa olisi, joka vaahdottaisi nesteet kun pääsee paisariin kuplimaan.
Neuvoja otetaan vastaan. Jos siitä todella on kansi sökönä, niin voihan vitsi...
Kannentiiviste voi olla palanu joskus silleen et nesteet ei sekoitu mut paisarissa kuplii. Oon sitä mieltä et tiiviste on menny. Voit varmistaa mittaamalla paisarista HC-arvot (jos mahdollista). En usko
et ite kansi ois halki.
Voipi olla syylärin korkki väsähtänyt eikä pidä paineita järjestelmässä.(mopohiiri @ Touko. 11 2006,16:44) kirjoitti
Nyt ei vaahtoa tule, mutta ajon jälkeen kun kuuntelee, niin paisarista kuuluu vaan blup, blup, blup, blup... Korkin kun aukaisee niin nesteet tulvii maahan...
Etsintä jatkuu![]()
Samalla kannalla kun Sermis: veikkaan että kannentiiviste vuotaa eli paineet pytystä pääsee osittain jäähdytysjärjestelmään ja ajaa nesteet paineella ulos. Jos pystyisi helposti tarkastamaan puristuspaineet, siitä se selviäisi. Jossain pytyssä pitäisi olla paineet hieman alhaisemmat kun vuotaa.![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Kannentiivistevuoto ei näy ohivuotomittauksella heti aluksi jos se on oikein pieni.. mutta sen näkee todella helposti kun pyörän tai auton.. iha minkä vaan vesipelin.. starttaa kylmänä syylärin korkki auki ja katsoo tuleeko nesteet sillon pihalle ja kupliiko siellä reilusti (ei pelkkä normikierto, vaan että tuleeko sieltä kunnolla kuplia.).
Mikäli ne nesteet ei lennä tuolleen kylmänä ilman paisuntasäiliönkorkkia startatessa pihalle sieltä syyläristä niin sillon kansipahvi on mitä luultavimmin ehjä ja kuplinta johtuu siitä että syyläri (korkki) ei pidä painetta ja pyörän sammuttaessa lämpö johtuu metalliosista nesteeseen, sen lämpötila nousee paikallisesti yli sadan asteen ja se aiheuttaa kiehumisen siellä koneessa. Normaalisti pitävä korkki auttaisi tässä ja paine nostaisi kiehumispisteen johonkiin 120 paikkeille.
Ei tulvinut eikä kuplinut startatessa ilman syylärin korkkia. Kun antoi kaasua, niin pinta vain hiukan laski ja höllätessä nousi.
Paljon kiitoksia vinkistä. Täytyy uusia korkki ja katsoa mitä tapahtuu.
Nyt on testattu mopoa uudella syylärinkorkilla ja sama vika vielä. Pyörän kun pistää parkkiin kuumana, niin nesteet tulevat paisarista pihalle...
Vieläkö voisi jotain yrittää kun ei turhaan viitsisi sitä kantta irroittaa?
Valitettavasti kannentiivistettä veikkaan itsekin.
Mulla oli isolohkotusinassa joku vuosi sitten tiiviste paskana siten, että normiajossa pyörä toimi eikä työntänyt painetta jäähdytysjärjestelmään, mutta isoa kovaa ajaessa tuli vaan pölähdys pyörän alta kun paisarin ylivuotoletku sylki nesteet pellolle.
Ikävä oli euroopanturneella huomata vika ja nilkuttaa sataa italiasta suomeen.![]()
Hitaus on malttia!
ANY10.
Oman mopon tulvimiset loppui aikoinaan juuri tuolla jäähdytysjärjestelmän ilmauksella, mutta mulla ei vaahtoa ollut havaittavissa. Siinä mielessä tuo kuulostaa aika pahalta.
Löysin ainoan ilmausruuvin vesipumpun kyljestä. Luulisi että ylempänäkin olisi jossain vastaava?
Mutta jos ei ilmaukset enään auta, niin sitten kyselisin HALPAA korjaamoa täältä Tampereen lähistöltä! Tarvisi vaan kansi irroittaa ja heittää takaisin kiinni. Itse koneistan sen.
Jos joku tietäisi, niin kiva.
Mikäli ruuvari pysyy yhtään kädessä, niin kansi kannattaa irrottaa ja laittaa takaisin itse. Veikkaisin että ysistäkin pystyy kannen irrottamaan ottamatta konetta pois rungosta.
1835
Suosiolla kone pois rungosta; säästyy hermoja ja rystysiä. Ajoituksien, välysten jne säätö paljon helpompaa.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Kun huomasin pyörän mallin, niin voipi olla aika suurella todennäköisyydellä kansi halki, tai paffi paskana.
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Moro!
mulla tekee samainen pyörämalli samaa. Uuden korkin vaihdoin syyläriin, muttei tainnu tulla kuntoon. Kertoisiko kohtalotoveri vuosiko kannentiiviste. Tarttee varmaan talven aikana vaihtaa![]()