Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Omassa mopossani (Suzuki GSX 1100 vm. 1980, jos vaikutusta asiaan) lipsuu kytkin kylmänä jos esim. 100 km/h:n nopeudesta väännät kaasun pohjaan vitosella, mutta koneen lämmettyä pitää niinkuin pitääkin. Kyseessä tavallinen märkäkytkin jossa jotain 10 levyä. Vaihdoin mopooni syksyllä uudet jäykemmät kytkinjouset ja levytkin näyttivät olevan lähestulkoon uudenkarheat (pinnassa näkyi vielä työstöjäljet) joten voisi olettaa ettei siellä ole vikaa. Vaijerikin on säädetty väljäksi...

    Katseet kääntyvät siis noihin esson puoli-ilmaisiin 15/40w öjyihin (punainen 4l kannu maksaa jotain 8 €) joita olen tuonne koneeseen tuupannut.

    Suositelkaapas nyt jotain mukavaa lirua eli öljyä mitä tuommoiseen vanhaan mutta tehokkaaseen (1166cc Wisecot, olisiko 110 hv) pyörään kandeisi laittaa niin että kytkin pitää eikä maksaisi 10 €/litra. Toivomuksena olisi että sitä saisi tavan pensikseltä vaikka Nurmeksesta eikä mistään erikoismopokaupasta Helsingistä.

    Onko hyviä havaintoja kellään esim. Tebiksen tai Mobilin liejuista (tai castrol tai joku vaikka Osasten mömmö). Mopon manuskassa suositellaan ihan perus 10/40 wee öljyjä joten kaipa sinne jotain tuollaista kandeisi pistää. Ohuemmat varmaan valuisivat läpi ja tulisi turhan kalliiksi käyttää... Eikös juuri märkäkytkimellisiin mopoihin suositella minereelejaöljyjä?

    Nyt saapi laulaa jos tiedätte jonkun öljyn olevan toista parempi

    PS. Voisiko sinne kytkimeen tunkea jousien väliin vielä vaikka yhdet prikat lisäksi ja vasta sitten ostaa uudet kytkinlevyt jos ei luisto tokene öljynvaihdolla?
    -H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
    -Suzuki GSX 1100 -80
    -Suzuki TS125ER -80
  2. #2
    Itse käytän ainakin vanhassa VF:ssä Teboil Power Plus 15W-40 öljyä, toimii hyvin eikä luista. Muistaakseni 35e 20l pönttö. Tämmöstä settiä;
    API CH-4, CG-4, CF-4/SJ
    ACEA E2/B3/A3
    Cummins CES 20.071, -6,
    Mack EO-M Plus, MB 228.1, MAN 271,
    Volvo VDS-2, Allison C4, CAT TO-2
  3. #3
    Teboililla minäkin aikoinaan, tosin 20w-50 ja hyvin pelitti. Ja tietysti wanha kunnon Mobil DELVAC!
  4. #4
    Lukaseppas uusimmasta Tekniikan Maailmasta artikkeli moottoripyörän öljyistä.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  5. #5
    DELVAC se ainoa oikea...
  6. #6
    Lainaa (Rubberduck @ Touko. 10 2006,20:18) kirjoitti
    DELVAC se ainoa oikea...
    Niin meilläkin
  7. #7
    Ääni Delvacille
    MX15w/40 koneessa ja täytyy vaan kehua kytkimen johdonmukaista toimintaa...
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
  8. #8
    ORGgilainen ajaa tietty Delvac'illa
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Jos on hyvä tuuri niin massalevyt kestää mitä öljyä vaan mutta kyllä yli 50hv laitteeseen suosittelen ihan moottoripyörään tarkotettua öljyä se on kalliimpaa kun tavallinen kura mutta siinä on kytkimen vaatima lisäaineistus.
  10. #10
    Lainaa (keppo @ Touko. 10 2006,22:24) kirjoitti
    Jos on hyvä tuuri niin massalevyt kestää mitä öljyä vaan mutta kyllä yli 50hv laitteeseen suosittelen ihan moottoripyörään tarkotettua öljyä se on kalliimpaa kun tavallinen kura mutta siinä on kytkimen vaatima lisäaineistus.
    kerrotko vielä mitä ne kytkimen vaatimat lisäaineet oikein ovat? on jääny vähän hämäräksi tuo...
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
  11. #11
    Mua niin harmitti tää öljyistä arpominen että hain tarjoustalosta halvinta ja laitoin gixuun, hyvin pelas ja äänetkin koneessa oli hiljaiset, ei kykä luistannu ja pirun halpaa.
    Oli teboilin mineraaliöljyy 15-40w ja täytti api luokituksen, hmm 6€ 4 litraa... Nii köyhällä ei oo varaa ostaa huonoo... No nyt siellä lorisee Castrollin R4 ja kone rallattaa ja rohisee, hintansa väärttikö? Ei, mutta dynoon piti laittaa että saa isommat lukemat...
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  12. #12
    MotoRisto
    Itelle lyötiin Kasawakinaan (zzr 600 d -92) Shellin VSX:t..
    Ei moittimista.. tosin hintaahan niissä taisi olla vähän turhan paljon.. mut jos on p*skat öljyt koneessa, saattaa tulla tilanne, jossa toivoo, et olis laittanut sen pari kymppii enempi niihin öljyihin...
    nimim. Älynjättiläinen..
  13. #13
    1980 ei ollut markkinoilla mitään prätkäöljyjä, autoöljyillä silloin ajettiin ja hyvin toimi koneet ja niiden märät kytkimet. Itse olen käyttänyt Z 1000 Kawoissani jo vuosia Shell X-100 20W-50 perusmineraaliöljyä (9-11 e/4 litraa). Paremmin noi vanhat koneet sillä toimivat kuin näillä pyöräöljyillä. Ei luista kytkin ja loota toimii pehmeämmin. Delvac MX 1300 15W-40 on toinen hyvä ja paljon käytetty öljy pyörän koneessa.
    Ei missään manualissa käsketä käyttämään mitään erityisiä lisäaineistettuja pyöräöljyjä, miksi sitten pitäisi.
    Kokeile noista jompaa kumpaa, kokeilu ei hirveitä kustanna.
    Onko pyöräsi kytkimen perussäätö oikea?
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  14. #14
    jo on jollain murheet,jos joku haluaa käyttää sen takin vaikka
    bilteman oljyjä (siis hinnan takia) hän sitä käyttäköön,ihmettelen
    vain kun on ostanut vaikka 10t€ pyörän ja sitten alkaa säästämään
    jossain öljyissä,jota suurin osa ei edes joudu ajokaudessa kertaakaan vaihtamaan,jossain on silloin ajatus maailmassa vikaa jos näin on,moottoripyörä öljy on tarkoitettu juuri siihen tarkoitukseen,eli m-pyöriin,näistä on jo niin kauvan peistä
    väännetty että en väännä enempää.
  15. #15
    Lainaa (jarijii @ Touko. 10 2006,23:14) kirjoitti
    jo on jollain murheet,jos joku haluaa käyttää sen takin vaikka
    bilteman oljyjä (siis hinnan takia) hän sitä käyttäköön,ihmettelen
    vain kun on ostanut vaikka 10t€ pyörän ja sitten alkaa säästämään
    jossain öljyissä,jota suurin osa ei edes joudu ajokaudessa kertaakaan vaihtamaan,jossain on silloin ajatus maailmassa vikaa jos näin on,moottoripyörä öljy on tarkoitettu juuri siihen tarkoitukseen,eli m-pyöriin,näistä on jo niin kauvan peistä
    väännetty että en väännä enempää.
    Tässä oli kyseessä -80 pyörä, ei mikään nykyhimmeli. Tuon ajan pelit vaan toimii paremmin vanhoilla mineraalitököteillä. En muuten kirjoittaisi, mutta kun on kokemusta 20+ vuotta samalla pelillä, monia öljyjä sinä aikana kokeilleena.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  16. #16
    Lainaa (Rubberduck @ Touko. 10 2006,20:18) kirjoitti
    DELVAC se ainoa oikea...
    Kukas myy Delvac öljyä...vois tilata ja kokkeila...kuinkas pysyy syöppökonneessa???
  17. #17
    Lainaa (fzr1000 @ Touko. 11 2006,07:01) kirjoitti
    Kukas myy Delvac öljyä...vois tilata ja kokkeila...kuinkas pysyy syöppökonneessa???
    Eiköhän tuota Mobil Delvacia löytyne melkein jokaisesta maatalousliikkeestä sekä raskaan kaluston tarvikeliikkeestä.
    ...
  18. #18
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Touko. 11 2006,07:15) kirjoitti
    Lainaa (fzr1000 @ Touko. 11 2006,07:01) kirjoitti
    Kukas myy Delvac öljyä...vois tilata ja kokkeila...kuinkas pysyy syöppökonneessa???
    Eiköhän tuota Mobil Delvacia löytyne melkein jokaisesta maatalousliikkeestä sekä raskaan kaluston tarvikeliikkeestä.
    OK,ei kun trattorikauppaan.........
  19. #19
    Niitä delvacceja on sitten vaikka kuinka monta eri laatua, MP käyttöön lienevät parhaita Super 1300 15W-40 ja MX 15W-40... jälkimmäinen huomattavasti kalliimpaa, itellä on tuota ensimmäistä ja toistaseksi pelittää hyvin. Ihan vaan sen vuoksi tämä, että ei mene sormi suuhun.

    Ps. Lakkapään K-raudassa oli viikko sitten tarjouksessa 29euroa 20 litran pänikkä delvacin superia.
  20. #20
    käänsin takin, hain Teboililta SuperBike 10w40 täyssynteettistä, ja en vähään aikaan öljyjä mieti. On Jasot, kytkinlisäaineet ja vaihteiston lisäaineet ym ym. standardia joka lähtöön. Siinäpähän on, ei oo nyt öljystä kiinni

    Btw, NESTE TURBO LXE 10W-40, 15W-40, olis kotimainen kollega Delvacille.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  21. #21
    Delvac tulkoon koneeseeni jahka sitä täältä Joensuusta jostain bongaan! Kiitän ainakin omalta osaltani keskustelusta, sain mitä tarvitsinkin eli omakohtaisia kokemuksia. Voisi tosiaan investoida jopa tuollaiseen 20 litran kanisteriin niin ei tartteis olla jatkuvasti ostamassa.

    Monga takkar!
    -H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
    -Suzuki GSX 1100 -80
    -Suzuki TS125ER -80
  22. #22
    Vähän ot, mutta onko porukoilla ollut käytössä Mobilin Super S 10w-40 ja puolisynteettistä? Kohtuullisen edullista, 4l ja 15e. Sitä meinasin vanhaan ärrään seuraavaksi tuupata.
  23. #23
    Laitoin tänään darraan delvacit, eikä eka lenkillä ainakaan kytkin luistanut, eikä leikannut kiinni. Käyntiäänessä/ toiminnassa en ainakaan huomannut mitään eroa castrolin sikahintaiseen prätkäöljyyn verrattuna. 14e/litra ei oo enää kovin paha hinta öljystä ja seuraavaks (jos pyörä toimii hyvin) ostan 20l pänikän, niin tulee vielä edukkaammaks.
  24. #24
    Lainaa (demonos @ Touko. 10 2006,19:37) kirjoitti
    Lukaseppas uusimmasta Tekniikan Maailmasta artikkeli moottoripyörän öljyistä.
    Suosittelen kyllä artikkelin lukemista... * Halvalla ei hyvää saa !!!
    Kyllä se aurinko vielä joskus paistaa risukasaankin...
  25. #25
    Lainaa (caterpillari @ Touko. 12 2006,19:17) kirjoitti
    Lainaa (demonos @ Touko. 10 2006,19:37) kirjoitti
    Lukaseppas uusimmasta Tekniikan Maailmasta artikkeli moottoripyörän öljyistä.
    Suosittelen kyllä artikkelin lukemista... * Halvalla ei hyvää saa !!!
    Sillä artikkelilla ei nyt juuri tään keskustelun kanssa ole tekemistä...
    <p>2002-2014</p>
  26. #26
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 12 2006,19:35) kirjoitti
    Lainaa (caterpillari @ Touko. 12 2006,19:17) kirjoitti
    Lainaa (demonos @ Touko. 10 2006,19:37) kirjoitti
    Lukaseppas uusimmasta Tekniikan Maailmasta artikkeli moottoripyörän öljyistä.
    Suosittelen kyllä artikkelin lukemista... Halvalla ei hyvää saa !!!
    Sillä artikkelilla ei nyt juuri tään keskustelun kanssa ole tekemistä...
    Samaa mieltä Sen 3,50€ ois hyvinki voinu käyttää halpaa dieselöljyyn Siis oikeesti koko artikkeli ihan yhtä tyhjän kans... Piste.
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
  27. #27
    luin vain ton ekan viesin ja vastaan siihen (varmaan mp vs. traktoriöljy keskustelua on käytä tässäkin aiheessa).

    Elikkä kyseessä vanhan mallin suitsan öljy/ilma- jäähdytteinen kone. Öljyksi esim. delvac mx 15w40 tai joku vastaava dieselöljy muilta merkeiltä. Omissa suitsan ö/i koneissa delvac toiminut aina hyvin. Tietty rahansa voi tuhlata uusimpiin hifilitkuihin, mutta kannattaa muistaa koska se kone on suunniteltu ja millaisia öljyjä silloin on ollu..

    edit: siis kannattaa etsiä juurinkin tota 15w40 öljyä. 10w30 en suosittelisi ton kuumakeston takia.. eLi 10w40 tai 15w40 varmaan parhaat vaihtoehdot



    www.trackpunkracing.com
  28. #28
    Eikös se mee jotenkin niin että autolle tarkotetuissa öljyissä on jotain liukuaineita, jotka ei sovi yhteen mopojen märkien kytkimien kanssa? Eli siis mopoihin pitäs syytää jotain mopoille tarkotettua öljyä että kytkinkin pitäis.

    Omaan mopoon oon pistäny mobil1 mopoille tarkotettua öljyä, maksaa tosin ihan helvetisti, mutta sitä saa joka essolta...
    MC Mankkaan Peruuttajat
  29. #29
    Lainaa (kuuppa @ Touko. 12 2006,23:02) kirjoitti
    Eikös se mee jotenkin niin että autolle tarkotetuissa öljyissä on jotain liukuaineita, jotka ei sovi yhteen mopojen märkien kytkimien kanssa? Eli siis mopoihin pitäs syytää jotain mopoille tarkotettua öljyä että kytkinkin pitäis.

    Omaan mopoon oon pistäny mobil1 mopoille tarkotettua öljyä, maksaa tosin ihan helvetisti, mutta sitä saa joka essolta...
    Tässä vaiheessa suosittelen, että luet ne noin 259 aiempaa keskustelua ja 5890 viestiä liittyen tähän aiheeseen

    Hyvä hakusana on "Delvac"
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa (kuuppa @ Touko. 12 2006,23:02) kirjoitti
    Eikös se mee jotenkin niin että autolle tarkotetuissa öljyissä on jotain liukuaineita, jotka ei sovi yhteen mopojen märkien kytkimien kanssa? Eli siis mopoihin pitäs syytää jotain mopoille tarkotettua öljyä että kytkinkin pitäis.

    Omaan mopoon oon pistäny mobil1 mopoille tarkotettua öljyä, maksaa tosin ihan helvetisti, mutta sitä saa joka essolta...
    Onko kenelläkään kokemusta tosta Biilteman "Racing" moottoripyörä öljyistä? Näyttäs täyttävän samat API SG ja JASO speksit kuin muutkin GPS yms. "huippu öljyt". Hinta vaan olisi kohdallaan ja jos toi kerran toimii samojen speksien mukaan, niin käy mulle.

    Taidanpa kokeilla mitä Rykkönen noista tykkää, jos kenelläkään ei ole vielä mitään huonoja kokemuksia

    Tosin sillo mä joudun vaihtamaan myös öljynsuodattimen, kun vaihtuu toi öljymerkki...
    FZS 600 -99 ->
    R1 -05
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen