Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Rc36 vifferi on nyt pihassa. Kiva eka pyörä

Miten ihmeessä tässä kiristetään ketjua? Manuaalissa on vain joku systeemiavain joka tungetaan johonkin tonne haarukkaan. Joko en tajua mikä se on noista, tai sitten se on jäänyt edellisille omistajille. Saksankielinen on manuaali, enkä tajua mitään tuostakaa.

Eikö siinä työkalu pussissa ole sellaista saman näköistä työkalua mitä käytetään pyörissä takajousen säätöön ja työkalu pussi pitäisi olla satulan alla.
    Itse kiristys aloitetaan nostamalla pyörä keskituelle ja sitten löysätään muutaman kierroksen takahaarukan päässä olevaan pulttia joka on miltei pysty suunnassa, sekä se on muistaakseni 17mm kannalla.
    Sitten tarvittaisiin se kiristys avain sekä jatkovarsi joka sellainen putki joka on toisesta päästä puristettu hieman littuun. Se ketjun säätö avain tulee laittaa takarattaan oikealle puolella olevaan kehään jossa on tasaisen välein koloja takaapäin katsottaessa. Kiristettäessä avainta väännetään alaspäin ja löysättäessä ylöspäin. Kannattaa pyöritellä takarengasta pari kierrosta sen jälkeen kun on kiristänyt ketjua ja sitten vasta tarkistaa se ketjun kireys. Sitten kun on ketju oikealla kireydellä eli vapaa liike 25mm luokkaa keskeltä katsottuna niin sitten kiristetään se alussa avattu lukitus pultti ettei se ketju pääse löystymään. Linkissä näkyy mitkä työkalut pitäis tulla pyörän mukana http://hawkworks.net/VFR750F-1997-fiche/tools.html
    Ja toinen linkki on räjäytys kuviin http://hawkworks.net/VFR750F-1997-fiche/

Se ketjun kiristys työkalu on oheisen kuvan kaltainen ja siihen lisäksi se jatkovarsi.

Ahdettu 1216
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Kiitos vastauksesta.

Joo, eli tuollaista avainta ei kyllä mukana ollut. Jotain muutakin varmaan noista puuttui. Pitänee käydä vähän huolloista tai jostain kysymässä. Pitänee Oulun honda-liikkeet etsiä, vai onko noi yleismallisia?

Ensimmäinen ongelma on jo sen millä helvetillä pyörän saa nostettua keskituelle yksin? Perhana on se nyt kumma jos sitä salilla on turhaan vuosia käynyt ja tuommoinen homma ei onnistu, eli mikä on tekniikka?

Ketju heiluu pyörä jalalla ollessaan ehkä sen 25-30mm keskeltä.

Pitääpä ottaa noi linkit koneelle tallelle. Löytyykö handbookkia lontooksi jostain pdf:nä, service manual löytyikin jo?
    No kyllä se pomppaa keskituelle mekein itsestään ja itsellänikään ei ole vartta kuin 170cm/60kg sekä en ole mikää voimamies.
    Siitä satulan aukaisu lukon vasemmalla puolella oleva alumiininen kahva on juuri sitä nostamista varten tehty ja siitä on todella hyvä nostaa pyörä keskituelle.
    Tekniikka siihen nostoon on nostaa ensin pyörä pystyy suoraksi ja sitten nousta seisomaan siihen keskituen polkaisu "väkäsen" päälle sekä samalla nostaa siitä kahvasta ylös päin.
    Itse tykkäsin myös todella paljon siitä pyörästä ja tuli silla ajettua kahdessa kesässä noin 45000km, mutta selkävaivoista johtuen joiduin vaihtamaan pystymmän ajoasennon omaavaan pyörään.
    Tässä on muutama kuva exästäni.
    Ahdettu 1216
    Oiva valinta. Itselläni on 93 rc36.

Täältä löytyy mun pelin kuvia ja juttuja: http://www.saarelat.org/vfr_kevaalla...aalla_2006.htm

ja toki täältä löytyy lisää Honda henkistä porukkaa: http://www.hondariders.fi

--JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
    Lainaa (wbaum @ Touko. 09 2006,11:15) kirjoitti
    Kiitos vastauksesta.

Joo, eli tuollaista avainta ei kyllä mukana ollut. Jotain muutakin varmaan noista puuttui. Pitänee käydä vähän huolloista tai jostain kysymässä. Pitänee Oulun honda-liikkeet etsiä, vai onko noi yleismallisia?

Ensimmäinen ongelma on jo sen millä helvetillä pyörän saa nostettua keskituelle yksin? Perhana on se nyt kumma jos sitä salilla on turhaan vuosia käynyt ja tuommoinen homma ei onnistu, eli mikä on tekniikka? *

Pitääpä ottaa noi linkit koneelle tallelle. Löytyykö handbookkia lontooksi jostain pdf:nä, service manual löytyikin jo?
    Ketjun kiristämisen yhteydessä on syytä käyttää myös momenttiavainta lukituspultin kiristämisessä, jotta saat pultin tarpeeksi kireälle. Jos pultti jää liaan löysälle, voi olla tiedossa vaikka mitä ongelmaa.
    Lainaa (vefari @ Touko. 10 2006,09:48) kirjoitti
    Lainaa (wbaum @ Touko. 09 2006,11:15) kirjoitti
    Kiitos vastauksesta.

Ensimmäinen ongelma on jo sen millä helvetillä pyörän saa nostettua keskituelle yksin? Perhana on se nyt kumma jos sitä salilla on turhaan vuosia käynyt ja tuommoinen homma ei onnistu, eli mikä on tekniikka?

Ketjun kiristämisen yhteydessä on syytä käyttää myös momenttiavainta lukituspultin kiristämisessä, jotta saat pultin tarpeeksi kireälle. Jos pultti jää liaan löysälle, voi olla tiedossa vaikka mitä ongelmaa.
    Siinä kohdassa on todella kettumainen käyttää sitä momenttiavainta ja ei se momenttiavain itsestää vedä sitä oikeaseen momenttiin, eli mikäs se oikea momentti sitten olisi???

Sitä pulttia varten on siellä alkuperäisessä työkalu pussissa on sitä varten lyhytvartinen lenkkiavain ja sillä sitä ei saa liian tiukalle edes vedettyä, mutta riittävän tiukalle sen kyllä saa.
    Ahdettu 1216
    Lainaa (yoda @ Touko. 09 2006,20:00) kirjoitti

Täältä löytyy mun pelin kuvia ja juttuja: http://www.saarelat.org/vfr_kevaalla...aalla_2006.htm

Vautsi, tyylikäs penkki! Onko hyvä istua? Paljonko maksoi? Taidan tilata omaan 1000F:ään samanlaisen, jos ei ole törkeän kallis.

CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
    KTM EXC 530 vm 2008
    Lainaa (Honsuheikki @ Touko. 10 2006,14:45) kirjoitti

Vautsi, tyylikäs penkki! Onko hyvä istua? Paljonko maksoi? Taidan tilata omaan 1000F:ään samanlaisen, jos ei ole törkeän kallis.
    www.autovi.com

maksoi 350 eur ja tehty Corbinin kuvan mukaan. Ja on hyvä istua! lauantaina 750 km aikalailla samalla istumisella ja ei hanuri puudu ;-)
    --JaSa
    TFM
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Kiitos taas.

Uusi avain maksaa 25e, ja toimitusaika tuntematon. Duunissa näkyi olevan momenttiavain (esd-suojattu ), niin kertokaahan se oikea momentti?

Pitänee mitata se halkaisija, jos menis tarviketyökalua katteleen...

Oli kyl siisti punanen vfr, ja penkki kyl komee. Itsellä kovin ilmeetön toi harmaa penkki valkoises pyöräs, mutta ei oikein muutkaan värit sovi. Tosin pidän orkkis-kunnossa pyörän mieluiten.

Lainaa (wbaum @ Touko. 10 2006,18:38) kirjoitti
    Kiitos taas.

Uusi avain maksaa 25e, ja toimitusaika tuntematon. Duunissa näkyi olevan momenttiavain (esd-suojattu ), niin kertokaahan se oikea momentti?

Pitänee mitata se halkaisija, jos menis tarviketyökalua katteleen...

Oli kyl siisti punanen vfr, ja penkki kyl komee. Itsellä kovin ilmeetön toi harmaa penkki valkoises pyöräs, mutta ei oikein muutkaan värit sovi. Tosin pidän orkkis-kunnossa pyörän mieluiten.
    No mut hei.. Sä asut Oulussa ja mä Raahessa. Mulla on tuo avain, ei kylläkään sitä jatko vartta mutta eikähän tuohon jotain keksi. Jos paniikkia niin saat lainaan.

Käyn päivittäin Oulussa töissä joten mukana kulkee. Ilmoittele jos tarttet lainaan.

Momenttia en tiedä mutta pitänee katsastaa serivce manuska - eiköhän siellä anneta viitettä. Mutta kuten edellä joku mainitsi sillä omalla lenkkiavaimella kun vääntää niin ei voi vetää ainakaan liian kireelle.

--JaSa
    TFM
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (yoda @ Touko. 10 2006,18:57) kirjoitti
    No mut hei.. Sä asut Oulussa ja mä Raahessa. Mulla on tuo avain, ei kylläkään sitä jatko vartta mutta eikähän tuohon jotain keksi. Jos paniikkia niin saat lainaan.

Käyn päivittäin Oulussa töissä joten mukana kulkee. Ilmoittele jos tarttet lainaan.
    Hei, olis kyl hyvä homma. Lähden huomenna vähän pitemmälle reissulle, palaan vasta sunnuntaina. Ensi viikolla voitais sopia lainasta kun palailen Ouluun.

Täällähän ystävällistä porukkaa on Kyllähän tosta jo kaljat tai kahvit tarjotaan vaikka torinrannassa
    Lainaa (wbaum @ Touko. 10 2006,19:29) kirjoitti
    Lainaa (yoda @ Touko. 10 2006,18:57) kirjoitti

Hei, olis kyl hyvä homma. Lähden huomenna vähän pitemmälle reissulle, palaan vasta sunnuntaina. Ensi viikolla voitais sopia lainasta kun palailen Ouluun.

Täällähän ystävällistä porukkaa on * Kyllähän tosta jo kaljat tai kahvit tarjotaan vaikka torinrannassa
    Ainahan sitä toista motoristia autetaan... Laitoin privaviestiä kurkaa sieltä detskut.
    --JaSa
    TFM
    Lainaa (yoda @ Touko. 10 2006,16:00) kirjoitti
    Lainaa (Honsuheikki @ Touko. 10 2006,14:45) kirjoitti

www.autovi.com

maksoi 350 eur ja tehty Corbinin kuvan mukaan. Ja on hyvä istua! lauantaina 750 km aikalailla samalla istumisella ja ei hanuri puudu ;-)
    Siisti on!
    Itse päällystin oman jakkaran viime talvena, ja eikä ole muuten yhtä siisti. Tosin halvempi...

Jos on momenttiavain käytössä, niin kannattaa samalla tarkastaa taka-akselin momentti (se ISO mutteri) 195Nm. Omassa pyörässä takapää oli levoton. Asia korjautui ko. mutterin kiristyksellä. Vaatii tosin ison hylsyn...

Ketjuista sen verran että: mieluummin hieman löysällä kuin liian kireällä.
    A-P
    Lainaa (AaPee @ Touko. 10 2006,22:07) kirjoitti
    Siisti on!
    Itse päällystin oman jakkaran viime talvena, ja eikä ole muuten yhtä siisti. Tosin halvempi...

Jos on momenttiavain käytössä, niin kannattaa samalla tarkastaa taka-akselin momentti (se ISO mutteri) 195Nm. Omassa pyörässä takapää oli levoton. Asia korjautui ko. mutterin kiristyksellä. Vaatii tosin ison hylsyn...

Ketjuista sen verran että: mieluummin hieman löysällä kuin liian kireällä.
    Juu geelittämällä tulee äkkiä hintaa. Mulla on päästä päähän geelitetty. Pelkkä pinnoitus ja muotoilu olisi ollut aika paljon halvempi. Silti tuo geelittäminen kannatti. On hyvä istua ja takapenkkiläinenkin tykkää.

Myös nuo pinta matskut on muistaakseni BMW, Mersu alkuperäiskeinonahkoja ja oikein laadukkaita. Omassani ei ole ilm. keinonahkaa tuo istuin kohta kun meinaan takertuu tixtexiin kuin täitervaan - ei luista pätkääkään. Mulla olikin yhtenä toivomuksena että pitoa pitää löytyä tixtexeillä ja sitä sain.

Eli kustonmoitavuus noissa penkeissä on huippuluokkaa. What ever you want - periaatteella.
    --JaSa
    TFM
  16.  
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Sain yodalta avaimen lainaan.

Itse toimenpide kesti jopa 30 sekuntia.

Taidan tehdä itse tuollaisen avaimen jos vaan löydän jostain materiaalia.