Juu ei meillä ollut puhetta Moditecistä. 99-mallisessa ärrässä voi kaiken paitsi abs-jarrujen tarkistuksen tehdä ilman moditeciä, läppärungot synkataan ihan ruuvarilla ja paine-eromittarilla. Vielä kun omani on absiton, on perinteisen huollon työkalut riittäneet.
Tässä mennään mielestäni taaksepäin jos uusia ei enää edes pysty hoitamaan muualla kuin merkkiliiikkeessä.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Soon "kehityksen hinta".
Ei tartte kaukaa hakea kehityksen suuntaa, kun katsoo mitä autoille on tapahtunut. Tosin siellä ovat edes jonkinlaisen standardin saaneet aikaiseksi. Tuo standardi mahdollistaa kaikkien laitteiden OBC-tietojen tietokoneen tietojen luvun. Taitaa pyörien markkinat olla kuitenkin liian pienet minkäänlaisen yhteisen standardin löytymiseen...
Kehityksen suunnasta - Jos tään päivän pyörän (melkein minkä hyvänsä) löisi 70-luvun mekaanikon eteen, sanoisi varmaan sinun sanoinesi "että taaksepäin on menty". Homman +puoli tulee varmaan sitten tuon elektroniikan mahdollistamista huomattavasti suuremmista litratehoista / paremasta hyötysuhteesta ja saasteettomuudesta.
<p>2002-2014</p>
Juuri näin. Plussaa on hienostuneempi moottorinohjaus ja sitä kautta parempi, tehokkaampi ja taloudellisempi käynti, mutta miinuksena ehdottomasti käyttäjän kannalta se, että palvelun tarjoajat ovat vähissä ja mikä parasta, ne ovat kalliita. Lystin kokonaishinta on ihan toista luokkaa kuin näillä patarautaa olevilla perinnevehkeillä. Onhan se valmistajan etu tehdä yhä hienompia ja kalliimpia pelejä niin kauan kun ne menevät kaupaksi. Ja keskittää palvelut omiin huoltoverkostoihin jättäen merkkikohtaisilla teknisillä ratkaisuilla yleiskorjaamot ulkopuolelle. Sitten voidaankin hinnoitella miten vaan kun on monopoli...
Tätä jurputtamista voisi jatkaa loputtomiin, mutta en valita tämän enempää koska toistaseksi on rahat riittäny just ja just.. Oma syy, mitäs läksin!![]()
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Katselin vanhoja kuitteja: maksoin 1200GS:n 1000 km:n huollosta Mototripille 389 € toukokuussa 2005! Äskettäin Heinolla Espoossa tehty 10000 km:n huolto maksoi 225 €. Kummassakin tapauksessa tehtiin perushuolto-ohjelma, ei ylimääräisiä töitä.
Palvelu oli kummassakin moittetonta, mutta ei liene vaikeaa arvata, kumpaa suosin jatkossa...
Eläköön kilpailu!
Duoda - 1000km:n huolto ei muistaakseni ole aivan suoraan vertailukelpoinen kympin huollon kanssa. Tonnin huollossa muistaakseni ainakin sylinterinkannen pultit kiristellään... Olikohan tuossa muuta eroa
Oli muuten ST:n 10tkm:n huolto Heinolla 230€. Mistähän rievusta tuo 5€ tuli![]()
<p>2002-2014</p>
Minulle annettiin saman suuntainen hinta-arvio puhelimessa mutta huollon jälkeen hinta oli ilman mitään tinkaamisia 222.80€, hämmästyin sen verran etten tajunut tingata mitää extraa mikä tapoihinin kuuluu.kirjoitti
![]()
Toi mun postaus sopikin paremmin tuonne -> BMW huollot 2005
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Jenkeissä aloittelee parikin firmaa joiden "kioskin" viereen voit ajaa autosi, näpytellä pankkiautomaatin tyyliselle päätteelle luottokorttitietosi ja sitten skannerilla lukea ajoneuvon tiedot koneelle valmistuskilven viivakoodista, lyödä diagnostiikkapistokkeen kiinni ja katsoa ruudulta mikä koslaasi vaivaa.(tapjar @ Kesä. 20 2006,08:03) kirjoitti
Ei tule varmaan ikinä prätkiin, lienevät merkkikohtaiset erot niin suuria ja mallisarjat niin pieniä...
En ole ny viimeaikoina huollattanu Heinolla (Tre)mutta lauantaina vaihdettiin etunen..tänää huomasin, että asennettu väärinpäin (pyörimissuunta)
En kyllä ollut kovin mielissäni..rengasasennus ei luulisi olevan ylivoimaista..?!![]()
Huollatin Heinolla espoossa 30 000 tuhannen huollon,johon kuuluu jarru ja kytkinnesteiden uusiminen malli -09 pistin lakalla kansiin pienet merkit ja tossa parisen kuukautta huollon jälkeen huomasin molemmilla puolilla sinetit olevan ihan ehjät,eli ei taatusi ollut avattu ,nyt vien syksyllä huoltoon samaan paikaan ja mainitsen asiasta ,sillä aika turvaton fiilis ,kun huoltoturva umpeutuu ensikeväänä jo maaliskuun lopulla ja reissuun mennään aina italian alaosille saakka,niin kyllä huoltoon pitäisi luottaa,siksihän se teetetään,tosin ostin fillarin ja se piti olla huollettuna,mutta ei olleet ehtineet huoltaa ja siksi huolto tehtiin hiukan jälkijunassa,olenkin sitä mieltä ,kun on pyöriä ollut jo 40 vuotta,niin maalikynän lakalla saa hyviä sinettejä,joista näkee jos jotakin on tehty,mutta lakka ei ole haljennut,niin silloin tietää,että osa ei ole ollut auki ja huolto onkin ollut vain valohuoltona.Katson kertaalleen vielä syksyn huollon syyskuussa,jos sinetit on ehjät nostan metelin ,koska jos maksan ,niin silloin pitää luottaa kyseiseen liikkeesen,ennen ainakin Heinolla huolto toimi,pitääkö siirtyä Tampereelle takaisin,kun olen siellä käyttänyt ja odotellut kaupungilla huollon ajan ja aina on kaikki moitteetta tehty,nyt oli huoltajana nuori kaveri,nimeä en tiedä ja selvääkään siitä ei saa.(Mizku75 @ Heinä. 17 2007,23:42) kirjoitti
![]()
![]()
BMW R 1200 RT
Haa, mainio konsti hieman seurata mitä huolloissa tehdään.(vihtori007 @ Syys. 22 2011,17:19) kirjoitti
Tuolla lakallahan voisi merkata muitakin kohteita huomaamattomasti.
Kynsilakka voisi olla hyvää ainetta tuohon hommaan kanssa.
Eikä vissiin maksa paljon. No omaa kokemusta hinnasta ei ole, kun en käytä.![]()
![]()
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
HuHuH...* melko järkyttävää luettavaa... siis oikeesti voiko MP huolto olla tolla tasolla
osassa firmoista tuntuis että ainoastaan laskutus pelaisi, no onhan tuosta esimerkkejä esim Tekniikan Mailman huolto testaus, vain muutama huolto firma selvisi ehjin nahoin ja hekin olivat ainoastaan huoltoja tekiviä firmoja eikä heillä ole pyörä/varuste/varaosa myyntiä(ok, varaosia saa kyllä tilauksesta)
Ihan varmasti...jos lehmätkin lentäs(KariS @ Huhti. 24 2006,21:26) kirjoitti
![]()
Örk
Justiinsa vaihdoin öljyt ja suodatin oli Heinon jäljiltä väännetty niin pirun tiukalle ja öljyropun tiivistettä ei ainakaan oltu viittitty vaihtaa. Vanhassa mopossa oli jätetty ketjut kiristämättä vaikka huoltoon kuulemma kuuluu jne.
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
Kyllä koko Tampesterin Heinon huollon touhu on mennyt niin alas, että sylettää... Ei sellaista mopoa viitsi ostaakaan, mitä täytyisi siellä merkkihuollossa huollattaa... Reppanat viitti edes luuriin vastata, ainoo keino saada aika mopon huollolle on ajella ite paikalle... prkl...
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
^ei pidä paikkaansa Ducatin huollon osalta. Jukka on aina hoitanut homman todella asiallisesti ja aina on ollut aikaa vastailla asiakkaan kysmyksiin ja antaa vinkkejä yms.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
vastauksia saa ja ne on asiallisia mutta tiedä sitten johtuuko kiireestä vai mistä niin tuntuu olevan hommat tehty välillä vähän sinnepäin.(vtwin @ Loka. 09 2011,18:46) kirjoitti
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
Enpäs ole vielä kenenkään kuullut moittivan Jukan huoltoja siinä suhteessa että jäis tekemättä.Tunnen kaverin liki kolmenkymmenen vuoden ajalta ja tiedän millaisella pieteetillä hän tekee niitä. Tämä koskee vain Ducatin huoltoja,muihin en ota kantaa. Pussi täytyy olla kunnossa,maksaa mutta on myös hyvin hoidettu.
poikkeus vahvistaa säännön, hekun huoltavat paria muutakin merkkiä... Toisaalta, tällaisena tavallisena kansalaisena (siis ei ducu-kuskina) olen soitellut ihan huollon numeroon joka löytyy mm nettisivuilta... Turhaa on soitella siihen numeroon...(vtwin @ Loka. 09 2011,18:46) kirjoitti
Toisaalta jossain vaiheessa odottelin myös riittävän pitkään vastausta sähköpostitse tehtyyn kyselyyn moposta... Äänestin jaloilla ja nykyään ajellaan ihan jollain toisella merkillä...
Eli sinänsä, en moiti enää![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Ai perkule... Nyt vasta hokasin, että tää olikin puimuritalkin alla, voi toki olla ja itteasiassa, toivottavasti onkin... Siis niiden huollon osalta asiat paremmin kuin mm. Kasawian...
Kiitos ja anteeksi![]()
![]()
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Ja kaiken lisäksi alkuperäinen aihekin on balttiarallaa 4-5 vuotta vanha, joten asiat ovat varmaankin muuttuneet johonkin suuntaan.(TeeVee @ Loka. 09 2011,21:36) kirjoitti
![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Nii... mutta eihän täällä saa uusia aiheita alottaakaan, jos wanha löytyy kevyesti etsimällä...(Heksa @ Loka. 09 2011,23:19) kirjoitti
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Naulankantaan *(TeeVee @ Loka. 10 2011,08:04) kirjoitti
![]()
Tosin ethän sä tätä ylös nostanut.
Toki olisi hyvä, että tietyissä aihessa ...Sellaisissa, jotka helposti kadottavat terävimmän kärkensä/informaatioarvonsa.
Niitä ei juuri nostettaisi ylös. <- Toki idea sopisi moderointipuolelle.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Tällä kaudella (-11) pari kokemusta R.M Heinon huollosta.
Huoltoajan sai 1,5 viikon päähän ja puhelimeen vastattiin melkein heti.
Yksi takuuasia hoitui myös mallikkaasti (ESA-kytkimen häiriö)
Eli omat kokemukset ovat hyviä,suosittelen.![]()
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
yhden huollon tehneenä siellä...tai no nyt renkaat ostin ja laitatin alle...homma toimi ihan ok...näytti kesällä huollossa olevan aika nuoria kavereita töissäMutta ei siinä mitään, renkaat tulivat alle ja tiskillä neitokainen muisti muistuttaa monet kerrat että ajele nyt varovasti alussa...
VFR:n 24t km huolto Lahden Heinossa. Ystävällinen palvelu ja osaavat kaverit. Vaikka aikaa meni enemmän kuin Hondan asettama ohjeistus oli, niin ei lisäveloitusta. Tekivät yhden peinen lisähommankin veloituksetta, kun olin itse purkanut katteen alaosan pois.
Pieni huomaamattomuus oli, kun kelloa ei oltu laitettu oikeaan aikaan. No, se on pikku juttu kun tietää, että tekniset asiat OK. Voin suositella.
<p>.</p>