Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Uutta tuollaista olen harkinnut. Yammu on ehkä minusta paremman näköinen mutta suitsan kone olisi isomman tilavuuden ja ruiskun ansiosta pontevampi. Mites ajettavuus? En ole kuin kylmiä ottanut...
    XJR1300 -06
  2. #2
    Lainaa (Futuraman @ Huhti. 03 2006,15:22) kirjoitti
    Uutta tuollaista olen harkinnut. Yammu on ehkä minusta paremman näköinen mutta suitsan kone olisi isomman tilavuuden ja ruiskun ansiosta pontevampi. Mites ajettavuus? En ole kuin kylmiä ottanut...
    ? 'Pontevampi', paperilla ehkä mutta käytännössä Yamaha on moottoriltaan urheilullisempi, samoin ajettavuudeltaan. Käy ajamassa niin huomaat aika selvän eron. Itse pärjäsin hyvin sillä kaasarikoneella, nykymopossa taas on ruisku. Molemmissa bensansyöttötavoissa on puolensa, XJR:n ja GSX:n välillä tuo ei mielestäni ole valintaperuste.
  3. #3
    Vaikka hollanti ei olisikaan yhtä vahva kuin äidiltä peritty, niin tästä taulukosta irronnee vinkkejä, mihin kannattaa kiinnittää koeajolenkillä huomiota.



  4. #4
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 03 2006,17:02) kirjoitti
    Vaikka hollanti ei olisikaan yhtä vahva kuin äidiltä peritty, niin tästä taulukosta irronnee vinkkejä, mihin kannattaa kiinnittää koeajolenkillä huomiota.
    Ellen väärin ymmärtänyt niin kaikki härvelit sai täydet kyytiläisen istumamukavuudesta.
    TL1000R
  5. #5
    Lainaa (ZR-7herwood @ Huhti. 03 2006,17:46) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 03 2006,17:02) kirjoitti
    Vaikka hollanti ei olisikaan yhtä vahva kuin äidiltä peritty, niin tästä taulukosta irronnee vinkkejä, mihin kannattaa kiinnittää koeajolenkillä huomiota.
    Ellen väärin ymmärtänyt niin kaikki härvelit sai täydet kyytiläisen istumamukavuudesta.
    Jep, täydet nolla pojoa
  6. #6
    Kun vaihtoehtona on nuo kaksi pyörää ei oikein pysty antamaan muuta neuvoa kuin, että osta se kumpi näyttää paremmalta.
    Ainakin minun mielestä ovat niin lähellä toisiaan.
    <br /><br type="_moz" />
  7. #7
    Aikalailla samanlaisia ovat, molempia koeajaneena XJR:ssä oli ainakin liian löysä etujousitus vakiona. Kunnolla jarruttaessa tuntus, että rengas uppoaa asvalttiin mutta eiköhän sen saa parannettua. Makuasia itse kallistuin GSX:ään ja en ole pettynyt.
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
  8. #8
    Pahan valinnan edessä olet * Vaikka suzuki mies olenkin ikäni ollut ja tulen olemaan niin en kyl tuota yamahaakaan hauku itsellä 05 gsx kamuni osti viime kesänä 20.000 ajetun xjr 1300n pudoteltiin pitkin maalaiskuntaa väliin kamppeita vaihtaen hienoja pelejä molemmat mutta pieniä mietoksen aiheita ehkä suzukissa parempi etupää ja ainakin massivisen näköinen verrattuna yamahaan tosin mitä kukin hakee ja mikä silmää miellyttää ja se pisti silmään kun kaverini pyörässä oli öhlinssin iskarit takana vaikka onkin kuulluisan merkkiset ni ei ne kyl sen kummoisemmat mielestäni olleet kuin suzkan orkkikset vaik säädeltiinkin sporttisen näköistä isolohkoa halutettasi sanoisin yamaha musekilipyörää ja massivisuutta ni suzuki (jos ei ole varaa rocket III:n *) ei noista ajamalla saa paskankaan eroa tulipas puhuttua taas sekavia ja puuta heinää *.....yhtä hyviä kamppeita pudetella kumpi näyttää silmäs paremmalle tai kumman kyydis kyydittävä näyttää paremmalle osta se kunhan ostat jomman kumman kesä tulee koht ja kunhan se valita on suzuki *
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
  9. #9
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 03 2006,17:02) kirjoitti
    Vaikka hollanti ei olisikaan yhtä vahva kuin äidiltä peritty, niin tästä taulukosta irronnee vinkkejä, mihin kannattaa kiinnittää koeajolenkillä huomiota.
    Kiitos linkistä.
    Ei tosta hollannista oikein tolkkua saanut mutta lähetimpä sen käännettäväksi kun sattuu olemaan työn puolesta kontakteja Hollannissa.
    XJR1300 -06
  10. #10
    Ulkonäöllä eikä millään muullakaan kuin kuutioilla ole väliä! Iso on kaunista.
    No niin, no
  11. #11
    Lainaa (Futuraman @ Huhti. 04 2006,10:36) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 03 2006,17:02) kirjoitti
    Vaikka hollanti ei olisikaan yhtä vahva kuin äidiltä peritty, niin tästä taulukosta irronnee vinkkejä, mihin kannattaa kiinnittää koeajolenkillä huomiota.
    Kiitos linkistä.
    Ei tosta hollannista oikein tolkkua saanut mutta lähetimpä sen käännettäväksi kun sattuu olemaan työn puolesta kontakteja Hollannissa.
    Itse runttasin joskus artikkelin baabelin kalan läpi. Tuosta saa aikaiseksi kohtalaisen tolkkua tekstiä, jos esim englanti luistaa riittävästi.

    Moottorifriikkien sivuilla on muutenkin tarjolla hyviä juttuja, mielenkiintoisia fillareita testeissä jne. Vahinko, että tuo kielimuuri on aika korkea.

    Enää en malta olla sanomatta, että testaa myös se CB Vaikka eihän se(kään) XJR:n ulkomuodolle mitään mahda.
  12. #12
    Eipä voi kuin kehua suzukia, 2kpl tässä perheessä jo kolmatta vuotta! Alustan saa " normaali " ajossa mieleisekseen isompikin kaveri ja nätimpikin osapuoli! Kone on mahtava ajaa, etenkin kun toisessa on hiukka kevyempi titaani putkisto! Bensaa ei vie sen enempääkuin mikään muukaan pommittaja! Ruisku toimii moitteitta ja voin sanoa entisen mopon perusteella , jotta kun se paska sinne siittimen eteen sitten joku päivä menee niin tuleepa mieleen olisipa ollut ruisku tässä yammussa! Yhteen vetona voisin sanoa, että maku asia on kumman ostat, itse ostin 2 isolohkoa sen takia , täysin säädettävä etu ja taka pää, ruisku, idiootti varma kone, vieläpä hyvän näköinen! Tuon takia en ole vielä edes tarvinnut muita merkkejä lähteä kokeilemaan!
  13. #13
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 04 2006,11:51) kirjoitti
    Enää en malta olla sanomatta, että testaa myös se CB * Vaikka eihän se(kään) XJR:n ulkomuodolle mitään mahda.
    On vaan tuo CB aika paljon kalliimpikin
    XJR1300 -06
  14. #14
    Kuten on jo tullut selväksi aikalailla makuasia kumman valitsee joten kelien parannuttua vaan heti testailemaan. Lähimmät kilpailijat Honta ja Kawa ovat sitten muotoilultaan sellaisia kompromisseja että eivät ainakaan esteettiseen silmään istu yhtään.

    Itse koeajoin reilu vuosi sitten molempia ja lähinnä ulkonäköseikkojen ja jotenkin kompaktimman fiiliksen vuoksi päädyin XJR:ään. Sukisuki on vakiona(kin) vääntävämpi mutta Jammu menee kierroksia käyttämällä menojaan eikä olo ole niin möhkömäinen kuin suiza ja istui siis omiin kätösiini paremmin. Jammu tuntuu olevan enemmän aikuiseen makuun jolloin arvostetaan perinteisiä (retro) arvoja joihin ehdottomasti kuuluvat paitsi ilma/öljyjäähdytys niin myös kaasarit sekä kromatut vaimentimet _molemmin_ puolin ja muutenkin klassinen design. *Suiza tuntuu kiihottavan enemmän heitä joille virittäminen putkien vaihtojen ja loputtomien ruiskun säätöjen tms. muodossa kuuluu asiaan. Tapansa kullakin, pääasia että * kulkee...

    Päivän fakta (Fast Bikes mag. Mar04):
    Stg 1/4:
    CB1300 - 12.12 @ 119.77
    XJR1300 - 12.16 @ 117.35
    GSX1400 - 12.55 @ 116.47

    Rating:
    1.XJR1300
    2.CB1300
    3.GSX1400
    4.ZRX1200



    Power is nothing without mojo!
  15. #15
    Lainaa (makemich @ Huhti. 04 2006,13:33) kirjoitti
    Päivän fakta (Fast Bikes mag. Mar04):
    Stg 1/4:
    CB1300 - 12.12 @ 119.77
    XJR1300 - 12.16 @ 117.35
    GSX1400 - 12.55 @ 116.47

    Rating:
    1.XJR1300
    2.CB1300
    3.GSX1400
    4.ZRX1200
    Yllättävän paljon hitaampi on suitsa vartilla, vaikkakin loppunopeudessa ei ole juuri eroa. Olisi hauska tietää 60 ft ajat.

    Mistä toi rating tulee? Onko linkkiä koko juttuun?
    XJR1300 -06
  16. #16
    Lainaa (Futuraman @ Huhti. 04 2006,13:51) kirjoitti
    Yllättävän paljon hitaampi on suitsa vartilla, vaikkakin loppunopeudessa ei ole juuri eroa. Olisi hauska tietää 60 ft ajat.

    Mistä toi rating tulee? Onko linkkiä koko juttuun?
    No, tuskin näitä vehkeitä kukaan valitsee näiden arvojen perusteella, kiihtyvämpiä pelejä on markkinat täynnä. 60ft(?) aikoja ei löydy mutta 0-60mph:

    CB1300 = 3.88s
    XJR1300 = 3.92
    GSX1400 = 3.97
    ZRX1200 = 3.54s

    Sinällään aika heikkoja arvoja, Suomen Bike mittaili muistaakseni 0-100km/h Jammulle ~3.50s ja Suizalle ~3.62s taannoin.

    Rating tarkoittaa tässä Muscle bike test:n lopputulosta. Testi ei ollut tyyliin TM vaan ajettavuuden ja suoritusarvojen lisäksi etsittiin pyörää joka olisi eniten nimensä veroinen eli Muscle Bike. Jammussa oli munaa eniten.


    Linkkiä ei ole olemassa koska artikkeli on maksullinen, sattuu oma printti löytymään täältä duunista. Googlea vaan peliin niin varmaan lehden sivut löytyy...
    Power is nothing without mojo!
  17. #17
    60 ft (jalkaa) kertoo vaan kuinka hyvin peli irtoaa viivalta. Kuvittelin että suitsan huonompi aika olisi saattanut johtua huonosta 60ft ajasta, vaikea lähteä, sutii tms.?

    Juu eihän nuo mitään nopeita ole, oma harrasteauto peittoaa vartilla nuo
    XJR1300 -06
  18. #18
    Lainaa (Futuraman @ Huhti. 04 2006,14:38) kirjoitti
    60 ft (jalkaa) kertoo vaan kuinka hyvin peli irtoaa viivalta. Kuvittelin että suitsan huonompi aika olisi saattanut johtua huonosta 60ft ajasta, vaikea lähteä, sutii tms.?

    Juu eihän nuo mitään nopeita ole, oma harrasteauto peittoaa vartilla nuo
    Täytyy kyllä hieman ihmetellä noita Fast Bikesin kellottamia tuloksia. Lukemieni testien ja kaikenmaailman hehkutusten perusteella olen antanut itseni ymmärtää, että näitä voinee pitää yllättävänkin ripeinä peleinä sinne 60mph asti. Johtuu tietenkin alhaalta asti tuuppaavista moottoreista ja sellaisesta massasta, että sunnuntaikuskinkin on helppo pitää pyörä menossa.

    Esim jotain tällaista. Ei mene enää aivan mittavirheiden marginaaliin tuollaiset erot. Tsori, löytyy lähinnä näitä cb-linkkejä, mutta voisin kuvitella, että tuossa jutussa voisi olla mukana mikä tahansa näistä.

    Ei silti, eihän tuollaisilla jutuilla ole piruakaan merkitystä muuten kuin kevättä odotellessa. Olisi tosiaan mielenkiintoista lukea tuo fast bikesin testi, verkosta en löytänyt vaikka minuutin etsintään uhrasinkin. Keskityttiinkö testissä vain ja ainoastaan ajoon, vai oliko myös ulkoisilla ja "tyylinmukaisilla" ratkaisuilla painokerrointa pelissä?
  19. #19
    Kuinka jammu voi olla muskeli bike ....pilailee makuasioilla yamaha=skele suzuki=Bull
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
  20. #20
    isojussin linkistä missä oli hondan 1300 naku keulittelees ni sitä vain että kuka tohon ns suoritearvoon katsoo mikä on ympyröity ni huomatkoon hondan vaimennin kuvassa ei taida olla iha orkkis kokoonpano kysees tai sit olen sokea ja lähden ostaan opaskoiraa
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
  21. #21
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 04 2006,16:04) kirjoitti
    Keskityttiinkö testissä vain ja ainoastaan ajoon, vai oliko myös ulkoisilla ja "tyylinmukaisilla" ratkaisuilla painokerrointa pelissä?
    Totta mooses, muutenhan paras muscle bike olis joku gikseri tai vastaava tuppeware, kyllä tyyliä olla pitää. Mitään pistetaulukkoa ei testistä löydy vaan testiryhmä, neljä nuorta kaveria, oli päätynyt ko. johtopäätökseen ns. fiilispohjalta joka minusta on tämäntyyppisille pyörille se ainoa oikea lähetymistapa.

    Kavasta sanottiin mm. se ei ole retro, vaan ainoastaan vanha eikä sillä ole cool ajella. Honda: Laadukkaan tuntuinen ja aika epeli kulkemaan mutta omaa CB500:n sielun (syvällistä!). Suzuki: Kone on kuin TD eikä pyöränä ole hyvä radalla eikä toisaalta pärjää kiihdytyksissäkään. Iso möhkäle, "less revarding to drive". Yamaha: Ryhmän hitain (huippu) mutta "in touch with its mojo", it makes you feel good. Pelkkää faktaa siis... *


    Mitä noihin testeihin tulee, tuosta nyt ei selviä millaisissa olosuhteissa ne on suoritettu, pienikin kosteus tienpinnassa saa hyvinkin aikaan nuo ylimääräiset kymmenykset ja kosteuttahan Britanniassa riittää. * Vastaavat arvot Bike 8/02:

    X11 : 3.41s
    ZRX1200 : 3.27s
    XJR1300 : 3.50s
    GSX1400 : 3.69s
    Power is nothing without mojo!
  22. #22
    Lainaa (gsx1400 @ Huhti. 04 2006,16:09) kirjoitti
    isojussin linkistä missä oli hondan 1300 naku keulittelees ni sitä vain että kuka tohon ns suoritearvoon katsoo mikä on ympyröity ni huomatkoon hondan vaimennin kuvassa ei taida olla iha orkkis kokoonpano kysees tai sit olen sokea ja lähden ostaan opaskoiraa
    Eipä ole opaskoiralle tarvetta. Ja jos ei silmiään usko, niin lukee seikan siitä tekstistä Ja jos oikein ahkeraksi alkaa, niin voi lukea vielä senkin, että "rain didn't stop play, but performance figures are down what you'd except in the dry". Mitä sitten tarkoittaakaan tarkemmin, en osaa sanoa. Kuulostaisi melko rajulta, jos putkenvaihdolla irtoaisi noin paljon 60mph ajasta ja kun vielä vertaa varttimailin ajat, joissa se ero onkin kaventunut, niin voisi jopa arvailla, että näissä pikapörähdyksissä isompi merkitys olisi kenties renkailla? Ja tietenkin ISOin merkitys sillä kuskilla kaiketi.

    Eikä tuota muutenkaan ollut tarkoitus laittaa miksikään vakavastiotettavaksi referenssiksi. Lähinnä vaan esimerkiksi siitä, että mikä tahansa näistä pyöristä on kelpo peli teinareiden kiusaamiseen liikennevaloissa, jos sellaiseen kokee tarvetta. Tai ainakin itselleni kulkupuoli on kondiksessa jokaisessa, aivan sama mikä tallissa odottelisi lumien lähtöä. Moottorin luonteissa sitten jo makuasiatkin pääsevät esiin. Eikä silti, etteikö tässä ole itselläkin ollut ajatuksena tasoitella kuoppia käppyröissä erinäisillä tilpehööreillä, mutta se meneekin sitten jo puuhastelun puolelle.

    Sitten harrastuspiirin toiselta laidalta: selailin tuossa hetki sitten lehtipisteessä lehteä nimeltä Tourer fahrer tms. Siinä oli 10 nakupyörää testattu reissuhengessä. Mukana olivat tietenkin myös XJR ja GSX. Valitettavasti allekirjoittaneen saksa on lähes samalla tasolla kuin hollanti, joten jäi hyllyyn.
  23. #23
    Lainaa (makemich @ Huhti. 04 2006,18:45) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 04 2006,16:04) kirjoitti
    Keskityttiinkö testissä vain ja ainoastaan ajoon, vai oliko myös ulkoisilla ja "tyylinmukaisilla" ratkaisuilla painokerrointa pelissä?
    Totta mooses, muutenhan paras muscle bike olis joku gikseri tai vastaava tuppeware, kyllä tyyliä olla pitää. Mitään pistetaulukkoa ei testistä löydy vaan testiryhmä, neljä nuorta kaveria, oli päätynyt ko. johtopäätökseen ns. fiilispohjalta joka minusta on tämäntyyppisille pyörille se ainoa oikea lähetymistapa.

    Kavasta sanottiin mm. se ei ole retro, vaan ainoastaan vanha eikä sillä ole cool ajella. Honda: Laadukkaan tuntuinen ja aika epeli kulkemaan mutta omaa CB500:n sielun (syvällistä!). Suzuki: Kone on kuin TD eikä pyöränä ole hyvä radalla eikä toisaalta pärjää kiihdytyksissäkään. Iso möhkäle, "less revarding to drive". Yamaha: Ryhmän hitain (huippu) mutta "in touch with its mojo", it makes you feel good. Pelkkää faktaa siis...
    Oolraittis. Oma henkilökohtainen mielipide onkin, että jos näitä pyöriä aletaan pistämään riviin siten, että piiruakaan kiinnitetään huomiota habitukseen, retrofaktoriin ja syvempiin sfääreihin, niin eihän jollain cb:llä tai gsx:llä ole mitään tarjottavaa tuollaisessa skenessä.

    XJR:ssä on tietenkin ärsyttävää myös se, että onhan siinä ajokin kohdillaan
  24. #24
    Asian ulkopuolelle menee (jos kyseessä on siis xjr ja gsx?), että miten iso rosvo on kiihtynyt em. lehtien mittauksissa? Se, että aina puhutaan "vain" xjr:stä tai gsx:stä on tietysti makuasia, mutta aika hyvin B1200 täyttää myös muskelipyörän ominaisuudet, jos zrx (mikä on mielestäni selvästi rumin/vaatimattomin muskeli) kelpuutetaan mukaan vertailuun? Olkoonkin, että B12 on hiukan pienempi kooltaan, kuin edellä mainitut jammu ja iso suitsa?
  25. #25
    Lainaa (finnman @ Huhti. 04 2006,20:39) kirjoitti
    Asian ulkopuolelle menee (jos kyseessä on siis xjr ja gsx?), että miten iso rosvo on kiihtynyt em. lehtien mittauksissa?
    Pyöränähän rosmo on hyvinkin pidetty eikä varmasti syyttä, ulkonäöllisesti vain melkoisen erityyppinen kuin XJR/GSX mutta niin on toki tuo Kawakin. Muskeli siis sekin. Kiihtyvyydet varmasti ihan samoissa lukemissa edellä mainittujen kanssa, TM 11/99 mittasi muinoin:

    0-100km/h 3,8s (GSF1200 Bandit) ja 3,9s (XJR1200), 4,2s (ZRX1100).

    Jännä että Suzuki oli tuolloin 12000mk edullisempi kuin Jammu ja Kawa (83000 vs 95000mk).
    Power is nothing without mojo!
  26. #26
    Noita 0-100km/h aikoja (tai 0-60mph) aikoja en juurikaan noteeraa koska ne on niin paljon kuskista ja radasta, renkaasta jne kiinni. Varttimailin ajassa ja varsinkin loppunopeudessa rupeaa jo tehot näkymään ja jotenkin henk.koht helpompi vertailla ja muodostaa käsitystä todellisesta suorituskyvystä.
    Tuossa isojussin linkissä kiinnitti huomiota entisenä FZ6 omistajan sen huono aika vartilla, olikohan 12,6. Muistaakseni Bikessä mitattiin joskus karvan alle 12, olikohan 11,96? Ilmeisesti yksilöllisiä erojakin löytyy.
    No jokatapauksessa GSX ja XJR vaikuttaa olevan minulle riittävän kulkevia ja molempia voi halutessaan riivata lisää.
    Kai se on vaan odoteltava parempia kelejä ja käytävä sitten kokeilemassa molempia. Sitä odotellessa on mukava spekuloida muuten
    XJR1300 -06
  27. #27
    Käy ihmeessä ajamassa myös ZRX et pety
  28. #28
    Lainaa (lappis @ Huhti. 05 2006,09:23) kirjoitti
    Käy ihmeessä ajamassa myös ZRX et pety
    Sori mutta vaihtoehdot on em. GSX ja XJR.
    Itseasiassa katselin pari vuotta sitten ZRX:ää sillä silmällä mutta sitten iski kuitenkin nuukuus ja "tyydyin" FZ6:een.
    Nyt ei näytä saavan enää niitä malleja vaan uudessa, onko se nyt R- versio vai mikä, on sellanen varttikate josta en pidä...
    XJR1300 -06
  29. #29
    Saahan katteet irti jos niistä ei pidä
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Futuraman @ Huhti. 05 2006,15:52) kirjoitti
    Nyt ei näytä saavan enää niitä malleja vaan uudessa, onko se nyt R- versio vai mikä, on sellanen varttikate josta en pidä...
    Jep, ZRX jakanee ehkä rankimmin mielipiteet tästä ryhmästä sitten kuitenkin. Ei se minustakaan aina hyvältä näyttänyt, mutta jotain siinä on. Mitä enemmän ko. mallille tulee ikää, niin sitä eroottisemmalta se vaan jostain syystä näyttää. Nyt ollaan jo siinä pisteessä, että se on itse asiassas saaterin hieno pyörä

    Ei silti, omasta mielestäni ZRX on hieman erilainen pyörä jo muutenkin. Ehkä jopa lähempänä aivan puhdasta sporttipyörää.

    Niin ja jos retron haluaisin, niin tällä hintahaitarilla hakisin ehkäpä Thruxtonin. Ja jos rahaa olisi, niin
    Commandon. Nam.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen