Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Aikeissa etsiä uusia reittejä Ruotsin kautta Saksaan. Onko kellään kokemuksia lautoista Trelleborgista Ystadista Saksaan Rostockiin tai Sassnitziin. Näyttäis olevan Scandlines joka ajaa. Trelleborgista Sassnitziin aikataulut sopis jos tulee aamulla Tukholmaan niin ehtii vielä klo 21.00:ksi Sassnitziin, Rostockin laiva lähtee aika aikaisin ja voi tulla kiire. Kokemukset ovat tervetulleita, ja reittiohjeet myös.
  2. #2
    Viime kesänä käytin Scandlinesin Trelleborg-Sassniz yhteyttä. Lähdin Tukholmasta 19.15, ajoin Trelleborgiin, josta lautta lähti klo 3.00 ja saapui Sassniziin 7.00.
    Yöllä on kiva ajaa, matka taittuu ripeästi ja lautalla ehtii ummistaa hetkeksi silmänsä, joten taas jaksaa ajaa. Itsellä tuli tällä metodilla ajomatkaksi miltei 1300 kilometriä eli vuorokaudessa ehtii keskiseen Saksaan.
    Trelleborgista ajaa sekä Scandlines
    että TT-Line, mutta tämä on ainoa öinen yhteys.
    Muita perinteisiä vaihtoehtoja ovat tietysti Rödby-Puttgarden Tanskasta. Itse ajattelin ensi kesänä kokeilla Gedser - Rostock -yhteyttä Tanskan ja Saksan välillä.
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
  3. #3
    Kertokaas vielä miten tätä Scandlinesin hinnastoa pitäisi tulkita, eli kun tuolla on tuollainen moottoripyörän kuva jonka vieressä seisoo tikku-ukko, niin sisältääkö se kuskinkin vai maksaako se vielä lisää?

    Toi yökiulu vaikuttais aika näppärältä ratkaisulta eikä tullut edes mieleen tuollainen järjestely...
  4. #4
    Lainaa (ajf @ Maalis. 29 2006,17:03) kirjoitti
    Kertokaas vielä miten tätä Scandlinesin hinnastoa pitäisi tulkita, eli kun tuolla on tuollainen moottoripyörän kuva jonka vieressä seisoo tikku-ukko, niin sisältääkö se kuskinkin vai maksaako se vielä lisää?

    Toi yökiulu vaikuttais aika näppärältä ratkaisulta eikä tullut edes mieleen tuollainen järjestely...
    Kattelin tossa noita hintoja trelleborg-rostock niin 2-henkee+pyörä meno-paluu olis hiukka reilu 100 egee, tämä
    korkeasesongin aikana. Ise meinasin mennä tätä kautta,kun
    tallink sekoilee ton superfastin aikataulujen kanssa. Siinä
    kerkee vähän huilaanki ku matka kestää tommosen 5-6 tuntia.
  5. #5
    Lainaa (skoge @ Maalis. 29 2006,16:10) kirjoitti
    Viime kesänä käytin Scandlinesin Trelleborg-Sassniz yhteyttä. Lähdin Tukholmasta 19.15, ajoin Trelleborgiin, josta lautta lähti klo 3.00 ja saapui Sassniziin 7.00.
    Yöllä on kiva ajaa, matka taittuu ripeästi ja lautalla ehtii ummistaa hetkeksi silmänsä, joten taas jaksaa ajaa. Itsellä tuli tällä metodilla ajomatkaksi miltei 1300 kilometriä eli vuorokaudessa ehtii keskiseen Saksaan.
    Trelleborgista ajaa sekä Scandlines *
    että TT-Line, mutta tämä on ainoa öinen yhteys.
    Muita perinteisiä vaihtoehtoja ovat tietysti Rödby-Puttgarden Tanskasta. Itse ajattelin ensi kesänä kokeilla Gedser - Rostock -yhteyttä Tanskan ja Saksan välillä.
    ´Skoge
    Ajoitkos Sazznitsista Rostociin. Kerro millaisessa kunnossa on
    Aatun teettämä betonilaattatie. 17 vuotta sitten saumat jys-
    kyttivät raskaan auton alla tosi pahasti. Nyt olisi tarkoitus ajaa
    Samaa tietä Tanskaan
    Tiedosta kiitollinen.
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  6. #6
    Lainaa (ana @ Maalis. 29 2006,17:40) kirjoitti
    Kattelin tossa noita hintoja trelleborg-rostock niin 2-henkee+pyörä meno-paluu olis hiukka reilu 100 egee, tämä
    korkeasesongin aikana. Ise meinasin mennä tätä kautta,kun
    tallink sekoilee ton superfastin aikataulujen kanssa. Siinä
    kerkee vähän huilaanki ku matka kestää tommosen 5-6 tuntia.
    Tulin viime vuonna justiinsa tuon saman välin, mutta vaan Rostocista Trelleborgiin.

    Kyseinen paatti on joku melko pieni ja vanha lautta, jossa ei sitten ole oikeastaan juuri lainkaan ns."yleisiä oleskelutiloja", joten jos meinaat tuolla välillä lepäillä, niin ota hytti.

    Laittavat sitten sen laivan respan kiinni melko pian lähdön jälkeen ja jos silloin ei ole hyttiä hankittuna niin...

    Hyvällä kelillä voi tietysti olla kannella, mutta sen varaan ei oikein aina voi laskea.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  7. #7
    Lainaa (nevada @ Maalis. 29 2006,21:32) kirjoitti
    ´Skoge
    Ajoitkos Sazznitsista Rostociin. Kerro millaisessa kunnossa on
    Aatun teettämä betonilaattatie. 17 vuotta sitten saumat jys-
    kyttivät raskaan auton alla tosi pahasti. Nyt olisi tarkoitus ajaa
    Samaa tietä Tanskaan
    Tiedosta kiitollinen.
    Ähum, olin sen verta aamupöpperössä, että Stralsundissa en kääntynyt oikealle Rostockin suuntaan vaan jatkoin suoraan je eksyin. Avuliaan aamuvirkun saksalaisperheen neuvoilla löysin sentään Rostockiin pikkuteitä pitkin. Sassniz - Stralsund väli oli kyllä hyvää asvalttipätkää. Autobahn Rostockista Berliiniin oli sen sijaan melkoisen huonossa kunnossa. Taisi olla Aatun peruja se tie.
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
  8. #8
    Yksi vaihtoehto on myös Kiel-Göteborg -lautta. Viime kesänä tultiin tuo väli yöllä, ja aamulla jatkettiin G-borgista Tukholmaan. Sikäli mielenkiintoinen tuo Kielistä lähtö, että pyörän sai ajaa päivällä laivaan, ja tavarat hyttiin, jonka jälkeen laivasta pääsi vielä 2-3 tunniksi pyörimään Kielin keskustaan. Laiva on ehkä hivenen kallis, mutta matkaa saa näin taittumaan yön aikana ~450km.

    Linkki: Stenaline



  9. #9
    Ollaan 2 kertaa tultu Swinjousie- Ystad (Polferries).
    Hinta ei ole paha ja laivat vanhoja, mutta kelvollisia.
    Esim. Berliiniin ajaa melko nopeasti.
    ... On välillä sitä Aatun betonitietä

    Puolassa bensa viime kesänä n. 75-80 snt

  10. #10
    Foorumia lueskellessa kiinnostus Finnlinesia ja uusia nopeita lauttoja kohtaan kasvoi, ja kerrankin kävi tuuri - uusi nopea Finnstar aloittaa ja ainakin syyskuun alussa on tarjolla erityisiä halpoja matkoja esim. mamman kaa kahden hengen hytissä 600 euron pintaan meno ja paluu. Ruuat kuuluu hintaan ja aikaa palaa vaan 26 tuntia. Lähtö Helsingistä 18.00 ja perillä Travemündessä klo 20.00. Tosin pääsee suoraan majoitusta etsimään ja matkanteko alkaa vasta seuraavana päivänä. Samassa ajassa olis päässyt Sunwind + Ruotsin läpi jne. korkeintaan Puttgardenin puolelle. Vähän vaikuttaa niinkuin vanhat kunnon Finnjet ajat ois takas, mutta lievästi edullisemmin.
  11. #11
    Tämä alkoikin kiinnostaa. Ollaan tulossa Italiasta takaisin kesäkuun lopulla ja Rostock-Hanko/HKI ihan täynnä Finnlines uusien laivojen myöhästymisen ja SuperFastFerries/Tallink sotkujen takia. Ajatus oli ajaa Tanskan/Ruotsin kautta, mutta tuosta Rostock-Trelleborg-Tukholma jutusta voisi tulla ihan hyvä. Pyörä + 2 hklö on noin 60e ==> aika saman tekee Purgarden-Rödby + Tanskan silta. Lisäksi yö laivalla (lähtö 23.00, perillä 06.00), ei mene hotellikuluja (tosin on varmaan aika kalsea yö ilman hyttiä). Trelleborgista on aika löysä päivä, vain 650 km, Tukholmaan iltalautalle. Hmmm, pitää laittaa harkintaan.

    Heitänpä tähän loppuun hieman vanhan muistelua. Ajoin vuonna -88 tätä reittiä Trelleborgista silloiseen Itä-Saksaan, juuri Sassnitziin, alla VFR750. Satamaan tulo oli aika mielenkiitoinen: kolmessa tasossa oli vartijoita, kaikilla rynnäkkökiväärit tanassa (kuulemma vartioimassa ettei kukaan vain vahingossa hyppää kommunismin ihanuudesta Ruotsiin menevään laivaan). Maahantulotarkistuksessa mentiin kolmen luukun läpi 15 metrin välien, niiden välissä passi ja paperit kulki erittäin edistyksellisessä pulloposti-narutunneli -virityksessä. Bensaa ei idän ihmemaassa tuolloin saanut valuutalla kuin parissa paikassa. Siinä sitten harhaanajon seurauksena loppui bensakin. Tiet oli niitä Aatun aikaisia autentisine pomminkuoppineen. Hondasta tippui takavilkku jo ennen Berliiniä. No, nykyään onneksi kaikki on toisin. *
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  12. #12
    Jeps. Mullakin tarve päästä tuonne Berliinin suuntaan edukkaasti.
    Tsekkasin vaihtoehdot Ruotsista Saksaan eli Finnlinesin Nordölink ja TT-linen ja Scandlinesin ja jos oikein tulkitsin niin tuo Scandlines olisi edukkain. Aamukasilta lähtevä Trelleborg-Rostock sis. mopolle paikan n. 25 eur. En ole ihan varma, mutta ilmeisesti hytti siihen päälle maksaisi n.40eur.

    Mites, mikä on edukkain tapa päästä Ruotsiin?
    Käsittääkseni tuo Finnlines/Finnlink Naantalista Kapellskäriin päivälähdöllä sisältäen mopon, hytin ja 2 ruokaa olis 55 eur. Ei paha.

    Jos olis Kapellskärissä 23.00 ja seuraavana aamuna 08.00 lähtö Trelleborgista. Onko järkeä? Paljon tuolta Tukholmasta tai Kapellskäristä tulee matkaa tuonne Trelleborgiin? Että paljon pitäisi matkaan varata aikaa?
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  13. #13
    Michelinin mukaan Tukholma-Trelleborg 648 km , 7 tuntia +
    tauot

  14.  
  15. #14
    Matkasimme pyörä ja 2 ihmistä muutama vuosi sitten elokuun alussa Trelleborgista Rostockiin. Oikein mukavasti meni ilta lautalla suihkussa käyden, syöden ja leväten. Sitten klo 23 aikaan oltiin satamassa ja jatkettiin vielä jonkun matkaa Saksan puolella ajoa ennen yöpaikan etsimistä.

    Hinnaston kuvat: pyörä + ihminen tarkoittaa tosiaan sitä, että pyörä ja yksi henkilö kuuluvat hintaan.

    Jos suunnittelet matkaa kesällä, niin kannattaa varata liput etukäteen, me ei arvattu varausta etukäteen tehdä ja ei mahduttu siihen lauttaan mitä oltiin suunniteltu ja jouduttiin sitten menemään toisella lautalla josta maksoimme n. 100 e enemmän + että jouduttiin odottamaan satamassa jokunen tunti ylimääräistä.

    Edit: mentiin Turusta yölautalla Tukholmaan ja ajettiin Tukholmasta Trelleborgiin...taukojen kanssa matkaan meni n. 7-8 tuntia.



    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"