Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Pankkilainalla kannattaa ottaa, jos vaan saa. Vakuutukset voi itse päättää, millaiset ja mihin yhtiöön. Saa heti omiin nimiin, helpompi myydä.on niitä syitä tosi paljon rakentelut, ulkomaanmatkat jne...
    -Sergei-
    - Sergei-

"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Maalis. 29 2006,10:45) kirjoitti
    Pankkilainalla kannattaa ottaa, jos vaan saa. Vakuutukset voi itse päättää, millaiset ja mihin yhtiöön. Saa heti omiin nimiin, helpompi myydä.on niitä syitä tosi paljon rakentelut, ulkomaanmatkat jne...
    -Sergei-
    Tuo myynnin "helppous" on hiukan kaksipiippuinen juttu. Melkosen moni kun sitä rahoitusta pyörän hankinnassa kuitenkin tarvii ja rahoituksen siirtokin käy käden käänteessä vaikka pyörä olisikin rahoitusyhtiön omistuksessa. Kokemuksesta tiedän, että rahoituksen siirto helpompi hoitaa kun lisää rahaa pankista (ei tarvi takaajia eikä tarvi pankin tiskille vaivautua kun puhelinsoitto esim. GE:lle riittää jne...). Toisin voi toki olla jos on iskä tai naapurin pertti pankinjohtajana...ja vakuutuksetkin voi ottaa nykypäivänä mistä tykkää, kunhan vakuutusturva on riittävällä tasolla (=kasko). Toisaalta, itse en yksinkertaisesti enää kehdannut marssia pankkiin lisää lainoja nostelemaan juuri otetun ja tingatun asuntolainan takia...

T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Pankista saa niin edullisesti lainaa (toki riippuen asiakassuhteesta), jotten edes harkitsisi rahoitusyhtiötä. Kukin tehköön oman harkintansa mukaisesti.
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 29 2006,11:14) kirjoitti
    Pankista saa niin edullisesti lainaa (toki riippuen asiakassuhteesta), jotten edes harkitsisi rahoitusyhtiötä. Kukin tehköön oman harkintansa mukaisesti.
    Jaa'a, empä sanois ihan noin. Kotilon kun vaihdoin niin laitoin rahat pankkiin ja otin rahoituksella. Pankinjohtaja kun lupasi rahalle paremman koron kuin mitä joudun rahoituslaitokselle maksamaan...
    Viime kesänä itse pähkäilin aivan samaa ja päädyin pankkilainaan. Onpahan oma pyörä, saa tehdä mitä lystää ilman kyselemistä. Jotenkin jäi sellainen kuva, että rahotuksen kautta olis ollu isommat kulut (korot yms. maksut).
    Honda Rebel125 -95 ~ CBF600s -05 ~ Suzuki GSX-R600 -06

Mitä useampi mutka sitä mukavampi matka
    Lainaa (Loppis @ Maalis. 29 2006,11:17) kirjoitti
    Jaa'a, empä sanois ihan noin. Kotilon kun vaihdoin niin laitoin rahat pankkiin ja otin rahoituksella. Pankinjohtaja kun lupasi rahalle paremman koron kuin mitä joudun rahoituslaitokselle maksamaan...
    Paitsi että Hermannin tilanne tässä topikissa on toinen kuin sun mainitsemasi kotilon ostotilanne...

Ensinnäkin, joskus saa autoihin todella edullisia lainatarjouksia, eiks johku Puntoon saanut hiljattain jopa 0-korolla? Mopoihin noilla koroilla olevia tarjouksia ei juuri ole näkynyt...

Toiseksikin, mp-rahoituksissa korko huomattavasti korkeampi kuin pankkilainassa...

Kolmanneksikin, epäilen ettei Hermannilla ole sitä 5.000 € laittaa pankkin...vaan hän tarvitsisi sen 5.000 €...

Mutta kuten sanoin, kukin tehköön oman harkintansa mukaisesti...

Lainaa (Köpi @ Maalis. 29 2006,11:24) kirjoitti
    Paitsi että Hermannin tilanne tässä topikissa on toinen kuin sun mainitsemasi kotilon ostotilanne...

Ensinnäkin, joskus saa autoihin todella edullisia lainatarjouksia, eiks johku Puntoon saanut hiljattain jopa 0-korolla? Mopoihin noilla koroilla olevia tarjouksia ei juuri ole näkynyt...

Toiseksikin, mp-rahoituksissa korko huomattavasti korkeampi kuin pankkilainassa...

Kolmanneksikin, epäilen ettei Hermannilla ole sitä 5.000 € laittaa pankkin...vaan hän tarvitsisi sen 5.000 €...
    Joo oli vähän ot. mutta aina kannattaa vertailla. Niin joo ja Puntosta en tiedä. Ite ostin auton
    Lainaa (staalo @ Maalis. 29 2006,11:24) kirjoitti
    Viime kesänä itse pähkäilin aivan samaa ja päädyin pankkilainaan. Onpahan oma pyörä, saa tehdä mitä lystää ilman kyselemistä. Jotenkin jäi sellainen kuva, että rahotuksen kautta olis ollu isommat kulut (korot yms. maksut).
    Aika kirjavia nämä prosentit näyttävät porukoilla olevan. Itse lainatarjousten tutkiskelu on kuitenkin helppoa perusmatematiikkaa. Itse sain sen verran hyvän tarjouksen GE:n rahoitusta tarjoavalta liikkeeltä, että pankkilaina olisi tullut piirun kalliimmaksi. Tosin pankkilainoja en viitsinyt melko pienen rahamäärän vuoksi ns. kilpailuttaa. Jostain olisi kenties voinut saada tingittyä lainannostomaksuista jne. Omassa tapauksessa pankkilaina olisi tullut myös edullisemmaksi, jos lainan tarve olisi ollut isompi, johtuen näistä rahoitusyhtiön kuukausittaisista lisämaksuista.

Nämä haltija/omistajakysymykset on tietenkin pähkäilyn arvoisia juttuja myös. Pankkihan hoitaa tilanteen yleensä jonkinlaisella takausvaatimuksella.

Pankki on myös usein joustavampi maksuasioissa, tilainteissa jossa haluaisi esimerkiksi maksaa vain pelkät korot tai sitten nostaa tilapäisesti kuukausierää tai maksaa kerralla isompi läjä pois. Itse olen suunnitellut hieman nostavani kuukausierää GE:lle ja ymmärtääkseni tuossa tilanteessa saattaisi korkoprosentti hieman nousta.
    Oma pankkilaina pyörään ja autoon raksuttaa korkoa 4,75%. Kävin ihan entisen kotikylän pikkupankista. En tiedä onko korko halpaa vai kallista, mutta mielestäni ehdottomasti halvimmaksi tulee aina hakea pankista nappulaa ja ostaa yksityiseltä, kuin että ostaa liikkeestä puolitoistakertaisella hinnalla rahoituksella
    Suo, kuokka ja Suzuki
    Itsekin otin pähkäilyjen jälkeen pankista. Eipä maksa sen enempää kuin rahoituksella ja pyörän kanssa ei tarvitse miettiä midn sen kun vaihtelee. Asuntolainasen tosin kannattaa ottaa lainan päälle vaikka asunnon korjaukseen tuollaiset 5 donaa! Käytännössä ilmaiseksi antaa pankki päälle. Kilpailutus on niin yksinkertaista että kannattaa se tehdä. Puhelin käteen ja soitto pankkeihin. Lähettävät sitten kotiin laskelmat. Yleensä rahoituksia et pysty kilpailuttamaan, varsinkin kun lähes kaikki tuntuvat saman kautta rahoittavan.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 29 2006,13:08) kirjoitti
    Yleensä rahoituksia et pysty kilpailuttamaan, varsinkin kun lähes kaikki tuntuvat saman kautta rahoittavan.
    Tähänkin vielä sellainen kommentti, että yllättävän paljon on eri liikkeiden rahoitustarjous vaihteli vaikka samalta firmalta rahna lähteekin. 3% heilahduksella jo saa/menettää muutaman litran bensaa kuukaudessa. Tiedä sitten onko eri firmoilla erilaiset sopparit rahoitusyhtiön kanssa, vai haluavatko vain isomman siivun rahoituksesta tms?

Tämä, jolta itse fillarini ostin, oli koristanut "toimistoaan" GE:n juhlavillla vuoden asiakasdiplomeilla, joten ehkä kohtuullisen hyväksi havaittu asiakas GE:lle.
    Katselin vuoden alusta ja pähkäilin samaa asiaa.

GE:n tarjous oli 5,9% korolla ja 7 € lasku, ja 100 € perustamismaksu.

Omasta pankista, josta asuntolainakin on, sain tarjouksen ekp 3kk (2,6%) +1% marginaali, eli 3,6% korolla, kuukausittaista ei mene laskutuslisää, mutta 50€ perustamiskustannukset joutui maksamaan.

Eli ero esim 5000€ laskulle ja 3 vuoden lyhennysajalle on ainakin 36*7€=210€ + 50€ perustamiskustannuksista, eli ne yhteensä 260€.
    Korkojen erotukseksi laskeskelin (GE korot yhteensä 442,5€ ja oman pankin korot näillä näkymin koko ajalle 270€) 442,5€ - 270€ = 172,5€.

Eli yhteensä oman pankin laina oli 172,5 + 260 = 432,5 € HALVEMPI.

Vakuutukset oli suunnilleen saman hintaiset oli ne rahoituksen tai vakuutusyhtiön kautta.

Joillekin tollainen on ryyppyillan hinta, mulle suunnilleen kuukauden vapaa pääoma

Tässähän sitä olikin, toivottavasti oli jotain apua.
    FZ1-N -06, motoilua 10 500 km ja sekin olis myynnissä, kysy!

FZ6-N -04, motoilua 9050 km
    Kylläs se pankkilaina on ehdoton korkojen kannalta.
    Itse ostin pyöräni pankkilainalla, joka oli ehdottomasti mulle halvin vaihtoehto.
    Jos harkitsee rahoitusta, kannattaa selvittää ne lopulliset kustannukset hyvin... esim. TODELLINEN vuosikorko !!!
    <p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
    Ainahan sitä luvata voi... Joka ikisessä sijoitustuotesopimuksessa lukee jossain muodossa, että historiallinen tuotto ei ole tae tulevista tuotoista. Siinä saa oikeasti olla aika kova sijoitus jos varmasti pystyy takaamaan kovemman markkinatuoton kuin rahoitussopimuksen todellinen vuosikorko kaikkine lisineen. Kerro ihmeessä mistä sellasia saa!

Virheitä jo vuodesta -81
    Itsekkin miettinyt samaa ja tulin siihen tulokseen et myyn ensin vanhan pyörän pois ja sit pankista lainaa. Voin ostaa uuden (käytetyn) pelkällä rahalla vaikkapa yksityiseltä myyjältä, saattaa siinäkin hiukan säästää. Tietenkin täytyy saada ensin tuo vanha myytyä, mut mihinkäs tässä kiire on... paitsi
    Sukisukimies
    Piti oikein tarkistaa, että mitä papereissa seisoo.

Ge:n rahoituksen KSL:n pykälän 7 mukainen todellinen vuosikorko 5,6%. Vanhan autolainan pikkupankista nostetun lainan korko oli 2% + pop-prime, eli tällä hetkellä 4.75%. Pankkilainan järjestelypalkkio ja toimitusmaksu, yhteensä 300 euroa!

Tuosta voi sitten iisisti ynnäillä kuukausieriä vaikkapa 5000 jelpille parin vuoden maksuajalla.

Mutta kuten jo sanoinkin, pankkilainaakin saa varmasti edullisemmin kunhan hieman pirauttelee.
    Viime keväänä vaihdoin autoa ja rahantarve oli 13 000 eeroa. Pankkilaina oli kaikkein edullisin ratkaisu.
    Taivas saa odottaa
    Pankkiin Pankkiin! Kyllä hyvillä asiakassuhteilla saa kummia aikaan. Sitten ku käyttää vanhaa kunnon uhkailutaktiikkaa, ni kyllä ne taipuu vaatimusten edessä.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Mulla on kans juuri sama probleema edessä. Mopo pitäisi hommata ja pitäisi valita rahoituksen ja pankkilainan väliltä.

Liikkeessä mopon päällä istuessa ehdin sen verran myyjän höpinöistä kuulla että OP-rahoituksella mopon omistajuus siirtyisi mulle heti joten myyntikin olis kätevämpää. Muuta ei sitten mieleen jäänytkään *

Pitääkö paikkansa että vakuutuksen voi saada halvemmalla rahoitusyhtiön kautta kuin jos itse suoraan ottaa?

Harmi tosiaan ettei tajunnu viime keväänä asuntolainaa ottaessa pistää siihen samantien extraa ja ostaa se mopo jo silloin. *
    - Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
    Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
    Tossa talvella otin pyörään pankista 4000:-. Euri3kk+0,38%, ei muita kuluja. Kotilossa sama korko, asuntolainassa vähän halvempi.
    FJR
    "Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
    Lainaa (Moposhark @ Maalis. 29 2006,22:12) kirjoitti
    Harmi tosiaan ettei tajunnu viime keväänä asuntolainaa ottaessa pistää siihen samantien extraa ja ostaa se mopo jo silloin. *
    Ota päälle nyt. Kysele eri vaihtoehdot, niin varmasti pesee rahoituksen.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (kumiankka @ Maalis. 29 2006,22:16) kirjoitti
    Tossa talvella otin pyörään pankista 4000:-. Euri3kk+0,38%, ei muita kuluja. Kotilossa sama korko, asuntolainassa vähän halvempi.
    Kerropas mistä pankista, niin saavat heti uuden asiakkaan

Isommissa lainoissa, esim asuntolainat, onnistuin helposti puhumaan kulut nolliksi, mutta jos pikkurahaakin saa tuohon hintaan, niin kiinnostaa ihan tosissaan!
    Lainaa (Moposhark @ Maalis. 29 2006,22:12) kirjoitti
    Pitääkö paikkansa että vakuutuksen voi saada halvemmalla rahoitusyhtiön kautta kuin jos itse suoraan ottaa?
    Rahoitusyhtiöiden vakuutukset ovat periaatteessa kohtuu hintaisia verrattuna 0/0-bonusten tasoon. Kuitenkin vakuutusyhtiöt kilpailevat asiakkaista ja monet tarjoavat 20/50-lähtötason. Pitää jonkun aikaa ja kilpailuttaa.. Meillä ainakin mennään reippaasti noiden rahoitusyhtiöiden maksujen alle.

Virheitä jo vuodesta -81
    Itse otin pankista lainaa, sai mopon omiin nimiinsä ja sai ottaa semmosen vakuutuksen kun tykkäs. Tykkään omistaa omat kamani ja päättää mitä niille teen, että rahoitusyhtiöiden tarjoama vaihtoehto ei oikein ollut vaihtoehto...
    --
    jiji
  26.  
    Ja yllättäen taas kerran päädymme siihen, että yhtä, autuaaksi tekevää totuutta ei ole. Homman arviointi vaihtelee:

a) markkinatilanteista, tarjouksista & yhtiöistä
    b) mahdollisista kylkiäisistä (vakuutukset ymv.)
    c) asiakassuhteesta
    d) omista mieltymyksistä

lähtien. Näinhän se on, että jos maailmassa olisi vain yksi totuus, niin olisihan tää aika tympeä ja vaihtoehdoton mesta. Tai sitten iso osa meistä tuntisi itsensä aika vatun tyhmiksi..
    <p>2002-2014</p>