Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    ZXR750. Onko tähän hommaan olemassa jokin oma tulppaavain? Ovat niin pirun syvällä!
    Olet sitä mitä syöt?
    Hommaat sellaisen tulppa-avaimen jossa on kumitötsä sisällä mihin tulppa tarttuu kiinni. Ja muista putsata paineilmalla tulppien kolot ennenkuin irroitat tulpat.
    Taivas saa odottaa
    Eiku tämmöne:

http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/10_331iso.jpg

Siellä on se "kumisisus" johon tulppa irrottuaan "tarttuu" kiinni ja on nostettavissa poies reiästä.

Vaatii hieman tekniikan treeniä, mutta ainakin 9R:ssä toimi, siinäkin ne meleko syvällä..

Edit, osaa tota urlia laittaa tana, mutta löytyy kohdasta hylsyt...

Aivan...kiitos. Tiedätte vielä varmasti minkä kokoinen siihen menee?
    Olet sitä mitä syöt?
    On myös sellasia tulppahylsyjä joissa on magneetti, vois olla kans hyvä tuohon paikkaan...varmaan Snap-Onilta tai vastaavilta löytyy..
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
    On olemassa ihan oma avain tohon hommaan. Se avain on mopon omien työkalujen mukana.

Mutta jos sitä ei ole niin sitten tommonen tulppahylsy on ihan toimiva. Sen kumin siellä sisällä pitää olla aika tiukka että tulppa nousee pois kolostaan. Kamasan tulppahylsyssä on ainakin liian löysä kumi.
    1835
    16mm pitäis oleman.
    Gpz-Nikke
    Mulla oli sama ongelma Gpz:n kanssa. Vanha pyörä, sen omista työkaluista ei löytyny tulppa-avainta, liekö koskaan ollukkaan... Biltemasta löyty, kahella eurolla. Siis normi tulppahylsy, jossa kumi sisällä. Ja kumi oli tarpeeks tiukka, tulppa pysy hyvin hylsyssä kiinni.
    Sun pyörästä en tiedä, mut Gpz:n tulppien hylsykoko on 18mm.
    Ja kuten joku jo mainitsi, käytä ensin paineilmaa hiekanjyvien ym. poistamiseen, ennenku irrotat tulpat.
    Lainaa (jone @ Maalis. 23 2006,07:52) kirjoitti
    16mm pitäis oleman.
    Jep, ja mahdollisimman ohut seinämävahvuus. Nimim. Motonetin hylsyä sorvannu
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    paineilma voi olla ongelma, mulla ainakaan ei ole käytössä. Minä olen käyttänyt pölynimuria.
    Saa muotoiltua helposti tötsän millä imasee kököt. Toimii hyvin!
    Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
    Kun noita erikoisempia avaimia haeskelee niin usein on ollut Kamasan valikoimassa sopivia työkaluja, ei kyllä niin halvalla kun jossain biltemassa, mutta laatukin on parempi.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    Höh, helppoo hommaa kuin heinänteko! *

Käy työkalut läpi turhaan tulpanavainta etsiessä.

Hae stormilta sellainen pitkä tulpanavain (tarpeeksi ohut), pudota sen sinne kannen sisään reikään ja huomaat että se on kolme senttiä liian lyhyt.

Lyö sen tulpanavaimen perään räikän jatkovarsi ja käännä omavalinta vipuvarrella tulppa auki.

Ota jatkovarsi (jossa löysä kuula) kolosta ja ronki ruuvarilla se jatkovarresta irronnu tulpanavain perässä.

Ja koska tulpanavaimen kumi on löysä niin ujuta sellanen biilteman taipusan ronkitin (kuva jossain tuolle edellä) sinne koloon ja ongi tulppakin ylös.

Kokoo yhdistelmä: vääntökahva-jatkovarsi-tulpanavain-uusitulppa, ujuta sitä varovasti paikalleen, ronki taas kolmeen kertaan systeemin irronneet osat sieltä kolosta ja kokoa uudelleen, saat vihdoin tulpan hollille, varovasti käännät ensin pari kertaa väärille jengoille ja sit viimosena kiristät sen perstuntumamomenttiin karvaa vaille "kierteet meni"

Kyllä lähtee! *

Näin helppoo se on meillä, ei mee juurikaan paljon tupakkia ja hermoja tossa hommassa... *
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (Miro @ Maalis. 23 2006,20:50) kirjoitti
    paineilma voi olla ongelma, mulla ainakaan ei ole käytössä. Minä olen käyttänyt pölynimuria.
    Saa muotoiltua helposti tötsän millä imasee kököt. Toimii hyvin!
    Paineilmaa saa ostaa spraypullossakin.
    Jepp...Biltemasta "halvempi" versio. Stormissa ei ollut. Tulppien vaihto alkoi kyllä lupaavasti. mutta kahden vaihdetun tulpan jälkeen niin ei se hylsy sopinutkaan enään reikiin (muulla kun vasaralla perään). 2 jäi siis vaihtamatta. Tänään hylsy sorvin ääreen ja muutama kieeppi niin se oli siinä! Aika kumma juttu! By the way, ollaan puhuttu auton akun käytöstä pyörää startattaessa. Onnistuuko myös hiukan järeämpi akku kuten 95Ah?
    Olet sitä mitä syöt?
    Itte kans jouduin silloin sitä bilteman 16mm:stä sorvaamaan
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
    Lainaa (jiiässä @ Maalis. 22 2006,17:54) kirjoitti
    On myös sellasia tulppahylsyjä joissa on magneetti, vois olla kans hyvä tuohon paikkaan...varmaan Snap-Onilta tai vastaavilta löytyy..
    Sit on myös yksi konsti jos ei tulppa pysy hylsyssä kiinni, niin vanhan saa hyvin pois sopivalla kumiletkun pätkällä.
    Sillä saa myös uuden paikalleen tiputtamatta..
    sevenfifty
  18.  
    Ota pätkä bensaletkua ja tökkää se tulpan päähän ja vedä. Näin tuli autonkin tulpat todella syvästä kolosta ronkittua. Takaisinkin ne saa tolla aika näppärästi.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke