Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 185:sta
  1. #151
    Lainaa (eddie71 @ Elo. 02 2006,22:41) kirjoitti
    Niin ja muistaakseni purkin kyljessä suositeltiin ölppää myös turboahdetuille bensamoottoreille, eikä muistaakseni esitetty rajoituksia kierrosluvuille eikä litratehoille
    Ihanko tosi? Mun turbon asentaja sanoi, että pitäisi käyttää täyssynteettistä. Mikäs tuossa turbossa sitä öljyä sitten rasittaa - kuumuus vai propellin kierrokset?
    Dixi et animam levavi
  2. #152
    Lainaa (keppo @ Elo. 02 2006,21:46) kirjoitti
    Totta ja paljonko on eroo n 6000 r/min kiertävän dieselin ja esim. 12000 r/min kiertävän moottoripyörän moottorin laakeri toleranseissa. Eli onko öljykalvon vahvuudessa eroo väittäisin että pienoinen olis. Toki en väitä etteikö silti vois toimia delvacilla. Eli onko kellään kokemusta oikeesti pitkälle ajetusta moottorista jossa olis ollu sisällä esim delvacit tms. Pitkälle ajetulla tarkotan yli 60tkm.
    Suzuki Banditilla ajoin Delvacilla n. 40000km. Ensimmäiset pari kymppiä käytin huollossa ja laittoivat mitä laittoivat. Ajaisin vieläkin, jos en olisi vaihtanut fillaria.

    Lopettakaa jo pojat nuo höpön höpön höpinät kierroksista ja öljykalvon vahvuuksista ym. vaihteiston pintapaineista. Kutkulleen ahdetussa dieselissä ja pillarin vaihteistossa kuormat ovat pikkuisen eri luokkaa kuin jossakin kimeästi vinkuvassa kusiaisessa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #153
    Lainaa (B12 @ Elo. 02 2006,22:59) kirjoitti
    Lainaa (keppo @ Elo. 02 2006,21:46) kirjoitti
    Totta ja paljonko on eroo n 6000 r/min kiertävän dieselin ja esim. 12000 r/min kiertävän moottoripyörän moottorin laakeri toleranseissa. Eli onko öljykalvon vahvuudessa eroo väittäisin että pienoinen olis. Toki en väitä etteikö silti vois toimia delvacilla. Eli onko kellään kokemusta oikeesti pitkälle ajetusta moottorista jossa olis ollu sisällä esim delvacit tms. Pitkälle ajetulla tarkotan yli 60tkm.
    Suzuki Banditilla ajoin Delvacilla n. 40000km. Ensimmäiset pari kymppiä käytin huollossa ja laittoivat mitä laittoivat. Ajaisin vieläkin, jos en olisi vaihtanut fillaria.

    Lopettakaa jo pojat nuo höpön höpön höpinät kierroksista ja öljykalvon vahvuuksista ym. vaihteiston pintapaineista. Kutkulleen ahdetussa dieselissä ja pillarin vaihteistossa kuormat ovat pikkuisen eri luokkaa kuin jossakin kimeästi vinkuvassa kusiaisessa.
    Okei iskä, ei kinata enää...
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  4. #154
    Aihe "mp-moottoriöljy" on aina kiinnostava.
    Kuvastaa aikaa ja ihmisiä. Toiset on kiinnostuneita ilmiöstä, toiset mielikuvista ja ohjeista(, kolmannet ei ehkä kummastakaan).

    Ainahan sitä sitä voi "Kodin putkimiestä" ostaa, vaikka lipeäliuosta saa edukkaammin ja se on 'stydimpää'. Mutta eihän siinä luekaan 'Hieman tukkeutuneen viermärin...'.

    Mielestäni tähän kuitenkin liittyy myös ympäristöasia.
    Litran 'törpöissä' ostettu liemi kuormittaa Ämmässuota tarpeettomasti.

    for Delvac 20l !!
  5. #155
    Ajelin öljynvaihtovälin ja vähän ylikin delvacin kolmekymppisellä yksasteölpällä ja mopo toimi hienosti. Nyt päätin hiukan hifistellä, kun syksy on edessä ja ilmat viilenemässä ja ostin 15w40 delvacia 20 l pänikän. Nyt saa muutaman kerran vaihdella sekä mopoon- että diiselipösöön öljyt, eikä maksa paljoo. Niin, mopohan on Suzuki Dr 650, eli hyvin simppeli perusmopo vanhanaikaisella tekniikalla
  6. #156
    Lainaa kirjoitti
    Lopettakaa jo pojat nuo höpön höpön höpinät kierroksista ja öljykalvon vahvuuksista ym. vaihteiston pintapaineista. Kutkulleen ahdetussa dieselissä ja pillarin vaihteistossa kuormat ovat pikkuisen eri luokkaa kuin jossakin kimeästi vinkuvassa kusiaisessa.
    Kimeästi vinkuvassa kusiaisessa laakeri pyörähtää ja mäntä liikahtaa ihan eri tahtiin kuin pillarin koneessa. Varmasti öljy toimii suurimman osan ajasta ok ei siinä mitään mutta säästö on pieni kokonaiskustannuksiin nähden.
    KTM
  7. #157
    Tuli katseltua Tarjoustalon hyllyssä noita Delvac päniköitä, eikä voi väittää, että olisi hinnalla pilattu tuate.

    No, kaikesta huolimatta päätin ostaa synteettistä 15W/50 (Silkolene) öljyä sen nelisen litraa ja täyttääpähän nyt sitten kaikki manuskassa ilmoitetut vaatimukset (jos se nyt SM:n viritysasteella muka olisi niin tarkkaa).
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  8. #158
    Ketjun aloittaneena kommentoimpas nyt sitten omatkin kokemukset Delvacin öljyistä. Tuuttasin siis kyseiset litkut keväällä koneeseen ja koko kesän oon niillä huristellu. Viime viikolla luruutin vanhat ölpät pois ja latasin uudet Delvacit tilalle. Pyörä on toiminut huom. paremmin kuin edellisillä öljyillä ( viime kesänä ). Vaihteet napsuvat nätisti paikoilleen ja kone pörisee nätisti. Vaihtovälinä pidin n. 5tkm ja öljyt olivat ihan puhtaat ja "terveen näköiset" ulos valutettaessa. "Näppituntumalta" ei ois tarvinnu vielä vaihtaa, mutta kun on halpaa ku näkkileipä, niin raaskiihan tuota vaihdella vaikka tiheämpäänkin.

    Ei muuta kun Delvacit koteloon ja menoksi, hyvin pelittää!
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  9. #159
    Lainaa (zuha @ Elo. 03 2006,08:58) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Lopettakaa jo pojat nuo höpön höpön höpinät kierroksista ja öljykalvon vahvuuksista ym. vaihteiston pintapaineista. Kutkulleen ahdetussa dieselissä ja pillarin vaihteistossa kuormat ovat pikkuisen eri luokkaa kuin jossakin kimeästi vinkuvassa kusiaisessa.
    Kimeästi vinkuvassa kusiaisessa laakeri pyörähtää ja mäntä liikahtaa ihan eri tahtiin kuin pillarin koneessa. Varmasti öljy toimii suurimman osan ajasta ok ei siinä mitään mutta säästö on pieni kokonaiskustannuksiin nähden.
    Laskeppas niistä koneista sitten esim sellaiset suureet kuin laakerin liukunopeus, männän keskinopeus ja tehollinen keskipaine. Niillä on merkitystä, eikä millään akselin pyörimisnopeudella pelkästään. Esim. traktorin tai kuorma-auton turbon akseli pyörii kymmenen kertaa nopeammin kuin kusiaisen kampiakseli. Molemmissa liukulaakeri. Mitenkäs selität sen?

    Mitä varten aina pitää sitten vedota siihen, että pyöräily on niin kallista muutenkin, että kaikesta voi sen varjolla hyvillä mielin maksaa ylihintaa. Kokonaiskustannuksissa ei ole monta prosenttia. Niin mitä sitten? Ajaahan monet V-powerillakin, koska se ei vuodessa maksa kuin muutaman kympin enemmän, vaikka siitä ei mitään muuta iloa olekaan paitsi että se on kehitetty yhteistyössä Ferrarin kanssa (ihan varmaasti). Renkaat voi ostaa All Rightilta asennettuna, koska sekään ei tee vuodessa kuin satasen tai pari enemmän kuin tilaamalla jostakin hevon kuusesta huonolla englannin kielellä ja sitten itkeä kun ne eivät olleetkaan ovella viikon päästä vaikka myyjä lupasi.

    Maksakoon jokainen palvelusta ja brändien luomista mielikuvista niin paljon kuin haluaa, mutta suotakoon tekniikan ammattilaisille ja vakaville harrastajille mahdollisuus soveltaa osaamistaan ja teoriatietoa vaikka nuukailuun jos niikseen tulee.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #160
    Lainaa (GhostSpider @ Elo. 03 2006,10:30) kirjoitti
    Ketjun aloittaneena kommentoimpas nyt sitten omatkin kokemukset Delvacin öljyistä. Tuuttasin siis kyseiset litkut keväällä koneeseen ja koko kesän oon niillä huristellu. Viime viikolla luruutin vanhat ölpät pois ja latasin uudet Delvacit tilalle. Pyörä on toiminut huom. paremmin kuin edellisillä öljyillä ( viime kesänä ). Vaihteet napsuvat nätisti paikoilleen ja kone pörisee nätisti. Vaihtovälinä pidin n. 5tkm ja öljyt olivat ihan puhtaat ja "terveen näköiset" ulos valutettaessa. "Näppituntumalta" ei ois tarvinnu vielä vaihtaa, mutta kun on halpaa ku näkkileipä, niin raaskiihan tuota vaihdella vaikka tiheämpäänkin.

    Ei muuta kun Delvacit koteloon ja menoksi, hyvin pelittää!
    'puhtaan näköiset'

    tämä on itse arveluttanut, itsellä vaikka 5000km ajettuun kyykkyyn heitti motulin synteettiset, niin ne on melko mustat jo parin tuhannen jälkeen ja öljyn olemus on ohuempaa selvästi esim 5000km ajetuilla öljyillä ja silloin se on pikimustaa.

    saman olen huomannut autolla, esim mobililla öljyt mustuu, mutta taas jollain shellin öljyllä öljy pysyy kirkkaana.

    kuitenkin uskon, että motul ja mobil on parempia öljyjä kuin ne jotka pysyy kirkkaana. Öljyn yksi tarkoitus on pestä konetta ja sitoo likaa itseensä, ettei se kökköönny koneen sisälle. joten tasaisesti mustunut öljy on käsittääkseni toiminut paremmin kuin öljy joka on pysynyt 'puhtaana'. varsinkin jos öljyjä laskiessa tulee vielä mustat kurat kirkkaiden öljyjen perässä!?

    JakeT.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #161
    Lainaa (B12 @ Elo. 03 2006,12:00) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Elo. 03 2006,08:58) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Lopettakaa jo pojat nuo höpön höpön höpinät kierroksista ja öljykalvon vahvuuksista ym. vaihteiston pintapaineista. Kutkulleen ahdetussa dieselissä ja pillarin vaihteistossa kuormat ovat pikkuisen eri luokkaa kuin jossakin kimeästi vinkuvassa kusiaisessa.
    Kimeästi vinkuvassa kusiaisessa laakeri pyörähtää ja mäntä liikahtaa ihan eri tahtiin kuin pillarin koneessa. Varmasti öljy toimii suurimman osan ajasta ok ei siinä mitään mutta säästö on pieni kokonaiskustannuksiin nähden.
    Laskeppas niistä koneista sitten esim sellaiset suureet kuin laakerin liukunopeus, männän keskinopeus ja tehollinen keskipaine. Niillä on merkitystä, eikä millään akselin pyörimisnopeudella pelkästään. Esim. traktorin tai kuorma-auton turbon akseli pyörii kymmenen kertaa nopeammin kuin kusiaisen kampiakseli. Molemmissa liukulaakeri. Mitenkäs selität sen?

    Mitä varten aina pitää sitten vedota siihen, että pyöräily on niin kallista muutenkin, että kaikesta voi sen varjolla hyvillä mielin maksaa ylihintaa. Kokonaiskustannuksissa ei ole monta prosenttia. Niin mitä sitten? Ajaahan monet V-powerillakin, koska se ei vuodessa maksa kuin muutaman kympin enemmän, vaikka siitä ei mitään muuta iloa olekaan paitsi että se on kehitetty yhteistyössä Ferrarin kanssa (ihan varmaasti). Renkaat voi ostaa All Rightilta asennettuna, koska sekään ei tee vuodessa kuin satasen tai pari enemmän kuin tilaamalla jostakin hevon kuusesta huonolla englannin kielellä ja sitten itkeä kun ne eivät olleetkaan ovella viikon päästä vaikka myyjä lupasi.

    Maksakoon jokainen palvelusta ja brändien luomista mielikuvista niin paljon kuin haluaa, mutta suotakoon tekniikan ammattilaisille ja vakaville harrastajille mahdollisuus soveltaa osaamistaan ja teoriatietoa vaikka nuukailuun jos niikseen tulee.
    Asoita on niin vaikeata pitää erilllään.

    Hinta on hinta, ominaisuudet ominaisuuksia.
    Hinnan tajuaa kaikki, ominaisuuksia ei ehkä kuitenkaan.
    Pace and Flow
  12. #162
    Tää on tämmöstä mutulia, mutta ostasko joku 4l. purkin Motulia multa? Sais kaupan pääle litran samaa tuotetta toisesta purkista...

    No, ehkä ens kerralla kokeillaan sitä Delcakkia. Tualla kaapissa ei ookkaan vasta kuin noin viittäkymmentä eri sorttia öljyä n. litran erissä...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  13. #163
    Lainaa kirjoitti
    Asoita on niin vaikeata pitää erilllään.

    Hinta on hinta, ominaisuudet ominaisuuksia.
    Hinnan tajuaa kaikki, ominaisuuksia ei ehkä kuitenkaan.
    Olen samaa mieltä. Eikä sitä vähän kalliimman erikoisöljyn ostamista tarvitse heti verrata koko elämänfilosofiaan. Öljy on kuitenkin moottorin "veri", tärkein aine koko vehkeessä sen kunnossa pysymiseksi. Hetkellinen huonon bensan tai jäähdytysnesteen käyttö ei moottoria riko mutta öljyn ei tarvitse pettää kuin kerran. MP ölyissä on jotain kulumisenestoaineita (phosphorus/zinc) enemmän, tiedä sitten miksi?

    Kyllä ne öljylabroissa jommalle kummalle käyttäjäkunnalle nauraa, me vaan ei sitä tiedetä kummalle

    Voi olla että olen ollut pitkään tosi sinisilmäinen ja ostanut autoon & pyörään vain merkkiöljyjä mutta miksi riskeerata muutenkin hemmetin kallis laite parin euron säästöllä ja vaihtaa voiteluaine mineraalipohjaiseen vain koska säästää reilu 20€ per 6tkm.
    KTM
  14. #164
    No vaikka itse ajoin Delvacilla vuosia ja edelleen puhun sen puolesta, tällä hetkellä koneessa täyssynteettinen "moottoripyöräöljy" koska halvalla sain. Täyssynteettinen on periaatteessa parempaa kuin mineraali, sitä ei kiistäne kukaan. Asian pointti on lähinnä se, että jotkut "asiantuntijat" kauhistelevat Delvacin ym heavy duty-öljyn käyttöä, koska siinä ei ole moottoripyörän kuvaa purkin kyljessä ja se on hinnaltaan niin halpaa, että se ei yksinkertaisesti voi olla riittävän hyvää öljyä. Moottoripyörä kun muka vaatii öljyltä jotakin ihmeominaisuuksia, mitä ei ole missään muussa kuin Castrol rs:ssä @ 70€/leka. Kuten aikaisemminkin olen maininnut, litran purkissa ostettuna Delvac on suhteellisen kallis mineraaliöljyksi. Halpuus astuu mukaan pakkauskoon kasvaessa, kuten kaikilla muillakin öljyillä.

    Toinen kauhistelun aihe on, että Delvacin voitelu pettää ja moottori hajoaa, koska se ei ole ensisijaisesti markkinoitu moottoripyörään ja on halpaa isossa kannussa. Eipä ole täällä, eikä missään muuallakaan näkynyt sen takia hajonneita moottoreita. Jos ei luota johonkin öljyyn jostakin syystä, ei sitä pidä tietenkään käyttää, koska mielenrauha menee ja yöunet ovat vaarassa. Kymmenen vuotta sitten minutkin peloteltiin tunnetun virittäjän toimesta vaihtamaan heti öljyt oikeaan moottoripyöräöljyyn, sillä ärrän kone hajoaa kuulemma hetimiten jos vielä ajan Teboilin Diamondilla. Hyvin se oli siihen asti pelannut, mutta mieltä jäi kaivelemaan konkarin vakavalla naamalla tehty lausahdus. Kerran olin Delvacin ostossa ja ihan piruillakseni sanoin paikalla olleelle moottoripyöräasentajalle, että öljy tulee moottoripyörään. Kokenut asentaja sanoi, että Suzukin laturi hajoaa, jos laitan Delvaccia pyörään. Nyt kokemuksen ja tiedon kartuttua matkan varrella ei kusta enää silmään ihan niin helposti.

    Kuka sen sitten oikeasti tietää että kallis erikoisöljy on oikeasti automaattisesti parempaa kuin tavallinen laadukas öljy? Ne vähäiset laboratoriotestit mitä on tehty ja nähty antavat vähintäänkin outoja tuloksia. Kalleimmat "huippuöljyt" ovat joko ihan ok tai täyttä paskaa. Mitään johdonmukaista ylivertaisuutta ei ole missään testissä näkynyt. Sitä paremmuutta ei pysty osoittamaan eikä todistamaan mikään moottoripyörämyyjä tai vastaava.

    Mobilko sitten ei ole ns. merkkiöljy?



    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #165
    Tänään haettii 20L Delvac 1400 pönttö tallille.
    Omassa GSX 1400 Suzukissa vaihteistossa huomasi selvän eron vaihteita räplätessä ylös/alas paikallaan ollessa ja myös ajossa paremmaksi ja pehmeämmäksi.
    Myös kytkimessä tuntuu että pito tulee aiemmin kuin aikasemmin.

    Vanhassa gsx/R I/ö ( ajettu 88tkm) eron huomasi vielä radikaallimmin vaihteiston toiminnassa ja koneen äänessä.
    Castron gps/R4 öljyillä ajettaessa vaihteisto ei toiminut alkuunkaan.
    Tuntui kuin jotkut osat olisivat halunneet tulla kannesta syliin .
    Varsinkin R4 öljyillä tuli olo että ne on saatava vain nopeasti ulos.

    öljyn vaihdettua taas Delvaciin kone kuulostaa ja käyttäytyy huomattavasti sivistyneemmin.
    Enään ei kyllä riitä pelkkä muiden epä uskoisuus kääntymään takaisin MP? öljyihin.
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  16. #166
    Lainaa (Kwaks @ Elo. 02 2006,20:18) kirjoitti
    2002 Zx-6r kawasaki löytyy, 19tkm mittarissa joista viimeiset n. 5000km delvacin Mx:llä. Hyvin pelaa, ei mitään ongelmia.
    Sama mopo, öljynä super 1300, tämän kesän kilometrit ajettu toistaiseksi ilman ongelmia.
  17. #167
    Lainaa (B12 @ Elo. 04 2006,18:18) kirjoitti
    No vaikka itse ajoin Delvacilla vuosia ja edelleen puhun sen puolesta, tällä hetkellä koneessa täyssynteettinen "moottoripyöräöljy" koska halvalla sain. Täyssynteettinen on periaatteessa parempaa kuin mineraali, sitä ei kiistäne kukaan. Asian pointti on lähinnä se, että jotkut "asiantuntijat" kauhistelevat Delvacin ym heavy duty-öljyn käyttöä, koska siinä ei ole moottoripyörän kuvaa purkin kyljessä ja se on hinnaltaan niin halpaa, että se ei yksinkertaisesti voi olla riittävän hyvää öljyä. Moottoripyörä kun muka vaatii öljyltä jotakin ihmeominaisuuksia, mitä ei ole missään muussa kuin Castrol rs:ssä @ 70€/leka. Kuten aikaisemminkin olen maininnut, litran purkissa ostettuna Delvac on suhteellisen kallis mineraaliöljyksi. Halpuus astuu mukaan pakkauskoon kasvaessa, kuten kaikilla muillakin öljyillä.

    Toinen kauhistelun aihe on, että Delvacin voitelu pettää ja moottori hajoaa, koska se ei ole ensisijaisesti markkinoitu moottoripyörään ja on halpaa isossa kannussa. Eipä ole täällä, eikä missään muuallakaan näkynyt sen takia hajonneita moottoreita. Jos ei luota johonkin öljyyn jostakin syystä, ei sitä pidä tietenkään käyttää, koska mielenrauha menee ja yöunet ovat vaarassa. Kymmenen vuotta sitten minutkin peloteltiin tunnetun virittäjän toimesta vaihtamaan heti öljyt oikeaan moottoripyöräöljyyn, sillä ärrän kone hajoaa kuulemma hetimiten jos vielä ajan Teboilin Diamondilla. Hyvin se oli siihen asti pelannut, mutta mieltä jäi kaivelemaan konkarin vakavalla naamalla tehty lausahdus. Kerran olin Delvacin ostossa ja ihan piruillakseni sanoin paikalla olleelle moottoripyöräasentajalle, että öljy tulee moottoripyörään. Kokenut asentaja sanoi, että Suzukin laturi hajoaa, jos laitan Delvaccia pyörään. Nyt kokemuksen ja tiedon kartuttua matkan varrella ei kusta enää silmään ihan niin helposti.

    Kuka sen sitten oikeasti tietää että kallis erikoisöljy on oikeasti automaattisesti parempaa kuin tavallinen laadukas öljy? Ne vähäiset laboratoriotestit mitä on tehty ja nähty antavat vähintäänkin outoja tuloksia. Kalleimmat "huippuöljyt" ovat joko ihan ok tai täyttä paskaa. Mitään johdonmukaista ylivertaisuutta ei ole missään testissä näkynyt. Sitä paremmuutta ei pysty osoittamaan eikä todistamaan mikään moottoripyörämyyjä tai vastaava.

    Mobilko sitten ei ole ns. merkkiöljy?
    Käytätkö myös autosi moottorissa mineraaliöljyä vain koska se on halvempaa ja sitä saa suuremmissa erissä? Loppupelissä tässä kyllä vertaillaan ihan eri tuotetta, mineraaliöljyä ja täyssynteettistä jotka ei paini hinnassa & ominaisuuksissa samassa sarjassa edes autonmoottoriöljyissä saati sitten vertailu tyyliin halvin auton dieselmoottoriöljy (delvac) vs. kallein täyssynteettinen MP öljy (GPS). Delvacia vastaava moottoripyöräöljy on joku pennzoil 20w50 mineraaliöljy sillä erotuksella että pennzoil toimii ilmajäähyissä paljon paremmin viskositeettinsa puolesta. Ja on halpaa... Castrol GP on mineraalikamaa sekin, vähän kalliimpaa tosin.

    Nykyään on harvassa ne jotka käyttää uudehkoissa henkilöautossa mineraaliöljyä, korkeintaan harrastepiireissä vanhoissa moottoreissa tai suurissa dieselkoneissa (chevyn pakut). Noissa chevyn 6.2 dieseleissä vaihtoväli onkin luokkaa 5tkm. Prätkässä lyhentyneet vaihtovälit syö sen pienenkin säästön kun suodattimen hinta lasketaan mukaan. Mutta mikäs siinä tuskin dieselmoottoriöljyssä mitään häviää jos ei voitakkaan.
    KTM
  18. #168
    Eikös tää vääntö ole aika moneen kertaan käyty? Zuha pistää pyöräänsä ihan sitä öljyä joka parhaalta tuntuu ja johon uskot. Me muut ajamme Delvac'illa
    <p>2002-2014</p>
  19. #169
    Lainaa (zuha @ Elo. 06 2006,13:53) kirjoitti
    Mutta mikäs siinä tuskin dieselmoottoriöljyssä mitään häviää jos ei voitakkaan.
    No kuten lukutaitoinen havaitsisi niin Delvac:lla nimenomaan voitetaan, kytkin ja vaihteet toimii kuin ajatus verrattuna esim. Gastrolin onnettomiin litkuihin. Mutta tapansa kullakin. *
    Power is nothing without mojo!
  20. #170
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 06 2006,15:22) kirjoitti
    Eikös tää vääntö ole aika moneen kertaan käyty? Zuha pistää pyöräänsä ihan sitä öljyä joka parhaalta tuntuu ja johon uskot. Me muut ajamme Delvac'illa
    jepjep, tuo mineraaliöljyn hypetys vs. synteettinen MP moottoriöljy on sellaista skeidaa ettei sitä uskoisi edes sika joka ymmärtää jotain tuulimyllyistä. Delvac on mobilin brändi joka sisältää öljylaatua moneen lähtöön, mineraali ja synteettispohjaisia öljyjä. Kuinka moni ajaa autollaan mineraaliöljyillä edes kesällä? Entä sellaisella autolla missä litrateho on samaa luokkaa mp:n kanssa? Ei taida montaa lapasta nousta? Kuitenkin mineraalikamaa tungetaan mp:n moottoriin hymyssä suin samaan aikaan kun perheen "kotiloon" tankataan pikahuollossa full synteettistä koneeseen.... hohhoijaa..

    Edelleen olen sitä mieltä että toi on älyttömin paikka säästää koko mp harrastuksessa. Hyvä synteettinen autonmoottoriöljy on lähes samanhintaista kuin synteettinen mp öljy. Mineraalilitkuja en tämän päivän autoon tai prätkään kuunaan laittaisi. Tai no, ketjun voitelussa varmaan ihan jees vaikka synteettinen mobil hypoid pysyy huomattavasti paremmin ketjussa mineraaliöljyyn verrattuna. Osaltani päätän öljyistä jupinan tähän ja ajelen tyytyväisenä suomen suven +25C helteissä synteettisillä moottoriöljyillä niin autossa kuin pyörässä. Ja vaihteet toimii kuin ajatus, toisessa jopa automaattisesti
    KTM
  21. #171
    Lainaa (zuha @ Elo. 06 2006,21:45) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 06 2006,15:22) kirjoitti
    Eikös tää vääntö ole aika moneen kertaan käyty? Zuha pistää pyöräänsä ihan sitä öljyä joka parhaalta tuntuu ja johon uskot. Me muut ajamme Delvac'illa *
    jepjep, tuo mineraaliöljyn hypetys vs. synteettinen MP moottoriöljy on sellaista skeidaa ettei sitä uskoisi edes sika joka ymmärtää jotain tuulimyllyistä. Delvac on mobilin brändi joka sisältää öljylaatua moneen lähtöön, mineraali ja synteettispohjaisia öljyjä. Kuinka moni ajaa autollaan mineraaliöljyillä edes kesällä? Entä sellaisella autolla missä litrateho on samaa luokkaa mp:n kanssa? Ei taida montaa lapasta nousta? Kuitenkin mineraalikamaa tungetaan mp:n moottoriin hymyssä suin samaan aikaan kun perheen "kotiloon" tankataan pikahuollossa full synteettistä koneeseen.... hohhoijaa..

    Edelleen olen sitä mieltä että toi on älyttömin paikka säästää koko mp harrastuksessa. Hyvä synteettinen autonmoottoriöljy on lähes samanhintaista kuin synteettinen mp öljy. Mineraalilitkuja en tämän päivän autoon tai prätkään kuunaan laittaisi. Tai no, ketjun voitelussa varmaan ihan jees vaikka synteettinen mobil hypoid pysyy huomattavasti paremmin ketjussa mineraaliöljyyn verrattuna. Osaltani päätän öljyistä jupinan tähän ja ajelen tyytyväisenä suomen suven +25C helteissä synteettisillä moottoriöljyillä niin autossa kuin pyörässä. Ja vaihteet toimii kuin ajatus, toisessa jopa automaattisesti *
    Minä ajelen autoilla ja prätkillä usein mineraaleilla. Ei ole ollut mitään ongelmia. Olen kyllä ajellut myös osa- ja täyssynteettisillä.

    Aika moni noista täyssynteettisistä öljyistä on niin liruja, että mekaaniset äänet ovat turhan kovat. Eikä prätkässä ole niin tarvetta niille synteettisten ominaisuuksille, ainakaan minulla. Pidän kuitenkin öljynvaihtovälin siinä max 5000km, mineraalikin kestää sen ihan ok. Eikä tartte käynnistellä niin kylmissä olosuhteissa, että tarttis välttämättä olla mitään 5W öljyä.

    Ei se täyssynteettinen suojaa yhtään sen paremmin, jos joku sitä luulee. Itse asiassa paremmin suojaa vähän paksumpi öljy.

    En nyt yritä tässä mitään mineraali vs synteettinen -ottelua, mutta kannattaa kuitenkin ymmärtää se, että ei siitä ole mitään haittaa ajella mineraaleilla. Toimii kyllä kireessäkin pannussa ihan moitteettomasti.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  22. #172
    Kävinpä keväällä työn puolesta Yamahan perämoottoreitten huoltokurssilla, jossa kurssin vetäjällä oli omakohtaista kokemusta niin formulaveneitten, kisapyörien sun muitten huollosta. Vakuuttava oli ja tuntui tietävän mistä puhui. Nimeä en nyt tässä muista.
    Tämä aihe kun on ollut täällä tapetilla jo vuosikaudet, niin kysäisin eroja mineraali vs synteettinen, ja vastaukseksi sain että:
    - synteettinen öljy on ehdottomasti parempaa, jos öljynvaihtoväli on pitkä (esim nykyautoissa 20 000). Synteettinen säilyttää voitelu- ym ominaisuutensa paremmin.
    - lyhyillä huoltoväleillä (alle 10 000 km) mineraaliöljy hakkaa synteettisen voiteluoimaisuuksien puolesta. Mineraaliöljy leviää paremmin pieniin koloihin kun taas synteettinen pysyy pisaroina eikä tavoita niin hyvin kaikkein pienimpiä voitelukohteita. Oisko termi öljyn höyrystyminen tai jotain, mutta noin se meni.

    Mulla Bandiitin vaihteitten loksahtelu loppui kun siirryin Delvakkiin. Huoltoväli (6000 km) kun ei aina täsmää talviseisokiksi niin oon vaihtanut Delvakit kun pistän mopon seisomaan. Määräaikaishuollossa merkkiliike taas heittää synteettiset ja kyllä selkeä ero on, mineraalien hyväksi.
    Jos vaihtoväli on tarpeeksi pieni, niin eipä kai sillä väliä ole mitä koneeseen kaataa. Mineraaliöljy on ainakin halpaa kuin saippua joten vaikka vaihtais parin tonnin välein niin ei siihen talous kaadu. Markkinamiehiä taas ei aina kannata uskoa.
    Tulin, näin, koitin
  23. #173
    Lainaa (B12 @ Elo. 04 2006,18:18) kirjoitti
    Toinen kauhistelun aihe on, että Delvacin voitelu pettää ja moottori hajoaa, koska se ei ole ensisijaisesti markkinoitu moottoripyörään ja on halpaa isossa kannussa. Eipä ole täällä, eikä missään muuallakaan näkynyt sen takia hajonneita moottoreita.


    Kuka sen sitten oikeasti tietää että kallis erikoisöljy on oikeasti automaattisesti parempaa kuin tavallinen laadukas öljy? Ne vähäiset laboratoriotestit mitä on tehty ja nähty antavat vähintäänkin outoja tuloksia. Kalleimmat "huippuöljyt" ovat joko ihan ok tai täyttä paskaa. Mitään johdonmukaista ylivertaisuutta ei ole missään testissä näkynyt. Sitä paremmuutta ei pysty osoittamaan eikä todistamaan mikään moottoripyörämyyjä tai vastaava.
    niin missähän ne moottorit luuraa mitkä ovat kärsineet siitä ,että ei ole käytetty MP-öljyä?


    se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa... tai kyllähän mä voin ottaa ne rahat
  24. #174
    Lainaa (B12 @ Elo. 04 2006,18:18) kirjoitti
    .... Kerran olin Delvacin ostossa ja ihan piruillakseni sanoin paikalla olleelle moottoripyöräasentajalle, että öljy tulee moottoripyörään. Kokenut asentaja sanoi, että Suzukin laturi hajoaa, jos laitan Delvaccia pyörään. ....
    Tavan on asentaja ollu. Minä en ainakaan ymmärrä miten oljyt vaikuttaa laturin toimintaan



    Suki Suki GSX-R 1000 k8
    <s>Kiwakasa Z750 -08</s>
    <s>Suki Suki GSX750F -03</s>
  25. #175
    Lainaa (zuha @ Elo. 06 2006,21:45) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 06 2006,15:22) kirjoitti
    Eikös tää vääntö ole aika moneen kertaan käyty? Zuha pistää pyöräänsä ihan sitä öljyä joka parhaalta tuntuu ja johon uskot. Me muut ajamme Delvac'illa
    jepjep, tuo mineraaliöljyn hypetys vs. synteettinen MP moottoriöljy on sellaista skeidaa ettei sitä uskoisi edes sika joka ymmärtää jotain tuulimyllyistä. Delvac on mobilin brändi joka sisältää öljylaatua moneen lähtöön, mineraali ja synteettispohjaisia öljyjä. Kuinka moni ajaa autollaan mineraaliöljyillä edes kesällä? Entä sellaisella autolla missä litrateho on samaa luokkaa mp:n kanssa? Ei taida montaa lapasta nousta? Kuitenkin mineraalikamaa tungetaan mp:n moottoriin hymyssä suin samaan aikaan kun perheen "kotiloon" tankataan pikahuollossa full synteettistä koneeseen.... hohhoijaa..

    Edelleen olen sitä mieltä että toi on älyttömin paikka säästää koko mp harrastuksessa. Hyvä synteettinen autonmoottoriöljy on lähes samanhintaista kuin synteettinen mp öljy. Mineraalilitkuja en tämän päivän autoon tai prätkään kuunaan laittaisi. Tai no, ketjun voitelussa varmaan ihan jees vaikka synteettinen mobil hypoid pysyy huomattavasti paremmin ketjussa mineraaliöljyyn verrattuna. Osaltani päätän öljyistä jupinan tähän ja ajelen tyytyväisenä suomen suven +25C helteissä synteettisillä moottoriöljyillä niin autossa kuin pyörässä. Ja vaihteet toimii kuin ajatus, toisessa jopa automaattisesti
    No ei sitä ole kovin moni väittänytkään, että esim. Delvac MX olisi parempaa kuin kallein täyssynteettinen. Pointti on edelleen se, että onko se hintansa ja pääasiallisen käyttötarkoituksen takia niin huonoa, että ei hoida tehtäväänsä ja moottori hajoaa sen takia? Ja voiko sitä turvallisin mielin käyttää moottoripyörässä? Aiheuttaako ennenaikaista kulumista? Luistaako tai ravistaako kytkin? Takertevatko vaihteet? Koliseeko moottori?

    Kaikki kokemukset tähän asti täällä ja kaikilla muilla foorumeilla ympäri pallon viittaavat siihen, että toimii hienosti ja moottori ei hajoa ennenaikaisesti. Jenkeissä käyttäneet ainakin kymmenen vuotta laajalti. Toisinsanoen erinomaisesti toimiva ja edullinen moottoriöljy on olemassa ja ei ole pakko maksaa maltaita jos ei köyhyyden tai piheyden takia pysty/halua. Kalliitakin vaihtoehtoja on ja niiden käyttö on yhtälailla sallittua. Tosin sillä on turha pelotella, että kone laukeaa, koska ei ole 70€ öljyt sisällä. Se ei hajoa, eikä kulu ennenaikaisesti, vaan kestää ja toimii siinä kuin millä tahansa öljyllä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  26. #176
    Kysytäänpäs nyt vielä täältäkin että onko tietoa kenen valmistamaa tuo Hondan GN4 10W-40 öljy on? Tuota ohjekirja suosittelee 600rr:ään ja hyvin on tuntunut toimivan mutta vähän arvokasta vain mineraaliöljyksi.

    Edit: Sori, GN4 tietysti.



  27. #177
    Jo vain, mites Hondan GN4, "vain" mineraalia,varmaan ikivanha konstruktio -70 luvullakos tuo kehitettiin? Silti varmaankin eräs arvostetuimmista öljyistä?

    Ei kai se ole keltään pois jos vanhemmat pyörät toimii parhaiten puhtailla, seostamattomilla mineraaliöljyillä. Hinta on halpa kun ei oo niitä nykyajan ihmeaineita seassa. Nyky öljyt menee yhä seostetummaksi just pidentyneen autojen öljynvaihto välin ansiosta. MP-öljyjen kehitys lienee näiden 18 tonnia kiertävien hiomakoneiden kontolla, mitä se sitten öljyltä vaatineekaan.

    Kirjoitus on täysin takapuolituntumaa

    Ps. käyttämäni mineraaliöljy ylittää monella api luokalla pyörän vaatimukset. Ja toimii paremmin kun oikealla täyssynteettisellä mp-öljyllä. En käytä halpaa "mineraalikuraa" vain siks kun se on halpaa vaan kun pyörä pelaa parhaiten.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  28. #178
    Öljy kysymyksessä tulee monesti semmonen ilmiö että on ajettu 10 000 vanhoilla öljyillä ja löydetty välivapaata ja vaikka mitä, mutta kun vaihdetaan uudet erimerkkiset öljyt nämä häviää. Mutta se tapahtuis silläkin että vaihdettas uudet samanlaiset.
    Itse vaihdoin uudet öljyt ja oli samaa shelliä kun ennenkin ja välivapaat katos heti eli jos oisin vaihtanut merkkiä oisin tietysti laittanut sen uuden "paremman" öljyn piikkiin.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
  29. #179
    Kawa kirjoittaa asiaa. Delvacilla ja Shellin X-100 ölkeillä olen huomannut pientä vaihteiston takkuilua n. 4000-5000 km:n jälkeen, joten sen verraan olen pitänyt vaihtovälinäkin. Aika mustaa on öljy jo ollutkin.
    Mutta mikäs on vaihdellessa kun ölkki on hywää ja halbaa.

    Älliperäinen valinta!
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  30.  
  31. #180
    Se on niin täyttä markkinapotaskaa ja osa ihmisistä saatu ajattelemaan ja manipuloitua mielet, että joku ns"laatumerkki" tekisi muka niin huonon mineraaliöljyn, ettei se kelpais ihan sama mihin liikkuvaan vehkeeseen. Täällä on menny ny joillai aamu ja iltapuurot ihan sekaisin.
    Siis hyvät ihmiset, täyssynteettiset ölpät on tehty pitkiä huoltovälejä silmällä pitäen, ei ole pilkunkaan vertaa merkitystä kummilla öljyillä ajaa jos: A ajaa kesällä ja pienillä pakkasilla, B pitää kohtuulliset vaihtovälit.
    OK, pistäkää mielenrauhan vuoksi vaikka ne kaikkein kalleimmat mitä löytyy.
    Itellä ainoa syy miksei ole delvaccia on se, ennen tätä foorumia lukiessa tiennyt sen soveltuvan märkäkytkimelle.
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen