Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 77:sta
  1. #1
    Itse kun en ole käyttänyt pyörää huollossa kuin joskus mielenhäiriössä 10 vuotta sitten, niin olen aina miettinyt, että minkälaisia hintoja ne noista pyytävät.?

    Mikä on häijyin huoltohinta mitä on tullut vastaan?

    esim paljonko on venttiilinsäädöt ja keulahommat yms?

    Yleensä ihmetellyt sitä, että rahat tuntuu menevän ihan mukavasti harrastukseen vaikka huolloissa ei juoksekkaan?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #2
    taitaa olla arka paikka
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Ei se arkapaikka ole... Mutta kun ei ole huollossa juossut niin en osaa hintojakaan sanoa.
    dazuissi.kuvat.fi
    GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
  4. #4
    Itsellä maksoi vaihteiston "huolto" 1000e, sinne vaihdettiin 4:s vaihteen ratas.
    Ihanan kallista..
  5. #5
    No ainakin noissa yamahan malleissa joissa on toi 10tkm huoltoväli niin se 40tkm huolto on kallein , ainakin fjr:ään taitaa maksaa lähellä 1000ecua ,sivusta kuunnellu mutta tuskinpa mitää määräaikaishuoltoo alle 200ecun tehään, edes 1000km ekaa huoltoo, ainakaan "merkkiliikkeissä"
  6. #6
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Älähän sano, mun VFR:ään on tehty ainakin kaksi jonninjoutavaa määräaikaishuoltoa paljonkin tuon alle, 50 e ja toinen muistaakseni 80 e.

    Edit: niin, se kallein huolto on ollut tähän mennessä 24 000 km:n kohdalla venttiilien tarkistuksineen, sekin alle 400 e.



    1000
  7. #7
    Lainaa (Hannula @ Tammi. 18 2006,15:11) kirjoitti
    Älähän sano, VFR:ään on ainakin kaksi jonninjoutavaa määräaikaishuoltoa tehty paljonkin tuon alle, 50 e ja 80 e.
    Samaten Hayabusaan maksoi eka huolto(1000 km) n. 150 euroa...
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  8. #8
    Lainaa (jaket @ Tammi. 18 2006,09:10) kirjoitti
    taitaa olla arka paikka
    Huoltopaikkoja, huollon aiheita ja huollon suorituksia on niin monenlaisia, että riittää niitä varmasti parista eurosta muutamiin tonneihin. Tai kai tuollainen viimeksi mainitun hintainen on jo pikemmin joku korjaus, ei mikään huolto.

    Eiköhän normaalin huollon saa muutamalla satasella, jos ei mitään isompia osia tarvita.. Mutta eikös parasta ole kysyä suoraan ko. paikoista?
    * Arctic Ranger *
  9. #9
    Muistaakseni 250 e venttiilien tarkastus, kaasareiden synkkaus ja ketjun+rattaiden vaihto.
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  10. #10
    Viime huolto: Öljyt + suodatin, perä/etupään öljyt, venttiilien ja kaasarien säätö/synkkaus 250e. Ei mun mielestä oo todellakaan kallista.
    Sukisukimies
  11. #11
    Lainaa (Dragon @ Tammi. 18 2006,11:45) kirjoitti
    mutta tuskinpa mitää määräaikaishuoltoo alle 200ecun tehään, edes 1000km ekaa huoltoo, ainakaan "merkkiliikkeissä"
    Reilut 90 euroa oli omaan päristimeen tämä ensimmäinen huolto. Sisälsi haluamani öljyt, filtterin + kiristelyt ja tarkistukset.

    Seuraava näytti maksaneen noin 120 euroa, sisältäen taas oilit, filtterit ja duunit. Merkkiliike eri kuin viimekerralla ja duunit jotakuinkin samat, joten merkkiliikkeissäkin on eroja.

    Ensi kesänä onkin vuorossa iso huolto, joka hinnaston mukaan maksaakin jo 160 euroa plus liukasteet. Sitten mennäänkin taas hetki edullisemmin.

    Ei se halpaa silti ole.

    Edit: aha, toi "iso" huolto siis jo sisältääkin öljyt ilmeisesti. Tässä yksi esimerkki huoltohinnastosta.



  12. #12
    1000km huolto ja 4000 huolto maksanu yhteensä 200-250€.. En sitten tiiä, onko tuo ollu ryöstöhinta, piikin huolloksi. Oon tälläne et mitään en osaa tehdä ite (ja oon _laiska_ , tykkään vaan ajaa ) niin huollossa ne on tehny kaikki, öljyt sun muut.
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  13. #13
    100e oli 24tkm huolto kilogixeriin sisältäen talvisäilytyksen

    Etupään stefojen vaihto oli 70e kun ite hommasin öljyt + stefat. Muita huoltoja en sitten ookkaan päässy kokeilemaan ku pyörälle on aina käyny jotain ennen ku oon saanu sen 6000km mittariin, edellinen tuli vedettyä lunariin ja sitä edellinen varastettiin.
    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
  14. #14
    Normaalit määräaikaishuollot olleet n. 130 € / kerta. Ei paha hinta kun miettii kuinka monta tuntia, röökiaskia ja vittu-perkele-saatanaa siinä säästyy kun maksaa kiltisti jollekin muulle eikä ala räveltämään omin voimin.



  15. #15
    kun nuita hintoja kattelee niin voikin laskia melko mukavan työpalkan itelle, vaikka hyvin mielin pullon koskista voi antaa itelleen palkaksi
  16. #16
    eivät nuo hinnat nyt niin kovin kamalilta vaikuta. uudemman auton (avensis -02 tdi) huolloista (öljyhuolto 7500km välein) ei selvinnyt ikinä alle 200€.
    tavalliset mp huollot lienee siinä 100€ paikkeilla. venttiilien tarkistus pitäisi mennä 200€ (sisältää sen muun huollon) ja venttiilien säätö pitäisi huollon yhteydessä mennä n400€. aika huoletonta ajelua, kun mpllä keskimäärin ajetaan jossain 5-7000km paikkeilla vuodessa.
    ellei itse osaa, tai ei ole paikkaa niin onhan se sata euroa aika vähän siitä ettei tarvitse osata. eihän kesän huoltobudjetilla saa edes välttäviä työkaluja.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  17. #17
    Seuraava huolta 24tkm vaikuttas kalleimalta mitä olen ikinä teettänyt arvio 500-600e
    - XT 660 R
  18. #18
    Mitähän tuo edellä mainittu huolto sisältää, ainakin hinnan perusteella aika mittava huolto.
    Ahdettu 1216
  19. #19
    oon varannu 20tkm huollon het kevään alkuun,puhuivat että hintaa operaatiolle kertyis n.200e
    kysyin sitten samalla että paljos maksais jos samal vaihtais yhteen kaasariin kohokammion tiivisteen...totes et työ 100e+tiivisteen hinta päälle
    04 Buell xb12s

  20. #20
    Lainaa (Xxx^ @ Tammi. 19 2006,00:26) kirjoitti
    Seuraava huolta 24tkm vaikuttas kalleimalta mitä olen ikinä teettänyt arvio 500-600e *
    Joo, näytti Bikewolrldillä olevan listahinta 564 euroa. Tinkaa nyt hyvä mies...
    Ezekiel 25:17

    The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

    - GSX-R 1000 K7-
    - MUSTANG HT-65-
  21. #21
    Hmm, taisin puhua hieman yläkanttiin, kaivoin R6:sen 1000km huoltolapun ja siellä oli veloitettu 65€ , 10tkm huoltolaskua en löytäny, mutta se oli kyllä enemmän vaikka sekin on pitkälti pelkkää tarkistelua,tulppia ei silloin tarvinnu vaihtaa ja ilmansuodinkin on pestävää mallia, niin eipä siihen jää muuta kun öljynvaihto. Ja eipä tuo jampin huoltaminen näytä olevan kuitenkaan sitten nii kallista kun muita merkkejä näköjää huolletaa vielä 6000tkm välein.
  22. #22
    nää eurot vähän hämää...

    nykyään 200 on normaaliataksa, ennen jos olis joutunut tonnin pistämään, niin itku olis tullut.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  23. #23
    Yamaha R 1 1000 km huolto merkkikorjaamossa syyskuussa 2005 n. 90€ = oljyt ja suodatin.
    tomtom
  24. #24
    Kokemuksia on kahdesta Suitsusta, GS500E ja GSX750F. Molemmissa perushuollot ihan maltillisia laskutukseltaan, 1000km noin 150,-, 6000km hiukan enemmän.

    Autopuolella ikimuistoisin on Peugeot 406 V6 3.0: jakoremmin vaihto. Tehtiin reilu vuosi sitten 90k huollon yhteydessä. (Pitää vaihtaa joko 120k tai 4V kumpi ensin täyttyy) Pyysin arvion ensin neljästä liikkeestä ja vein edullisimmalle, (Mäkelän Kone Järvenpää) silti lasku yhteensä paria kolikkoa vaille 1200,-. Oli tosin tiedossa jo ennakkoon, kyselin huoltokuluja kun kyseisen kotilon 40k ajettuna käytettynä ostin.
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

    Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
  25. #25
    Kouvolan Mp-tuning ja pyöränä Kawasaki zzr-600 josta 2003 kesällä säätivät venttiilit (paloja taisi mennä toista kymmentä ja nokat pitää irroittaa säätöä varten), kaasarit ja vaihtoivat tulpat. Hinta 360e.

    Motobox karhulassa, kesä 2005 ja 636:n kaasareiden synkkaus muistaakseni 20 vai 30e. Siinä ei kauaa nokka tuhissut. Nokkaketjun vaihdon hinnaksi vanhaan -95 9r kawaan ilmoittivat napakasti 1500e. N.10 tuntia töitä. Mm. koko koneen joutuu purkaa, kun ei kuulemma niitattavaa mallia enää saa.



    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  26. #26
    onneks on niin simppeli pyörä että tämmönen opiskeleva koneenasentaja osaa itse huoltaa skootteria tuli joskus nuorempana huollettua liikkeessä taisi olla jotain 80? luokkaa huollot keskimäärin muuten ajaminen oli kyllä edukasta kun vitosella tankkas pääsi 300km



  27. #27
    Kyllä hinnoissa on eroja ja suuria.Suzuki 1200 Bandit 1000 km ensihuolto Tampereella maksoi 250e sis työ ja tarvikkeet.Eli hinnoissa on suuria eroja.Olis kyllä ihan ok. tietää hyviä ja kohtuu hintaisia huoltopaikkoja.Itsellä ei kovin paljon taitoa huoltaa tai lisätä lisävarusteita esin givin laukkutelineiden kiinnitys yms
    rengas
  28. #28

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Merkkiliikkeen huolto 1000 km oli 92 ekee ja 6000 km:n huolto 94 ekee. 12.000 km:n huolto oli 330 ekee, mistä tulppien osuus 130 ekee.

    Eli ei ole ollut kovin kallista.
  29. #29
    600€ / 60tkm:n huolto. Hintaa nosti bensiininsuotimen vaihto.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa (kava10 @ Tammi. 20 2006,22:46) kirjoitti
    mistä tulppien osuus 130 ekee.
    Tulpat 130 eskoa.... ZIISUS
    Honda CBR1100XX
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen