Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Mites on kannattaako oikasuttaa vai pakeloija?
    Lommo on rapian 10cm pitkä ja noin 2cm syvä sekä aika terävä. (pyörä kaadettiin pyörätelineeseen)
    Yamaha XJR 1300 sp
  2. #2
    Itse ehdotan, että ensin oikaisuttaa ja
    sitten pakkeloi.

    Tuollaisesta pitäisi saada vielä "uuden" näköisen.

    Itse juuri talvella oiotutin ratapyörän tankista 3 lommoa ja
    nyt on tankki taas oikeassa muodossaan.
    Suzuki GSXR 600 L1
  3. #3
    Siis missä liikkeessä oiotatte??

    Mikä on niiden tekniikka?
    ... jotain piti muistaa
  4. #4
    Maalausliike hoitaa kaiken, itse korjasin mopon ja piikin tankin lommot..tekniikkaa en ole ihan varma, oikasevat ilmeisesti hitsaamalla jonkis sortin tapin kiinni jne? Ja lopuksi pakkelointi. Ei tarvinut maalata edes koko tankkia, lakka päälle ni tuli kun uusi!

    E:mopon tankin lommo oli lähestulkoo samanlainen



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  5. #5
    Lainaa (seku @ Tammi. 09 2006,15:25) kirjoitti
    Siis missä liikkeessä oiotatte??

    Mikä on niiden tekniikka?
    Itse vein tankin "normaaliin" peltikorjaamoon.

    Siellä ne "naputteli" lommot suoraksi ja yhteen kohtaan oli
    ilmeisesti käyttänyt tuota hitsitaktiikkaa.

    Pakkeloinnin ja maalauksen hoidin itse.
    Suzuki GSXR 600 L1
  6. #6
    noin niinkuin vähän tyhmänä kysyn,kun kerran hitsataan
    eikö se ole takuuvarma tapa saada ruoste tankin sisäpuolelle
    eikä muuten lopu koskaan se ruoste.
  7. #7
    Lainaa (jarijii @ Tammi. 11 2006,00:19) kirjoitti
    noin niinkuin vähän tyhmänä kysyn,kun kerran hitsataan
    eikö se ole takuuvarma tapa saada ruoste tankin sisäpuolelle
    eikä muuten lopu koskaan se ruoste.
    Ruoste.. On vain kemiallinen reaktio. Siinä aine yhtyy happeen=>hapettuu. Hitsauksen kuumuus kieltämättä nopeuttaa reaktion käynnistymistä, mutta ei se mikään peruuttamaton tai kaikkivoipa hirviö ole.
    Jos mahdollinen sisäinen "virhe" kiusaa, niin jätä klommo siihen... Tosin se klommo ruostuu ulkoapäin...!!!
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
  8. #8
    Eiköhän noin terävässä ja syvässä lommossa ole sisäpinnalta murtuneet irti jo muutenkin ne kerrokset, jotka ruostumista estäisivät. Mitä sitten ovatkin.
  9. #9
    Pienempiä lommoja ja painaumia voisi yrittää oikaisuttaa noilla firmoilla, jotka oikovat esim. autojen kyljistä lommoja. Aika pahankin kolon näyttävät oikovan ihan sileeksi.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  10. #10
    Kuulin tossa et jossain ohjelmassa ois käytetty jotain liimaa hitsauksen siaan ja lämmittämällä irrotettu liima oikasun jälkeen.
    Mut tossa minunki tapauksessa lommo on niin terävä et miten lie käy jos sitä aletaan repimään...

    Noo asia on etenemässä vakuutuslautakunnan käsiteltäväks ja jos mukki käy ni vois sit yrittää vaatia uutta tankkia.
    Yamaha XJR 1300 sp
  11. #11
    Koritinalla kuoppa umpeen ja viimeistely pakkelilla.
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  12.  
  13. #12
    Ilman muuta tankki kannattaa ekaks oikaista. Ja oikaisun jälkeen kittiä tarpeen mukaan