Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 67:sta
  1. #1
    Nyt selvisi poliisinkin kanta splittaukseen kun Helsingissä mäkelänkadulla meikäläinen liputettiin varikolle. 50 euron rikesakko oli palkintona. Hiljakseen vetelin valoihin jonon kärkeen ja sitten mp-poliisi hyökkäsi puskasta tielle ja ohjasi viereiselle parkkikselle.
  2. #2
  3. #3
    on se kummaa, tuntuu olevan aika lailla kiinni poliisista.
    tänä ja viime kesänä helsingin ruuhkissa poliisi on jopa näyttänyt että mene helvettiin jonottamasta...
    go figure...
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
  4. #4
    Ei ne minuakaan ole arponeet, vaikka olen ohikin splittaillut. Sinun poliisillasi oli selkesti kiintiössä hiton iso vajaus, tai sitten kiintiö oli juurikin tuon 50€ vajaa
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  5. #5
    Niin ja esim. nesterallissa prätkäpoliisi veti pyörä letkaa jonojen ohi, asiallista!!
  6. #6
    Lainaa (GIXXXERI @ Loka. 06 2005,09:49) kirjoitti
    Niin ja esim. nesterallissa prätkäpoliisi veti pyörä letkaa jonojen ohi, asiallista!! *
    Aivan,
    Siellä poliisit olivat asiallisesti avustamassa pyöräilijöiden liikkumista... Ja taas kotilokuskeja sapetti...
    B(e)M(y)W(ife)
  7. #7
    Tossa varmaan halutaan tehdä eroa sen välillä että vedetäänkö vaan normaalisti sujuvan liikenteen seassa valoihin aiemmin ehtineiden ohi, vai ohitetaanko pitkää letkaa tilanteessa missä liikenne ei vaan vedä. Jälkimmäiseen suhtautuminen on käsittääkseni aika neutraalia.
  8. #8
    Vaimolla oli ollut varmaan aamulla päänsärky, eikä ollut alkanut sekstaileen. Oli alkanut palleja pakottaa ja silloin on pakko jotain sakottaa.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  9. #9
    Tässä sitä taas ollaan, yks mulkku poliisi tekee kaikista muistakin poliiseista MULKKUJA.

    Olin keväällä ennakoivan ajon kurssilla omalla mopolla ja siellä keskusteltiin tästä lane-splittingistä ja kanta oli se että kunhan ajat varovasti siellä välissä niin se ei haittaa muuta liikennettä (näin ainakin minä ajan), MUTTA poliisi saa AINA kuitenkin tehdä oman tulkintansa tilanteesta, joten ajaako vai ei ja saako sakot vai ei, ota nyt siitä selvää, PRKL ! ! !

    Oliko se muuten niin että kolmesta rikesakostakin voi kortti lähteä kuivumaan
    R1250RT, R1200GS, G650X
  10. #10
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos laskee että kerran kesässä saa 50e sakko splittauksesta niin siltikään ei hinta per tehty splittaus ei ole kovin paljoa

    Ainoa ihmetyksen kohde on että sakon antoi mp-poliisi...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  11. #11
    Joo, poikkeus vahvistaa säännön. Ihan mielenkiinnosta, mitä kirjoitti sakkolappuun?
  12. #12
    Lainaa (Johu @ Loka. 06 2005,10:51) kirjoitti
    Joo, poikkeus vahvistaa säännön. Ihan mielenkiinnosta, mitä kirjoitti sakkolappuun?
    Sama uteliaisuus vaivaa: "Mitä lukee minunkin tulevassa sakkolapussa?"
    ... jotain piti muistaa
  13. #13
    Lainaa (Johu @ Loka. 06 2005,10:51) kirjoitti
    Joo, poikkeus vahvistaa säännön. Ihan mielenkiinnosta, mitä kirjoitti sakkolappuun?
    "Tiemerkinnän noudattamatta jättäminen: ylitti valkoisen sulkuviivan risteysalueella."

    Tossa kohdassa oli joku tehovalvonta, lähinnä kait bongailivat bussikaistaa ajavia. Paikalla oli pari mp-pollaria ja useampi poliisiauto. Sokeana en tienny huomannut ennenkuin olin kohdalla. *

    Kuriositeettinä mainittakoon, että joku puoliksi pollarikamoissa oleva hemmo käveli siinä ohi ja mainitsi että "ihan perseestä". En tiiä vittuiliko vai oliko eri mieltä splittauksen sakottamisesta.



  14. #14
    Tästähän jo on ollut useat kerrat täälläkin puhetta että lanesplitting on ns. sakotuksen alaista toimintaa eli poliisi voi siitä halutessaan kirjoittaa sakon jos sattuu sillä päällä olemaan.
    <br />
  15. #15
    Lainaa (Samiv @ Loka. 06 2005,12:34) kirjoitti
    Tästähän jo on ollut useat kerrat täälläkin puhetta että lanesplitting on ns. sakotuksen alaista toimintaa eli poliisi voi siitä halutessaan kirjoittaa sakon jos sattuu sillä päällä olemaan.
    Liikennerikkomus.Turha siitä on valittaa jos saa sakot.Tästä oli aiemmin tosiaan keskustelua ja jo siitä huomasi ettei moni todellakaan ymmärrä lakia.Suomessa ei ole nämä asiat kuten E-Euroopassa.Hyvin harvoinhan tästä Suomessakin sakon saa mutta aina sekin mahdollisuus on,riippuu tietysti poliisistakin.Varsinkin jos ylittelee tai ajaa kaistaviivan päällä ei ole mitään syytä poliisiakaan haukkua,sekin tekee vain työtään.Reilu peli liikenteeseen antaa varmasti paremman tuloksen kuin villilänsi-tyyli.Ollaan näet siinä tapauksessa se heikoin lenkki eli yksiä pienimmistä.Asenteet muuttuvat ajan myötä johonkin suuntaan,nyt näyttäisi kylläkin että motoristit itse sahaavat omaa oksaa.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  16. #16
    Lainaa (lippa @ Loka. 06 2005,14:55) kirjoitti
    Reilu peli liikenteeseen antaa varmasti paremman tuloksen kuin villilänsi-tyyli.Ollaan näet siinä tapauksessa se heikoin lenkki eli yksiä pienimmistä.Asenteet muuttuvat ajan myötä johonkin suuntaan,nyt näyttäisi kylläkin että motoristit itse sahaavat omaa oksaa.
    Suomi on yleisesti liikennekulttuurin takapajula. Line/Lane-splitning on niin itsestään selvä tapa EU-alueella ja liikennevirran etenemistä palveleva, että soisi sen tännekin kotiutuvan. Isojen kaupunkien kulttuuri ei oo villilänsi. Niiden on siellä, isoissa liikennevirroissa, ollu pakko oppia, miten homma toimii järkevästi.

    Hölmöt lait pitää muuttaa. Muuten ollaan pullamössöjengiä. Tulen siis tostakin joskus sakon saamaan. Vielä ei oo yhtään.



    ... jotain piti muistaa
  17. #17
    Lainaa (lippa @ Loka. 06 2005,14:55) kirjoitti
    Liikennerikkomus.Turha siitä on valittaa jos saa sakot.Tästä oli aiemmin tosiaan keskustelua ja jo siitä huomasi ettei moni todellakaan ymmärrä lakia.Suomessa ei ole nämä asiat kuten E-Euroopassa.Hyvin harvoinhan tästä Suomessakin sakon saa mutta aina sekin mahdollisuus on,riippuu tietysti poliisistakin.Varsinkin jos ylittelee tai ajaa kaistaviivan päällä ei ole mitään syytä poliisiakaan haukkua,sekin tekee vain työtään.Reilu peli liikenteeseen antaa varmasti paremman tuloksen kuin villilänsi-tyyli.Ollaan näet siinä tapauksessa se heikoin lenkki eli yksiä pienimmistä.Asenteet muuttuvat ajan myötä johonkin suuntaan,nyt näyttäisi kylläkin että motoristit itse sahaavat omaa oksaa.
    Jos väittämäsi mukaan moni ei todellakaan ymmärrä lakia meillä Suomessa, silloin sellaisella lailla voi pyyhkiä p*rseensä ja lakia on muutettava. Poliisilla luulisi olevan jotain tähdellisempääkin tekemistä sen sijaan, että kyttäilee puskassa, ylittääkö prätkä valkoisen kaistaviivan vai ei. Jos joku prätkällä ajaa minusta autolla ruuhkassa liikkuessani ohi, se ei ole minulta pois silläkään perusteella, että prätkiä Suomessa on max 160.000, mutta autoja yli 2.000.000. Itse en prätkällä harrasta tuota splittaamista, sillä liikun erittäin vähän kaupungissa. Pääsen tarvittaessa autojen ohi helposti kaupungissa kahvan käännöllä ja sitäpaitsi kilokyykyllä ei ole kiva odotella jokaisissa liikennevaloissa punaisen vaihtumista vihreäksi, vaan sillä tulee tykittää kunnolla maanteillä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  18. #18
    Mielestäni on huomattava, missä tilanteessa sakot tulevat.

    Yhtenäisen viivan ylittäminen on kiellettyä esim. kaistan vaihdon yhteydessä. Sakot eivät siis tässä tapauksessa tulleet ns. splittaamisesta vaan kaistanvaihdosta kielletyllä alueella!

    Jos kerrataan käytännön lakia niin (korjatkaa jos olen väärässä):
    - ajoneuvo voi ohittaa toisen vasemmalta puolelta
    - ohittamisessa ei tarvitse vaihtaa kaistaa, jos samalle kaistalle mahtuu (esim. polkupyörä tms)
    - tätä ei kuitenkaan saa tehdä, jos kohdalla on ohituskieltomerkki
    - LUE: vasemmalla voi mennä ohi, jos ei ylitä viivaa

    - oikealta voi ohittaa, jos toinen on kääntymässä vasemmalle
    - oikealta voi mennä ohi, jos kaistoja on kaksi tai enemmän
    - kaistaa ei jälleen tarvitse vaihtaa
    - LUE: oikealta voi mennä taajamassakin ohi, jos kaistoja on kaksi tai enemmän

    - yhtenäisen viivan alueella viivaa ei saa ylittää

    - kaistojen jatkuva vaihtaminen on kielletty

    - liikennettä ei saa vaarantaa

    Siis: risteyksessä voi pysähtyneiden jonojen ohi mennä, kunhan pysyy samalla kaistalla koko ajan. Kaistojen välisellä katkoviivalla ajamisesta voi tulla sanomista. Usein tosin renkaat kulkevat nätisti vain toisella kaistalla!

    Katsokaa kuitenkin, että autojen väli on riittävä. Minulle kävi nolosti muutama aika sitten kun jäin sivulaukuista kiinni kahden auton kylkien väliin...

    +Pasi
  19. #19

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Jo aikasemmin kirjoiteltiin ko. asiasta. Kaivoimpa taas niitä lakien osia:

    Finlexistä lainattuja tieliikennelain osia:

    Ajokaistaviiva on valkoinen katkoviiva, joka erottaa samansuuntaiselle liikenteelle tarkoitetut ajokaistat toisistaan. Ajokaistaviivan viivan ja välin suhde on yleensä 1:3. Ryhmittymisalueella ja eräissä jäljempänä mainituissa tapauksissa viivan ja välin suhde voi kuitenkin olla myös 1:1.

    Jatkuva ajaminen ajokaistaviivan päällä on kielletty.



    Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet
    Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.

    Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä


    Ajoneuvon paikka ajoradalla
    Ajoneuvoa on ajoradalla kuljetettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista. Tämä säännös ei koske ajoa yksisuuntaisella ajoradalla.

    Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.

    Edellä 2 momentissa tarkoitetussa tapauksessa on vastaan tulevalle liikenteelle tarkoitetulla ajokaistalla ajaminen kielletty.

    Kaksisuuntaisella ajoradalla oleva koroke tai muu vastaava laite on sivuutettava oikealta
  20. #20
    monen monta kertaa on polliisit ruuhkasumassa seisoneet kun olen autojen välistä ohi pukannut ja kerran jopa mp-polizain kanssa ajeltiin peräkkäin...jos moisesta sakot joskus vääntää niin kyllä suavat tovin maksua odotella...edellinenki lasku jossain tuolla..hmm...paperikorissa..kai
    04 Buell xb12s

  21. #21
    Lainaa (Bomber @ Loka. 06 2005,15:14) kirjoitti
    Jos väittämäsi mukaan moni ei todellakaan ymmärrä lakia meillä Suomessa, silloin sellaisella lailla voi pyyhkiä p*rseensä ja lakia on muutettava.
    Niin?

    Suomessa laki muuttuu vain ja ainoastaan eduskunnassa. Sitten vain pyrkimään ehdokkaaksi tai lobbaamaan sitä omaa kansanedustajaa... Ei taida täällä kiroilemalla asialle paljon tapahtua.



    <p>2002-2014</p>
  22. #22
    Lainaa (Bomber @ Loka. 06 2005,15:14) kirjoitti
    ...Poliisilla luulisi olevan jotain tähdellisempääkin tekemistä sen sijaan, että kyttäilee puskassa, ylittääkö prätkä valkoisen kaistaviivan vai ei. Jos joku prätkällä ajaa minusta autolla ruuhkassa liikkuessani ohi, se ei ole minulta pois...
    Ihmeellisesti olen tässä asiassa Bomberin kanssa täsmälleen samaa mieltä. Ruuhkassa mopoilla splittaminen on kaikkien etu, kun jonot lyhenee liikenteen jakaantuessa ikäänkuin useammalle kaistalla.

    Joskus kyllä tuntuu siltä että suurin syy siihen että splittaminen nostaa verenpainetta suomalaisissa autoilijoissa, johtuu siitä, että suomalaisilla on yksi maailman suurimmista intimiteettietäisyyksistä. Jos joku tulee 1.5m lähemmäksi omaa naamaa, niin siinä vaiheessa aletaan joko perääntymään tai ojentelemaan nyrkkiä.
    Life's pretty straight without motorcycling
  23. #23
    Lainaa (Ctrl @ Alt+Del+Loka. 06 2005,19:04) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Loka. 06 2005,15:14) kirjoitti
    Jos väittämäsi mukaan moni ei todellakaan ymmärrä lakia meillä Suomessa, silloin sellaisella lailla voi pyyhkiä p*rseensä ja lakia on muutettava.
    Niin?

    Suomessa laki muuttuu vain ja ainoastaan eduskunnassa. Sitten vain pyrkimään ehdokkaaksi tai lobbaamaan sitä omaa kansanedustajaa... Ei taida täällä kiroilemalla asialle paljon tapahtua.
    Voihan V*ttulan Väki, kiroileminen on välillä vain niin mukavaa. Tiedetään, että eduskunnassa pitäisi muuttaa laki, mutta kun sinne jostain syystä valikoituu vain Suomen kansan ehdoton pohjasakka, vaikka kuinka äänestäisi toisia, täysjärkisiä ehdokkaita. Muuta siinä sitten lakia. Minulla on aivan tarpeeksi muuta tekemistä kun lähteä paimentamaan tuota apinalaumaa.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  24. #24
    Mieli olisi tehnyt vähän ottaa taas "lainaa" mutta olis pitänyt ottaa aika paljon joten en ottanutkaan.Mulle se nyt on ihan yksi ja sama missä porukka ajelee,enhän itsekään mikään ihan täydellinen enkeli ole,heh,heh.Kysehän nyt oli kuitenkin viivan päällä ajosta ja umpiviivan ylityksestä,siitä poliisi voi antaa sakon PISTE.
    Mutta.Ajelin itse kerran Turuntietä taas kerran kotiin päin ja aina kun aika käy pitkäksi matkatessa tyäytyy jotain keksiä ja aloin peippailemman katkoviivaa muutamaan otteeseeen M.lammen ja H.pirtin välillä ja eikös siitäkin taas joutunut puhutteluun,vain.
    Sillä välillä on monta muutakin tapahtumaa ollut poliisien kaa.
    Monellehan se olisi unelma jos palaisi takaisin ajat joista minäkin olen saanut nauttia,aika kun Suomessa ei ollut kattonopeutta eikä myöskään ollut kypärä pakkoa.Olihan se aikaa se kun sakkoa oli tosi vaikea saada.Vielä -90 luvullakin suhtautuminen motoihin oli hyvin neutraalia poliiseillakin(paikallisilla)mutta ei enää nykyään.Suomessa ei tule laki ainakaan löystymään.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  25. #25
    Lukekaa naita jorinoita ennen kuin kommentoitte sakkoja sun muuta. Ihan selvasti tossa lukee mista tiketti on tullu, eika silla ole splittaamisen kanssa mitaan tekemista (ninkun lippa tossa toteaakin).

    Risteysalueella naet on ohittaminen,eli valkoisen SULKUVIIVAN ylittaminen,kielletty. Piste. On aina ollut ja tulee aina olemaan.

    Valkoisen katkoviivan eli kaistaviivan ylittaminen on taas sallittua, kunhan sita ei hypella puolelta toiselle jatkuvasti. toistuva kaistan vaihtaminen kun taasen ei ole sallittua.

    Risteysalueella jonon keulille pujottelu ei mitaan splittaamista ole eika silla suuresti ole liikenteen sujuvuudenkaan kanssa tekemista, koska seuraavissa valoissa pyora on taas siella samassa jonossa vaikka siita kivasti jonon keulille paaseekin pujahtamaan muita hairitsematta.

    Myonnan itsekin syylistyvani moiseen...mutta tulee sita ylinopeuttakin ajettua joskus Ja sakot tiedan saavani molemmista. Rehellisesta splittaamisesta en sakkoja usko saavani.

    Kalifi



    http://www.touring-life.com
    IBA# 21420
    "...Ja miettii että kaippa sitä aikansa, jaksaa tätäkin viittiä" - Freud Marx Engels & Jung, Danny Show
  26. #26
    Lainaa (lippa @ Loka. 07 2005,01:54) kirjoitti
    Vielä -90 luvullakin suhtautuminen motoihin oli hyvin neutraalia poliiseillakin(paikallisilla)mutta ei enää nykyään.Suomessa ei tule laki ainakaan löystymään.
    Joo, tästä "kiitos" kaikille niille pamppers-pommittajille kyliemme keskustoissa.
    Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
  27. #27
    Lainaa (Bomber @ Loka. 07 2005,00:08) kirjoitti
    Lainaa (Ctrl @ Alt+Del+Loka. 06 2005,19:04) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Loka. 06 2005,15:14) kirjoitti
    Jos väittämäsi mukaan moni ei todellakaan ymmärrä lakia meillä Suomessa, silloin sellaisella lailla voi pyyhkiä p*rseensä ja lakia on muutettava.
    Niin?

    Suomessa laki muuttuu vain ja ainoastaan eduskunnassa. Sitten vain pyrkimään ehdokkaaksi tai lobbaamaan sitä omaa kansanedustajaa... Ei taida täällä kiroilemalla asialle paljon tapahtua.
    Voihan V*ttulan Väki, kiroileminen on välillä vain niin mukavaa. Tiedetään, että eduskunnassa pitäisi muuttaa laki, mutta kun sinne jostain syystä valikoituu vain Suomen kansan ehdoton pohjasakka, vaikka kuinka äänestäisi toisia, täysjärkisiä ehdokkaita. Muuta siinä sitten lakia. Minulla on aivan tarpeeksi muuta tekemistä kun lähteä paimentamaan tuota apinalaumaa.
    No mutta onhan siellä muistaakseni pari vanhaa juoksijaa,ainakin yksi talousrikollinen,ainakin yksi vanha kunnon nyrkkeilijä,
    puhumattakaan eurokansanedustajista jonne mahtuu mm.yksi *ex ralliautoilija....hiihtäjiä....ym. Hyvinhän meilä on asiat...vaaiiiii mitä....ammattilaisia kaikki..
    It only takes willpower.
  28. #28
    Lainaa (praatika @ Loka. 06 2005,16:22) kirjoitti
    Siis: risteyksessä voi pysähtyneiden jonojen ohi mennä, kunhan pysyy samalla kaistalla koko ajan. Kaistojen välisellä katkoviivalla ajamisesta voi tulla sanomista. Usein tosin renkaat kulkevat nätisti vain toisella kaistalla!
    Käytännössä mahdotonta, sillä käsittääkseni tuota ei katsota renkaista, vaan siitä ylittääkö mopon joku osa kaistaviivan.

    Tai näin ainakin lukee täällä. "Sulkuviivasta kannattaa muistaa, että sitä ei saa osittainkaan ylittää, eli ylitystä ei lasketa renkaan kohdalta vaan ajoneuvon laitimmaisesta pisteestä (esim. ohjaustanko tai peili)." Eli pitää olla tosi ohut pyörä ilman peilejä (ja laiha kuski), ettei mikään osa mene sulkuviivan yli.



  29. #29
    Lainaa (kalifi @ Loka. 07 2005,02:24) kirjoitti
    Risteysalueella jonon keulille pujottelu ei mitaan splittaamista ole eika silla suuresti ole liikenteen sujuvuudenkaan kanssa tekemista, koska seuraavissa valoissa pyora on taas siella samassa jonossa vaikka siita kivasti jonon keulille paaseekin pujahtamaan muita hairitsematta.
    Eli jos ajan seisovan liikenteen ohi kaistojen välissä esim. tuusulanväylää mäkelänkadun valoihin, niin pitää pysähtyä vaikka 20 metriä ennen valoja jonon väliin, jotta homma olisi oikeaoppista splittaamista ja sujuvaa liikennettä? *

    Muutenkin väittäisin, että on aika turhaa hommaa tuijottaa kaistaviivaa ja yrittää olla ajamatta sen päällä (mahdotonta useimmissa paikoissa, jos toi bajahillin teksti pätee). Mieluummin pidän silmällä muuta liikennettä ja pidän mahdollisimman suuren raon autoihin. Ja tämä paikka useimmiten on keskiviivan tuntumassa.



  30.  
  31. #30
    Lainaa (Misha @ Loka. 07 2005,07:52) kirjoitti
    Muutenkin väittäisin, että on aika turhaa hommaa tuijottaa kaistaviivaa ja yrittää olla ajamatta sen päällä
    Ikäväähän se on (katko)viivankaan päällä ajella - etenkin jos viiva sattuu olemaan mallia mössö = about millin verran assunpintaa korkeammalla Ja märkänä tuppaa vielä perhana olemaan aika pluikaskin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen